Gå til innhold

Værsågod, vaksinemotstandere!


MapleSirup

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kort fortalt : Vestlig medisin behandler symptomer/holder dem i sjakk. Har du høyt blodtrykk, blir du bedt om å ta medisiner. De prøver ikke å finne ut av hvorfor du har fått høyt blodtrykk. Det skumle med vestlig medisin, er at hvis du først begynner å ta dem, er det i flere tilfeller farlig å slutte med dem. 

Østlig medisin tar mer knekken på rota til at sykdommen oppstod. For å gjøre det må de dypere til verks og de er bedre på å se sammenhenger.

Det er vanlig at eldre f.eks har ei lang liste med medisiner de tar, medisiner de har opparbeidet seg å ta over tid. Dette er ikke helsebringende!

Anonymkode: 0160a...948

Vestlig medisin behandler symptomene der det ikke - per i dag - er mulig å gjøre noe med rota til problemet, eller der det å gjøre noe med rota vil være et større inngrep som de avventer med.

La meg ta meg selv som eksempel. Jeg har stoffskifteproblemer, høyt stoffskifte. Skal de gjøre noe med "rota" så innebærer det å fjerne bukspyttkjertelen, noe som betyr at jeg må ta medisiner for lavt stoffskifte. Det er et større inngrep enn å bare ta tabletter for høyt stoffskifte. Dette har eliminert symptomene mine samt at jeg har ingen bivirkninger. Etter ca 18 mnd vil jeg slutte å ta disse medisinene fordi det kan være kroppen kan klare å ordne dette selv. 

Kommer det tilbake, er det ny runde medisiner i 18 mnd. Først om det kommer tilbake en tredje gang, vil det vurderes inngrep.

Jeg har spurt legen om hvorfor stoffskifteproblemer oppstår, og det vet de ikke per i dag. Det forskes på årsaker og bedre medisiner og fremgangsmåter hele tiden, men per i dag må man benytte seg av det som er.

Hvis østlig medisin hadde hatt metoder som fungerte bedre, så hadde disse selvsagt blitt testet vitenskapelig og inkludert i vestlig medisin. Det har jo allerede skjedd med f.eks urter og planter som har legende effekter, hvor man har utvinnet disse enda mer effektivt i medisin.

Anonymkode: 70874...d6d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du er rota til at stoffskifteproblemer oppstår?

Anonymkode: 70874...d6d

Det kan være veldig mye forskjellig og individuelt, men endel hormonproblemer kan reguleres med rett kosthold, mosjon, akupunktur og urter f.eks.

Problemer med endel medisiner , sånn som medisiner som regulerer stoffskiftet f.eks, er at de gjør at kroppen slutter å produsere disse stoffene selv. Konklusjon: pasienten blir i mange tilfeller avhengig av disse medisinene resten av livet. Istedenfor at man tilnærmer seg måten å regulere stoffskiftet til pasienten på en mer skånsom måte, med f.eks å teste ut kosthold. Det er også svært unyanserte blodprøver på hva som er normalt stoffskifte.

Anonymkode: 0160a...948

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort fortalt : Vestlig medisin behandler symptomer/holder dem i sjakk. Har du høyt blodtrykk, blir du bedt om å ta medisiner. De prøver ikke å finne ut av hvorfor du har fått høyt blodtrykk. Det skumle med vestlig medisin, er at hvis du først begynner å ta dem, er det i flere tilfeller farlig å slutte med dem. 

Østlig medisin tar mer knekken på rota til at sykdommen oppstod. For å gjøre det må de dypere til verks og de er bedre på å se sammenhenger.

Det er vanlig at eldre f.eks har ei lang liste med medisiner de tar, medisiner de har opparbeidet seg å ta over tid. Dette er ikke helsebringende!

Anonymkode: 0160a...948

Dette er løgn.

Anonymkode: b5d04...c6f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være veldig mye forskjellig og individuelt, men endel hormonproblemer kan reguleres med rett kosthold, mosjon, akupunktur og urter f.eks.

Problemer med endel medisiner , sånn som medisiner som regulerer stoffskiftet f.eks, er at de gjør at kroppen slutter å produsere disse stoffene selv. Konklusjon: pasienten blir i mange tilfeller avhengig av disse medisinene resten av livet. Istedenfor at man tilnærmer seg måten å regulere stoffskiftet til pasienten på en mer skånsom måte, med f.eks å teste ut kosthold. Det er også svært unyanserte blodprøver på hva som er normalt stoffskifte.

Anonymkode: 0160a...948

Det er omvendt. Etter ca 18 mnd slutter man å ta medisinene for å se om kroppen klarer å regulere det selv, noe den ofte kan.

Men jeg spurte om hva du mente var rota til stoffskifteproblemer? Siden du mener vestlig medisin ikke tar tak i det? 

Ellers, angående at eldre tar mye medisiner så er det logisk siden mer og mer i kroppen svikter når man blir eldre. I dag, pga vestlig medisin, så lever vi lenger og lenger. Og dermed er det mer og mer av kroppen som skranter og svikter, og vi trenger derfor en del medisiner for det. Det er jo logisk.

Anonymkode: 70874...d6d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster like godt dette igjen jeg, syns det var så gode nyheter. 300 vaksiner til godkjenning, mange med genmanipulerte patogener (det er forresten allerede ibruk):
https://www.scribd.com/doc/246682536/FDA-Meeting-Human-Tumors-for-Vaccine-Manufacture
Og/eller fremstilt ved hjelp av kreftsvulster:
https://www.youtube.com/watch?v=Zkm2ZpzGAts

Referatet fra møtet i september 2012 der humane kreftsvulster ble godkjent for vaksinefremstilling (er jo mye billigere enn å avle frem dyr til vaksinefremstilling må vite):
https://www.scribd.com/doc/246682536/FDA-Meeting-Human-Tumors-for-Vaccine-Manufacture

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Isabel70 skrev:

Poster like godt dette igjen jeg, syns det var så gode nyheter. 300 vaksiner til godkjenning, mange med genmanipulerte patogener (det er forresten allerede ibruk):
https://www.scribd.com/doc/246682536/FDA-Meeting-Human-Tumors-for-Vaccine-Manufacture
Og/eller fremstilt ved hjelp av kreftsvulster:
https://www.youtube.com/watch?v=Zkm2ZpzGAts

Referatet fra møtet i september 2012 der humane kreftsvulster ble godkjent for vaksinefremstilling (er jo mye billigere enn å avle frem dyr til vaksinefremstilling må vite):
https://www.scribd.com/doc/246682536/FDA-Meeting-Human-Tumors-for-Vaccine-Manufacture

Hva er poenget ditt?

Anonymkode: b5d04...c6f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vestlig medisin behandler symptomene der det ikke - per i dag - er mulig å gjøre noe med rota til problemet, eller der det å gjøre noe med rota vil være et større inngrep som de avventer med.

La meg ta meg selv som eksempel. Jeg har stoffskifteproblemer, høyt stoffskifte. Skal de gjøre noe med "rota" så innebærer det å fjerne bukspyttkjertelen, noe som betyr at jeg må ta medisiner for lavt stoffskifte. Det er et større inngrep enn å bare ta tabletter for høyt stoffskifte. Dette har eliminert symptomene mine samt at jeg har ingen bivirkninger. Etter ca 18 mnd vil jeg slutte å ta disse medisinene fordi det kan være kroppen kan klare å ordne dette selv. 

Kommer det tilbake, er det ny runde medisiner i 18 mnd. Først om det kommer tilbake en tredje gang, vil det vurderes inngrep.

Jeg har spurt legen om hvorfor stoffskifteproblemer oppstår, og det vet de ikke per i dag. Det forskes på årsaker og bedre medisiner og fremgangsmåter hele tiden, men per i dag må man benytte seg av det som er.

Hvis østlig medisin hadde hatt metoder som fungerte bedre, så hadde disse selvsagt blitt testet vitenskapelig og inkludert i vestlig medisin. Det har jo allerede skjedd med f.eks urter og planter som har legende effekter, hvor man har utvinnet disse enda mer effektivt i medisin.

Anonymkode: 70874...d6d

Østlig medisin har mange urter som kan hjelpe stoffskifte. Når du nevner at urter og planter som har legende effekter, hvor de er utvinnet mer effektivt i medisin, er dette ofte problemet fordi du pga effekten, også får bieffekten. Jeg kan sammenligne det med kaffe. Kaffe gir oss mer energi når vi drikker det, men den har en tvetydig virkning da den er en stimulant, og stimulanter er ofte harde for bl.a nyrer. Nå sier jeg ikke at vi aldri skal drikke kaffe, en kaffe om dagen er sikkert helt ok, men man bør ikke drikke for mye og noen reagerer på kun en kopp. Mennesker som f.eks har svake nyrer, lever osv, bør være forsiktig med kaffe, da den forbruker energi som kroppen egentlig trenger.

Jeg vil råde deg på det sterkeste til å unngå inngrep da det ofte fører til nye ubalanser. 

Anonymkode: 0160a...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke du som skrøt på deg høyere utdannelse? Lærer man ikke kildekritikk på høyere utdannelse? Hva gikk du på, bachelorgrad i antivax?

Se f.eks. på den første studien, "Hepatitis B vaccination of male neonates and autism diagnosis, NHIS 1997-2002".

De som var 17 år da denne studien startet i 1997 ble født i 1980. Hepatitt B-vaksinen ble i følge studien selv ikke foreslått for nyfødte før 1991, altså 11 år etter at mange av barna i studien ble født (og dermed ikke fikk vaksinen)! Man ser altså i følge studien en økning autisme blant barn som ikke ble vaksinert som nyfødte.

Økningen i autismetilfeller henger dessuten sammen med økt bruk av diagnosen, og ikke med en reell økning i antall tilfeller.

Jeg gidder ikke se på resten av listen engang, når den første er så hårreisende dårlig at man må være nærmest tilbakestående for å ikke se hvor fullstendig ubrukelig "studien" er.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Østlig medisin har mange urter som kan hjelpe stoffskifte. Når du nevner at urter og planter som har legende effekter, hvor de er utvinnet mer effektivt i medisin, er dette ofte problemet fordi du pga effekten, også får bieffekten. Jeg kan sammenligne det med kaffe. Kaffe gir oss mer energi når vi drikker det, men den har en tvetydig virkning da den er en stimulant, og stimulanter er ofte harde for bl.a nyrer. Nå sier jeg ikke at vi aldri skal drikke kaffe, en kaffe om dagen er sikkert helt ok, men man bør ikke drikke for mye og noen reagerer på kun en kopp. Mennesker som f.eks har svake nyrer, lever osv, bør være forsiktig med kaffe, da den forbruker energi som kroppen egentlig trenger.

Jeg vil råde deg på det sterkeste til å unngå inngrep da det ofte fører til nye ubalanser. 

Anonymkode: 0160a...948

Kanskje du kan forklare dette mer tydelig for meg? Hvorfor er det større problemer med en rent stoff (som koffein) enn samme mengde i en plante (kaffe)?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Inocybe skrev:

Kanskje du kan forklare dette mer tydelig for meg? Hvorfor er det større problemer med en rent stoff (som koffein) enn samme mengde i en plante (kaffe)?

Denne ab'en aner ikke hva han/hun snakker om. Isolert virkestoff har selvfølgelig bivirkninger - men råstoff som består av en stor cocktail av mer eller mindre kjente stoffer vil jo også ha uforutsigbare virkninger av alle disse stoffene og eventuelle bivirkninger av dem igjen. Det er derfor man ikke bruker urter i moderne medisin, men trekker ut og isolerer det virksomme stoffet blant alle de andre stoffene i plante .

Rent stoff er forutsigbart. Plantemateriale er det ikke.

Anonymkode: b5d04...c6f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er omvendt. Etter ca 18 mnd slutter man å ta medisinene for å se om kroppen klarer å regulere det selv, noe den ofte kan.

Men jeg spurte om hva du mente var rota til stoffskifteproblemer? Siden du mener vestlig medisin ikke tar tak i det? 

Ellers, angående at eldre tar mye medisiner så er det logisk siden mer og mer i kroppen svikter når man blir eldre. I dag, pga vestlig medisin, så lever vi lenger og lenger. Og dermed er det mer og mer av kroppen som skranter og svikter, og vi trenger derfor en del medisiner for det. Det er jo logisk.

Anonymkode: 70874...d6d

Vi lever ikke lenger pga medisiner, men pga bedre livsstil generelt mtp på kosthold og bevegelse. Kosthold er den nye medisinen. Mange eldre kunne levd langt lenger hvis de ikke gikk på så mange medisiner. Kroppen er designet til å leve i minst 150 år. Taoister lever ofte veldig lenge, vanlig at de blir over 100 år da de har lært seg kunsten som bl.a TCM bygger på, å bevare energien man har. 

Anonymkode: 0160a...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi lever ikke lenger pga medisiner, men pga bedre livsstil generelt mtp på kosthold og bevegelse. Kosthold er den nye medisinen. Mange eldre kunne levd langt lenger hvis de ikke gikk på så mange medisiner. Kroppen er designet til å leve i minst 150 år. Taoister lever ofte veldig lenge, vanlig at de blir over 100 år da de har lært seg kunsten som bl.a TCM bygger på, å bevare energien man har. 

Anonymkode: 0160a...948

Enda mere udokumentert vås?

Anonymkode: b5d04...c6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda mere udokumentert vås?

Anonymkode: b5d04...c6f

Tor du virkelig alt er dokumentert? Vet du, det finnes folk som har levd  og blitt over 200 år. Du er historieløs.

Jada , vi lever lenger enn endel gjorde i f.eks forrige århundre, men det finnes mange som har blitt mye eldre enn mange som lever idag, og de levde for lenge siden!

Anonymkode: 0160a...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Inocybe skrev:

Kanskje du kan forklare dette mer tydelig for meg? Hvorfor er det større problemer med en rent stoff (som koffein) enn samme mengde i en plante (kaffe)?

Du misforstod poenget mitt. Jeg sammenlignet hvordan kaffe virker på kroppen, med legemidler, at de har en åpenbar virkning, men da også en bivirkning! Rene urter ( som bl.a brukes mye i TCM ) er mye mer skånsomme for kroppen, men tar da selvsagt lenger tid å få virkning av. Igjen : Vestlig medisin er gode på akutte løsninger, Østlig medisin tenker mer langsiktig og er mye bedre på forebygging.

Anonymkode: 0160a...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda mere udokumentert vås?

Anonymkode: b5d04...c6f

Her bekrefter du bare hvor lite helhetlig du tenker. Du mener at alt som ikke er dokumentert ikke eksisterer?

Anonymkode: 0160a...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isabel70 skrev:

Både jeg og den ene hunden min har "virkelig" vært syke. Eller jeg vet ikke hva du kaller det når man går fra å være 65 kilo til 45, eller det at bakbeina ikke fungerer på en hund, så den ikke klarer å komme seg inn i bilen på egen hånd. Jeg fikk hjelp av en homeopat som også bruker healing. Jeg gikk dit etter å ha fått høre at jeg måtte mosjonere, av en lege som ikke fant noe galt. Jeg var allerede mye bedre på vei ut av kontoret enn på vei inn, og hunden min hoppet inn i bilen etter første akupunktur-behandling.

Jeg vet ikke om laserbehandling regnes som "alternativt"? Den andre hunden min haltet i etpar måneder før en alternativ behandler fikk løst opp i musklene hennes med laser, hun har ikke haltet siden. Hun gikk også inn på kontoret haltende, og ut helt vanlig.

Lot du hunden din gå halt i et par måneder uten å kontakte dyrlege? I tilfelle er det brudd på dyrevelferdsloven. Laser er vel omdiskutert og i grenseland selv når veterinærer benytter seg av det, og det at det var en alternativ behandler som drev med laser i ditt dyrs tilfelle sier vel sitt. Det er godt mulig at "behandlingen" dyret ditt fikk i seg selv var et lovbrudd.

Vedrørende homøopati er det humbug fra A til Å. At du går til en homøopat som også driver med healing i utgangspunktet er jeg ikke det minste overrasket over mtp holdningene du har vist i denne tråden, og styrker ikke akkurat dine antivax-argumenter. At du ble bedre allerede på vei ut av kontoret viser bare at placeboeffekten fungerer.

1 time siden, Isabel70 skrev:

Akupunktur bruker de jo både på sykehus og på veterinærklinikker, og mange  sykepleiere etterutdanner seg i det. Vet dere det, dere som sier det "ikke har dokumentert effekt"?

Ja, jeg er klar over det, og synes det er svært betenkelig at helsepersonell benytter seg av akupunktur, siden det ikke har en godt dokumentert effekt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jada Isabel70, aka AB 0160a...948, vi skjønner du er glad i Kinesisk medisin og de har alle svarene mens restenav verden er onde som kun er ute etter å gjøre deg syk slik at de kan selve deg noe.
:ironi:

Anonymkode: 14e5e...395

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tor du virkelig alt er dokumentert? Vet du, det finnes folk som har levd  og blitt over 200 år. Du er historieløs.

Jada , vi lever lenger enn endel gjorde i f.eks forrige århundre, men det finnes mange som har blitt mye eldre enn mange som lever idag, og de levde for lenge siden!

Anonymkode: 0160a...948

Hvem er disse menneskene som har blitt over 200 år gamle? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mmmwhatever skrev:

Hvem er disse menneskene som har blitt over 200 år gamle? 

Fantasivennene til Isabel70 og AB 0160a...948. Du burde også slutte å plusse deg selv, AB 0160a...948, det er litt teit.

Anonymkode: 14e5e...395

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og forøvrig : 200 år er ingenting innen helse! Kinesisk medisin har holdt på i tusenvis av år og har laaang dypere kunnskaper. De er på et helt annet nivå. Jeg har kunnskaper der du ikke har kunnskaper, så legg av deg den nedlatende tonen med at "man ikke forstår hva man snakker om."

Det du skriver om kinesisk medisin er faktisk et godt poeng, men ikke på den måten du tror.

Kinesisk medisin har holdt på i tusenvis av år, og til tross for dette har det feilet totalt når det gjelder å øke levealderen. Det er først med den moderne legevitenskapen at man har klart å øke levealderen i befolkningen.

Kinesisk medisin har altså feilet fullstendig. At det har eksistert så lenge beviser at det ikke virker.

Takk for poenget.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...