Gå til innhold

Damer, hvis dere skal ha rett til abortere...


mr92

Anbefalte innlegg

Gjest PetterPanne
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At en kvinne velger å ta en abort for deg hvis hun ikke vil det lenger hvis uhellet er ute handler ikke om ryggrad men det motsatte. At hun ikke klarer å stå opp for seg selv mot deg. 

Kvinner beholder ikke barn for å være onde, for å ødelegge livet til menn eller fordi vi ikke skjønner at dere har følelser.

Men mange ting endrer seg i det noen er gravid. Uansett hva man har sagt og tenkt i forkant. 

Skal man ta abort, må man kunne leve med det. Ikke alle kan det. Og det er ikke noe man burde forvente at noen skal gjøre for en. 

 

 

Anonymkode: c1b2c...cc0

Så hvis du på forhånd vet du er emosjonelt svak, og ikek kan stole på dine egne følelser, så burde du avstå fra sex. Det kan oppstå ubehag ved en eventuell abort, og du utsetter deg for en vanskelig situasjon. Avstå fra sex om du ikke har eggstokker nok i deg som kvinne til å gjennomføre en abort 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner beholder ikke barn for å være onde, for å ødelegge livet til menn eller fordi vi ikke skjønner at dere har følelser.

Anonymkode: c1b2c...cc0

Nei, det ødelegger bare for det barnet som må vokse opp med ustabile foreldre og en far som ikke bryr seg. Et barn som må vokse opp med følelsen av å være uønsket. Kanskje krever far samvær slik at han slipper å betale til moren som han bærer nag til, så barnet blir tvunget til å høre på at far klager over mor og at han selv behandler barnet dårlig.

Anonymkode: a171b...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, PetterPanne skrev:

Andelen kåte menn er mye større enn andelen babysyke kvinner. Derfor ligger faktisk problemet hos kvinnene i dette tilfellet. En babysyk kvinne kan lyve og få unger mot hans vilje, med hele samfunnet bak seg. En kåt mann som puler ei som ikke vil ha baby er trygg. I og med at det kan være russisk roulette hva som faktisk skjer inne i hodene til damene, så er det faktisk på plass å ha noen rettigheter for menn, i og med at hennes livsvalg er avgjørende for hans liv de neste 18+ årene.

Når begge har sex, så er det fare for at begge skaper et barn. Det er ikke sånn at mannen plutselig snublet, og så falt han inni en dame, og så gjorde han henne gravid. Begge gikk til sengs vel vitende om at det blir barn av det, så det blir ikke forskjellige roller av den grunn. Hvis begge gikk til sengs med intensjonen om å ikke ha barn, så er det jo ingen sak. Problemet er når bare den ene parten vil ha, og den andre ikke. I disse tilfeller er det dessverre hun som har all makta.

En mann som ikke vil ha barn og som tar nødvendige steg for å unngå det, må ikke lide for kvinnens dumskap. Som igjen påvirker barnet. Det jeg ikke skjønner er åssen disse alenemødrene med NAV som innkrevningssentral, makter å oppdra barna deres uten en farsrolle i livet. Altså det er utenkelig for meg å i det hele tatt være en alenefar, for jeg vet at mor ville hatt egenskaper og kvaliteter jeg aldri kunne kompensert for. Hvorfor i alle dager tar kvinner denne risikoen om å bli gravid, velger å beholde, lager elendighet for barnet OG faren? For hva? Fordi hun ville ha en baby?

Ja, fordi hun vil ha en baby. En hormonhjernevaska babysyk kvinne er mye, mye verre enn en kåt mann. Og da blir det litt på viddene å unnskylde uforsiktige menn. Og heldigvis er det hun som har all makta. (Vet ikke helt hva du siktet til her; tvangsabort?) Mannen befruktet tross alt hennes kropp. Reglene for når barnet er født er for BARNET. Ikke henne eller han. 

Med forskjellige roller mener jeg at det er kvinnen som har barnet inni seg. Hvor barnet livnærer seg på hennes kropp og er direkte koblet til hennes kropp. Eneste rollen mannen har der er befruktningen, og befruktningen bestemmer han helt selv. Etter fødsel så ville det ideelle vært at både far og mor samarbeidet, men det igjen hjelper jo lite om mannen befruktet ei lite samarbeidsvillig kvinne, eller dama lot seg befrukte av en lite samarbeidsvillig mann. 

Derfor blir det så banalt å si ansvaret ligger kun på dama. Like idiotisk å si at menn har alt ansvaret. Ustabile individer finnes det av begge kjønn, mennesker er tross alt forskjellige, og da må man ta ansvar for å beskytte seg selv alle mann. (Og når det er mannen som har minst å si i forhold til abort, så ville det logiske vært at det er han som må være mest nøye med prevensjon, ikke dama )

Men hva slags rettigheter er det du mener mannen skal ha? Skal det gå på bekostning av barnet han lagde? Tvangsabort hos mor? 

 

Anonymkode: f44f9...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, PetterPanne skrev:

Så hvis du på forhånd vet du er emosjonelt svak, og ikek kan stole på dine egne følelser, så burde du avstå fra sex. Det kan oppstå ubehag ved en eventuell abort, og du utsetter deg for en vanskelig situasjon. Avstå fra sex om du ikke har eggstokker nok i deg som kvinne til å gjennomføre en abort 

Du vet, alle har behov for kjærlighet uansett om de fint kan avstå fra sex utover forhold. Platonisk kjærlighet er ikke et videre aktuelt alternativ for folk. Og selv i et forhold kan man ikke forutse hvordan hverken en mann eller en kvinne vil reagere på en graviditet. Uansett hva som er sagt i forkant...

 

 

 

Anonymkode: c1b2c...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PetterPanne skrev:

Dette ubehaget er henne samvittighet og skammen hun føler. Det er klart at en kvinne ikke vil bli skammet for noe hun har delvis skyld i. Nei, alt skyld skal alltid ligge hos mannen. Og så når livssituasjonen hennes blir et levende helvete, så tror jeg hun kanskje hadde ønsket at hun bare tok den aborten for lenge siden, og så fant en mann som faktisk ville ha barn med henne. Veldig korttenkt.

HVor er kvinnens vilje til å respektere mannens ønske? Hvis de begge på forhånd er enige om at de ikke vil ha barn, hvorfor opprettholder hun ikke den avtalen? Selv om uhellet er ute? Altså, hvor er deres integritet til å holde avtaler? Eier dere ikke ryggrad?

Noen ganger må dere kvinne dere opp og gjøre ting dere ikke liker. For av og til handler det ikke bare om dere. Alle argumenter jeg har fått servert hittil er: "tenk på kvinnen, det er hennes og barnets behov som kommer først, du hadde sex så du må bare finne deg i det som skjer". For noe tøv. Hva skjer med å holde avtaler slik jeg nevnte over? Hvorfor ikke bare drite i prevensjon om du uansett ikke har tenkt å ta abort/nødprevensjon ved et uhell?

18 år med forpliktelse er ikke "kanskje kjipt". Det påvirker livet i stor grad. Ta abort, det er kanskje kjipt, men det løser mye.

Eller så kan man ha rettigheter for menn også i slike tilfeller. Nå vet jeg jo såpass at disse rettighetene aldri vil komme av ymse årsaker. Det jeg egentlig håpet på var å få kvinner her til å forstå menns side av saken. Ikke bare si "jaja, sånn er det, det suger men mann deg opp". 

Igjen, hvis det er så ille å være gravid som du nevner i slutten av innlegget, og du ikke vil ta disse konsekvensene, så avstå fra sex.
 

Du bør prøve å forstå kvinners side av saken. Den "avtalen" betyr potensielt ingenting om hun knytter seg til barnet i magen. At fosteret bare er noen uker gammelt betyr lite om hun utvikler morsinstinkt og begynner å tenke på det som barnet sitt, og ikke en celleklump. 

Anonymkode: f44f9...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør prøve å forstå kvinners side av saken. Den "avtalen" betyr potensielt ingenting om hun knytter seg til barnet i magen. At fosteret bare er noen uker gammelt betyr lite om hun utvikler morsinstinkt og begynner å tenke på det som barnet sitt, og ikke en celleklump. 

Anonymkode: f44f9...915

Men det er psykisk og kan avlæres

Anonymkode: a171b...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er psykisk og kan avlæres

Anonymkode: a171b...219

Det er et instinkt, og ligger naturlig i genene våre. Hvordan skal "morsinstinktet" avlæres, og hvorfor skulle dette vært ønskelig? 

Anonymkode: f44f9...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et instinkt, og ligger naturlig i genene våre. Hvordan skal "morsinstinktet" avlæres, og hvorfor skulle dette vært ønskelig? 

Anonymkode: f44f9...915

Det blir som å si at voldtekt ligger i mannens instinkt. Selv ved sterke følelser kan mennesker kontrollere seg selv, de kan ikke gjemme dårlige valg bak "instinkt". "Ja jeg stjal den bollen fordi instinktet mitt sa at jeg var sulte og måtte spise"

Anonymkode: a171b...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir som å si at voldtekt ligger i mannens instinkt. Selv ved sterke følelser kan mennesker kontrollere seg selv, de kan ikke gjemme dårlige valg bak "instinkt". "Ja jeg stjal den bollen fordi instinktet mitt sa at jeg var sulte og måtte spise"

Anonymkode: a171b...219

Hvis du skjønner at voldtekt er galt. Bør du også kunne forstå at om man tar man abort av et foster en alt er knyttet til å ser på som barnet sitt betyr at man livet av sitt eget barn..det er det som er et svært dårlig valg. Ganske innlysende at å drepe barnet er lite gunstig for barnet, lik det er lite gunstig for den som blir voldtatt å bli voldtatt..

Anonymkode: c1b2c...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir som å si at voldtekt ligger i mannens instinkt. Selv ved sterke følelser kan mennesker kontrollere seg selv, de kan ikke gjemme dårlige valg bak "instinkt". "Ja jeg stjal den bollen fordi instinktet mitt sa at jeg var sulte og måtte spise"

Anonymkode: a171b...219

Jøss. En interessant vending på debatten, gitt. På hvilken måte mener du at voldtekt kan sammenlignes med instinktet som gjør at man beskytter avkommet sitt? Er voldtekt biologisk betinget, påstår du?

Anonymkode: 5fc88...099

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss. En interessant vending på debatten, gitt. På hvilken måte mener du at voldtekt kan sammenlignes med instinktet som gjør at man beskytter avkommet sitt? Er voldtekt biologisk betinget, påstår du?

Anonymkode: 5fc88...099

Ganske enkelt. Insitnktet om å reprodusere seg selv og få avkom. Kan absolutt sammenliknes med instinktet kvinner har for å beskytte sitt avkom, og instiktet mange kvinner har for å finne en go far og forsørger for sitt barn, når hun har blitt befruktet av en mann som forlater henne.

Klart denne trangen etter å finne en trygg "hule" har løst seg i og med at vi har velferdsstaten og damer jobber i stor grad. Men det betyr ikke at dette instinktet ikke er der. På samme måte som at menn som har forplantningsinstinktet, klarer å fortrenge den og ikke voldta.

Hvis menn klarer å fortrenge sine instinkter, hvorfor klarer ikke kvinner?

Anonymkode: 7a7eb...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har reproduksjonsinnstinkt med voldtekt å gjøre? Snakker du om ons da er det greit å dra inn reproduksjonsinnstinkt, men voldtekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Hva har reproduksjonsinnstinkt med voldtekt å gjøre? Snakker du om ons da er det greit å dra inn reproduksjonsinnstinkt, men voldtekt??

Uhm, menn voldtok kvinner i større grad før da vi var huleboere og handlet på ren instinkt....

Anonymkode: 7a7eb...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetterPanne
3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hva har reproduksjonsinnstinkt med voldtekt å gjøre? Snakker du om ons da er det greit å dra inn reproduksjonsinnstinkt, men voldtekt??

Jepp. Kåte Martine Josefine Leonora Diamond Kitty ser bort på truckføreren Kåre Johnny og tenker at denne fyren vil jeg ha sex med. Han vil jeg ha barn med. Så hun blir med han hjem og har sex kun fordi hun vil ha barn. Det er jo det som er tanken bak alle ONS, eller?

Endret av PetterPanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uhm, menn voldtok kvinner i større grad før da vi var huleboere og handlet på ren instinkt....

Anonymkode: 7a7eb...876

Gjorde de nå det? Hva vet du egentlig om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, PetterPanne skrev:

Jepp. Kåte Martine Josefine Leonora Diamond Kitty ser bort på truckføreren Kåre Johnny og tenker at denne fyren vil jeg ha sex med. Han vil jeg ha barn med. Så hun blir med han hjem og har sex kun fordi hun vil ha barn. Det er jo det som er tanken bak alle ONS, eller?

Innstinkt handler ikke om tanker. Men igjen hva har dette med voldtekt å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi hun vil ha en baby. En hormonhjernevaska babysyk kvinne er mye, mye verre enn en kåt mann. Og da blir det litt på viddene å unnskylde uforsiktige menn. Og heldigvis er det hun som har all makta. (Vet ikke helt hva du siktet til her; tvangsabort?) Mannen befruktet tross alt hennes kropp. Reglene for når barnet er født er for BARNET. Ikke henne eller han. 

Med forskjellige roller mener jeg at det er kvinnen som har barnet inni seg. Hvor barnet livnærer seg på hennes kropp og er direkte koblet til hennes kropp. Eneste rollen mannen har der er befruktningen, og befruktningen bestemmer han helt selv. Etter fødsel så ville det ideelle vært at både far og mor samarbeidet, men det igjen hjelper jo lite om mannen befruktet ei lite samarbeidsvillig kvinne, eller dama lot seg befrukte av en lite samarbeidsvillig mann. 

Derfor blir det så banalt å si ansvaret ligger kun på dama. Like idiotisk å si at menn har alt ansvaret. Ustabile individer finnes det av begge kjønn, mennesker er tross alt forskjellige, og da må man ta ansvar for å beskytte seg selv alle mann. (Og når det er mannen som har minst å si i forhold til abort, så ville det logiske vært at det er han som må være mest nøye med prevensjon, ikke dama )

Men hva slags rettigheter er det du mener mannen skal ha? Skal det gå på bekostning av barnet han lagde? Tvangsabort hos mor? 

 

Anonymkode: f44f9...915

Det er rett og slett tragisk at du har så sterke meninger og fortsatt ikke vet hva som diskuteres.

Juridisk abort (JA), også kalt økonomisk abort, betyr at mannen frasier seg all rett og forpliktelseroverfor barnet (og moren), og blir som en sæddonor å regne. Forskjellen vil være at barnet (om mor velger å bære det frem) da har mulighet til å vite sin biologiske far.

Det er overhode ikke snakk om å tvangsgjennomføre en abort på kvinnen, som du synes å tro.

Sånn, da var det avklart. Har du flere spørsmål bør du lese gjennom tråden en gang til med litt åpnere øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Innstinkt handler ikke om tanker. Men igjen hva har dette med voldtekt å gjøre?

Hvis du ikke skjønner at menn søker vakre kvinner for å reprodusere seg selv av ren instinkt, så har du ikke skjønt mye her i livet. Hva er den første instinktet en mann får når han ser en utrolig vakker dame? Han får lyst å pule. Han sjekker kroppen hennes osv. 

Noen menn drar det så langt som å voldta for å få det de vil ha. Men den underliggende årsaken til voldtekten er dette instinktet. Noen mener sikkert det er at han skal føle makt osv osv osv. Men går vi enda lenger ned så er det mest primære instinktet vi har reproduksjon. Det er så primært at alle arter i hele verden har det. 

Derfor mener jeg det er helt latterlig at det forventes at menn skal styre og unngå sine primære instinkter, men når kvinner skal møtes med full forståelse og omtanke.

Denne tråden viser egentlig bare at kvinner er mindre følelsesmessige sterke enn menn, de er ofre, de skal støttes uansett hva, de skal ikke kunne ta vanskelige valg og handlinger, de skal forstås uansett. Videre viser denne tråden at kvinner ikke evner sette seg inn i menns situasjon. 

Når dette er sagt har jeg 110% forståelse for at det er utrolig vanskelig for kvinner å være i en slik situasjon. Jeg har 110% forståelse for at det er vanskelig. Det er ingen som påstår at kvinner skal tvangsaborteres. Men i en slik situasjon hvor det faktisk kommer et nytt menneske inn i denne verden, og hvor det da potensielt blir to av tre parter som blir ulykkelige, så sier det seg selv at kvinnen må tenke seg ekstra mye om før hun gjør noe.

I et rent hypotetisk tilfelle så må kvinnen da leve med de psykiske ettervikrningene av en abort. Jeg har full forståelse for at dette kan være veldig vanskelig når en nærmer seg 30-35år, og en kanskje ser på det som en av få muligheter for å få barn. Det er dritvanskelig. Samtidig så raser hormonene som sier at hun skal beholde. Samtidig maser barnefar. Det må være et helvete.

Men er det egentlig bedre å få en unge fordi du vil ha en unge, men så lever ungen dårlig? Eller at man som kvinne sliter seg ihjel i hverdagen fordi du er alene med ungen mesteparten av tiden? Eller at ungen vokser opp og lurer på hvorfor pappa ikke elsker ham/henne.

Altså, uansett hva man velger så vil det være noen negative konsekvenser av graviditet. Dessverre er det flere og flere kvinner som har innsett at de er villige til å ta de andre negative konsekvensene mot at de faktisk får unge. Det er utrolig trist for alle parter. Faktisk vil magne kvinner etterhvert føle seg tomme og angre. Mange alenemødre kan jo fortelle om hvor vanskelig det er å finne en mann å dele livet med. Det baller seg bare på.

Til syvende og sist er det alltid kvinner som har vært selektive med hvem de har hatt sex med, fordi de historisk sett er den som har hatt den aller største risikoen ved å bli gravide. I og med at vi har mange måter å avslutte og forebygge graviditeter på, så kan kvinner minske konsekvensene i større grad enn før. Når det er sagt er det jo opp til menn å forebygge graviditet ved å ta ansvar for beskyttelse, dette er et must.

Anonymkode: 7a7eb...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ganske enkelt. Insitnktet om å reprodusere seg selv og få avkom. Kan absolutt sammenliknes med instinktet kvinner har for å beskytte sitt avkom, og instiktet mange kvinner har for å finne en go far og forsørger for sitt barn, når hun har blitt befruktet av en mann som forlater henne.

Klart denne trangen etter å finne en trygg "hule" har løst seg i og med at vi har velferdsstaten og damer jobber i stor grad. Men det betyr ikke at dette instinktet ikke er der. På samme måte som at menn som har forplantningsinstinktet, klarer å fortrenge den og ikke voldta.

Hvis menn klarer å fortrenge sine instinkter, hvorfor klarer ikke kvinner?

Anonymkode: 7a7eb...876

Noen ganger blir jeg helt himmelfallen over hva som faktisk skjer i hodet på folk her inne... 

Jeg tror du kan spørre hvem som helst av antropologer og psykologer og de vil fortelle deg at du er ganske langt ute på helt feil jorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Petra75 skrev:

Noen ganger blir jeg helt himmelfallen over hva som faktisk skjer i hodet på folk her inne... 

Jeg tror du kan spørre hvem som helst av antropologer og psykologer og de vil fortelle deg at du er ganske langt ute på helt feil jorde. 

Javel? Forskere har funnet en mulig sammenheng mellom kvinners menstruasjonssyklus og hvilke menn hun aktivt søker. Nærmere eggløsning søker hun en genetisk overlegen mann for å bli befruktet. Hun sminker seg og gjør seg pen. Etter at hun har hatt mensen roer hun seg og søker trygghet. Dette underbygger aboslutt det jeg skrev i mitt innlegg som du siterte.

Kan du si hva som er feil? Er du en antropolog eller en psykolog?

Anonymkode: 7a7eb...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...