Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          06.01 - :babyjente: og :babygutt: - B2ogB3 
Northelia -              11.01 - :babyjente: - B2
Hegehege -            15.01 - ? - B1

Chloe_ -                 18.01 - ? - B1ogB2
Hairdo -                  21.01 - ? - B1
Beccy87 -               24.01 - ? - B2
VirreVapp-              29.01 - ? - B2 
Gulesko                  30.01 -? - B1
stine889-                30.01 - ? - B2

Kli - ? - ? - ? 
SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1
rosenkål -               03.02 - ? - B1
frøkenvims-             07.02 - ? - B2
emhanse -              09.02 - ? - B2ogB3
Gull86 -                  10.02 - ? - B1

Sitronkake -            11.02 - ? - B2
Haley -                    27.02 - ? - B3


 
 :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter 2 dager med intens feber og smerter fikk jeg i dag høre hjertelyd til lille! Det var utrolig deilig å få høre at lille har det bra selv om mor er syk og svak, hehe :) gleder meg enda mer til OUL den 18. August nå! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Beccy87 skrev:

Gratulerer med liten jente! :strix:
Er det gutt eller jente du har fra før? 

Hadde morkaka foran forrige gang, men du mener vel kanskje at den ligger langt nede foran åpningen? (jeg fikk i alle fall ikke noen ekstra undersøkelse for det og det skulle ikke hindre vaginal fødsel...) 

Ja, jeg mener at morkaken ligger foran åpningen. Satser på den flytter seg, det er visst mest vanlig:) Vi har ei jente fra før, men det er like stas med jente på nytt:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hairdo skrev:

Etter 2 dager med intens feber og smerter fikk jeg i dag høre hjertelyd til lille! Det var utrolig deilig å få høre at lille har det bra selv om mor er syk og svak, hehe :) gleder meg enda mer til OUL den 18. August nå! ❤️

God bedring til deg! 
Var du hos legen eller har du doppler selv? :)  

3 minutter siden, Northelia skrev:

Ja, jeg mener at morkaken ligger foran åpningen. Satser på den flytter seg, det er visst mest vanlig:) Vi har ei jente fra før, men det er like stas med jente på nytt:danse:

Ja baby er baby, like stor stas uansett kjønn det! :jepp:
Det er jo ''det man kan'', tenker i alle fall jeg. Har gutt fra før og det hadde vært gøy med jente nå, samtidig som det er litt tryggere med en gutt til for jeg har jo lært meg hvordan man skal være ''guttemamma'' nå! :fnise:
Også er det jo mye enklere med klær som kan arves osv. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Beccy87 skrev:

God bedring til deg! 
Var du hos legen eller har du doppler selv? :)  

Ja baby er baby, like stor stas uansett kjønn det! :jepp:
Det er jo ''det man kan'', tenker i alle fall jeg. Har gutt fra før og det hadde vært gøy med jente nå, samtidig som det er litt tryggere med en gutt til for jeg har jo lært meg hvordan man skal være ''guttemamma'' nå! :fnise:
Også er det jo mye enklere med klær som kan arves osv. ;)  

Du har helt rett! Og hos oss sa de gutt på UL i uke 10, så hvem vet hva som egentlig skjuler seg. Kanskje det er en gutt i uke 32:fnise: Baby er baby, det er uansett et nytt menneske man skal bli kjent med, uansett kjønn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Beccy87 skrev:

God bedring til deg! 
Var du hos legen eller har du doppler selv? :)  

Ja baby er baby, like stor stas uansett kjønn det! :jepp:
Det er jo ''det man kan'', tenker i alle fall jeg. Har gutt fra før og det hadde vært gøy med jente nå, samtidig som det er litt tryggere med en gutt til for jeg har jo lært meg hvordan man skal være ''guttemamma'' nå! :fnise:
Også er det jo mye enklere med klær som kan arves osv. ;)  

Tusen takk ❤️ Var på føden, de villa ha meg nedover da jeg har hatt veldig høy feber og ikke kjent noen form for liv i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, emhanse skrev:

Oj, har ikke sett denne jeg🙈

Vi har OUL 05.09 så gleder meg sykt!

Vi har kjøpt én seng brukt, og har bestemt bilseter som samboer ordner via jobben. Vi skal ha Emmaljunga Dobbel Viking 735 vogna, som vi får ny av svigers:-)

Så heldige dere er som får vogn 😊 den er jo veldig fin også.

Vet du om det er eneggede eller toeggede?  Jeg var såå spent før timen, dagene før kjentes ekstra lange hehe. Mannen min var inne på tanken å ikke vorte kjønnene. Men det ville jeg hehe. Er vel ganske vanlig med en av hver når det er toeggede.  Med første mann så viste vi ikke, og det var veldig veldig spennende 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.8.2016 at 8.50, stine889 skrev:

Her er jeg 15 uker i dag og formen er veldig bra :) Gleder oss masse til OUL om 2 uker. 

 

Kjekt med en av hver da! Jeg brukte Jotun(?) Sens sist svangerskap når vi holdt på å male leilighet og den skal visstnok være grei å bruke. Jeg har også en vugge i tre som jeg har lyst å male :nigo: Ellers ikke kjøpt inne noe, vi tenker å vente til vi vet kjønn :) Er egentlig bare bilstol vi skal ha av de dyre tingene, så det blir mest klær vi trenger nytt. Fikk Maibaby sist, og det var en veldig varm og fin Mai så det blir litt annerledes nå ja!

Veldig kjekt med en av hver 😊 

Da prøver jeg den malingen. Greit å vite kjønn før man begynner å male ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har kynnere? Har hatt mye de siste dagene, ofte når jeg bare sitter i ro eller ligger på sofaen:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. august 2016 at 20.53, stine889 skrev:

Er det flere som har kynnere? Har hatt mye de siste dagene, ofte når jeg bare sitter i ro eller ligger på sofaen:sukk:

Jeg er usikker, hvordan kjennes det? Jeg kan få et slags verk i livmoren i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente igjen følelsen med en gang fra sist svangerskap, men syntes det var veldig tidlig i forhold til sist. For meg så får jeg en slags merkelig følelse i hele magen om jeg kan si det slik, også strammer hele livmoren seg. De skal ikke være vonde. Sånne mensmurringer og stikninger har jeg lest skal være livmoren som strekker og utvider seg. For meg kjennes det veldig annerledes fra kynnere. Men får plutselig en del, gjerne når jeg er i ro :dry: syntes det er litt rart for sist fikk jeg det gjerne under aktivitet også roet de seg når jeg slappet av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. august 2016 at 11.04, mortherese skrev:

Så heldige dere er som får vogn 😊 den er jo veldig fin også.

Vet du om det er eneggede eller toeggede?  Jeg var såå spent før timen, dagene før kjentes ekstra lange hehe. Mannen min var inne på tanken å ikke vorte kjønnene. Men det ville jeg hehe. Er vel ganske vanlig med en av hver når det er toeggede.  Med første mann så viste vi ikke, og det var veldig veldig spennende 😀 

Ja det her er min samboers første barn så derfor vi får en så flott gave som vogn😁

Vi har toeggede vi også så teller ned til OUL😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager til OUL! Og i dag har vi kjøpt vogn 😀 Kanskje litt tidlig, men litt godt å begynne i handle litt også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Hegehege skrev:

2 dager til OUL! Og i dag har vi kjøpt vogn 😀 Kanskje litt tidlig, men litt godt å begynne i handle litt også 😊

Spennende! 
Hvilken vogn ble det? 

Her er det eeeeeeen uke igjen til OUL og jeg holder på å sprekke av utålmodighet. Vil vite om alt er bra inni der og aller helst finne ut om det er en innovertiss eller en utovertiss som skjuler seg denne gangen! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært mye aktiv her i det siste. Vært en travel sommer med sommerjobb og nå er det studier igjen for fullt. Snart eksamen igjen.. 

Vi var på tidlig UL i uke 11, legen satte termindato til 4. februar. Har OUL om et par uker, gleder oss til det :D 

Går dere til jordmor, fastlege eller begge? Fastlegen min er i barselperm og er ikke tilbake før i januar og jeg liker ikke vikarlegen, hun er altfor opptatt med å få inn neste pasient og virker helt uinteressert i alt. Jeg har ikke vært hos jordmor, venter på å få tid der. Såvidt jeg har forstått så er uansett OUL neste kontroll og så er ikke den etter det før i uke 24, og det er litt tid til enda. 

Jeg hadde en liten blødning i går, og krisemaksimereren i meg slo seg på for fullt! Men etter litt googling og beroliggende ord fra samboeren min så gikk det bra. Det var nok ingenting :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Beccy87 skrev:

Spennende! 
Hvilken vogn ble det? 

Her er det eeeeeeen uke igjen til OUL og jeg holder på å sprekke av utålmodighet. Vil vite om alt er bra inni der og aller helst finne ut om det er en innovertiss eller en utovertiss som skjuler seg denne gangen! :bond:

Emmaljunga city cross! ☺️☺️

Ja, tiden går jo så innmari sakte.. Men plutselig er uka gått og du får vite at alt er bra med den lille jenta eller gutten 😁 Gleder meg som en unge til i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@rosenkål Jeg går til begge. Legen min er ute i mamma perm og har ikke møtt vikaren, men her jeg bor er det så høyt trykk hos jordmødrene at de ikke har tid til å ta alle kontrollene. Så jeg tenker å gå annenhver gang. 
Har OUL neste uke (uke 18) også jordmortime i uke 20 så får vi ta det derfra. 
Veldig dumt når man ikke går overens med legen da, det er jo så viktig at man kan føle seg trygg på personen og vite at man kan spørre om det man lurer på uten å føle seg dum eller at man er til bry... 
Om du har mulighet til å gå hos jordmor så anbefaler jeg absolutt det! ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også kjøpt meg bukser for gravide på H&M. Føles rart å la magen henge fritt, når man er vant til å skjule den. Men gud så deilig! Skal kjøpe nye bukser når den blir enda større 😊 For den er fortsatt ganske lik som før.

Hvordan er deres mager/vekt i forhold til før?

I dag var jeg på bassengtrening for gravide. Et bra konsept, men instruktøren var mer ivrig på å rekke alle øvelsene enn å gjøre dem ordentlig. Jeg ga tilbakemelding på det, men hun mente det var nok med 30 sek. per øvelse. Synd, men jeg får vel bare henge med... 😂

Jeg har ikke vært hos jordmor, men skal bestille time nå! Takk for påminnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Caramelli skrev:

Nå har jeg også kjøpt meg bukser for gravide på H&M. Føles rart å la magen henge fritt, når man er vant til å skjule den. Men gud så deilig! Skal kjøpe nye bukser når den blir enda større 😊 For den er fortsatt ganske lik som før.

Hvordan er deres mager/vekt i forhold til før?

I dag var jeg på bassengtrening for gravide. Et bra konsept, men instruktøren var mer ivrig på å rekke alle øvelsene enn å gjøre dem ordentlig. Jeg ga tilbakemelding på det, men hun mente det var nok med 30 sek. per øvelse. Synd, men jeg får vel bare henge med... 😂

Jeg har ikke vært hos jordmor, men skal bestille time nå! Takk for påminnelsen.

Jeg skulle vært i bassenget i dag,  men hadde ikke mulighet. Kanskje vi bor samme sted😛 Gikk ikke bassenget forrige svangerskap også. Utrolig deilig, ikke minst fordi det er en eneste treningen jeg klarer uten å få vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg også inn her.

Venter nr 2 med termin 31.01. Gutt fra før, 21.01.13.

Gått opp 4kg, og tenker at jeg må passe mer på. Gikk opp 22 med forrige, og vil helst slippe den smellen en gang til. Litt naturlig er det nok, gikk fra 10 treningsøkter i uka og fitness diett, skulle konkurrere nå om 1.5 måned, til å være kjempe trøtt de første 11 ukene... sånn at jeg gikk og la meg igjen etter å ha kjørt guttungen i bhg.

Mannen og jeg er uenige om vi vil vite kjønn eller ikke. Jeg vil, han vil ikke. Vi visste ikke på førstemann. Nå er han ute og reiser da, så om jeg får UL og må gå alene så får vi se :)

Ellers så har jeg PCO og fikk beskjed om at vi nok ikke ville få til graviditeter på egenhånd, men dette er andre gang vi motbeviser legen. Hadde tidlig UL for å se hvor langt jeg var på vei for noen uker siden. Siden det ikke gikk og regne fra siste mens. Da så vi liten spire, og cyster som var 4 ganger større. Men som ved forrige svangerskap så regner vi med at de forsvinner av seg selv... 

34 år. Mannen er 33.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...