Gå til innhold

Damer, hvis dere skal ha rett til abortere...


mr92

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kvinnens ansvar å ikke være idiot: ta abort

Anonymkode: a171b...219

Så det er kun kvinners ansvar å ikke være idioter? Menn kan gjøre akkurat som de vil uten konsekvenser? Skal dette være "Likestilling"? 

 Dessverre er MENNESKER idioter. Folk tar idiotiske valg, men ANDRE skal ikke lide for det. Gjør DU noe dumt skal DU ta konsekvensene for det. Ikke et uskyldig barn fordi du vil være drittsekk. Egoismen lenge leve.

 

Og nei, det er heller ikke bare til å ta abort. Det er ikke alle som legger merke til at de er gravide før det er for sent. Graviditeten er også naturligvis mye mer intim for kvinnen. Hormoner og forhold til det en selv har i magen påvirker selvsagt kvinnen mye mer enn mannen, slik at en abort kan bli en psykisk belastning en kan ha resten av livet. Det er også en fare for å bli steril etter abort. 

Abort mot ens vilje er et overgrep. 

 

 

 

Anonymkode: f44f9...915

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke graviditet som er det potensielle helvete. Det er noen menn. Det er ikke kjekt å bli gravid med en mann som finner ut at han skal lage et helvete fremfor å ta på seg sin del av ansvaret når et uhell skjer. Som i  ca 50% av graviditeter.

En graviditet i seg selv er nok å deale med. Å ha en kjempebaby som raser og truer som om det var gjort et jævla overgrep mot han, er hovedproblemet for mange kvinner. Og ikke fosteret. 

Anonymkode: c1b2c...cc0

Nå vet jeg ikke hva slags problemer du refererer til, men kan det tenkes at noen av de er relatert til den avmaktsfølelsen og usikkerheten mannen opplever, når han ikke har kontroll over situasjonen?

Tror du ikke mye av det helvete du snakker om vil forsvinne om mannen selv også vil være i stand til å ta egne valg, og ikke må innfinne seg med med valget til kvinnen?

Eksempelvis mener jeg det er rimelig å anta at størsteparten av abortpresset vil forsvinne om mannen, uavhengig av kvinnens valg, selv kan gjøre et valg om han skal være far eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Nå vet jeg ikke hva slags problemer du refererer til, men kan det tenkes at noen av de er relatert til den avmaktsfølelsen og usikkerheten mannen opplever, når han ikke har kontroll over situasjonen?

Tror du ikke mye av det helvete du snakker om vil forsvinne om mannen selv også vil være i stand til å ta egne valg, og ikke må innfinne seg med med valget til kvinnen?

Eksempelvis mener jeg det er rimelig å anta at størsteparten av abortpresset vil forsvinne om mannen, uavhengig av kvinnens valg, selv kan gjøre et valg om han skal være far eller ei.

Det slår deg ikke at en kvinne kan bli minst like redd ved en uplanlagt graviditet som mannen? Det er da hennes liv som påvirkes mest uansett hvilket valg hun tar?

Tror du virkelig en kvinne syns at det er spesielt kjekt å stå alene i et valg om liv og død, ofte! med en mann bare tenker på seg selv? Tror du hun føler at hun har full kontroll over situasjonen? 

Menn har akkurat samme kontroll eller mangel på kontroll når de har sex med en kvinne, som kvinner har. Men de har minst ansvar alt i dag. Og skyve enda mer ansvar over på kvinnen er en uansvarlig/egoistisk og mannsjåvinistisk tankegang. 

For det er ikke engang så enkelt at abortpresset vil forsvinne om juridisk abort hadde vært et faktum. Det ville stadig vært der. Fordi det kan være letter at et barn ikke eksisterer overhodet på sikt, fremfor å kanskje engang i fremtiden begynne å lure..

Anonymkode: c1b2c...cc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært mann og damen ble gravid ved kondom, så hadde jeg presset og mast mest mulig for å få henne til å kvitte seg med det. Hadde det eksistert juridisk abort hadde jeg ikke brydd meg om hun bar det frem eller ei.

Anonymkode: a171b...219

Da må du opplyse kvinner om dette kyniske og lite flatterende synet ditt før du har sex med dem. Da kan de velge selv om de i det hele tatt gidder å ha noe med deg å gjøre. En fin personlighet og gode kvaliteter er en mangelvare hos deg. Dine foreldre har ikke oppdratt deg godt nok .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Snuppi skrev:

Da må du opplyse kvinner om dette kyniske og lite flatterende synet ditt før du har sex med dem. Da kan de velge selv om de i det hele tatt gidder å ha noe med deg å gjøre. En fin personlighet og gode kvaliteter er en mangelvare hos deg. Dine foreldre har ikke oppdratt deg godt nok .  

Da bør vel kvinnen gjøre det samme? Det finnes menn som vil ta ansvar, og kvinner som tar abort, uavhengig av mannens ønsker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Da bør vel kvinnen gjøre det samme? Det finnes menn som vil ta ansvar, og kvinner som tar abort, uavhengig av mannens ønsker. 

Selvfølgelig har ikke mannens ønske noe å si. Det hadde ikke vært likestilling om det hadde hatt det, men et overgrep (med mindre kvinnen ønsker det selv). Kvinner og menn har ikke likt utgangspunkt og da er likestilling på dette området umulig.  

Anonymkode: f44f9...915

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så det er kun kvinners ansvar å ikke være idioter? Menn kan gjøre akkurat som de vil uten konsekvenser? Skal dette være "Likestilling"? 

 Dessverre er MENNESKER idioter. Folk tar idiotiske valg, men ANDRE skal ikke lide for det. Gjør DU noe dumt skal DU ta konsekvensene for det. Ikke et uskyldig barn fordi du vil være drittsekk. Egoismen lenge leve.

 

Og nei, det er heller ikke bare til å ta abort. Det er ikke alle som legger merke til at de er gravide før det er for sent. Graviditeten er også naturligvis mye mer intim for kvinnen. Hormoner og forhold til det en selv har i magen påvirker selvsagt kvinnen mye mer enn mannen, slik at en abort kan bli en psykisk belastning en kan ha resten av livet. Det er også en fare for å bli steril etter abort. 

Abort mot ens vilje er et overgrep. 

 

 

 

Anonymkode: f44f9...915

Da får disse kvinnene la være å ha sex.

Anonymkode: c2aac...b9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Da får disse kvinnene la være å ha sex.

Anonymkode: c2aac...b9c

Og mennene får slutte å ha sex. 

Problem solved

Anonymkode: f44f9...915

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og mennene får slutte å ha sex. 

Problem solved

Anonymkode: f44f9...915

Helt greit for meg. 

Anonymkode: c2aac...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har ikke mannens ønske noe å si. Det hadde ikke vært likestilling om det hadde hatt det, men et overgrep (med mindre kvinnen ønsker det selv). Kvinner og menn har ikke likt utgangspunkt og da er likestilling på dette området umulig.  

Anonymkode: f44f9...915

Jøss, hvor kom den fra. Jeg skriver ikke at kvinnen skal la være med abort pga mannens ønsker. Poenget er at mannen kanskje ikke vil ha sex med en dame som vil ta abort om uhellet er ute, når han selv ikke kan stå inne for det. Det er snakk om kommunikasjon, og det er like viktig at mannen kjenner kvinnens forhold til uhell, abort og graviditet, som at kvinnen vet mannens. Du snakker som om menn ikke har følelser eller samvittighet. Ikke rart debatten er svært ufruktbar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.7.2016 at 2.27, Snuppi skrev:

Å forebygge en graviditet er faktisk essensielt i denne debatten som handler om; Damer, hvis dere skal ha rett til abortere... 

Kondom som blir brukt korrekt er nesten 100% sikker i henhold til lommelegen. Moa, kondom er like sikker som p-piller. Mener du virkelig at en mann som gjør en kvinne gravid skal bare kunne gå videre uten å ta ansvar? Skal vi gå tilbake i tid hvor kvinner som har ansvar for barnet alene? Kvinner som havner i ulykka med en lausunge? Hvor mange slike uønskede farskapssaker skal en kunne tillate? 

kvinner føder barn, derfor vil det aldri kunne bli like rettigheter dessverre. Jeg som kvinne vet dette og har alltid passet på å ikke havne i denne type situasjon. Uønsket svangerskap eller abort er ikke ønskelig for min del. Om en mann tenker det samme som jeg gjør, tar han faktisk ansvar. 

 

Har du kanskje noen kilder på "tallene" dine? Mtp at kondom i gjennomsnitt er 92% sikkert mot p-pillers 99% sikkert er det ikke engang i nærheten av like sikkert. Å regne med at den alltid er 100% korrekt og holder 100% blir som å si at i teorien kan man kjøre i 100 km/t i de fleste 60 soner i dag, det betyr likevel ikke at man ville hatt en sånn fartsgrense nettopp fordi teori og praksis er forskjellige...

Anonymkode: 61cdf...35f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at når det oppstår vanskelige situasjoner som dette, og kvinnen vil beholde, så bør det skrives under på en avtale hvor far kan avskrive seg ansvar. Selvfølgelig lenge, lenge før fødsel!

Ingen skal måtte bli tvunget til å bli forelder.

Jeg er kjempeglad for at jeg er kvinne og kan ha den kontrollen. Har tatt abort selv. Om jeg den ble ble tvunget til å beholde, hadde livet mitt blitt ødelagt!

Samarbeid med en person jeg ikke vil ha i livet, får ikke fullført utdanning og karrieren blir satt kraftig på vent (om jeg rekker å bygge noe). Ikke minst ville jeg hatt økonomiske problemer og vært avhengig av hjelp fra Nav for å få ting til å gå rundt. Så ulykkelig jeg ville blitt!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetterPanne
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke graviditet som er det potensielle helvete. Det er noen menn. Det er ikke kjekt å bli gravid med en mann som finner ut at han skal lage et helvete fremfor å ta på seg sin del av ansvaret når et uhell skjer. Som i  ca 50% av graviditeter.

En graviditet i seg selv er nok å deale med. Å ha en kjempebaby som raser og truer som om det var gjort et jævla overgrep mot han, er hovedproblemet for mange kvinner. Og ikke fosteret. 

Anonymkode: c1b2c...cc0

Kanskje kvinner burde være mer selektive med hvem de har sex med, så slipper de risikere at slikt skjer? Avstå fra å ha sex med en ustabil mann, når  dere vet konsekvensene av sexe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
5 timer siden, Snuppi skrev:

Da må du opplyse kvinner om dette kyniske og lite flatterende synet ditt før du har sex med dem. Da kan de velge selv om de i det hele tatt gidder å ha noe med deg å gjøre. En fin personlighet og gode kvaliteter er en mangelvare hos deg. Dine foreldre har ikke oppdratt deg godt nok .  

Ser evnen til å holde seg saklig er fraværende hos deg. Ikke dra inn foreldre og eventuelle personangrep. Virker utrolig umodent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har ikke mannens ønske noe å si. Det hadde ikke vært likestilling om det hadde hatt det, men et overgrep (med mindre kvinnen ønsker det selv). Kvinner og menn har ikke likt utgangspunkt og da er likestilling på dette området umulig.  

Anonymkode: f44f9...915

På samme måte som du mener at en mann i et fyisk tungt yrke selvsagt skal tjene mer enn en klvinne i samme yrke da han kan yte mer og bære tyngre. De er ikke like fra naturen sin side, så hvorfor skal da lønnen være lik?

Anonymkode: 61cdf...35f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuppi
5 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Da bør vel kvinnen gjøre det samme? Det finnes menn som vil ta ansvar, og kvinner som tar abort, uavhengig av mannens ønsker. 

Ja, selvfølgelig!  Forventer ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
19 minutter siden, PetterPanne skrev:

Ser evnen til å holde seg saklig er fraværende hos deg. Ikke dra inn foreldre og eventuelle personangrep. Virker utrolig umodent.

Dette handler om denne mannens mangel på moral og oppdragelse! Det handler om hans kyniske syn på kvinner som han har sex med. Umodent å bare tenke på seg selv og tvinge en kvinne til abort samt gi en stor f i et barn som han er medansvarlig for å lage. Ærlig talt! Hva forventer slike mennesker når de viser seg fra en slik kynisk side? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
30 minutter siden, PetterPanne skrev:

Kanskje kvinner burde være mer selektive med hvem de har sex med, så slipper de risikere at slikt skjer? Avstå fra å ha sex med en ustabil mann, når  dere vet konsekvensene av sexe

Kvinner må alltid ta konsekvensene uansett hva de velger. Menn trenger ikke å ta valget mellom en abort eller en graditet. Dere kommer meget lett unna alle disse ubehagelighetene som en abort medfører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du kanskje noen kilder på "tallene" dine? Mtp at kondom i gjennomsnitt er 92% sikkert mot p-pillers 99% sikkert er det ikke engang i nærheten av like sikkert. Å regne med at den alltid er 100% korrekt og holder 100% blir som å si at i teorien kan man kjøre i 100 km/t i de fleste 60 soner i dag, det betyr likevel ikke at man ville hatt en sånn fartsgrense nettopp fordi teori og praksis er forskjellige...

Anonymkode: 61cdf...35f

P- pille har vist seg å ikke være fullt så sikker som du skal ha det til. Kondom i henhold til lommelegen, som du kan finne frem selv hevder at den er nesten 100% sikker. Lyver de da mener du? Ja da lyver de om p-piller også.

Å sammenligne bilkjøring med sex er ikke relevant i denne tråden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...