Gå til innhold

Og her er dagboka til søndagsengel?...

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Hei!!! Så koselig med besøk!! Ja, jeg hadde en fin lørdag! Jobba på barnevernvakta, og det var fullt kjør!! Kjempespennende, jeg fikk vært med på å jobbe akutt, husbråk, gi politibistand, bringe noen til krisesenter, finne ungdommer på rømmen fra institusjon osv. Var ikke hjemme før nærmere 04 i natt :sove: Sov til ca 12 i dag, og hadde nettopp laget meg frokost da telefonen ringte og det var ut på jobb igjen... Nå kom jeg nettopp tilbake, og rekker å slappe av en times til før jeg skal på vakt fra 16-24. Jeg synes dette er en super jobb, kunne virkelig tenkt meg å jobbe på barnevernvakta når jeg er ferdig utdannet!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du får jo oppleve mer nå enn jeg gjorde på 4 uker.. :o

Ja, de sier det har vært fullt kjør den siste tiden! Kjempespennende!!! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med på søndag var det masse som skjedde på jobb! Så jeg har hatt det utrolig bra i helgen!! Har fri i dag, heldigvis! Har funnet en stillingsannonse på tilkallingsvakter til et barnehjem (akutt og korttid) her i nærheten, som jeg skal skrive søknad til i nærmeste framtid... Hadde praksis der i fjor, så jeg kjenner de fleste ansatte litt...

Sambo har hatt det litt ensomt i helgen, siden jeg har jobbet så mye. Så nå kom han nettopp hjem, hadde spilt syk på jobben :o :ler: Det er vel lov en gang i blant... Litt søtt da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet jobbsøknad og CV. Men finner ikke den aller viktigste (mest relevante) attesten min!! :( må finkjemme "kontoret" mitt i dag, tror den må befinne seg her...

Verken sambo eller jeg orker å dra bort i butikken nå, så vi er nødt til å lage et eller annet til middag som vi allerede har i huset. Jeg lette og jeg fant! Så det blir helstekt indrefilet av okse, flørtegratinerte poteter, peppersaus og grønnsaker. Synes ikke det er så verst til å være mandag :-) (Sambo fortjener noe godt siden han er så "syk" :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dakkar samboeren din.. Har du ringt kommunen og hørt om det er mulig å låne i juli?

Nei, :frustrert: det har jeg helt GLEMT!!!!! har vært så opptatt av å tenke på andre ting både i helgen og i dag... Nå er det vel stengt? Skal skrive det på en lapp som jeg skal henge på pc-skjermen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ny praksisveileder! :-) Så nå vet jeg endelig hvilken turnus (og ikke minst hvilken person) jeg skal forholde meg til! Jeg skal fortsette å følge han jeg fulgte i helgen, og det er jeg glad for. Hadde vært slitsomt å få enda en ny... Greit at vi rakk å bli kjent før han ble veilederen min også, føler at jeg er mer avslappet når jeg er sammen med noen som ikke skal vurdere meg, og føler at vi fikk en god start! :-) Så nå er alt bare bra! Jobber kvelde/natt i morgen, så jeg kan sove lenge!!! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov jeg ganske lenge, og lå i senga og så på film før jeg sto opp. American beauty... :oops: Har ikke sett den på år og dag... Har dusja og spist, og har ikke planer om å gjøre så veldig mye mer før jeg skal på jobb... Begynner kl 16, men regner med å kjøre hjemmefra før 15.30 i dag fordi jeg tror det kan bli vanskelig å finne parkering akkurat på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet akutt både i går kveld og i hele dag. Har lært masse!! :-)

Den sykmeldte veilederen min kom på kontoret i dag for at vi skulle avslutte "forholdet". Hun, leder og jeg var sammen. Før denne dama ble sykmeldt, ga hun meg to saker som hun ville at jeg skulle skrive undersøkelsesrapport og tiltak på. Det tar ganske mye tid... Jeg har nesten gjort ferdig den ene rapporten, og følte at jeg ikke kom lenger fordi jeg ikke kjente saken. Regna med at siden jeg har fått ny veileder, trengte jeg ikke å gjøre de skrivegreiene for den andre veilederen. Men nei da, jeg slapp ikke unna!!! :frustrert: Jeg sa fra at jeg kommer til å prioritere å være med min nye veileder ut på ting i stedet for å sitte å knote med noen saker for at ikke barneverntjenesten skal få kjeft fordi undersøkelsen går over fristen (vel, jeg sa det ikke akkurat sånn...)... De kan vel for #### sette inn vikar?? Jeg er ikke der for å tjene de ansatte! Dessuten har den nye veilederen sagt til meg at siden jeg kjenner datasystemet fra tidigere skal jeg slippe å bruke mye tid på dataen nå. Mens de andre sier at da lærer jeg jo hvordan jeg sender et vedtak osv... Hellooo!!? Jeg jobba jo der i 6 måneder for to år siden og har fortsatt ikke glemt at man skal lage tre kopier som skal legges i hver sin hylle :roll: Håper den nye veilederen min er enig med meg...... det verste er jo at den andre studenten ikke får lov av leder å bruke datasystemet fordi studenter ikke skal bruke det... Og hun hadde jo virkelig trengt å lære det! Åhhh!!! Er det ikke det ene så er det virkelig det andre!!!!!!!!!!!!! :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg glad igjen!! :Hehe: Dro på jobb 7.30 og ble ferdig med den ene rapporten før møtet kl. 9. Leder var sååå fornøyd med rapporten og meg! Da veileder hørte om alle disse skrivejobbene jeg har fått, ga han klar beskjed om at jeg ikke skulle gjøre alt det der! I stedet for å si at det er fordi jeg ikke har lyst til å sitte og sture på et kontor, sier han "stakkars den andre studenten som ikke har fått skrive noe i det hele tatt... :P "... Han er en knupp altså!! Og vi har satt opp en del planer for neste uke, så jeg vet at det kommer til å skje mye spennende. Det eneste som bekymrer meg litt er at jeg fremdeles ikke har noen problemstilling klar til oppgaven min. Hadde noen ideer, men de blir overskygget av alle de nye som dukker opp... Så man kan vel kalle det et slags luksusproblem, men det er vanskelig likevel!!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i like måte iingvild!! :klem:

I dag var sambo og jeg i Horten. Rakk ikke ferja, så vi måtte kjøre rundt :-? Men rakk timen min i brudesalongen og fant noen utrolig fine kjoler!! :-) Regner med å kjøpe den ene neste lørdag... Det aller beste: Jeg fikk solgt kjolen min i dag!!! :hoppe: Før vi tok båten hjem spiste sambo og jeg på Peppes, og da vi satt på ferja ringte en kamerat (forloveren til sambo) og spurte om vi ville ta en tur innom dem. De ba oss egentlig på middag, men det orket vi ikke... :oops: Men ble der et par timer og det var kost! :-) I morgen skal jeg på brudeshow i Oslo med forloveden til sambos forlover... Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på brudeshow i Oslo med en venninne. Det var gøy!! :-) Har bestilt meg ny brudekjole, og HÅPER de fremdeles har den!! Sambo og jeg har nettopp spist vafler, og nå skal vi slappe av resten av kvelden. Tidlig opp i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt ny brudekjole! Alais fra Rembo Styling. Finner ikke bilde av den på nettet, så jeg får ikke lagt ut link. Men slik ser Rembokjolene ut, så får dere kanskje et inntrykk... Henter den på lørdag. Gleder meg!!! :hoppe:

Har vært på jobb (praksis), og en jobb til (støttekontakt), og kom nettopp hjem. En lang, slitsom dag! Begynner heldigvis ikke før 10 i morgen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hallu :blomst_opp:

Hei liv!! :-) Fikk ikke skrevet i går, var sent hjemme. Men gjorde ikke så veldig mye heller, da! Var på jobb, og dro rett fra jobb til sfo for å hente de jeg er støttekontakt for. Så var jeg sammen med dem til klokka 20, da skravla jeg en halvtimes tid med mamma før jeg kjørte hjem til sambo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig opp i dag! Var på et møte som begynte kl 8, og var redd for å havne i kø, så jeg kjørte ekstra tidlig... :sove: Veilederen min måtte dra hjem, så jeg fikk en del ekstra ansvar i dag. I like it!! Sambo skulle egentlig komme hjem etter jobb og være hjemme i kveld, men så måtte han dra og hjelpe en kamerat som plutselig ikke har vann i huset... :o Så nå er jeg alene. Skal på kino med en venninne og mora hennes kl 20. Skal se "en langvarig forlovelse" eller noe sånt... Har ikke hørt noe om den, men leste litt på nettet nå. Den høres litt kjedelig (langvarig??) ut... Tror den er fransk. :-? Men den går i VIP-salen, da. Og det er jo et pluss! :wink: Det er enda noen timer til jeg skal dra, og den tiden skal jeg bruke til å slappe av, lese avisa og noen nye blader som kom i posten i dag, spise is og drikke kaffe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg gjennom en avis og en halv skål med is, før jeg sovna på sofaen... :sove: Ble nødt til å avlyse kinoturen :oops: . I stedet tok jeg med meg et I form-blad og la meg i badekaret. Deilig! :Nikke: Nå skal jeg smøre inn en av prøvene på ansiktsmasker som jeg fikk på bryllupsmessa i helgen - og nyte resten av frikvelden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna med en skikkelig hodepine i dag!!!! :evil: Er veldig stiv i nakken og skuldrene, det er mulig det har noe med det å gjøre. Hadde håpa å sove lenge i dag, siden jeg skal jobbe sent, men det var umulig å sovne med den dunkingen i hodet... Nå skal jeg maile program for praksisbesøk til skoleveilederen min, hun kommer på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...