Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

1 time siden, mortherese skrev:

Da har vi fått vite at vi venter en gutt og en jente. Alt bare bra med de 😊 termin flyttet et par dager frem, til 06.01.

 Hittil har vi ikke handlet stort, et par bodyer og en lekegrind. Har begynt på en liste hva vi må handle utover. Har dere begynt å handle? 

Ååå, moro med en av hver! Er så spent på kjønna på mine to også😁 

Har begynt så smått å handle og samle litt utstyr fra kjente. Lista vår er lang og vi må jo bruke høsten på å samle både utstyr OG kjøpe julegaver så tenkte det var lurt å bare komme i gang🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, emhanse skrev:

Ååå, moro med en av hver! Er så spent på kjønna på mine to også😁 

Har begynt så smått å handle og samle litt utstyr fra kjente. Lista vår er lang og vi må jo bruke høsten på å samle både utstyr OG kjøpe julegaver så tenkte det var lurt å bare komme i gang🙈

Ja veldig stas med en av hver 😊 når får du vite?

Ja kan være greit å begynne med julegaver også, har handlet en hvertfall 😄 lista er klar, med alt fra seng og bil stol. Men vogn har vi ikke bestemme oss for enda. Du/dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          06.01 - :babyjente: og :babygutt: - B2ogB3 
Northelia -              13.01 - ? - B2
Hegehege -            15.01 - ? - B1

Chloe_ -                 18.01 - ? - B1ogB2
Hairdo -                  21.01 - ? - B1
Beccy87 -               24.01 - ? - B2
VirreVapp-              29.01 - ? - B2 
Gulesko                  30.01 -? - B1
stine889-                30.01 - ? - B2

Kli - ? - ? - ? 
SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1
rosenkål -               03.02 - ? - B1
frøkenvims-             07.02 - ? - B2
emhanse -              09.02 - ? - B2ogB3
Gull86 -                  10.02 - ? - B1

Sitronkake -            11.02 - ? - B2
Haley -                    27.02 - ? - B3


 
 :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en del fra før og venter til etter OUL før vi begynner å handle inn noe nytt. 
Bare to uker igjen nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.5.2016 at 23.06, Hairdo skrev:

Termin 21 Januar her! 6 uker på vei. 

Er førstegangs, og gleder meg helt utrolig mye over graviditeten, klarer ikke å holde den ordentlig hemmelig en gang! Hehe :-)

Gratulerer! 

Spennende tid! ☺

Endret av Hønsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle, og god overstått ferie😃

Alt er bra med meg, føler meg fremdeles ikke gravid, men var på tidlig ultralyd for 2 uker siden og da lå det tydelig en liten en å boksa👏😍 jeg har fått innkalling til OUL om nøyaktig en mnd og gleder meg til å se den lille igjen og få vite kjønnet. Vi har ikke kjøpt inn noen ting ennå, og venter nok ihvertfall til over OUL.

Ellers er alle som skal informeres informert, og det føles fantastisk. Hadde helt vondt i magen av å holde det skjuly. Er forresten 14 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, mortherese skrev:

Da har vi fått vite at vi venter en gutt og en jente. Alt bare bra med de 😊 termin flyttet et par dager frem, til 06.01.

 Hittil har vi ikke handlet stort, et par bodyer og en lekegrind. Har begynt på en liste hva vi må handle utover. Har dere begynt å handle? 

Gratulerer så masse med gutt og jente:hoppendeglad: Så gøy! Jeg skal på OUL i morgen, er veldig spent på hva som skjuler seg der!

Vi har kjøpt vogn, vognpose og bilstol. Ellers har vi seng. Men har ikke handlet noe klær eller noe. Lurt å lage liste, det tror jeg at jeg også må gjøre. Noen som har vinterbarn fra før? Mi forrige var sommerbarn, så da var det litt lettere påkledning i nyfødttida, kan du si. Det var såpass varmt at hun kunne ligge i vogna med nærmest kun body og teppe på. Ser ikke for meg at det gjelder i januar:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Northelia skrev:

Gratulerer så masse med gutt og jente:hoppendeglad: Så gøy! Jeg skal på OUL i morgen, er veldig spent på hva som skjuler seg der!

Vi har kjøpt vogn, vognpose og bilstol. Ellers har vi seng. Men har ikke handlet noe klær eller noe. Lurt å lage liste, det tror jeg at jeg også må gjøre. Noen som har vinterbarn fra før? Mi forrige var sommerbarn, så da var det litt lettere påkledning i nyfødttida, kan du si. Det var såpass varmt at hun kunne ligge i vogna med nærmest kun body og teppe på. Ser ikke for meg at det gjelder i januar:fnise:

Takk! Ventetiden har vært lang, hehe. Når vi satt på venterommet så viste jeg nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. 

Hadde sommervarmen sist så ja det blir vel ganske så annerledes nå med tanke på div utstyr og sånn. 

Masse lykke til i morgen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mortherese Så koselig med en av hver! Har du barn fra før?

Vi venter også med å handle til etter ultralyden - når vi vet kjønnet 🙂 Men har fått noen gaver allerede og i morgen får vi vugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Caramelli skrev:

@mortherese Så koselig med en av hver! Har du barn fra før?

Vi venter også med å handle til etter ultralyden - når vi vet kjønnet 🙂 Men har fått noen gaver allerede og i morgen får vi vugge.

Ja vi har en gutt på 8 fra før.  Veldig koselig med en av hver 😊 

Åh åssen vugge? Hadde det med førstemann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mortherese skrev:

Ja vi har en gutt på 8 fra før.  Veldig koselig med en av hver 😊 

Åh åssen vugge? Hadde det med førstemann 

Det er en vugge mamma kjøpte fra en snekker hun kjente. Så det blir stas! Vurderer å male den, siden den er av tre.

Har dere tatt vare på babyting fra førstemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caramelli skrev:

Det er en vugge mamma kjøpte fra en snekker hun kjente. Så det blir stas! Vurderer å male den, siden den er av tre.

Har dere tatt vare på babyting fra førstemann?

Koselig med vugge! Skjønner du vil male. Gøy å pusle med sånt. Er det noe spesiell maling du må bruke pga graviditeten?  Lyst til å male noe hjemme selv, men usikker på dette med maling. 

Vi har noe ja, må ta en tur på loftet og se. Har gitt bort mesteparten. Gleder meg til å se 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mortherese skrev:

Koselig med vugge! Skjønner du vil male. Gøy å pusle med sånt. Er det noe spesiell maling du må bruke pga graviditeten?  Lyst til å male noe hjemme selv, men usikker på dette med maling. 

Vi har noe ja, må ta en tur på loftet og se. Har gitt bort mesteparten. Gleder meg til å se 😊 

Vet ikke, men tror det finnes maling gravide kan bruke. Jeg har enda 1/2 år på å finne det ut 😄 

Kos deg på skattejakt, kanskje du finner vuggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Caramelli skrev:

Vet ikke, men tror det finnes maling gravide kan bruke. Jeg har enda 1/2 år på å finne det ut 😄 

Kos deg på skattejakt, kanskje du finner vuggen?

Hehe det er sant 😊 Men jeg vil ha ting klart til i begynnelsen av desember,  inkludert julegaver. I tilfelle de små kommer litt før.

Får høre i butikken ang maling.

Ja det er mye fint brukt å få kjøpt, vi har kjøpt en lekegrind brukt. Den så ikke brukt ut engang. Bare få kjøpt madrass til den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mortherese skrev:

Hehe det er sant 😊 Men jeg vil ha ting klart til i begynnelsen av desember,  inkludert julegaver. I tilfelle de små kommer litt før.

Får høre i butikken ang maling.

Ja det er mye fint brukt å få kjøpt, vi har kjøpt en lekegrind brukt. Den så ikke brukt ut engang. Bare få kjøpt madrass til den. 

Lurt å spare penger der man kan 💰 Jeg tenkte å følge med på om det kommer noen salg fremover, når det gjelder større ting som f.eks. vogn.

Det kan jo hende du føder tidligere, siden du venter tvillinger. Kanskje det blir 2016 babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Caramelli skrev:

Lurt å spare penger der man kan 💰 Jeg tenkte å følge med på om det kommer noen salg fremover, når det gjelder større ting som f.eks. vogn.

Det kan jo hende du føder tidligere, siden du venter tvillinger. Kanskje det blir 2016 babyer.

Ja det er greit å spare noen kr der man kan 👍😊 jeg tenkte kanskje ta turen til Sverige for p finne vogn der. Noen med erfaringer? 

Ja jeg regner med de blir 2016 babyer 👶 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er jeg 15 uker i dag og formen er veldig bra :) Gleder oss masse til OUL om 2 uker. 

 

Kjekt med en av hver da! Jeg brukte Jotun(?) Sens sist svangerskap når vi holdt på å male leilighet og den skal visstnok være grei å bruke. Jeg har også en vugge i tre som jeg har lyst å male :nigo: Ellers ikke kjøpt inne noe, vi tenker å vente til vi vet kjønn :) Er egentlig bare bilstol vi skal ha av de dyre tingene, så det blir mest klær vi trenger nytt. Fikk Maibaby sist, og det var en veldig varm og fin Mai så det blir litt annerledes nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg også vært på OUL. Alt var bra med babyen, og det ser ut som vi får en jente:lillesky:Jeg har foranliggende morkake, så må tilbake på kontroll i uke 32. Andre som har hatt det? Vi krysser fingrene for at den flytter på seg til fødselen, hvis ikke blir det KS. Fikk termin 11.januar:) Er så glad for at alt var bra med lillefin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8. august 2016 at 20.50, mortherese skrev:

Ja veldig stas med en av hver 😊 når får du vite?

Ja kan være greit å begynne med julegaver også, har handlet en hvertfall 😄 lista er klar, med alt fra seng og bil stol. Men vogn har vi ikke bestemme oss for enda. Du/dere? 

Oj, har ikke sett denne jeg🙈

Vi har OUL 05.09 så gleder meg sykt!

Vi har kjøpt én seng brukt, og har bestemt bilseter som samboer ordner via jobben. Vi skal ha Emmaljunga Dobbel Viking 735 vogna, som vi får ny av svigers:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Northelia skrev:

Hei!

Da har jeg også vært på OUL. Alt var bra med babyen, og det ser ut som vi får en jente:lillesky:Jeg har foranliggende morkake, så må tilbake på kontroll i uke 32. Andre som har hatt det? Vi krysser fingrene for at den flytter på seg til fødselen, hvis ikke blir det KS. Fikk termin 11.januar:) Er så glad for at alt var bra med lillefin!

Gratulerer med liten jente! :strix:
Er det gutt eller jente du har fra før? 

Hadde morkaka foran forrige gang, men du mener vel kanskje at den ligger langt nede foran åpningen? (jeg fikk i alle fall ikke noen ekstra undersøkelse for det og det skulle ikke hindre vaginal fødsel...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...