Gå til innhold

Marielle skal ha en mini-me


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Hvordan går det, og hvordan er følelsen? Har du greid å holde deg unna testing?? Jeg krysser fingrene og har troa på dere denne mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Acerola skrev:

Hvordan går det, og hvordan er følelsen? Har du greid å holde deg unna testing?? Jeg krysser fingrene og har troa på dere denne mnd!

Takk for det :):) Jeg halveis krysser fingra og er veldig håpefull, og er halveis superpessimist og tror graviditet generelt er en myte siden det er så mye som må klaffe at det nesten er helt umulig!

11 dpo i dag, så det er jo egentlig tidlig ennå. Jeg har ikke testa, så har som vanlig ikke peiling!

Av symptomer kan jeg melde:

  • Milde kramper (helt normalt)
  • Såre brystvorter (helt normalt)
  • Trøtt i dag (men det kan komme av jobbstress og at det er varmt ute, og at jeg har lest at trøtthet er et graviditetssymptom)
  • Kviser steder jeg ikke bruker å få kviser (skuldrene???)
  • Temperaturen min har gått litt opp de siste to dagene (og jeg har googla meg ihjel på triphasic charts)

IKM er på mandag, men tror det blir en test på lørdag. Da skal jeg nemlig til en kollega på en uformell bursdagsfeiring (ikke noe hæla i taket), og kunne godt tenke meg et glass vin eller to. Om jeg ikke er gravid da. En test på 13 dpo burde jo vise riktig! Men jeg syns det er dritskummelt å teste da, fordi jeg er redd for å bli skuffa. Håper temperaturen min holder seg høy de neste dagene ihvertfall.

Men altså, jeg er trøtt i dag. Jeg bare ligger her på sofaen og gjør ingenting og har null energi. K er ute og spyler husveggene og står på, og jeg føler meg laaaaaat. Får vel surre meg til å lage noe middag snart iallefall, selv om det frister mest å hive en pizza i ovnen. Skikkelig husmoremne her altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 28, 12 dpo! Og det kjennes ut som om mensen er rett rundt hjørnet, jeg har nemlig massemenskramper og hormonelt humør! Heldigvis er det fint vær, fredag og kake på jobb i dag, så da går det nok bra :fnise: Pluss at det er like sansynlig at det er gravid-symptomer som mens-symptomer, sant? 

Temperaturen min er fortsatt høy, ihvertfall, så det er bra (har jeg lest på google :plystre:).

For å unngå dpo-galskapen har jeg putta all energien min inn i Pokemon Go istedet... I går kveld var jeg og K og en kompis på pokemonjakt i sentrum, og så på alle som var ute på byen og drakk på en torsdags kveld. Så konkluderte vi med at vi har blitt for gamle/voksne for sånt! Og sprang videre fordi det plutselig var en bulbasaur i nærheten :fnise: Voksen er et relativt begrep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er høy temperatur, er det håp :nigo: Er imponert over at du klarer å la være å teste! Har du sett noe tegn til tri-fasisk temperaturgraf, eller har temperaturen holdt seg stabil etter EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, miore skrev:

Så lenge det er høy temperatur, er det håp :nigo: Er imponert over at du klarer å la være å teste! Har du sett noe tegn til tri-fasisk temperaturgraf, eller har temperaturen holdt seg stabil etter EL?

I morgen blir det test!

Temperaturen har vært litt høyere de siste 3 dagene, og hadde en liten nedtur før det, så jeg syns kanskje den er litt tri-fasisk? Ihvertfall hvis det holder seg sånn i noen dager (uker håper jeg egentlig da) til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Både med test og med grafen. Da jeg ble gravid med førstemann hadde jeg en trifasisk graf, temperaturen ble tydelig høyere fra og med 9 dpo (tror jeg det var). Høres jo relativt likt ut som ditt forløp, da :lur: 

Nå temper jeg ikke lengre; mannen blir GAL av at termometeret piper om morgenen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, miore skrev:

Så spennende! Både med test og med grafen. Da jeg ble gravid med førstemann hadde jeg en trifasisk graf, temperaturen ble tydelig høyere fra og med 9 dpo (tror jeg det var). Høres jo relativt likt ut som ditt forløp, da :lur: 

Nå temper jeg ikke lengre; mannen blir GAL av at termometeret piper om morgenen :ler: 

Det hørtes veldig likt ut, nå er jeg håpefull altså! :Nikke:

K er veldig flink på å stenge ute vekkerklokka mi og alle lyder som ikke betyr at han MÅ opp, helst for fem minutter siden, på morgenen. Så det problemet slipper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende her da! 
Mitt aller første tegn begge gangene før jeg i det hele tatt forstod at det var et tegn var at jeg ble mye mer andpusten enn vanlig av å gå trapper. 
Har du tenkt noe over det? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Beccy87 skrev:

Spennende her da! 
Mitt aller første tegn begge gangene før jeg i det hele tatt forstod at det var et tegn var at jeg ble mye mer andpusten enn vanlig av å gå trapper. 
Har du tenkt noe over det? :P 

Jeg har ikke merka noe!

Uansett, blendahvit test, så løpet er nok kjørt for denne pp :( I kveld skal jeg drikke vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så kjedelig :/ men fortsatt noen dager til IKM vel, så alt håp er ikke ute? :) 

Nyt vinflaska! ;) God helg!

Endret av Acerola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 32 og fortsatt ingen TR. Menssmerter: check! PMS-humør: check! Blod: niks, nada, ikke spotting engang. Nå skal det sies at forrige syklus var 32 dager, men da spotta jeg to dager før TR. Nå er det bare... Ingenting. 

I tilleg gikk temperaturen min OPP i dag, etter litt ned i går. Til 36.7, det høyeste jeg har målt så langt (36.36 i går). Ettersom jeg har skjønt skal den gå ned før mens, så i går var jeg helt sikker på at tanta var på veg og alt håp ute. Nok til at jeg hadde en liten grine-sesh etter jobb, pms-troll som jeg tydeligvis er!

Men jeg våkna før klokka i dag da, og lurer veldig på om jeg har klart å ligge stille, men hype meg selv opp til høyere kroppstemperatur likevel? Hmm, er det i det hele tatt mulig? :klo: 

Den generelle konsensus herifra er nok at jeg bør ta en test til, jeg er bare veldig redd for at den er negativ. Så jeg har mest lyst til å vente. Samtidig blir jeg litt sprø og springer på do alt for ofte for å se etter om tanta har kommet. 

Nå har jeg ihvertfall lufta hodet, så da klarer jeg kanskje å fokusere litt på jobb :P Egentlig har jeg det nemlig fryktelig travelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Så frustrerende! Vet jammen ikke hva jeg skal anbefale mellom testing og venting, men uansett håper jeg du får klarhet snart! Syntes selv at når tr skulle komme, så var det bedre at hu kom presis på slaget, enn at man går rundt med den usikkerheten og bygger opp forhåpninger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er over 30 grader ute!!! Hva skjer? :bolledeig:

Nå trenger jeg litt tolkningshjelp her! Jeg kom meg gjennom jobbdagen, ingen TR. Så da jeg kom hjem tok jeg en test. Vel, jeg glemte mobilen nede, og skulle jo bare en tur på do før jeg skulle ned å hjelpe K med å male ute, så jeg satt bare å stirra på testen en stund, men vet ikke hvor lenge. Ingenting, så jeg kasta testen og gikk ned. Så, en time senere måtte jeg jo se på den igjen, og der er det en svak strek! Som sikkert kom etter tida, men likevel! Dette er veldig utvanna ettermiddagsurin. 

 

Jeg er også usikker på hvor mange dpo jeg egentlig er, siden jeg hadde rare temperaturer før EL (stress og dårlig søvn gav noen høye temperaturer), og sein tempstigning etter. Skulle jeg gjette selv, vil jeg si 30. august. Jeg plotta det inn i fertilityfriend, som påstår 2. september. Babycompen sier 28. august. Jeg er altså mellom 11 og 16 dpo et sted, men ihvertfall ser syklusen lengre ut enn noen tidligere! 

I morra tidlig blir det ihvertfall test!

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Å! Så frustrerende! Vet jammen ikke hva jeg skal anbefale mellom testing og venting, men uansett håper jeg du får klarhet snart! Syntes selv at når tr skulle komme, så var det bedre at hu kom presis på slaget, enn at man går rundt med den usikkerheten og bygger opp forhåpninger. 

 

Takk! Jeg klarte ikke å vente, men nå har jeg mest forhåpninger her! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det spennende! Jeg ser en strek jeg :nigo:Veldig fin graf du har også,  så den kommer til å stige oppover tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Småkjekset skrev:

Her var det spennende! Jeg ser en strek jeg :nigo:Veldig fin graf du har også,  så den kommer til å stige oppover tror jeg!

Det er alt for spennende, i morra tidlig er jo en eeeevighet til!! Det er strek der, helt klart, og den er rosa, bare veldig svak.

Hvor vanlig er det at det dukker opp strek etter tida om man ikke er gravid? :klo: Det har ikke skjedd meg før, ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nautika skrev:

Jeg syns den er ganske sterk til å være tatt på ettermiddag rundt IKM jeg... Det blir spennende i morgen tidlig :)

Det er godt å høre! Jeg tror ikke jeg hadde holdt meg mer enn en time (måtte jo sjekke etter TR ganske ofte :P), samt bøtta nedpå med te og vann! Så at det er strek må jo love godt! 

1 time siden, Marimba skrev:

Uteblitt mens og strek, dette lover godt :nigo: 

Jeg skal holde dere oppdatert i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...