Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

14 hours ago, moho said:

Noen som kan vi en kort forklaring på hva TM’ene brukes til? Jeg har tjue av hver, pluss en sånne elite-TM.

Skjønner nå at jeg kanskje burde brukt dem på community dag, men det gjorde jeg altså ikke. 

Finnes det en slags tabell man kan se på, hvor det er lurt å bruke dem? Hvis jeg ser på min Pokémons som er gode i dag, kan de bli enda bedre ved å bruke TM’ene?

Jeg googler også 'navn på pokemon' best moveset for å finne ut hvilke moves jeg skal ha på mine pokemonstre. Det man i tillegg må tenke på er at høyest DPS ikke nødvendigvis er best i alle situasjoner.

Ta Luxray for eksempel: charged move med høyest DPS (Damage Per Second) for Luxray er Wild Charge. Men, det angrepet gjør at defense faller veldig. Dvs. at etter hver gang Luxray bruker Wild Charge så tåler den mye mindre enn den allerede gjør fra før. Etter å ha brukt det angrepet så kan hva som helst slå ut Luxray rimelig lett.

Wild Charge har dog en fordel også og det er at det blir fort "ladet opp". Hvis f.eks. du slåss mot en Team GO Rocket Leader som alltid bruker sine to skjold på de to første angrepene så kan du få de til å bruke opp skjoldene ganske fort. I denne situasjonen kan angrep som "lades opp" fort være et bedre valg enn de som gjør mer skade. Dette kan også fungere til en viss grad i GO Battle League da de aller fleste vil bruke et skjold første gang motstanderen bruker et charged move med mindre de har en overlegen type advantage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 hours ago, moho said:

Noen som kan vi en kort forklaring på hva TM’ene brukes til? Jeg har tjue av hver, pluss en sånne elite-TM.

Skjønner nå at jeg kanskje burde brukt dem på community dag, men det gjorde jeg altså ikke. 

Finnes det en slags tabell man kan se på, hvor det er lurt å bruke dem? Hvis jeg ser på min Pokémons som er gode i dag, kan de bli enda bedre ved å bruke TM’ene?

Min favoritt ressurs er https://gamepress.gg/pokemongo/ og ja, tidligere nevnt https://pvpoke.com/rankings/ 

Men pass på hvis MOVE er Community Day-spesial, eller Legacy Move, så får du ikke disse med TM, du må bruke Elite TM.

Eksempler på Connunity Day moves, som er veldig, veldig ønsket er Hydro Canon på Swampert, Rock Wrecker på Rhyperior, Meteor Mash på Metagross, Frenzy Plant på Meganum, osv.. På PVPoke er de markert med *. 

En annen bruk for TM, er jo å bli kvitt Frustration på Shadow pokemon, på de spesiell dagene der Niantic annonserer at det er mulig - fordi det er til vanlig ikke er mulig. Når du har først blitt kvitt Frustration på en slik da, kan 

Anonymkode: b4434...f02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har team rocket ballonger? De har alltid vært der, hengende over meg, plagsomt, alltid i veien. Men nå når jeg ønsker å se en, da ikke bare den vanlige men den med Jessie og James, men det er ingen. Jeg så en for 10 timer siden. Men har ikke vært en eneste en der siden. Jeg har vært aktivt inn og ut hele dagen, men ingenting.

Hva skjer? Dette er jo drømmen til vanlig, å være kvitt den irriterende ballongen, men nå! Nå vil jeg jo se den 😂🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (1 time siden):

Noen som har team rocket ballonger? De har alltid vært der, hengende over meg, plagsomt, alltid i veien. Men nå når jeg ønsker å se en, da ikke bare den vanlige men den med Jessie og James, men det er ingen. Jeg så en for 10 timer siden. Men har ikke vært en eneste en der siden. Jeg har vært aktivt inn og ut hele dagen, men ingenting.

Hva skjer? Dette er jo drømmen til vanlig, å være kvitt den irriterende ballongen, men nå! Nå vil jeg jo se den 😂🤪

Ja klag litt og ting skjer. Ikke den ballongen jeg ville se, men en dukket faktisk opp plutselig 😂 Hjelper å klage litt høyt 😄👌🏻Må bare krysse fingrene for at den rette ballongen dukker opp snart! 🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Ariana807 said:

Ja klag litt og ting skjer. Ikke den ballongen jeg ville se, men en dukket faktisk opp plutselig 😂 Hjelper å klage litt høyt 😄👌🏻Må bare krysse fingrene for at den rette ballongen dukker opp snart! 🤞🏻

Ballongene dukker vel opp hver 6. time hvis jeg ikke husker feil. Kl. 06, kl. 12, kl. 18 og midnatt. Hvis det er en event som gjør at de dukker opp oftere så er det vel hver 3. time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må utføre oppgaven Play with your buddy 10 times. Jeg skjønner ikke dette... Går inn på buddy-siden, trykker den store grønne knappen PLAY. Så dukker den opp etter hvert, i AR-modus. Men så? Jeg tapper på den, snurrer den rundt osv. Av og til kommer tre røde streker rundt hodet, av og til skinner det i noe sølvglinsende, men jeg får aldri oppfylt et eneste av disse oppdragene. Hva gjør jeg galt? Hvor mange minutt må man holde på før du får godkjent lekingen? Jeg har prøvd lenge, men fremdeles 0 av 10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

angara skrev (2 minutter siden):

Hei! Må utføre oppgaven Play with your buddy 10 times. Jeg skjønner ikke dette... Går inn på buddy-siden, trykker den store grønne knappen PLAY. Så dukker den opp etter hvert, i AR-modus. Men så? Jeg tapper på den, snurrer den rundt osv. Av og til kommer tre røde streker rundt hodet, av og til skinner det i noe sølvglinsende, men jeg får aldri oppfylt et eneste av disse oppdragene. Hva gjør jeg galt? Hvor mange minutt må man holde på før du får godkjent lekingen? Jeg har prøvd lenge, men fremdeles 0 av 10...

Stryk på hodet eller kroppen. Hold på i 10 sekunder eller noe. Den skal lyse og så kommer det et hjerte over. Dette kan du gjøre 10 ganger etter hverandre. 

Anonymkode: 8958d...c6a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Stryk på hodet eller kroppen. Hold på i 10 sekunder eller noe. Den skal lyse og så kommer det et hjerte over. Dette kan du gjøre 10 ganger etter hverandre. 

Anonymkode: 8958d...c6a

Tusen takk! Det var superenkelt 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen som har kjøpt Mr Mime ticket? Er dere fornøyd?

Anonymkode: 635f1...cf9

Ja. Telte veldig på knappene siden jeg synes prisen var hårreisende høy og fordi jeg regner med Galarian Mr. Mime er tilgjengelig helt gratis for alle om ikke så lenge. Sånn pleier det jo ofte å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daemi skrev (22 timer siden):

Begynner ikke før i morgen kl. 10. Du kan lese litt om den her: https://attackofthefanboy.com/guides/pokemon-go-is-the-galarian-mr-mime-event-ticket-worth-it/

Jeg vet det, lurte mer på om man er fornøyd med disse betalte "special reasearch" billettene.... Skulle skrevet mer men publiserte når bilen kjørte over en hump, og så glemte jeg det ut. 😄 

Ardwinna skrev (16 timer siden):

Ja. Telte veldig på knappene siden jeg synes prisen var hårreisende høy og fordi jeg regner med Galarian Mr. Mime er tilgjengelig helt gratis for alle om ikke så lenge. Sånn pleier det jo ofte å være.

Ja, jeg er litt lei av å betale mer enn jeg føler jeg får igjen for det. Men så vil jeg ikke gå glipp av noe heller.. 😄 Så jeg har jo kjøpt billett hver gang men sitter alltid igjen med en følelse av at jeg fikk for lite igjen, vil har litt mer men kan ikke si hva jeg vil ha heller, mer spenning kanskje og litt mer eksklusivt innhold...? Er vel ikke vits i å si det men er litt skuffet denne gangen og.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppa billetten denne gangen. Bestemte meg i grunn etter Genesect, at var virkelig ikke verdt det.

Skulle heller brukt de pengene på remote raid pass, så kunne jeg fått en 9-12 Genesect for samme prisen. 

Liker quests, men det er bare for lite innhold til for høy pris til at jeg gidder det mer. 

Anonymkode: d1dd2...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.12.2020 den 17.38):

Noen som har kjøpt Mr Mime ticket? Er dere fornøyd?

Jeg er fornøyd, men kjøpte den for å få litt motivasjon til å være litt ute i helga 😊 Mr Rime var en utrolig morsom Pokemon å få i samlingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 11/25/2020 at 9:24 AM, AnonymBruker said:

Tror dere , som ikke er Level 40, at dere klarer å komme dit før nyttår? 😊
Jeg er snart 38, tviler litt at det går for meg! 

Anonymkode: e3371...acb

Kom meg halvveis inn i 39, var litt for opptatt i jula😅
Men men, jeg ga det ett forsøk! 

Anonymkode: e3371...acb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg rakk å bli level 40 men jeg var lvl 39 allerede, så føltes så nærme. :) Kjøpte sånn 8-lucky egg pakke, det hjalp på veien. 😀

Anonymkode: b4434...f02

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvordan man finner den «elektriske hesten» som er en del av Unova Challange (eller nå hva det er 😅😂)? Tror jeg nesten aldri noen gang har sett den ute i det fri, vet ikke navnet på den en gang 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (1 time siden):

Noen som vet hvordan man finner den «elektriske hesten» som er en del av Unova Challange (eller nå hva det er 😅😂)? Tror jeg nesten aldri noen gang har sett den ute i det fri, vet ikke navnet på den en gang 🤪

Blitzle 😄 Den er overalt nå føler jeg, ta deg en runde eller ta på en incense eller lure et sted så dukker den nok opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Blitzle 😄 Den er overalt nå føler jeg, ta deg en runde eller ta på en incense eller lure et sted så dukker den nok opp.

Hadde nettopp på incense på begge kontoene. Den kom faktisk ikke i det hele tatt. Men den er overalt ute in the wild her jeg bor:) Vil ha Snivy shiny nå😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Hadde nettopp på incense på begge kontoene. Den kom faktisk ikke i det hele tatt. Men den er overalt ute in the wild her jeg bor:) Vil ha Snivy shiny nå😄

Her er den overalt, jeg og guttungen har fått over 20 hver i dag, men ingenting shiny eller 100%.. 😛 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...