Gå til innhold

Marielle skal ha en mini-me


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Oi! 
Valp og baby planlegging på en gang! Så gøy! 
Hvilken rase blir det? :) 

(Det her med menskopp har jeg aldri forstått hvordan man får til uten at det blir mye søl... :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

20 timer siden, Beccy87 skrev:

Oi! 
Valp og baby planlegging på en gang! Så gøy! 
Hvilken rase blir det? :) 

(Det her med menskopp har jeg aldri forstått hvordan man får til uten at det blir mye søl... :sjenert:)

Det blir en golden retriever, fin og god familiehund :) 

Menskopp lærte jeg meg faktisk relativt fort, nå kan jeg til og med bruke den til å måle hvor mye jeg blør, om jeg vil! Det blir ihvertfall mindre søl enn bind, og mindre stress enn tamponger!

Nå har jeg målt tempen i snart en uke og skjønner ingenting! Den har gått jevnt oppover siden søndag (35.91 da til 36.41 i dag), det er jo en halv grad, sånn som den skal stige etter EL? Jeg er bare på syklusdag 13 i dag, og har jo ikke begynt å teste etter EL en gang... :bond:Er kroppen min helt på bærtur? Nei, jeg må vel bare forholde meg rolig og se hvordan dette utarter seg framover, jeg får jo ikke gjort noe med det uansett! Men det er vanskelig å ikke overtenke på hva som ikke stemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det antatt EL i morra, i følge alt av apper og dingser. Jeg testa negativt på EL test i dag, og har fortsatt ikke sett noe til dette mystiske slimet, men kanskje i morra? Vi legger ihvertfall inn aksjer, også blir det nok litt preseed graps de neste dagene og :fnise:

Nå har vi passa hund hele helga, en stor svart labrador, og det er superkoslig! Jeg gleder meg masse masse til å få en valp selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det fødeavdelingen og litt strikking :) Babyklær til ei veninne som venter en i oktober! Gleder meg til å strikke sånt til meg selv og, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri sett noe EL-slim.. Kjenner el av og til, men stort sett så legger jeg all min tillitt til appene ;) De stemte sist, så blir spennende å se denne gangen..

Strikking er koselig, ekstra koselig på mørke høstkvelder :) jeg må innrømme at jeg alt har produsert en god del til min fremtidige baby, når den en gang kommer. Har både til gutt og jente, men nå går det mest i nøytrale farger og plagg, som passer uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Acerola skrev:

Jeg har heller aldri sett noe EL-slim.. Kjenner el av og til, men stort sett så legger jeg all min tillitt til appene ;) De stemte sist, så blir spennende å se denne gangen..

Strikking er koselig, ekstra koselig på mørke høstkvelder :) jeg må innrømme at jeg alt har produsert en god del til min fremtidige baby, når den en gang kommer. Har både til gutt og jente, men nå går det mest i nøytrale farger og plagg, som passer uansett :) 

Det er beroligende at andre uten EL-slim klarer å bli gravide. Jeg har merka litt forskjell da, det blir mer gjennomsiktig og vannaktig rundt da jeg tror EL er, bare ikke slimete :vetikke:

Forøvrig tror jeg at jeg hadde EL for noen dager siden, men ingen positiv EL-test, og temperaturen min har ikke skifta drastisk opp heller. Babycompen gav gult lys i dag da, og den skal visst fortsette å gi kun rødt om EL ikke har skjedd, så den er nok på sporet av noe! Jeg hadde ihvertfall EL-stikninger, så tror det skjedde noe!

All måling og styring er jo uansett mer for at nerd Marielle kan ha litt data og analysere etterhvert! Vi har jo lagt inn litt aksjer, og det er jo det som teller mest :Nikke:

Jeg strikker hele tida og har masse prosjekter gående. Nå blir det julegaver framover, også skal jeg åpne shop på Etsy snart! Har masse ting som skal selges, jeg må bare surre meg til å gjøre det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tidlig blinka babycompen med rød gul og grønn etter hverandre! Etter en sjekk i bruksanvisninga fant jeg ut at det betyr at eggløsning er bekrefta, og at vi hadde sex på riktig tidspunkt. :Nikke: Altså, at vi har gjort det vi kan denne pp. EL var 28. august, så da er jeg 8 dpo i dag. Symptomer å melde er menskramper 6 og 7 dpo, såre brystvorter og hvit utflod. Men jeg har sett alle de symptomene før, så ikke noe å skrive hjem om :P Det er bare å smøre seg med tolmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nautika skrev:

Så spennende! Det er jo så morsomt å få en skikkelig bekreftelse på når el har vært :)

 

1 time siden, miore skrev:

Ooh, spennende! Ikke så mange dagene til testetrangen melder seg, da kanskje? :)

Det er veldig fint, spesielt siden jeg ikke har så mange tydelige tegn (les: slim). 

Og jeg skal holde meg fra å teste tror jeg, blir jo bare sprø av sånt :P Babycompen skal uansett si ifra hvis den tror jeg er gravid, og IKM er ikke før søndag eller mandag. Såh, tolmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Imponerende dersom du greier å avvente testing så lenge! Så mye selvdisiplin bor ikke i denne kroppen iallfall ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Acerola skrev:

Så spennende! Imponerende dersom du greier å avvente testing så lenge! Så mye selvdisiplin bor ikke i denne kroppen iallfall ;) 

 

 

1 time siden, miore skrev:

Definitivt ikke her heller :ler: 

Vel, sist jeg testa tidlig og den var negativ brukte jeg neste timen på å google om det fortsatt var håp, og masse energi på å overbevise meg selv. Bare for å få mensen et par dager etterpå uansett! 

Så nå skal jeg heller tenke at jeg er jo like gravid/ikke gravid uavhengig om jeg tester eller ikke, så da har det ikke så mye å si! (Jeg er jo ikke en kvantepartikkel - "oh, you changed the outcome by measuring it" sitat Professor Farnsworth). /nerd out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke en kvantepartikkel, men vil vite om et positivt outcome så fort som mulig selv om ikke målingen i seg selv forandrer noe fra eller til ;) 

Nysgjerrighet + utålmodighet + ekstremt planleggingsbehov + dårlig selvkontroll = tidenes testetøs :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir imponert over den derre babycompen jeg altså. Hvordan er det egentlig den klarer å beregne alt dette? Er det bare ut i fra temperaturmåling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også interessert i å høre mer om den babycompen (ikke det at jeg tror jeg noen gang kommer til å få bruk for den, nok barn her nå), den virker veldig intelligent, er det bare temperaturen du måler hver dag? 

Og jeg støtter tanken om å ikke teste, bedre å vente så lenge som mulig isteden for å bli skuffet. ;)  
Meeeen det er vanskelig da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Babycompkan også brukes som prevensjon :opplyser: Man må måle temperatur på samme tid hver morgen etter å ha sovet (så vekkerklokke hver dag) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

50 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg er også interessert i å høre mer om den babycompen (ikke det at jeg tror jeg noen gang kommer til å få bruk for den, nok barn her nå), den virker veldig intelligent, er det bare temperaturen du måler hver dag? 

Og jeg støtter tanken om å ikke teste, bedre å vente så lenge som mulig isteden for å bli skuffet. ;)  
Meeeen det er vanskelig da! :fnise:

Babycompen måler bare temperatur ja, også har jeg lagt inn når vi har hatt sex. Jeg syns det er veldig greit, for dette med slim og sånn stemmer ikke på meg uansett! 

Forøvrig forteller den meg og at det er størst sjans for jente, og termin er 22. mai om det har klaffa! Jeg og er veldig imponert og fornøyd! (Dessuten er den super som vekkerklokke, @Nautika!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med denne BabyComp'en. Lurte på den før jeg ble gravid sist og også denne gangen, men kom aldri så langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...