Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Nalaque skrev:

Hello! Hvordan er formen til folk? 

Jeg ble idag tidlig lagt inn på sykehuset for å få væske og kvalmestillende intravenøst. Er så heldig å ha fått diagnosen hyperemesis gravidarum. Det siste døgnet har vært et rent helvette, så nå er jeg faktisk veldig glad som endelig føler meg bedre. 

Litt kjedelig å være på sykehuset, men du verden så godt og ikke være kvalm lengre! Spiste brødskive med ost og skinke isted, det var magisk. :biggrin:

Fikk også en ultralyd tidligere idag, og fikk se en liten prikk med hjerteslag! Det var stas :) er 7+0 idag. 

Oj da! Fint du blir tatt hånd om, og at du føler deg bedre! Jeg er mye trett, og i dag kjente jeg det skikkelig i bekkenet da jeg gikk tur. Ellers er det ømme pupper, men vil si jeg er i god form. Ikke kvalm. Er i uke 9+0 i dag. 

 

God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, emhanse skrev:

Hei! Uff, her sitter jeg og såvidt kjenner på kvalmen, også leser jeg at du er lagt inn på sykehuset! Kan bare forestille meg hvor jævlig du har hatt det!!! 

Jeg har vært litt småkvalm fra og til, men som sist så kommer det oftest om kvelden/natta, og det er ekstra slitsomt. Men jeg skal ikke klage ennå. Har ikke kasta opp!

sender deg masse god bedring-klemmer og håper du kommer deg fort på beina💜

Tusen takk! Det er slitsomt å være kvalm ja, så håper du ikke blir noe verre. :)

19 timer siden, Northelia skrev:

Oj da! Fint du blir tatt hånd om, og at du føler deg bedre! Jeg er mye trett, og i dag kjente jeg det skikkelig i bekkenet da jeg gikk tur. Ellers er det ømme pupper, men vil si jeg er i god form. Ikke kvalm. Er i uke 9+0 i dag. 

 

God bedring:)

Takk :) jeg er mye bedre nå, har begynt å kjede meg veldig og vil hjem nåå! Det er vel et godt tegn tenker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ukene går jo så sakte! Hvordan går det med dere? Er nå 9+3, og venter i spenning på ultralyd i uke 11😊 Det skal bli godt å få se at alt forhåpentligvis er bra! Krysser fingre og tær! 

Endret av Hegehege
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hegehege skrev:

Disse ukene går jo så sakte! Hvordan går det med dere? Er nå 9+3, og venter i spenning på ultralyd i uke 11😊 Det skal bli godt å få se at alt forhåpentligvis er bra! Krysser fingre og tær! 

De går utroooolig sakte! 9 uker her også, men skal ikke på tidlig UL, desverre! Så tiden går vell enda tregere de neste 10 ukene 🙈 Her er det mye kvalme og oppkast + suuuper luktesans, og "mensmurringene" har fortsatt ikke gitt seg hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går så sakte! Jeg kan ikke huske at det gikk så sakte forrige gang (men da tenkte jeg ikke like mye på alt som kunne gå galt). Jeg er 10+ 0 i dag, og skal på UL om to dager. Grugleder meg. Forrige gang (uke 6+3) fant de nemlig et hematom, etter jeg hadde hatt en liten blødning. Har derimot ikke blødd noe etterpå, så håper alt er bra der inne. Fikk se hjertet banke og høre hjertelyden, så håper å se det samme nå:hjerte:

Hvordan er formen deres? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8+2 i dag og jeg sliter vel fortsatt litt med å forstå at jeg er gravid..  

Er ganske kvalm i bølger fordelt godt utover dagen men har heldigvis klart å holde meg til brekninger og unngått og kaste opp til nå. Kjenner at det stikker en del i magen, regner med det er livmoren som strekker seg litt, evt arret etter forrige keisersnitt. 
Er også syyyykt trøtt og sliten, det gjør vondt! Prøver å sove så mye som mulig men det er vanskelig med jobb og Troll som skal ha oppmerksomhet. Har hatt fri i dag så jeg har sneket meg til 3 timer søvn midt på dagen mens mannen var ute med Trollet, og allikevel et jeg super trøtt nå. 
Håper jeg får litt energi igjen snart, synes å huske det ble bedre etter 12 uker forrige gang. 

Tenker å ringe lege i morgen for å sette opp første svangeskapskontroll også ser vi uansett frem til tidlig UL i uke 12! :)   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp vært på ultralyd, uke 10+2. Jeg var inne i uke 6 også, pga en blødning. Da fant de et hematom og betegnet det som truende abort. Jeg kan med hånden på hjertet si at disse fire ukene har vært mildt talt stressende, det har vært vondt å ikke vite hva som kom til å skje. Men i dag var vi på ultralyd og fikk se en sprell levende baby. Ikke mye ro i den kroppen, nei :fnise: Hjertelyden var også sterk og fin.

Hematomet var nesten absorbert, og gynekologen sa at dette kom til å gå bra.
Jeg er så lettet og glad nå. Nå kan jeg også begynne å se fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Northelia skrev:

Har nettopp vært på ultralyd, uke 10+2. Jeg var inne i uke 6 også, pga en blødning. Da fant de et hematom og betegnet det som truende abort. Jeg kan med hånden på hjertet si at disse fire ukene har vært mildt talt stressende, det har vært vondt å ikke vite hva som kom til å skje. Men i dag var vi på ultralyd og fikk se en sprell levende baby. Ikke mye ro i den kroppen, nei :fnise: Hjertelyden var også sterk og fin.

Hematomet var nesten absorbert, og gynekologen sa at dette kom til å gå bra.
Jeg er så lettet og glad nå. Nå kan jeg også begynne å se fremover!

Godt å høre at hematomet er nesten absorbert! Kan nesten ikke tenke meg hvor fælt du må ha hatt det i 4 uker :klem:

 

Jeg hadde min siste eksamen på fredag og har vært syk siden lørdag, begynte på en antibiotikakur i går som jeg håper tar knekken på det. Har vært litt kvalm fra før av og er nå så heldig at jeg får bivirkninger fra antibiotikaen også. Satser på at jeg har brukt opp sykdomskvoten min for denne sommeren, så da kan det bare gå oppover :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre @Northelia! 😊

Det ser jeg også veldig frem til, men fortsatt litt over en uke igjen å vente 😣🙃 Og synes selv jeg har skremmende lite symptomer, men kan vell også bare være jeg er heldig å slipper unna 😂 Men føler nesten det hadde vært mer betryggende å vært kvalm og dårlig! Men  kommer jo i bølger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som studerer her? 

Har etter mye om og men bestemt meg for å si opp jobben, og begynne å studere igjen i august(termin 21.jan) og er kjempenervøs! Men finner ikke noen annen utvei... 

Går å bekymrer meg mye nå pga dårlig arbeidssittuasjon, så tror dette er det beste... Wish me luck!

vet forresten ikke hvorfor jeg skriver her, men dere er vell de som kan ha "lik situasjon" som meg hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer ikke nå, men forrige gang jeg fikk barn studerte jeg fra hun var født til hun var fem år. Gikk kjempefint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. I dag var jeg på ultralyd. Får det ved ivf, men etter blødninger etc var jeg jo stygt redd det ikke var noe. Jeg var faktisk hellig overbevist. Har vært kvalm og gåen, men tenkte at kroppen fortsatt trodde den var gravid. 

På skjermen fikk jeg se et bittelite ❤ Skjønner ingenting,  jeg. 7+2 i dag ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, VirreVapp skrev:

Vel.. I dag var jeg på ultralyd. Får det ved ivf, men etter blødninger etc var jeg jo stygt redd det ikke var noe. Jeg var faktisk hellig overbevist. Har vært kvalm og gåen, men tenkte at kroppen fortsatt trodde den var gravid. 

På skjermen fikk jeg se et bittelite ❤ Skjønner ingenting,  jeg. 7+2 i dag ☺

Gratulerer! Skjønner veldig godt det med uvirkelighetsfølelse, altså! Bare gleder meg til jeg begynner å kjenne spark, da blir det mer "sant". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.6.2016 at 21.01, VirreVapp skrev:

Vel.. I dag var jeg på ultralyd. Får det ved ivf, men etter blødninger etc var jeg jo stygt redd det ikke var noe. Jeg var faktisk hellig overbevist. Har vært kvalm og gåen, men tenkte at kroppen fortsatt trodde den var gravid. 

På skjermen fikk jeg se et bittelite ❤ Skjønner ingenting,  jeg. 7+2 i dag ☺

Det er jo fantastiske nyheter da! :hoppendeglad:

Hvordan føler du deg nå når du har hatt et par dager på å fordøye det på? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Northelia Ja,  detdet tar litt tid før det virkelig synker inn. Å kjenne spark er så gøy, gleder meg til det :nigo:

 

Ja, var gode og overraskende nyheter @Beccy87. Var altså så rørende å høre de hjerteslagene etter den siste uken hvor jeg trodde løpet var kjørt. Kjøpte inn to pakker bind fordi jeg trodde det skulle sette i gang skikkelig :P Tror ikke jeg klarer å nyte det på en stund enda, men får prøve å nyte at jeg faktisk ER gravid etter flere år med prøving :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var overbevist om at jeg er en av de som ikke merker noe til graviditeten, men nå sitter jeg her med kvalme som kommer i bølgedaler.. Har hatt fri en uke og skal jobbe dobbelt i morgen, det blir 12 timer på jobb. Det blir en lang dag. Håper jeg ikke merker så mye til kvalmen når jeg har noe å gjøre og er opptatt. Jeg har funnet ut at appelsinjuice hjelper og å spise noe lite regelmessig. Satser på at nøtteblanding funker og eple på jobb i morgen. 

Buksene mine begynner også å bli stramme nå, synes ikke jeg har vokst noe som helst og det synes ikke samboeren min heller. Jeg er bare kommet til 7 uker. Er dette normalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at mine bukser begynte å stramme i uke 7, men nå er jeg er i uke 11 og er helt som før. Mulig det var luft i uke 7? Man blir jo fort oppblåst. Lykke til på jobb i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rosenkål Jeg synes ofte kvalmen er mildere når jeg er på jobb og opptatt enn når jeg er hjemme og faktisk har tid til å kjenne på det... Også hjelper det meg å ha noe i munnen, enten fisherman eller doc eller andre pastiller. Kanskje det kan hjelpe deg også? :) 

Og her strammer helt klart enkelte klær mer enn andre,. Spesielt ut på ettermiddagen/kvelden er magen kjempe oppblåst! :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

@rosenkål Jeg synes ofte kvalmen er mildere når jeg er på jobb og opptatt enn når jeg er hjemme og faktisk har tid til å kjenne på det... Også hjelper det meg å ha noe i munnen, enten fisherman eller doc eller andre pastiller. Kanskje det kan hjelpe deg også? :) 

Og her strammer helt klart enkelte klær mer enn andre,. Spesielt ut på ettermiddagen/kvelden er magen kjempe oppblåst! :sprettoy:

Takk for tips! Kjøpte meg noen doc pastiller. Satser på at det og det å holde seg opptatt hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...