Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

2 timer siden, frøkenvims skrev:

Hei jenter ☺

Jeg er gravid med barn nr 2. Har en gutt på 4, og vi har prøvd i 2 og et halvt år. Hatt 3 spontanaborter i løpet av de årene, så nå ble jeg gravid på dobbel dose letrozol og tar progesteron, albyl-e og ovitrelle injeksjoner i håp om at spiren vil sitte denne gangen.

Termin 7 februar. Og skal på tidlig UL fredag 10 juni ☺ Håper på å se et lite bankende hjerte ♥ 

Så flott å høre! Velkommen hit! Vi hadde også prøvd i 2 og et halvt år, men fikk ikke noe hjelp. De mente at siden vi hadde fått et barn fra før, så viste det jo at det fungerte. Syns det var et dårlig svar, men nå er jo alt fryd og gammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er jeg 8uker på vei! Har veldig lite tegn på graviditet, bortsett fra oppblåst og vanvittig trøtt 😴

Er det vanlig å ha så lite symptomer? Dette er første gang for meg, men min samboer har to fra før av, så han mener at alt er bra :)

Men siden jeg er så bekymret har vi bestemt oss for tidlig ultralyd privat.. Noen som har planer om det? I hvilken uke kan man ta tidlig ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+3, og har egentlig få symptomer utenom tretthet og ømme pupper.

Vi var på UL i uke 6, og der både så og hørte vi et bankende hjerte:hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          07.01 - ? - B2ogB3 
Northelia -              13.01 - ? - B2
Hegehege -            15.01 - ? - ?

Chloe_ -                 18.01 - ? - B1 
Hairdo -                  21.01 - ? - B1
Beccy87 -               24.01 - ? - B2
Nalaque -               24.01 - ? - B1 
VirreVapp-              29.01 - ? - B2 
Gulesko                  30.01 -? - B1

Kli - ? - ? - ? 
SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1
rosenkål -               03.02 - ? - B1
frøkenvims-             07.02 - ? - B2
emhanse -              09.02 - ? - B2

Sitronkake -            11.02 - ? - B2

 
 :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @frøkenvims! :) 


Er 7 uker i morgen og begynner å kjenne mer på kvalmen nå. 
Er i tillegg mer sliten og trøtt en hva jeg var for en uke siden, ja også oppblåst da! :sprettoy:
Men ellers er det ikke voldsomt mye symptomer her og jeg tar meg i å glemme at jeg er gravid innimellom. 

Vi har bestilt tidlig UL i uke 12. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ser det ut til at det ikke går veien denne gangen heller.  Begynt å spotte rosa og gjenkjennelige smerter. Hatt to sa'er tidligere, så forstår hva som er i ferd med å skje. Håper jeg får klaff på siste prøverørsforsøk,  og at det likevel blir 2017-baby på oss. Lykke til alle sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, VirreVapp skrev:

Da ser det ut til at det ikke går veien denne gangen heller.  Begynt å spotte rosa og gjenkjennelige smerter. Hatt to sa'er tidligere, så forstår hva som er i ferd med å skje. Håper jeg får klaff på siste prøverørsforsøk,  og at det likevel blir 2017-baby på oss. Lykke til alle sammen! 

Nei og nei:-( Sender deg masse masse tanker💜💜💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, VirreVapp skrev:

Da ser det ut til at det ikke går veien denne gangen heller.  Begynt å spotte rosa og gjenkjennelige smerter. Hatt to sa'er tidligere, så forstår hva som er i ferd med å skje. Håper jeg får klaff på siste prøverørsforsøk,  og at det likevel blir 2017-baby på oss. Lykke til alle sammen! 

Ånei så trist å høre! 
Mange klemmer og ønsker dere lykke til videre på veien! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, VirreVapp skrev:

Da ser det ut til at det ikke går veien denne gangen heller.  Begynt å spotte rosa og gjenkjennelige smerter. Hatt to sa'er tidligere, så forstår hva som er i ferd med å skje. Håper jeg får klaff på siste prøverørsforsøk,  og at det likevel blir 2017-baby på oss. Lykke til alle sammen! 

Kjempetrist å høre! Håper du får 2017- baby:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde lage en tråd om overvekt og svangerskap men følte jeg mer ble 'angrepet' enn å få svar på det jeg egentlig spurte om.. Er det noen av dere flott gravide her inne da, som kanskje sitter i min situasjon; for høy BMI når testen ble positiv? :-) Noen av dere som gjør noe ekstra for å unngå og gå opp for mye i dette svangerskapet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at du fikk skikkelige rare svar, ja. Hvorfor kan ikke folk heller bare svare på det som blir spurt om. Det sagt, så prøver jeg bare å holde meg i aktivitet og spise normalt. Har ikke for høy BMI da, så jeg vet ikke helt om svaret hjalp. Lykke til uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emhanse skrev:

Prøvde lage en tråd om overvekt og svangerskap men følte jeg mer ble 'angrepet' enn å få svar på det jeg egentlig spurte om.. Er det noen av dere flott gravide her inne da, som kanskje sitter i min situasjon; for høy BMI når testen ble positiv? :-) Noen av dere som gjør noe ekstra for å unngå og gå opp for mye i dette svangerskapet? 

Hei! Jeg er kraftig overvektig og testet possitiv i Mai! :) 

prøver å holde meg i aktivitet å spise sunt! Det jeg sliter med at jeg blir uvell av nesten ALL mat i disse tider, så får ikke i meg det riktige! Har ofte blitt lettvindt løsninger da jeg ikke får i meg mat om ikke... Desverre.. 

gruer meg litt til første møte med jordmor denne uka, da jg har hørt at jordmødre er utrolig frekke med overvektige gravide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Hairdo skrev:

Hei! Jeg er kraftig overvektig og testet possitiv i Mai! :) 

prøver å holde meg i aktivitet å spise sunt! Det jeg sliter med at jeg blir uvell av nesten ALL mat i disse tider, så får ikke i meg det riktige! Har ofte blitt lettvindt løsninger da jeg ikke får i meg mat om ikke... Desverre.. 

gruer meg litt til første møte med jordmor denne uka, da jg har hørt at jordmødre er utrolig frekke med overvektige gravide...

Neida, jordmødre er ikke frekke mot overvektige, men de kan nok sikkert føles litt strenge. De maser sikkert litt om både mat og trening:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, emhanse skrev:

Prøvde lage en tråd om overvekt og svangerskap men følte jeg mer ble 'angrepet' enn å få svar på det jeg egentlig spurte om.. Er det noen av dere flott gravide her inne da, som kanskje sitter i min situasjon; for høy BMI når testen ble positiv? :-) Noen av dere som gjør noe ekstra for å unngå og gå opp for mye i dette svangerskapet? 

Jeg er vel pr definisjon overvektig nå, (BMI 26) jeg la på meg 31kg i forrige svangerskap og babyen min er bare 9 måneder så jeg sitter fortsatt igjen med nesten 10kg mer enn hva jeg hadde sommeren for to år siden. 
Jeg ønsker IKKE å gå opp like mye denne gangen, det var forferdelig slitsomt for både knær, rygg og bekken å være så tung. 
Jeg holder meg derfor unna det meste av sukker. Ingen brus, ingen godteri, is eller potetgull. 
Jeg talte kalorier til jeg fikk positiv test men det har jeg lagt fra meg nå, allikevel så prøver jeg å unngå småspising i løpet av dagen og heller holde meg til faste måltider, bruke lang tid på maten og ikke spise mer enn til jeg blir behagelig mett. 
Jeg føler til tider det er ganske vanskelig nå når jeg blir mer og mer kvalm, for da er det lett å ty til noe kjapt eller det som frister mest (som ofte kan være cola eller som i forrige svangerskap hvor jeg hadde en liten hangup på cheesburgere fra Mccern og en ekstremt lang hangup på sjokomelk og coco pops...) 
Jeg prøver å heller spise pastiller, tygge tyggegummi og drikke sukkerfrie alternativer. 

I tillegg så har jeg satt meg som mål å gå minimum 10 000 skritt hver dag i tillegg til å løpe 2-3 ganger i uken for å sørge for at jeg får nok mosjon. Det er så enkelt å tenke ''ååh, jeg er så trøtt og sliten og kvalm, jeg oooorker ikke gå ut'', men selv om det høres kjempe klisje ut så synes jeg faktisk det hjelper å bevege seg. :)  

Nå har jeg nesten skrevet en hel liten bok til deg her og jeg vet ikke en gang om jeg egentlig kvalifiserer til å svare på det du spurte om. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som syns tiden snegler seg av sted? Skal på UL neste uke, så det er jo noe å se frem til. Men om mulig, så går tiden enda saktere nå! Er 9 uker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, Northelia skrev:

Er det flere som syns tiden snegler seg av sted? Skal på UL neste uke, så det er jo noe å se frem til. Men om mulig, så går tiden enda saktere nå! Er 9 uker i morgen.

Veeeeldig enig og jeg er bare 5 uker! Skal også på UL til uken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg er vel pr definisjon overvektig nå, (BMI 26) jeg la på meg 31kg i forrige svangerskap og babyen min er bare 9 måneder så jeg sitter fortsatt igjen med nesten 10kg mer enn hva jeg hadde sommeren for to år siden. 
Jeg ønsker IKKE å gå opp like mye denne gangen, det var forferdelig slitsomt for både knær, rygg og bekken å være så tung. 
Jeg holder meg derfor unna det meste av sukker. Ingen brus, ingen godteri, is eller potetgull. 
Jeg talte kalorier til jeg fikk positiv test men det har jeg lagt fra meg nå, allikevel så prøver jeg å unngå småspising i løpet av dagen og heller holde meg til faste måltider, bruke lang tid på maten og ikke spise mer enn til jeg blir behagelig mett. 
Jeg føler til tider det er ganske vanskelig nå når jeg blir mer og mer kvalm, for da er det lett å ty til noe kjapt eller det som frister mest (som ofte kan være cola eller som i forrige svangerskap hvor jeg hadde en liten hangup på cheesburgere fra Mccern og en ekstremt lang hangup på sjokomelk og coco pops...) 
Jeg prøver å heller spise pastiller, tygge tyggegummi og drikke sukkerfrie alternativer. 

I tillegg så har jeg satt meg som mål å gå minimum 10 000 skritt hver dag i tillegg til å løpe 2-3 ganger i uken for å sørge for at jeg får nok mosjon. Det er så enkelt å tenke ''ååh, jeg er så trøtt og sliten og kvalm, jeg oooorker ikke gå ut'', men selv om det høres kjempe klisje ut så synes jeg faktisk det hjelper å bevege seg. :)  

Nå har jeg nesten skrevet en hel liten bok til deg her og jeg vet ikke en gang om jeg egentlig kvalifiserer til å svare på det du spurte om. :fnise:

Akkurat et slikt svar jeg ønsket meg! Tusen takk😁😁😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello! Hvordan er formen til folk? 

Jeg ble idag tidlig lagt inn på sykehuset for å få væske og kvalmestillende intravenøst. Er så heldig å ha fått diagnosen hyperemesis gravidarum. Det siste døgnet har vært et rent helvette, så nå er jeg faktisk veldig glad som endelig føler meg bedre. 

Litt kjedelig å være på sykehuset, men du verden så godt og ikke være kvalm lengre! Spiste brødskive med ost og skinke isted, det var magisk. :biggrin:

Fikk også en ultralyd tidligere idag, og fikk se en liten prikk med hjerteslag! Det var stas :) er 7+0 idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Nalaque skrev:

Hello! Hvordan er formen til folk? 

Jeg ble idag tidlig lagt inn på sykehuset for å få væske og kvalmestillende intravenøst. Er så heldig å ha fått diagnosen hyperemesis gravidarum. Det siste døgnet har vært et rent helvette, så nå er jeg faktisk veldig glad som endelig føler meg bedre. 

Litt kjedelig å være på sykehuset, men du verden så godt og ikke være kvalm lengre! Spiste brødskive med ost og skinke isted, det var magisk. :biggrin:

Fikk også en ultralyd tidligere idag, og fikk se en liten prikk med hjerteslag! Det var stas :) er 7+0 idag. 

Hei! Uff, her sitter jeg og såvidt kjenner på kvalmen, også leser jeg at du er lagt inn på sykehuset! Kan bare forestille meg hvor jævlig du har hatt det!!! 

Jeg har vært litt småkvalm fra og til, men som sist så kommer det oftest om kvelden/natta, og det er ekstra slitsomt. Men jeg skal ikke klage ennå. Har ikke kasta opp!

sender deg masse god bedring-klemmer og håper du kommer deg fort på beina💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...