Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

Her er jeg 14 uker på vei og formen er egentlig bare bra! 
Er deilig å ha fått tilbake energien igjen og bortsett fra et par kvalme-byger her og der så er jeg stort sett fin i formen nå. 
Magen har begynt å komme (men siden jeg bærer på litt ekstra vekt fra forrige svangerskap så er den ikke såå synelig enda) jeg ser egentlig mest lubben ut.
Vi var på tidlig UL for to uker siden og alt så fint ut der! :) 
Har kjøpt inn en gravidbukse som jeg ikke har begynt å bruke enda og ser veldig frem til OUL 24 August, håper vi da får vite om det gutt eller jente der inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 uker her. Kvalmen har for det meste gitt seg, kommer bare innimellom nå.  Men bekkenet har begynt å krangle ordentlig.  Er skikkelig vondt, og temmelig frustrerende.  Sleit i forrige svangerskap også, men da begynte det rundt  uke 20. Blir trening og fysio etter ferien, så håper dette kan stagge det noe. 

Var på ultralyd forrige uke. Alt så bra ut, så etter blødninger og vondter,  trekker jeg et lite lettelsens sukk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 13 nå. Formen er fortsatt fin! Har begynt å kjenne livmoren min fra innsiden litt av og til, det kjenner ut som det strekker seg fra innsiden. Litt som luftsmerter.. Er dette kanskje kynnere?? Er ikke veldig vondt, men litt ubehagelig..  Begynner å skimte en liten mage nå, men ser mest litt lubben ut egentlig.. Hehe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 13 her :-) Vi klarte ikke vente og var på tidlig ultralyd i går. Der så alt veldig fint ut og vi fikk se en sprellende liten baby <3 Magen har begynt og komme frem litt faktisk, og jeg kjenner livmoren godt når jeg ligger på ryggen. Gleder meg til å kjenne bevegelser:) Kjente de første i uke 15 sist gang så håper det skjer like tidlig denne gangen også. Jeg jobber 100% i sommer (student til vanlig) og det går fint, men blir ganske kvalm innimellom. Håper kvalmen gir seg snart og at energien kommer tilbake:) Spennende med ultralyder fremover for alle da. Vi har 26 August:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart 11 uker. Uvelheten har stort sett gitt seg, men jeg blir lett oppblåst og føler meg "tjukk". Om morgenen når jeg ikke er oppblåst skimter jeg en liten mage (og det er vel ganske normalt når det er tredje svangerskapet). Ellers føler jeg meg fort mett (og at maten "sitter fast" mellom halsen/brystet, særlig om kvelden) og fort sulten, er ganske trøtt/sliten og må opp og tisse en gang om natta. Men alt i alt føler jeg meg en smule bedre enn de siste to ukene :tommel: Gleder meg veldig til jeg begynner å kjenne liv :rodmer: Første gang var jeg 15-16 uker på vei, og andre gang var jeg 12-13 uker, så det er forhåpentligvis ikke så lenge til.

Har ikke vært hos lege eller jordmor ennå, men det er på tide å bestille time nå, tenker jeg. OUL virker så langt fram i tid...

Er også på tide å fortelle det til familiene våre nå, for jeg føler ikke at jeg klarer å skjule det lenger når jeg er såpass oppblåst :tongue:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også spent på det her med liv. 
Jeg har hatt et par episoder allerede hvor jeg har lurt på om jeg har kjent noe, men synes det er så tidlig.. 
Forrige gang var morkaka forran og når er den bak så sånn sett burde jeg kunne kjenne mer og tidligere nå.. 
Hmmm.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer også på når jeg begynner å kjenne spark. Er 16+ 2 , og med storesøster kjente jeg det fra uke 17. Ordentlige spark, altså, ikke kun bevegelser. Trodde jeg skulle kjenne det en del før denne gang, men det er jo ni år siden sist jeg var gravid, så kanskje det er derfor. Hører hvertfall bevegelser og hjertelyd med doppleren da, så jeg vet jo at han er der inne:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Er også spent på det her med liv. 
Jeg har hatt et par episoder allerede hvor jeg har lurt på om jeg har kjent noe, men synes det er så tidlig.. 
Forrige gang var morkaka forran og når er den bak så sånn sett burde jeg kunne kjenne mer og tidligere nå.. 
Hmmm.. 

Jeg er bare 12-13 uker men syns jeg innimellom har kjent disse boblene som sprekker. Og med tvillinger er det visst vanlig å kjenne enda tidligere. Jeg hører bevegelsene fra den ene med dopplern, samme med begge hjertelydene, så liv er det jo absolutt! Jeg vet ikke hvor morkakene ligger hen og husker heller ikke når jeg begynte kjenne liv med førstemann. Men det står sikkert i dagboka jeg har fra den gangen🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, begynte å blø litt igjen i dag. Har vært hos jm, og hun sjekket og sa at alt står bra til med babyen. Har også hørt med doppleren hjemme (akkurat nå er jeg superglad for å ha den!). Mest sannsynligvis er det det hematomet som tømmer seg, akkurat som i i uke 6. F, altså. trodde jeg var ferdig med det der. Fikk beskjed om å holde meg i ro, null sex og ellers slappe av. Har sluttet å blø nå, så det går jo sikkert fint. Men jeg syns det var en ubehagelig overraskelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Northelia skrev:

Huff, begynte å blø litt igjen i dag. Har vært hos jm, og hun sjekket og sa at alt står bra til med babyen. Har også hørt med doppleren hjemme (akkurat nå er jeg superglad for å ha den!). Mest sannsynligvis er det det hematomet som tømmer seg, akkurat som i i uke 6. F, altså. trodde jeg var ferdig med det der. Fikk beskjed om å holde meg i ro, null sex og ellers slappe av. Har sluttet å blø nå, så det går jo sikkert fint. Men jeg syns det var en ubehagelig overraskelse! 

Huff da, det hørtes skummelt ut! 
Godt JM sier alt er bra med baby da, får du en UL til for å sjekke? 
:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Beccy87 skrev:

Huff da, det hørtes skummelt ut! 
Godt JM sier alt er bra med baby da, får du en UL til for å sjekke? 
:klem:

Dersom jeg ikke sluttet å blø, så kunne jeg godt få en ul til. Har sluttet helt nå, så tror vi avventer litt. Skal på oul 10.august. Dessuten kjente jeg spark i natt for første gang, så tror alt er bra💙 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 12 uker på vei 👶🏼 Jeg har ikke kastet opp denne uken, takket være resepten jeg fikk på sykehuset. Men nå plages jeg med forstoppelse, så er det ikke det ene så er det noe annet, hehe.

Leser at du har hatt blødninger @Northelia og at de har stoppet. Det var bra! Jeg har ikke hatt det selv, men har lest at det kan skje uten at det er farlig. Bra du fikk snakket med jordmor om det. Hvor langt er du på vei?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+4, @Caramelli. Var ufarlig, ja. Håper virkelig du kommer deg snart, den kvalmen du har hatt høres forferdelig ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg 13 uker på vei og starter på 2. trimester 😀

Formen er heldigvis bedre og jeg er spent på om dette trimesteret har andre utfordringer som venter. 

Det kjennes godt å være ferdig med 1/3 av svangerskapet og kunne dele nyheten med familie og venner.

Hvordan går det med dere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Caramelli skrev:

Nå er jeg 13 uker på vei og starter på 2. trimester 😀

Formen er heldigvis bedre og jeg er spent på om dette trimesteret har andre utfordringer som venter. 

Det kjennes godt å være ferdig med 1/3 av svangerskapet og kunne dele nyheten med familie og venner.

Hvordan går det med dere nå?

Mellom 14-15 uker her og kvalmen har omsider begynt å roe seg. (-igjen!) Håper den holder seg borte nå. Energien er også noe bedre, men sliter med endel hodepine, opptil flere ganger i uka og bekkenet har virkelig begynt å krangle:-/ 

Var på ny UL på tirsdag og jeg har foranliggende morkake. Likevel tror jeg jeg har begynt å kjenne små bevegelser innimellom, selv om det kan gå en stund mellom hver gang. Her ligger tvillingene foreløpig med hodene mot hverandre og rompe og ben utover. Så er lett å finne hjertelyden deres og lett å tro det er små spark nå når jeg vet helt sikkert hvor de ligger😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emhanse skrev:

Mellom 14-15 uker her og kvalmen har omsider begynt å roe seg. (-igjen!) Håper den holder seg borte nå. Energien er også noe bedre, men sliter med endel hodepine, opptil flere ganger i uka og bekkenet har virkelig begynt å krangle:-/ 

Var på ny UL på tirsdag og jeg har foranliggende morkake. Likevel tror jeg jeg har begynt å kjenne små bevegelser innimellom, selv om det kan gå en stund mellom hver gang. Her ligger tvillingene foreløpig med hodene mot hverandre og rompe og ben utover. Så er lett å finne hjertelyden deres og lett å tro det er små spark nå når jeg vet helt sikkert hvor de ligger😁

Så bra at kvalmen har roet seg! Godt å kunne spise igjen, det vet jeg alt om 👍🏼 Synd med hodepine da - drikker du nok vann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Caramelli skrev:

Så bra at kvalmen har roet seg! Godt å kunne spise igjen, det vet jeg alt om 👍🏼 Synd med hodepine da - drikker du nok vann? 

Ja drikker masse vann men da flyr jeg jo desto mer på toalettet også🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg 16 uker i morgen og tror jeg har kjent litt bevegelse et par ganger. 
Er i god form men merker godt at ryggen og bekkenet sliter litt allerede. 
Synes det er litt tidlig med tanke på at jeg har en veldig aktiv jobb... Håper på å kunne jobbe helt frem til jul. 

Er det forresten noen av dere her som får barna så tett at dere skal ha søskenvogn? 
Det gjelder jo på en måte dere med tvillinger også. 
Noen vogner å anbefale? 
Sitter her med en ett år gammel emmaljunga og føler ikke for å bruke over 10 000 kroner på en ny vogn denne gangen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 17 her nå, og formen er topp om dagen! :) 

Ingen av mine vanelige bukser passer lengre og topper osv har blitt trangt! Tror faktisk jeg kjenner små spark også! Var på fotballkamp i går hvor 8 mål ble scoret og da var det opp for å klappe, juble og hoppe hver gang med resten av stadion og da var det en ny følelse i magen etterpå hver gang, så vet ikke om baby kanskke reagerer på lyd/bevegelse? :) 

Men alikevell kommer den lille bekymra og stressa siden av meg fram, jeg har ikke hatt tidlig ul, og ikke hørt med doppler enda, og er kjemperedd for OUL om 12 dager for at det ikke skal være noe der alikevell! Har jo teknisk sett ikke fått et "levende bevis" enda! Så hele dagen min går mye ut på å tenke på dette... Er fryktelig ubehagelig egentlig... Så hvis noen i Trondheims området har doppler jeg kan prøve blir jeg kjempeglad ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått vite at vi venter en gutt og en jente. Alt bare bra med de 😊 termin flyttet et par dager frem, til 06.01.

 Hittil har vi ikke handlet stort, et par bodyer og en lekegrind. Har begynt på en liste hva vi må handle utover. Har dere begynt å handle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...