Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

8 hours ago, AnonymBruker said:

Liker veldig godt at de har endret mengden XP man får for det meste! Går unna nå!

Anonymkode: e3371...acb

den doble er bare for ei uke da.. Altså, 2000 for Excellent kast. 

Anonymkode: b4434...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 12/3/2020 at 10:12 AM, AnonymBruker said:

den doble er bare for ei uke da.. Altså, 2000 for Excellent kast. 

Anonymkode: b4434...f02

Har tjent godt med XP på excellent throws i det siste ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som sliter med å få de nye starterene til å dukke opp. Har sett og fanget en chespin, men ikke sett en eneste Froakie. Den siste har jeg får noen av.

Har brukt 2 incense og 1 lure module 😳 Og chespin dukket ikke opp mens jeg holdt på med det, så han på en stopp nært meg. Heiv på meg klær og sprang ut til stoppet, fikk den. Men bare så vidt var ~cp450, brukte en gull raspberry, ultraball og den spratt rett ut av ballen 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Ariana807 said:

Noen andre som sliter med å få de nye starterene til å dukke opp. Har sett og fanget en chespin, men ikke sett en eneste Froakie. Den siste har jeg får noen av.

Har brukt 2 incense og 1 lure module 😳 Og chespin dukket ikke opp mens jeg holdt på med det, så han på en stopp nært meg. Heiv på meg klær og sprang ut til stoppet, fikk den. Men bare så vidt var ~cp450, brukte en gull raspberry, ultraball og den spratt rett ut av ballen 😳

Har ikke sett en eneste Froakie, og jeg tok en tur hvor det er mange Pokestops og gyms i går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

daemi skrev (27 minutter siden):

Har ikke sett en eneste Froakie, og jeg tok en tur hvor det er mange Pokestops og gyms i går.

Fikk faktisk akkurat tak i en (hjelper å klage litt på nett 😂), ved samme stopp som Chespin. Jeg sprang som en gal ut av leiligheten for å få tak i den 😂Men samme som med Chespin, brunte en gull raspberry og ultraball, og den slapp ut av ballen med en gang 😳

Men neste fanget den 👌🏻 Så da var de oppgavene ferdig 😄 

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.12.2020 den 10.12):

den doble er bare for ei uke da.. Altså, 2000 for Excellent kast. 

Anonymkode: b4434...f02


Nei, er det det?

Mente bestemt at den doble xp’en skulle gjelde fram til nyttår

Anonymkode: d1dd2...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett snurten av frosken, grmf 😕 

men masser av litleo og en OK mengde chespin faktisk. Men så er gress og ild hva det går i her til vanlig også, ser knapt vann-pokemon om det regner engang. Tenkte å prøvd en utflukt ned mot elv/fjord og se om det er en sjans å lokke fram en frosk, ellers veit jeg ikke?

Incense var det i hvert fall ikke noe hjelp i, smelt av flere alt 

Anonymkode: d1dd2...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:


Nei, er det det?

Mente bestemt at den doble xp’en skulle gjelde fram til nyttår

Anonymkode: d1dd2...f2a

De nye, oppjusterte XP, slik som 1000 XP for excelent kast, er helt frem til ny året. Men de doble verdier av de oppjusterte, mest betydelig, slik som 2000 XP for excelent, er bare 1 dag igjen av nå. :) Så kast og kast og kast dere, nå 😄 

prøver selv komme til lvl 40.. pjuh.

Anonymkode: b4434...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke sett snurten av frosken, grmf 😕 

men masser av litleo og en OK mengde chespin faktisk. Men så er gress og ild hva det går i her til vanlig også, ser knapt vann-pokemon om det regner engang. Tenkte å prøvd en utflukt ned mot elv/fjord og se om det er en sjans å lokke fram en frosk, ellers veit jeg ikke?

Incense var det i hvert fall ikke noe hjelp i, smelt av flere alt 

Anonymkode: d1dd2...f2a

vi har frosk her i ASker, hmm.. vet ikke om det hjelper, men det har regnet en hel del, og frosk er vann. (dukker opp oftere ved regn)

Anonymkode: b4434...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

De nye, oppjusterte XP, slik som 1000 XP for excelent kast, er helt frem til ny året. Men de doble verdier av de oppjusterte, mest betydelig, slik som 2000 XP for excelent, er bare 1 dag igjen av nå. :) Så kast og kast og kast dere, nå 😄 

prøver selv komme til lvl 40.. pjuh.

Anonymkode: b4434...f02

Nå må jeg rette meg selv her, idag skrev Niantic på sin blogg, at dobbel XP kommer til å være frem til 31 desember! 🤩

Anonymkode: b4434...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 9.34):

Nå må jeg rette meg selv her, idag skrev Niantic på sin blogg, at dobbel XP kommer til å være frem til 31 desember! 🤩

Anonymkode: b4434...f02


Det sa de faktisk alt i november - det er ingen nyhet.
 

Da de annonserte Go beyond og legacy 40, så velkommen etter. Bare fortsett å les bloggposten så ser du det.

De har kun postet en oppsummering av all infoen i bloggposten som en ‘ny’ oppdatering på toppen.

 

 

Anonymkode: d1dd2...f2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram til kl 16 i dag så kan man bruke en Charged TM på Shadow Pokemon så de glemmer Frustration! Jeg har venta lenge på en sånn event. Åpne Pokemon-lista, søk på "shadow" og fjern Frustration fra de du har!

Endret av daemi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, daemi said:

Fram til kl 16 i dag så kan man bruke en Charged TM på Shadow Pokemon så de glemmer Frustration! Jeg har venta lenge på en sånn event. Åpne Pokemon-lista, søk på "shadow" og fjern Frustration fra de du har!

frem til kl 1 på natta, i vår tidssone :) 

Anonymkode: b4434...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan vi en kort forklaring på hva TM’ene brukes til? Jeg har tjue av hver, pluss en sånne elite-TM.

Skjønner nå at jeg kanskje burde brukt dem på community dag, men det gjorde jeg altså ikke. 

Finnes det en slags tabell man kan se på, hvor det er lurt å bruke dem? Hvis jeg ser på min Pokémons som er gode i dag, kan de bli enda bedre ved å bruke TM’ene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 hours ago, moho said:

Noen som kan vi en kort forklaring på hva TM’ene brukes til? Jeg har tjue av hver, pluss en sånne elite-TM.

Skjønner nå at jeg kanskje burde brukt dem på community dag, men det gjorde jeg altså ikke. 

Finnes det en slags tabell man kan se på, hvor det er lurt å bruke dem? Hvis jeg ser på min Pokémons som er gode i dag, kan de bli enda bedre ved å bruke TM’ene?

https://pvpoke.com/rankings/

I alle fall til PvP battle, så er de beste du kan bruke med hvilke moveset du burde skifte de til :) 

Anonymkode: e3371...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moho skrev (9 timer siden):

Noen som kan vi en kort forklaring på hva TM’ene brukes til? Jeg har tjue av hver, pluss en sånne elite-TM.

Skjønner nå at jeg kanskje burde brukt dem på community dag, men det gjorde jeg altså ikke. 

Finnes det en slags tabell man kan se på, hvor det er lurt å bruke dem? Hvis jeg ser på min Pokémons som er gode i dag, kan de bli enda bedre ved å bruke TM’ene?

Ja, de blir enda bedre når du skifter angrep. Selv om du feks har en Rayquaza på 100% iv , så er den omtrent ubrukelig hvis du ikke har rett moveset. Noen ganger kan man bruke opp et titalls TM før det rette angrepet kommer opp som et alternativ.  Derfor må du aldri slette dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moho skrev (10 timer siden):

Noen som kan vi en kort forklaring på hva TM’ene brukes til? Jeg har tjue av hver, pluss en sånne elite-TM.

Skjønner nå at jeg kanskje burde brukt dem på community dag, men det gjorde jeg altså ikke. 

Finnes det en slags tabell man kan se på, hvor det er lurt å bruke dem? Hvis jeg ser på min Pokémons som er gode i dag, kan de bli enda bedre ved å bruke TM’ene?


TM’ene er for å skifte angrep, som andre her også sier.

Men de hadde ingenting med selve community day å gjøre. På den dagen kunne en evolve pokemon som hadde hatt egen dag i år eller i fjor, og få spesialangrepet.

Var for de som investerer i shadow pokemon, at TM’ene var viktig. Men da på dagen før community day. Da var det en team gon rocket event. Vanligvis fungerer ikke TM’er på shadow pokemon, men akkurat den dagen kunne du bruke en for å fjerne et angrep som heter frustration.

Har en shadow baby-pokemon uten frustration, så kunne en evolve de på community dagen for å få spesialangrepet :) 

 

Det jeg gjør for å finne ut om jeg vil bytte angrep på en pokemon, er rett og slett å Google:

’navn på pokemon’ best moveset

Det er mange som er virkelig inne på dette, regner og styrer og sjekker ut, og - heldigvis - skriver nettsider om det.

Gamepress sine oppslag er veldig oversiktlige, med bl. a tabeller som viser hvordan kombinasjonen av ulike trekk pokemonen kan lære gjør den bedre/verre.

Men det er nok for mange både pokemon og trekk, til at det finnes en smakeliste over alt. Ville uansett blitt veldig uoversiktlig.

I starten googla jeg heller ting som ‘best pokemon to invest in’, ‘best raid pokemon’, ‘best pvp pokemon’ - så får du etterhvert oversikt :) 

En annen ting jeg pleier - når det kommer en ny raid boss. Da googler jeg ‘navn på raidboss + raid guide’. Mange lister over hvilke pokemon som er best mot den bossen - og - hvilke trekk de trenger å ha.

Så liker å ha noen TM’er i bakhånd :) 

Anonymkode: d1dd2...f2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...