Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

1 time siden, Beccy87 skrev:

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          07.01 - ? - B2ogB3 
Northelia -              13.01 - ? - B2
Hegehege -            15.01 - ? - B1

Chloe_ -                 18.01 - ? - B1ogB2
Hairdo -                  21.01 - ? - B1
Beccy87 -               24.01 - ? - B2
Nalaque -               24.01 - ? - B1 
VirreVapp-              29.01 - ? - B2 
Gulesko                  30.01 -? - B1
stine889-                30.01 - ? - B2

Kli - ? - ? - ? 
SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1
rosenkål -               03.02 - ? - B1
frøkenvims-             07.02 - ? - B2
emhanse -              09.02 - ? - B2ogB3

Sitronkake -            11.02 - ? - B2

 
 :hoppendeglad:
 

Da er den oppdatert med både @Chloe_ og @Hegehege:) 

_____________________________________________________

Er det noen av dere som har noen følelse på kjønn da? 
Her går jeg å lener mest mot jente, men det er mulig det bare er ønsketenking siden vi har en gutt fra før og det hadde vært fint å prøve jente denne gangen. :fnise:

Har ingen følelse selv, men ALLE rundt meg har! Haha 

sambo håper på gutt, men føler jente... Og mim bestemor mener hun kjenner på gikta at det er jente(HAHA), men min svigerfamilie tror det er gutt! Vi får se 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig følelse på gutt! Vet ikke hvorfor, men har en veldig sterk følelse. Alle andre tror jente og vi har jente fra før så vi hadde jo syntes det var greit med tanke på alt som kan arves :) Det blir spennende å se. Og så spennende med så mange som skal ha tvillinger da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i uke 10, og da sa gynekologen at han trodde det blir gutt💙 Dette svangerskapet er helt annerledes enn det forrige (fikk jente), så kanskje det er noe i det? Det var jo veldig tidlig å skulle si noe, så vi får se😄 Har dere begynt å se på utstyr? (Vogn o.l) Vet det er lenge til babyen kommer, men kan jo være greit å ha øynene åpne for tilbud😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter😃

Får nesten melde meg inn her jeg og, har smålest litt her siden jeg fant ut at jeg var gravid, men greit å gjøre seg til kjenne😜

Er 9+1, første barn og termin 10.02. Har tidlig UL 26 juli så det blir spennende. Ellers føler jeg meg fin. Mye sliten, men kun kvalm hvis jeg ikke er flink til å spise ofte og regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Beccy87 skrev:

Huff da. 
Jeg synes så synd på dere som kaster opp hele tiden. 

Er du dårlig hele dagen eller går det i bølger? Ingen mat som frister? :( 

Jeg trodde ikke jeg skulle bli plaget med dette og har faktisk gått ned 7(!) kilo til nå. Før jeg ble gravid hadde jeg problemer med å gå ned i det hele tatt.

Var hos lege i går og fikk kvalmestillende på resept, men det hjalp ikke. Kaster opp på kvelden, etter at maten bare ligger i magesekken hele dagen og til slutt vil ut! Har også fått avføringsmiddel til gravide, som skal hjelpe maten gjennom tarmene.

I dag ble jeg sykemeldt ut uken og fikk beskjed om å prøve syrehemmende, som jeg kunne kjøpe reseptfritt på apoteket. Håper det hjelper, for i natt sov jeg bare 2-3 timer på grunn av sviende magesmerter.

Phu.. takk for omtanken - godt å fortelle det til noen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Caramelli skrev:

Jeg trodde ikke jeg skulle bli plaget med dette og har faktisk gått ned 7(!) kilo til nå. Før jeg ble gravid hadde jeg problemer med å gå ned i det hele tatt.

Var hos lege i går og fikk kvalmestillende på resept, men det hjalp ikke. Kaster opp på kvelden, etter at maten bare ligger i magesekken hele dagen og til slutt vil ut! Har også fått avføringsmiddel til gravide, som skal hjelpe maten gjennom tarmene.

I dag ble jeg sykemeldt ut uken og fikk beskjed om å prøve syrehemmende, som jeg kunne kjøpe reseptfritt på apoteket. Håper det hjelper, for i natt sov jeg bare 2-3 timer på grunn av sviende magesmerter.

Phu.. takk for omtanken - godt å fortelle det til noen 🙂

Off stakkar! Sender varme tanker til deg 🌺 

Selv har jeg gått ned 10kg, men legen vil ikke gi meg noe som helst fordi hun mener jeg bare må fortsette å prøve å spise å holde på maten... Ikke noe kvalmestillende heller som jeg omtrent har trygla om.. Jeg har heldighvis aaalt for mange kg å ta av, så det at jeg har gått ned så mye var ikke farlig! 

Er det flere overvektige her forresten? Må dere på samtale på sykehuset? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Lenge siden jeg har vært her inne. Formen har vært veldig dårlig, har ikke orket noenting. Nå er det heldigvis mye bedre 😊 

Terminen min er flyttet to dager frem til 09 02. 

Så gøy å lese at det er flere som venter tvillinger her!! Vi har ikke tvillinger i familien vår.

Har vært på ultralyd på sykehuset, men vi fant ikke ut av om det var to eggene eller en. Legen mente de delte morkake, og at de mest sannsynlig da var to eggede?  Men da jeg kom hjem så leste jeg at de da var en eggede? Noen med peil? Mye å ta inn, men alt var hvertfall bra med de to 💜 Nå har jeg ikke time før i august, så finner vel ut av det da. 

Jeg har på følelsen at det er en jente og en gutt 😊

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hairdo skrev:

Off stakkar! Sender varme tanker til deg 🌺 

Selv har jeg gått ned 10kg, men legen vil ikke gi meg noe som helst fordi hun mener jeg bare må fortsette å prøve å spise å holde på maten... Ikke noe kvalmestillende heller som jeg omtrent har trygla om.. Jeg har heldighvis aaalt for mange kg å ta av, så det at jeg har gått ned så mye var ikke farlig! 

Er det flere overvektige her forresten? Må dere på samtale på sykehuset? :-)

Takk, det samme 🌺

Kanskje du kan ta en reisesyketablett før kvalmen kommer? Jeg hadde ikke holdt ut om legen ikke ville hjelpe. Det gir i det minste et håp.

Jeg er også overvektig på BMI kalkulatoren. Tok det opp med legen før graviditeten, men han mente jeg ikke så veldig overvektig ut og ikke skulle bry meg om det. Skal til kontroll av helsen i uke 10 og får se om de sier noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          09.01 - ? - B2ogB3 
Northelia -              13.01 - ? - B2
Hegehege -            15.01 - ? - B1

Chloe_ -                 18.01 - ? - B1ogB2
Hairdo -                  21.01 - ? - B1
Beccy87 -               24.01 - ? - B2
Nalaque -               24.01 - ? - B1 
VirreVapp-              29.01 - ? - B2 
Gulesko                  30.01 -? - B1
stine889-                30.01 - ? - B2

Kli - ? - ? - ? 
SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1
rosenkål -               03.02 - ? - B1
frøkenvims-             07.02 - ? - B2
emhanse -              09.02 - ? - B2ogB3
Gull86 -                  10.02 - ? - B1

Sitronkake -            11.02 - ? - B2

 

:hoppendeglad:

Oppdatert termin på @mortherese (siden du sier to dager frem så regner jeg med det er 09.01 (?) :) ) 

Og velkommen til deg @Gull86:blomst:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Beccy87 skrev:

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          09.01 - ? - B2ogB3 
Northelia -              13.01 - ? - B2
Hegehege -            15.01 - ? - B1

Chloe_ -                 18.01 - ? - B1ogB2
Hairdo -                  21.01 - ? - B1
Beccy87 -               24.01 - ? - B2
Nalaque -               24.01 - ? - B1 
VirreVapp-              29.01 - ? - B2 
Gulesko                  30.01 -? - B1
stine889-                30.01 - ? - B2

Kli - ? - ? - ? 
SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1
rosenkål -               03.02 - ? - B1
frøkenvims-             07.02 - ? - B2
emhanse -              09.02 - ? - B2ogB3
Gull86 -                  10.02 - ? - B1

Sitronkake -            11.02 - ? - B2

 

:hoppendeglad:

Oppdatert termin på @mortherese (siden du sier to dager frem så regner jeg med det er 09.01 (?) :) ) 

Og velkommen til deg @Gull86:blomst:
 

Ja det stemmer, mener 09.02 😊 hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Beccy87 skrev:

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          09.01 - ? - B2ogB3 
Northelia -              13.01 - ? - B2
Hegehege -            15.01 - ? - B1

Chloe_ -                 18.01 - ? - B1ogB2
Hairdo -                  21.01 - ? - B1
Beccy87 -               24.01 - ? - B2
Nalaque -               24.01 - ? - B1 
VirreVapp-              29.01 - ? - B2 
Gulesko                  30.01 -? - B1
stine889-                30.01 - ? - B2

Kli - ? - ? - ? 
SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1
rosenkål -               03.02 - ? - B1
frøkenvims-             07.02 - ? - B2
emhanse -              09.02 - ? - B2ogB3
Gull86 -                  10.02 - ? - B1

Sitronkake -            11.02 - ? - B2

 

:hoppendeglad:

Oppdatert termin på @mortherese (siden du sier to dager frem så regner jeg med det er 09.01 (?) :) ) 

Og velkommen til deg @Gull86:blomst:
 

Ja det stemmer, mener 09.01 😊 hehe 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. juli 2016 at 3.02, Northelia skrev:

Var på UL i uke 10, og da sa gynekologen at han trodde det blir gutt💙 Dette svangerskapet er helt annerledes enn det forrige (fikk jente), så kanskje det er noe i det? Det var jo veldig tidlig å skulle si noe, så vi får se😄 Har dere begynt å se på utstyr? (Vogn o.l) Vet det er lenge til babyen kommer, men kan jo være greit å ha øynene åpne for tilbud😎

Så spennende! Jeg har sett litt på vognen Stokke Crusi eller Trailz, som jeg synes ser veldig moderne og fin ut. Har noen erfaring med den? 

 

image.jpeg

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har det aller meste av utstyr, men jeg vil ha ny bilstol siden vårt er over 3 år gammelt. Syntes de nye ser mye bedre ut for en nyfødt. Må innrømme at jeg har lyst på ny vogn også, selv om vi har en som er i tipp topp stand :icon_lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte bugaboo buffalo i går. Fikk med gavekort på 2000kr i tillegg, så det går til bilstol (kampanje på barnas hus). Er ni år siden sist vi kjøpte vogn (da ble det Emmaljunga city cross, veldig fornøyd med den også, men solgt for lenge siden), mye som har skjedd på vognmarkedet siden da! Har ikke erfaring med Stokke, men den så jo også lekker ut😄

Endret av Northelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Emmaljunga mondial duo og er kjempe fornøyd med den og planen var jo å kunne bruke den på neste også. Men nå når de blir så tette så får vi vel behov for søskenvogn og det er en verden jeg ikke har orket å sette meg inn i enda... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Beccy87 skrev:

Vi har Emmaljunga mondial duo og er kjempe fornøyd med den og planen var jo å kunne bruke den på neste også. Men nå når de blir så tette så får vi vel behov for søskenvogn og det er en verden jeg ikke har orket å sette meg inn i enda... :sjenert:

Min "perfekte" ide om én baby i ny simovogn brast da det viste seg å være 2🙈 og simo ble uaktuelt. Syns det er svært få tvilling-/søskenvogner som er fine, men har landa på emmaljunga doble viking sin. Her må vi begynne allerede nå for skal jo ha dobbelt opp av alt pg tvillinger kommer ofte før tida. Blir en tøff høst med julegaveshopping til en svær familie OG innhenting av alt av utstyr til tvillingfødsel🙈

Er mellom 10-11 uker nå og kvalmen er helt borte! Samme skjedde da jeg mista sist. Fikk panikk og bestilte haste-UL på fredag. Der så jeg to sprellende babyer med armer, ben og to bankende hjerter! 😁😁 3.UL hittil😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Emhanse!:klem:Jeg syntes også at jeg har mistet litt symptomer. Har ikke ømme pupper lengre i det hele tatt f.eks og blir litt bekymret når jeg begynner å tenke over alt sammen. Har veldig lyst å bestille en tidlig ultralyd når vi kommer hjem fra ferie på onsdag, men er ingenting ledig i Bergen før i August :cry3:Og da er det jo uansett ikke lenge til ordinær UL. Vet ikke hvorfor jeg bekymrer meg, men i forrige svangerskap var vi på tidlig ul og fikk se et bankende hjerte, nå har vi liksom ikke noe bekreftelse utenom positiv test og blodprøve i uke 7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mindre symptomer jeg også. Kvalmen har blitt betraktelig bedre, ikke fullt så ømme pupper og mindre utilpass. Men fant akkurat hjerteslagene til lille med doppler, så liv er det ❤ Symptomene gikk i bølgedaler i forrige svangerskap også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, VirreVapp skrev:

Har mindre symptomer jeg også. Kvalmen har blitt betraktelig bedre, ikke fullt så ømme pupper og mindre utilpass. Men fant akkurat hjerteslagene til lille med doppler, så liv er det ❤ Symptomene gikk i bølgedaler i forrige svangerskap også. 

Det er jo en god bekreftelse :hjertesmil: Hvilken doppler har du? Vurderer å kjøpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...