Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en positiv test etter første gang med "hvis det skjer så skjer det". Har hørt det kan ta 1år med prøving, så ble ganske overrasket at det gikk så fort

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Caramelli skrev:

Jeg fikk en positiv test etter første gang med "hvis det skjer så skjer det". Har hørt det kan ta 1år med prøving, så ble ganske overrasket at det gikk så fort

Gratulerer! :-) hvor mange uker er du da, og når er termin? :-) 

hvordan kjennes kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hairdo skrev:

Gratulerer! :-) hvor mange uker er du da, og når er termin? :-) 

hvordan kjennes kroppen?

Jeg har termin i februar, men er usikker på dato. Regner med jeg får en ca. dato når jeg er til første kontroll. Gratulerer til deg også! Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Caramelli skrev:

Jeg har termin i februar, men er usikker på dato. Regner med jeg får en ca. dato når jeg er til første kontroll. Gratulerer til deg også! Når har du termin?

Jeg har 21 januar :-) regnet ut med baby appen , også regnet jordmor det samme :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 22.23, Caramelli skrev:

Jeg fikk en positiv test etter første gang med "hvis det skjer så skjer det". Har hørt det kan ta 1år med prøving, så ble ganske overrasket at det gikk så fort

Gratulerer! 
Er det første barnet da? 
Hvordan er formen? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Beccy87 skrev:

Gratulerer! 
Er det første barnet da? 
Hvordan er formen? :) 

 

Takk, det samme 😊 Jeg har de fleste symptomene, men denne uken har det verste vært sult, tretthet og uvel/kvalme. Jeg fungerer greit på jobb, men når jeg kommer hjem må jeg legge meg. Heldigvis er det helg snart! Hva med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært trøtt, sliten og kvalm her også. 
Heldigvis ikke kastet opp enda og nå har jeg ikke vært så veldig kvalm de siste dagen heller så jeg håper det verste er over. 
Er 9+6 i dag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var vi på ultralyd og så en aktiv liten baby som lå å boksa 😊😊 Det var veldig godt å få bekreftet at alt var bra, er nå 11 +1! 

Men hun fant noe hun trodde var cyster på ene eggstokken,  en liten og en ganske stor.. Kan dette gjøre noe for svangerskapet? Også nevnte hun at babyen så ut til å ha mye brokk, men at det var for tidlig å se om det var mer enn vanlig eller ikke.. Men hun skulle informere legen min, slik at de kan velge om de vil følge opp både cyste og brokk.. (hun mente vi ikke skulle bekymre oss:) ) men er det noen som har noe erfaring med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hegehege Har ikke erfaring med det, men krysser fingrene for at det ikke er noe å bry seg om. Da hadde hun vel sagt det? Så gøy at du fikk se så mye liv! Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hegehege skrev:

Igår var vi på ultralyd og så en aktiv liten baby som lå å boksa 😊😊 Det var veldig godt å få bekreftet at alt var bra, er nå 11 +1! 

Men hun fant noe hun trodde var cyster på ene eggstokken,  en liten og en ganske stor.. Kan dette gjøre noe for svangerskapet? Også nevnte hun at babyen så ut til å ha mye brokk, men at det var for tidlig å se om det var mer enn vanlig eller ikke.. Men hun skulle informere legen min, slik at de kan velge om de vil følge opp både cyste og brokk.. (hun mente vi ikke skulle bekymre oss:) ) men er det noen som har noe erfaring med dette? 

Så gøy med UL! Hurra for fin og aktiv baby! :hoppe:

Har ingen aning om verken brokk eller cyster, men sa ikke legen noe mer enn det? Jeg tror ikke jeg hadde gått ut fra det kontoret uten litt mer forklaring i allefall. Syntes jeg hørtes dårlig ut, selv om dere ikke skulle bekymre dere, for man blir jo automatisk kanskje litt bekymret allikevel når det er noe ukjent...? 

Når har du time hos legen din da? Kanskje du kan få mer  informasjon der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare anbefale dere alle sammen Svangerskapsboken! 
Den fåes bla på Vitus Apotek (er helt gratis), for en fin bok! :jepp:
Med masse fin info, uke til uke, liten notat plass for egne tanker osv. (Er av samme som Sandviks bv-appen)
Skulle ønske jeg hadde hatt den første gangen jeg var gravid også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Northelia skrev:

H u r r a! Endelig er jeg 12+ 0 uker:duskedame: 

(måtte bare få det ut til noen!)

Åå, så deilig! Gleder meg selv! Er 9+1 nå med 2 stk og har bare lyst å skrike det ut til folk for magen begynner allerede å syns🙈 6åringen i huset sier "så tjukk du er mamma", men han vet det ikke ennå🙈😂😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, emhanse skrev:

Åå, så deilig! Gleder meg selv! Er 9+1 nå med 2 stk og har bare lyst å skrike det ut til folk for magen begynner allerede å syns🙈 6åringen i huset sier "så tjukk du er mamma", men han vet det ikke ennå🙈😂😅

Haha! Det er fra sine egne man skal høre det:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg vil bare anbefale dere alle sammen Svangerskapsboken! 
Den fåes bla på Vitus Apotek (er helt gratis), for en fin bok! :jepp:
Med masse fin info, uke til uke, liten notat plass for egne tanker osv. (Er av samme som Sandviks bv-appen)
Skulle ønske jeg hadde hatt den første gangen jeg var gravid også! :) 

Kan man bare be om den der da eller? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale svangerskapsboken! Man kan bestille den på vitus apoteket men jeg bare spurte i skranken når jeg kjøpte noe annet der og fikk den gratis :) 

Jeg liker spesielt godt den siden med størrelsene på baby 1:1. Selv om jeg ble litt skremt av å faktisk se hvor store føtter baby vil ha på slutten :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, emhanse skrev:

Kan man bare be om den der da eller? 😁

Jepp! 
Jeg gikk bare inn og spurte om de hadde flere på lager. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Hegehege skrev:

12 uker i dag her også! 😃

Gratulerer! Er første uken (regnet fra første dag i forrige mens) uke nr. 0 eller uke nummer 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, @Hegehege:icon_lol:

@Caramelli Nå gjorde du meg usikker, men blir ikke det regnet som uke 0? Altså f.eks 0+6 vil jo si null uker, men seks dager? Jeg vet ikke:sukk:Jeg er 12+4, altså inni den 13.uken, men 12 fullgåtte uker og fire dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...