Gå til innhold

Marielle skal ha en mini-me


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, miore skrev:

Jeg sa det bare til sjefen, og sa ikke noe til de andre bare for å se når de sa noe :fnise: Når og hvordan du gjør det kommer jo litt an på hva slags forhold man har til kollegene selvsagt.

Vi har et sånt "vennskaplig mobbete forhold" på jobb, om du skjønner - veldig god tone, og det betyr at man liker og kjenner hverandre om man erter hverandre. Så jeg valgte å holde kjeft, og tittet på at kollegene kikket mer og mer på magen min, uten å tørre å si noe :nigo::fnise: Det var helt åpenbart at de snakket og grublet seg i mellom. Til slutt, da jeg var 18-19 uker på vei, valgte de ut en stakkars delegat som hadde fått ansvaret for å spørre. Han åpnet med "Altså, du pleier jo ikke å ha mage....?" Da gliste jeg og sa at det hadde han helt rett i, og han pustet lettet ut ;)

Artig måte å gjøre det på!

Vi og har veldig god tone på jobben. Nå har jo alle fått med seg at jeg har i løpet av siste tida fått mann, hus og hund, så det ligger jo veldig i kortene at baby er neste på lista. Noe jeg til stadighet får høre! Så seint som forrige uke diskuterte et par av kollegaene mine hvor hormontroll jeg blir som gravid. Det var like før jeg sa "men det har jo gått fint til nå da :P ", men dette var like før TUL, så jeg ville ikke buse ut med det helt enda. Men jo, det dukker nok opp flere sånne gyldne anledninger etterhvert! :nigo:

Nå har jeg polarbrød i ovnen (takk for inspirasjon @Weebs). Vi får se om de blir noe bra. Det er første gang på hundre år at jeg har brukt oppskrift på å lage noe som helst, så det er jo nytt og spennende for meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Weebs skrev:

Se det du! Ble de gode? :biggrin:

Overraskende gode :Nikke: Det blir bra med litt forandring fra knekkebrød, som jeg har levd på de siste ukene!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig stod jeg opp, leste valgresultatet, kasta opp og gikk og la meg igjen en halvtime... WTF USA?? 

Litt morsomt at immigrasjons-nettsida til Canada har kræsja på grunn av stor pågang da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

14+0 

ANDRE TRIMESTER :bolledeig:

Den har jeg venta lenge på altså! 

Ellers er det ikke så mye som skjer altså! Graviditeten går saaakte framover og alt ser ut til å være i orden. Kvalmen og den ekle smaken i munnen er stort sett borte, og nå ser det ut til at kvisene gir seg og (bank i bordet). 

Men jeg er fortsatt dautrøtt, kan ikke huske sist jeg var oppe seinere enn 10 på kvelden, og kjenner masse ligamentsmerter. Det er tydelig at noe vokser der inne! 

Valpen vår begynner å bli stor han og (14 uker i dag, lett å huske :P ). Og mer enn dobbelt så stor som da vi henta han! (Og han skal bli nesten 4 ganger større igjen, et skikkelig beist!) Vi skal på valpetreff i morgen, og jeg er litt bekymra for at alle de andre søskenene er superlydige og kan masse triks, mens vår er mest klønete og kan ingenting (joda, han kan navnet sitt, "sitt" og "kom"). Det går nok helt fint egentlig :fnise:

Det er herlig med fredag! God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 2. trimester :nigo:. Er vel mange som sier at det er det best pga ofte mindre symptomer enn 1. og 3. Men allikevel går du jo også inn i den tiden som jeg nesten har synes har vært verst, hvor de første symtomene gir seg, og man føler seg nesten helt ugravid igjen, hvertfall frem til magen begynner å vokse skikkelig og man begynner å kjenne liv. Men det er jo også ting å glede seg til! OUL f.eks :)  Morro at graviditeten og valpen er nøyaktig like gamle :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Marimba skrev:

Hurra for 2. trimester :nigo:. Er vel mange som sier at det er det best pga ofte mindre symptomer enn 1. og 3. Men allikevel går du jo også inn i den tiden som jeg nesten har synes har vært verst, hvor de første symtomene gir seg, og man føler seg nesten helt ugravid igjen, hvertfall frem til magen begynner å vokse skikkelig og man begynner å kjenne liv. Men det er jo også ting å glede seg til! OUL f.eks :)  Morro at graviditeten og valpen er nøyaktig like gamle :ler: 

"De stille ukene" ja! Jeg har ihvertfall nok "vondt" i magen til å kjenne at noe skjer, og det syns jeg er et helt fint symptom. Mye bedre enn forskrudde smaksløker og kviser! 

Men jeg gleder meg masse til å bli synlig gravid, kjenne spark og alt sånn! Jeg har fortalt det til familie, en del venner, sjefen og et par kollegaer. Men det har iallefall ikke spredd seg på jobben, så drt blir vel en sånn klein offentlig kunngjøring etterhvert :fnise: Forresten skal jeg jo på julefest om to uker, og da blir det nok klart når jeg ikke drikker!

OUL er 27. desember! Innen den tid skal vi på kjæreste-langhelg til Praha, og hjem til foreldrene mine en tur før jul. Regner med at tida går litt fortere framover nå. November er serøst den treigeste måneden i året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for andre trimester! :) Syntes både andre og tredje trimester var helt topp jeg, men jeg likte best å være gravid etter at jeg begynte å kjenne bevegelse sånn at jeg slapp å være så stressa :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en sånn jobbdag der jeg var supereffektiv fram til klokka ett ca, og så har det stoppa totalt opp! Sikkert fordi jeg er ferdig med alle oppgavene jeg hadde lyst til å gjøre, nå har jeg bare kjedelige ting med deadline laaangt unna igjen. Ser ikke ut som det skjer i dag nei :fnise:

Voffsen har fått skikkelig tilbakeslag på å være stuerein nå. Han er flink når vi er hjemme, men er han alene er tre timer for lenge, virker det som! Godt at K skal ha fri hele desember, så får vi nok fiksa det, samtidig med at blærekapasiteten blir bedre! Han begynner å bli veldig flink på innkalling nå da, og jeg tror jeg skal prøve å lære han litt triks (når graviditets-zombie-tilstanden gir seg litt)! 

Nei, nå skal jeg jobbe litt! Eller tenke på hva jeg skal kjøpe av julegaver og pynt. Det blir nok det siste, arbeidsmoralen er laber haha ("jeg er jo gravid så da kan jeg ta det rolig") :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K har ferie og har reist på guttetur fram til torsdag formiddag, så jeg er alene hjemme med voffsen. Hvilket egentlig er helt greit, bortsett fra at stakkars krapylet ble skikkelig dårlig i går ettermiddag :( Jeg tok han ut på tur da jeg kom hjem fra jobb, og han virka helt pigg først, men utover turen ble magen hand løsere og løsere, og til slutt kasta han opp. Resten av kvelden var han helt utslått, ville ikke ha mat og kasta opp det lille vannet han fikk i seg. Og siden K har bilen var jeg ganske stressa, siden det hadde blitt veldig vanskelig å komme til dyrlegen om det ble verre. Taxi med en spysjuk hund med dårlig trackrecord på bilsjuke frista ikke mest!

Så i natt har jeg halvsovet på sofaen og passa på. Heldigvis virka han kvikk i dag tidlig, og søstra til K er hjemme hos oss og passer mens jeg er på jobb. Voffsen får bare "sikringskost" i dag, kokt ris og fiskeboller skal være tingen i følge dyrlegen og google. Det går iallefall ned på høykant! Og jeg følte meg skikkelig kul da jeg troppa opp på nærbutikken klokka sju i dag tidlig for å kjøpe fiskeboller :fnise:

Nå har jeg lukka kontordøra og har litt gjemmekontor, siden jeg er passelig i gravid-zombie-har-ikke-sovet-modus :sFun_sleeping:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kjente jeg noen pittesmå dult eller bobler i magen!! Kanskje det bare er luft, men kanskje det er minien? 15+5 i dag, så det er ikke helt umulig. En ny og fin følelse uansett :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

God jul (litt på etterskudd) :nissevink:

Da var juleferien min over! Det har vært et par fine friuker da, først en kjærestetur til Praha, så var vi hjemme hos mine foreldre er par dager, før vi feira julaften med svigermor og svigersøster i nye huset her. Det er egentlig 8 timer kjøring herifra og hjem til mamma og pappa, men turen tilbake ble nesten 12 på grunn av været! Vi tok ikke sjansen på fjelloverganger og innstilte ferjer, så da ble det langtur rundt sørlandet. Heldigvis funka bilsjukesprøyte på voffsen helt supert, han sov i baksetet omtrent hele turen, uten å bli kvalm! 

Julaften ble også veldig koselig, litt rart siden det var første gangen jeg ikke var hjemme. Men maten ble god og vi fikk mange fine gaver. Også kjenner jeg at jeg er veldig takknemlig for at jeg har så ålreit svigerfamilie! 

-----------

Men, tida har flydd, og i morgen er det jammen OUL!!! Jeg grugleder meg! Men sjansen for at alt ser fint ut er jo stor. Alt virka jo bra på TUL og  jeg (tror at jeg) kjenner dult innimellom. Jeg har litt følelsen av at det er jente, K tror gutt. Og niesa mi på tre år var helt sikker på at det er en gutt! :fnise: Det blir veldig spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Småkjekset skrev:

Slenger inn tipping før morgendagen - tror gutt :jepp:

Masse lykke til i morgen :nigo:

 

1 time siden, Beccy87 skrev:

Lykke til på OUL i dag, jeg tipper det er ei jente inni der! :nordvesta:

 

9 minutter siden, Nautika skrev:

Lykke til på oul. Jeg tror på gutt :)

Tusen takk dere! Det blir litt klønete å lage tippeliste på mobilen, så det får være. Men jeg skal såklart oppdatere etterpå! 

I natt hadde jeg masse rare drømmer om OUL, og våkna mange ganger. Jeg husker ikke så mye, men i en av drømmene fant de et helt valpekull inne i magen! Håper jeg ikke er sanndrømt :fnise:

Nå har jeg brukt første timen på jobb til å få start på dataen (storm - strømbrudd - sikringer som har gått - it-avdelinga har juleferie), nå skal jeg bruke neste timen på å gå gjennom innboksen, og så er det jammen på tide å dra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...