Gå til innhold

Marielle skal ha en mini-me


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

1 time siden, Nautika skrev:

Lykke til med jobbing!

Hva slags rase er hunden dere skal få dere? 

Takk, det trengs! :P

Vi får en golden retriver! Fin familiehund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg sliter fortsatt litt med å forstå at jeg er gravid og jeg er 22 uker nå. :P

Det er leeeenge til jeg er 22 uker, så nå må jeg smøre meg med tolmodighet! Gleder meg til andre trimester da vi kan fortelle det iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke føler meg gravid (kvalm) så tok jeg siste digitaltesten min nå i dag tidlig. Den viste gravid 2-3. Burde den ikke være på 3+ nå? Shit, nå ble jeg skikkelig bekymra :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasjonell-Marielle har tatt kontroll over hjernen igjen og konkludert med at det ikke er noe å bekymre seg over. Indikator-dingsen har gått opp ett trinn på 1.5 uke, og det er helt innafor. Jeg ligger nok bare litt lavt på hcg-skalaen, og det er mye mulig jeg er litt kortere på veg enn jeg tror (og sikkert en uke kortere enn det legen tror basert på menstermin). Samt at jeg har symptomer (trøtt, humørsjuk, såre pupper), så det er bare hodet som krisemaksimerer :bond:

Nei, nå skal jeg bare nyte det at jeg ikke er kvalm så lenge det varer!

Endret av _marielle_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hcg varierer veldig fra person til person, men hvis du forblir usikker kan du jo ta test hos legen for å se om det dobler seg :) Jeg fikk for eksempel Gravid 3+ ganske kjapt og fikk et par kommentarer på at kanskje var tvillinger ;) Men det var bare én inni der :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Weebs skrev:

Hcg varierer veldig fra person til person, men hvis du forblir usikker kan du jo ta test hos legen for å se om det dobler seg :) Jeg fikk for eksempel Gravid 3+ ganske kjapt og fikk et par kommentarer på at kanskje var tvillinger ;) Men det var bare én inni der :Nikke:

Jeg tror egentlig ikke det er noen grunn til bekymring, og legen tar vel ikke test med mindre det er det heller! Så det går nok helt fint! :) Jeg tror forøvrig at jeg ligger på den lavere delen av hcg-skalen, siden jeg testa negativt to dager før IKM (og "alle" andre tester jo positivt kjempetidlig)! 

Neeeeei, jeg må bare fokuserer på andre ting (haha, lettere sagt enn gjort!).

Hvor mye te er det forresten innafor å drikke hver dag, sånn i forhold til koffein? Mitt normale te-konsum måles helst i liter-kvanta, og jeg tror jo gjerne at det er for masse :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, _marielle_ skrev:

Takk :) Ser ut til at jeg bør holde meg til tre store kopper om dagen for å være innafor.. Dette blir hardt! Selger de decaf svart te noe sted, mon tro? :klo:

Hmm... liker du infusions? De inneholder jo stort sett ikke koffein, i og med at de ikke er "ordentlig" te :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, miore skrev:

Hmm... liker du infusions? De inneholder jo stort sett ikke koffein, i og med at de ikke er "ordentlig" te :) 

Tror jeg skal prøve det! Mye av vanen er jo bare å ha noe varmt å drikke, så alle tips mottas med takk :) Det blir et par kopper med varmt vann med sitronsaft og en dæsj cayennepepper oppi også, det skal visstnok være supersunt :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Acerola skrev:

Hvordan går det med deg? Er formen fin? :) 

Jeg har det bra! Formen er ganske fin, jeg er tidvis litt uggen, men langt unna spy-kvalm, og det setter jeg veldig pris på! Derimot er jeg trøtt, helt ekstremt trøtt, og energinivået er ganske labert. Men det er vel helt normalt, håper det går over i de neste ukene! 

Hvordan er det med deg, er dere igang med prøvinga igjen? :) 

Tida går fryktelig sakte, jeg er vel bare såvidt over 7 uker nå. Gleder meg til første trimester er over og jeg kan fortelle det høyt! :) 

I helga hadde vi en liten fest hjemme, jeg drakk to glass alkoholfri vin og følte meg fyllesjuk når jeg våkna opp dagen derpå.. Noen ganger er livet litt utettferdig :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Godt med litt symptomer for å slippe altfor mange bekymringer. Er vel nok av dem uansett ;) 7 uker allerede ja! Tiden flyr :)

Mulig du har nevnt noe om det tidligere - har dere vurdert/bestilt tidlig ul?

Vi er igang igjen! EL var i helga, så nå telles det ned til testing ;) Sliter litt med å ha troa, tenker siden det gikk så enkelt første gang må vi nok slite mer nå.. Men vi får se hva de neste ukene bringer :) 

Kjenner til følelsen av fyllesyke uten å ha inntatt alkohol - tipper det har noe med søvn å gjøre ;) 

Endret av Acerola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Acerola skrev:

Så bra! Godt med litt symptomer for å slippe altfor mange bekymringer. Er vel nok av dem uansett ;) 7 uker allerede ja! Tiden flyr :)

Mulig du har nevnt noe om det tidligere - har dere vurdert/bestilt tidlig ul?

Vi er igang igjen! EL var i helga, så nå telles det ned til testing ;) Sliter litt med å ha troa, tenker siden det gikk så enkelt første gang må vi nok slite mer nå.. Men vi får se hva de neste ukene bringer :) 

Kjenner til følelsen av fyllesyke uten å ha inntatt alkohol - tipper det har noe med søvn å gjøre ;) 

Jeg skal til legen på første kontroll i starten av november, også har vi tenkt litt på tidlig UL uka etter kanskje? Da er jeg rundt 12 uker. Men vi har ikke bestemt noe enda. Jeg vil gjerne se at det er noe der inne før vi forteller, siden jeg sliter med å skjønne det :P Og OUL er jo ihvertfall evigheter til!

Dere har jo bevist at dere kan bli gravide da, og når du vet når EL var, så er det jo bare statistikk det står på! Regner med at det går rimelig kjapt for dere denne gangen og jeg :jepp:

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Kjenner meg igjen i den; følte meg fyllesyk hele første trimester med Trollet! :sprettoy:

Det er ille nok å være fyllesjuk når det er selvforskyldt altså! Men nå er det mer verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei den fyllesjuka...  Det er det jeg gruer meg mest til med neste graviditet, hater å være kvalm.  Var rimelig skuffa da jeg våkna fyllesjuk dagen etter et opplegg der jeg brukte ca all energien min på å late som om jeg drakk alkohol.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i tvil om at jeg ønsker tidlig ul. Vi hadde bestilt time forrige gang, til slutten av uke 13 tror jeg, men kom aldri så langt. Det var rundt den tiden klinikken jeg snakket med anbefalte. Neste gang kommer vi til å gjøre det samme, itillegg vurderer vi en i uke 7-8 for å se om hjertet slår. 

Jeg blir helt imponert over gravide som klarer å vente helt til oul for å få bekrefta at alt er bra! :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Porcelain skrev:

Ånei den fyllesjuka...  Det er det jeg gruer meg mest til med neste graviditet, hater å være kvalm.  Var rimelig skuffa da jeg våkna fyllesjuk dagen etter et opplegg der jeg brukte ca all energien min på å late som om jeg drakk alkohol.  

Jepp, jeg hater å være fyllesjuk, så det å ha det sånn hver morgen er ikke en favoritt her i gården! 

10 timer siden, Acerola skrev:

Jeg er ikke i tvil om at jeg ønsker tidlig ul. Vi hadde bestilt time forrige gang, til slutten av uke 13 tror jeg, men kom aldri så langt. Det var rundt den tiden klinikken jeg snakket med anbefalte. Neste gang kommer vi til å gjøre det samme, itillegg vurderer vi en i uke 7-8 for å se om hjertet slår. 

Jeg blir helt imponert over gravide som klarer å vente helt til oul for å få bekrefta at alt er bra! :o 

Jeg er ikke tolmodig nok til å vente til OUL altså! Dessuten vil jeg gjerne se minien før jul, og fortelle familie og sånn. Vi bare venter litt med å bestille time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...