Supera Skrevet 23. februar 2023 #13061 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kommer meg ikke forbi å slå giovanni, har ikke sterke nok pokemon…. Kommer heller ikke forbi å ta Snap av landorus. Hjelp? Anonymkode: d0e75...f53 Hvilket nivå er du? Giovanni er nesten alltid vanskelig. Man bør søke opp guider hvordan man skal slå ham. https://pokemongohub.net/post/guide/rocket-boss-giovanni-counters/ Screenshot av landorus må du nesten vente med til landorus er å finne. Den er ikke i raid akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #13062 Del Skrevet 23. februar 2023 Supera skrev (9 timer siden): Hvilket nivå er du? Giovanni er nesten alltid vanskelig. Man bør søke opp guider hvordan man skal slå ham. https://pokemongohub.net/post/guide/rocket-boss-giovanni-counters/ Screenshot av landorus må du nesten vente med til landorus er å finne. Den er ikke i raid akkurat nå. Nivå 38. Søkte litt i går kveld og prøvde alt jeg kom over, men mine Pokémons er rett og slett for svake. Har ikke satt meg nok inn i spillet til å vite hvem/hva som er bra/sterk osv. har alltid bare gått ut ifra cp. Anonymkode: d0e75...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #13063 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nivå 38. Søkte litt i går kveld og prøvde alt jeg kom over, men mine Pokémons er rett og slett for svake. Har ikke satt meg nok inn i spillet til å vite hvem/hva som er bra/sterk osv. har alltid bare gått ut ifra cp. Anonymkode: d0e75...f53 start med en pokemon som kan fyre av raske angrep for å ta skjoldene. Hvilket som helst angrep fungerer; de blir blokkert uansett så det har ingenting å si om de er bra eller dårlig. For Registeel mener jeg å huske at jeg brukte en Darmanitan med kjappe ildangrep. Registeel er svak mot fire, fighting og ground. Anonymkode: 85784...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #13064 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): start med en pokemon som kan fyre av raske angrep for å ta skjoldene. Hvilket som helst angrep fungerer; de blir blokkert uansett så det har ingenting å si om de er bra eller dårlig. For Registeel mener jeg å huske at jeg brukte en Darmanitan med kjappe ildangrep. Registeel er svak mot fire, fighting og ground. Anonymkode: 85784...1c0 takk! Jeg klarte det faktisk tidligere idag, elvolvet opp en machop til machamp og lyktes til slutt jeg er ikke helt der at jeg ser og vet hva de forskjellige er gode på osv Anonymkode: d0e75...f53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 23. februar 2023 #13065 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nivå 38. Søkte litt i går kveld og prøvde alt jeg kom over, men mine Pokémons er rett og slett for svake. Har ikke satt meg nok inn i spillet til å vite hvem/hva som er bra/sterk osv. har alltid bare gått ut ifra cp. Anonymkode: d0e75...f53 Tar litt tid å forstå det:) Har du feks en 100%iv Machamp så kan den faktisk være helt ubrukelig hvis du ikkje har rett moveset på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #13066 Del Skrevet 23. februar 2023 Hannah80 skrev (2 timer siden): Tar litt tid å forstå det:) Har du feks en 100%iv Machamp så kan den faktisk være helt ubrukelig hvis du ikkje har rett moveset på den. og der faller jeg ut, for det er så sinnsykt mange og mye å holde styr på 😛 Anonymkode: d0e75...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supera Skrevet 23. februar 2023 #13067 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): og der faller jeg ut, for det er så sinnsykt mange og mye å holde styr på 😛 Anonymkode: d0e75...f53 Ja, jeg vet. 😅 Det er så mange typer og alle har sine svakheter og styrker. Jeg har lært meg noen, men det er søren meg ikke lett å huske alle disse. Det kan være verdt å skrive ut denne oversikten. De som er over linja er sterke mot, og de som er under er svake mot. Så møter du en electric, så vil du helst angripe med ground, og du vil unngå å bruke water og flying fordi de er svake mot electric. Og det høres ut som at du må jobbe litt med pokemonene dine. Det er ikke nok å bare fange dem. Jeg vet ikke hva som er lurest, men jeg skifter i alle fall moveset på de sterke pokemonene mine til å matche typen deres. Så en electric/steel får enten electric eller steel. Og så prøver jeg å ha 6 gode pokemons av hver type til raid. Etter en ny oppdatering i fjor, så bør man også jobbe med mega pokemon. Jeg har nesten alltid en mega pokemon aktivert når jeg spiller (og jeg spiller ofte flere ganger om dagen). Jeg har så mange mega pokemons som er aktivert at det går lang nok tid mellom hver aktivering at de blir gratis å aktivere. En aktivert mega gir ekstra candy når man fanger den type pokemon (for eksempel Mega Beedrill gir ekstra candy for å fange grass pokemons som scatterbug) og ekstra candy i raid, i tillegg til å gi angrepsboost til de andre i raidet for den pokemontypen. Så når det er spotlight hour eller community day, så bør man mega-aktivere en pokemon som gir candy boost for den typen pokemon. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #13068 Del Skrevet 24. februar 2023 Supera skrev (8 timer siden): Ja, jeg vet. 😅 Det er så mange typer og alle har sine svakheter og styrker. Jeg har lært meg noen, men det er søren meg ikke lett å huske alle disse. Det kan være verdt å skrive ut denne oversikten. De som er over linja er sterke mot, og de som er under er svake mot. Så møter du en electric, så vil du helst angripe med ground, og du vil unngå å bruke water og flying fordi de er svake mot electric. Og det høres ut som at du må jobbe litt med pokemonene dine. Det er ikke nok å bare fange dem. Jeg vet ikke hva som er lurest, men jeg skifter i alle fall moveset på de sterke pokemonene mine til å matche typen deres. Så en electric/steel får enten electric eller steel. Og så prøver jeg å ha 6 gode pokemons av hver type til raid. Etter en ny oppdatering i fjor, så bør man også jobbe med mega pokemon. Jeg har nesten alltid en mega pokemon aktivert når jeg spiller (og jeg spiller ofte flere ganger om dagen). Jeg har så mange mega pokemons som er aktivert at det går lang nok tid mellom hver aktivering at de blir gratis å aktivere. En aktivert mega gir ekstra candy når man fanger den type pokemon (for eksempel Mega Beedrill gir ekstra candy for å fange grass pokemons som scatterbug) og ekstra candy i raid, i tillegg til å gi angrepsboost til de andre i raidet for den pokemontypen. Så når det er spotlight hour eller community day, så bør man mega-aktivere en pokemon som gir candy boost for den typen pokemon. Tusen takk for mange gode tips Hvordan vet jeg om en pokemon har «riktig» moveset da? 🙈 feks den sterkeste pokemon jeg har er en dragonite cp 3600 med steel wing på 11 og outrage 110. Er det «bra» eller dårlig? Anonymkode: d0e75...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supera Skrevet 24. februar 2023 #13069 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tusen takk for mange gode tips Hvordan vet jeg om en pokemon har «riktig» moveset da? 🙈 feks den sterkeste pokemon jeg har er en dragonite cp 3600 med steel wing på 11 og outrage 110. Er det «bra» eller dårlig? Anonymkode: d0e75...f53 https://pokemon.gameinfo.io/en/pokemon/149-dragonite Outrage er dragon-type-angrep og bra på en dragonite som er dragon og flying, men steel wing er steel-type og ikke bra på en dragonite. Bruk en "Fast TM" til du får et dragon-type-angrep; dragon tail. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #13070 Del Skrevet 24. februar 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for mange gode tips Hvordan vet jeg om en pokemon har «riktig» moveset da? 🙈 feks den sterkeste pokemon jeg har er en dragonite cp 3600 med steel wing på 11 og outrage 110. Er det «bra» eller dårlig? Anonymkode: d0e75...f53 Du kan også google f.eks. "pokemon go machamp best moveset" for å få en viss idé. Men da vises kun det som gjør mest skade. Ofte er det nyttig, som noen nevnte her, at charged moves blir bygd opp fort. Jeg har blant annet ikke de "beste" moves på mine Glaceon fordi charged move jeg har bygges opp raskere og i tillegg senker defense på motstander. Anonymkode: 0ed30...6d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #13071 Del Skrevet 24. februar 2023 Supera skrev (3 timer siden): https://pokemon.gameinfo.io/en/pokemon/149-dragonite Outrage er dragon-type-angrep og bra på en dragonite som er dragon og flying, men steel wing er steel-type og ikke bra på en dragonite. Bruk en "Fast TM" til du får et dragon-type-angrep; dragon tail. Trengte visst bare gjøre det en gang før jeg fikk «dragon tail» har mye å lære skjønner jeg 🙈 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Du kan også google f.eks. "pokemon go machamp best moveset" for å få en viss idé. Men da vises kun det som gjør mest skade. Ofte er det nyttig, som noen nevnte her, at charged moves blir bygd opp fort. Jeg har blant annet ikke de "beste" moves på mine Glaceon fordi charged move jeg har bygges opp raskere og i tillegg senker defense på motstander. Anonymkode: 0ed30...6d4 Gode tips! Jeg skjønner at jeg må sette meg mer inn i alt, syns det er gøy å spille og vil gjerne bli bedre Anonymkode: d0e75...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supera Skrevet 25. februar 2023 #13072 Del Skrevet 25. februar 2023 (endret) Hvordan går det med dere på Pokemon Go Tour Hoenn Global? Det var tydeligvis ikke en shiny event, fordi jeg fant bare tre shiny på fire timer, pluss en shiny groudon i raid. Shiny: feebas (ny) anorith zigzagoon groudon Og så fikk jeg noen nye varianter av unown. E og H var nye for meg. N og O hadde jeg fra før. Nå har jeg 14 varianter. Jeg er fornøyd med at jeg endelig fikk seviper og at jeg var heldig da jeg utviklet clamperl og fikk den utviklingen jeg ikke hadde så jeg slapp å bruke masse rare candy på det. Nå mangler jeg bare relicanth i Hoenn-regionen, og den ser jeg at man finner i 10 km egg. Tror nesten jeg må ta en tur på tredemølla på jobb i natt for å prøve å klekke de to 10km-eggene jeg har. 😅 Jeg hadde ikke fått med meg kecleon-oppdateringen for noen uker siden, så den var også ny for meg. Jeg har pokemon-klokke, så jeg spinner sjeldent pokestoppene manuelt. 😅 Jeg tror det var mye større sjanse for å møte på en kecleon på et pokestop i dag, fordi jeg fant tre kecleon og det var ikke mange jeg spant manuelt. Jeg skal spille igjen i morgen når jeg våkner fra nattevakt. Jeg skal på 12-timers nattevakt igjen, men jeg kan sove ut på mandag. 😅 Endret 25. februar 2023 av Supera 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 26. februar 2023 #13073 Del Skrevet 26. februar 2023 Supera skrev (10 timer siden): Hvordan går det med dere på Pokemon Go Tour Hoenn Global? Det var tydeligvis ikke en shiny event, fordi jeg fant bare tre shiny på fire timer, pluss en shiny groudon i raid. Shiny: feebas (ny) anorith zigzagoon groudon Og så fikk jeg noen nye varianter av unown. E og H var nye for meg. N og O hadde jeg fra før. Nå har jeg 14 varianter. Jeg er fornøyd med at jeg endelig fikk seviper og at jeg var heldig da jeg utviklet clamperl og fikk den utviklingen jeg ikke hadde så jeg slapp å bruke masse rare candy på det. Nå mangler jeg bare relicanth i Hoenn-regionen, og den ser jeg at man finner i 10 km egg. Tror nesten jeg må ta en tur på tredemølla på jobb i natt for å prøve å klekke de to 10km-eggene jeg har. 😅 Jeg hadde ikke fått med meg kecleon-oppdateringen for noen uker siden, så den var også ny for meg. Jeg har pokemon-klokke, så jeg spinner sjeldent pokestoppene manuelt. 😅 Jeg tror det var mye større sjanse for å møte på en kecleon på et pokestop i dag, fordi jeg fant tre kecleon og det var ikke mange jeg spant manuelt. Jeg skal spille igjen i morgen når jeg våkner fra nattevakt. Jeg skal på 12-timers nattevakt igjen, men jeg kan sove ut på mandag. 😅 Jeg spilte nesten konstant mellom kl 10 og 18, men bor uti periferien med to pokestops innen gåavstand. I tillegg har plutselig antallet pokemon som spawner rundt her falt dramatisk rett for eventen, så selv med incense var det skuffende få å se. Jeg endte opp med fire shiny: to pikachu med stripet hodepynt, en torchic og en Kyogre (fra primal raid). Skal spille idag også, men været er såpass begredelig at jeg tviler på at det blir noen tur ut idag. Kanskje jeg hiver meg i bilen i ren desperasjon og kjører til sentrum. Og så fikk jeg min første kecleon jeg også Jeg har sett en før i et pokestop, men den forsvant bare og dukket aldri opp på kartet. Fikk tilbud om å få en via trade, men jeg er så sta at jeg ville fange den selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supera Skrevet 26. februar 2023 #13074 Del Skrevet 26. februar 2023 Ardwinna skrev (9 timer siden): Jeg spilte nesten konstant mellom kl 10 og 18, men bor uti periferien med to pokestops innen gåavstand. I tillegg har plutselig antallet pokemon som spawner rundt her falt dramatisk rett for eventen, så selv med incense var det skuffende få å se. Jeg endte opp med fire shiny: to pikachu med stripet hodepynt, en torchic og en Kyogre (fra primal raid). Skal spille idag også, men været er såpass begredelig at jeg tviler på at det blir noen tur ut idag. Kanskje jeg hiver meg i bilen i ren desperasjon og kjører til sentrum. Og så fikk jeg min første kecleon jeg også Jeg har sett en før i et pokestop, men den forsvant bare og dukket aldri opp på kartet. Fikk tilbud om å få en via trade, men jeg er så sta at jeg ville fange den selv. Shiny event-pokemon er jo gull! Og så to da! Og shiny kyogre! Jeg spilte også på landet, men det er akkurat nok pokestops her til at det går greit. Spawnraten er litt høyere på slike event enn til vanlig. På ett sted i "sentrum" kan jeg uten å røre meg nå tre gymmer og tre pokestops. Men akkurat der er det lite pokemons da, så jeg blir ikke værende der. Men jeg stopper der med bilen på vei til og fra jobb vanligvis. Og så er det to pokestops til i en retning hvis man går ca 100 meter, to pokestops til hvis man går 100 meter i en annen retning, og en pokegym 200 meter unna i en tredje retning. Hvis man fortsetter 500 meter til i den tredje retningen så er det to pokestops og en gym. Nesten alle i bygda vet hva jeg holder på med når jeg går rundt i "sentrum" og surrer og kladder på mobilen. 😂😅 I dag var det laber aktivitet på den facebookgruppa i nærmeste byen for raids jeg er på. Men jeg fikk da med meg noen raid likevel. Mest av andre "venner" da. Høydepunktet var da jeg fikk en shiny latios på kartet!!! Det var min eneste shiny på ca 3 timer aktiv spilletid i dag... Fy søren det er lav catchrate på denne. Siden den var shiny så stakk den ikke av og jeg kastet og kastet og kastet. Jeg måtte treffe nesten 100 ultraballer med golden razzberry før den endelig ble værende i ballen! Og mange av kastene var great og excellent. Ikke rart at latiosene på kartet bare stakk av! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 26. februar 2023 #13075 Del Skrevet 26. februar 2023 Idag ble det én ny shiny; Mawile. Skulle gjerne hatt flere, men sier meg fornøyd med tanke på hvilken shiny-uflaks jeg alltid pleier å ha på events. Og jeg rakk et par primal raids i sentrum før tida gikk ut, men innser jo nå at jeg ikke har nok primal energy til å utvikle, så da ryker jo neste del av oppgaven (5/6) ... Oh well. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #13076 Del Skrevet 27. februar 2023 Har vært heldig denne helgen 🤩🤩 Anonymkode: b4434...f02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #13077 Del Skrevet 27. februar 2023 15 hours ago, Supera said: Høydepunktet var da jeg fikk en shiny latios på kartet!!! Det var min eneste shiny på ca 3 timer aktiv spilletid i dag... Fy søren det er lav catchrate på denne. Siden den var shiny så stakk den ikke av og jeg kastet og kastet og kastet. Jeg måtte treffe nesten 100 ultraballer med golden razzberry før den endelig ble værende i ballen! Og mange av kastene var great og excellent. Ikke rart at latiosene på kartet bare stakk av! Både jeg og sønnen min klarte å fange en ikke-shiny Latios in the wild i helgen. For min del, tror det er 3 eller 4 som stakk, også fanget jeg den ene. Samboeren min fanget shiny Latias. Med flere kast ja men langt ifra 100 kast.. tror han brukte 10. Anonymkode: b4434...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemi Skrevet 2. mars 2023 #13078 Del Skrevet 2. mars 2023 (endret) On 2/26/2023 at 7:39 PM, Supera said: Høydepunktet var da jeg fikk en shiny latios på kartet!!! Det var min eneste shiny på ca 3 timer aktiv spilletid i dag... Fy søren det er lav catchrate på denne. Siden den var shiny så stakk den ikke av og jeg kastet og kastet og kastet. Jeg måtte treffe nesten 100 ultraballer med golden razzberry før den endelig ble værende i ballen! Og mange av kastene var great og excellent. Ikke rart at latiosene på kartet bare stakk av! Jeg fant en shiny Latias og til slutt ga jeg opp med golden razzberry og ultra balls. Jeg har vært usikker på om shiny kan stikke av, men etter å ha brukt 15 golden razzberries og ultra balls og for det meste fått til great og excellent throws så bare kasta jeg pokeballs til den ble fanga. Jeg leste at mange har klaget på at Latias og Latios var så vanskelige å fange. Endret 2. mars 2023 av daemi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supera Skrevet 3. mars 2023 #13079 Del Skrevet 3. mars 2023 daemi skrev (16 timer siden): Jeg fant en shiny Latias og til slutt ga jeg opp med golden razzberry og ultra balls. Jeg har vært usikker på om shiny kan stikke av, men etter å ha brukt 15 golden razzberries og ultra balls og for det meste fått til great og excellent throws så bare kasta jeg pokeballs til den ble fanga. Jeg leste at mange har klaget på at Latias og Latios var så vanskelige å fange. Hvor mange ca måtte du kaste da med vanlig ball og uten bær? Jeg vet ikke om shiny kan stikke av heller, men denne så i alle fall ikke til å kunne stikke av. Jeg har et luksusproblem med for mange baller og mange golden razzberries, så jeg prøvde og prøvde til det gikk. Jeg åpner mange gaver, spinner mange pokestops og er med på mange raid. Jeg pleier å slette masse blå og svarte baller. De røde trenger jeg til pokemon-klokka. Bær sletter jeg aldri da. Jeg gir pokemons i gymmer bær slik at jeg får litt stardust. Bare 30 (eller 45) stardust per bær men alle monner drar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemi Skrevet 4. mars 2023 #13080 Del Skrevet 4. mars 2023 On 3/3/2023 at 2:33 PM, Supera said: Hvor mange ca måtte du kaste da med vanlig ball og uten bær? Jeg vet ikke om shiny kan stikke av heller, men denne så i alle fall ikke til å kunne stikke av. Jeg har et luksusproblem med for mange baller og mange golden razzberries, så jeg prøvde og prøvde til det gikk. Jeg åpner mange gaver, spinner mange pokestops og er med på mange raid. Jeg pleier å slette masse blå og svarte baller. De røde trenger jeg til pokemon-klokka. Bær sletter jeg aldri da. Jeg gir pokemons i gymmer bær slik at jeg får litt stardust. Bare 30 (eller 45) stardust per bær men alle monner drar. Tror jeg fanga den etter åtte pokeballer. Etter de første 15 . Jeg har samme luksusproblem, har nok av golden razz berries (900+) og mange great- og ultraballs. Men siden den ikke stakk og jeg hadde shiny Latias fra før så gadd jeg ikke å være nøye med kastene. Man går jo lei når den bryter seg ut av alt man kaster mot den. Ville heller se hvor mange pokeballer det tok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå