Gå til innhold

Værsågod, vaksinemotstandere!


MapleSirup

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker så fint om vestlig forskning som har pågått i ca 220 år. Da kan jeg fortelle deg at kinesisk medisin har eksistert i tusenvis av år, lever i beste velgående og er skeptiske til vaksiner!

Utdrag : "vaccines are generally a problem i terms of their ability to overwhelm the bodys natural defences, even as they are designed to enhance immunity to specific pathogenic qi. DPT is a combination of three vaccines ; it includes diphtheria toxoid, a poison emitted by the diphtheria bacterium, tetanus toxin, and pertussin. Pertussin especially are known to have potential toxic effects, such as neurological damage, high fewer, or seizure. We can say that pertussin especially is hot , highly toxic, drying; it enters the liver channel, causing stirring of the liver yang.

According to Xu Da- cun, the body can effectively deal with only one pathogenic qi at a time. When given a combination vaccine, three different disorders are introduced deep into the body. The wei/defensive and qi levels are bypassed and the pathogenic qi in the vaccine enters directly into the ying/constructive and xue/blood levels, there to incubate as hidden toxins indefinitely. Because of the direct introduction of pathogenic material into the blood and lymph, the body reaches a 'stalemate' with the vaccine, leading to a possible compromised immune system if it cannot deal adequately with this scenario. Vaccines are being introduced in increased quantities, closer time intervals, and at younger ages then before". 

 

Nå kan jeg endel om kinesisk medisin, så mulig det blir for avansert for noen her, men konklusjonen er allikevel klar:

 Å ta flere vaksiner ( som de fleste gjør idag ) er risikabelt da det kan true immunforsvaret vårt. Selv én vaksine kan gjøre utslag. 

Anonymkode: 0160a...948

Vel, medisinsk litteratur sier det motsatte. Verden har gått noe framover på de siste par tusen årene på mange områder, så det at kinesisk medisin er gammel, er ikke et vektig argument. Sverdet er for eksempel mange tusen år gammelt, det også. Så utviklet teknologien seg, og vi oppfant mer effektive våpen, som man bruker i stedet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du i det hele tatt det jeg skrev?

Anonymkode: 0160a...948

En hel masse om hvordan kroppen ikke kan takle flere vaksiner på en gang, at det kan føre til dårligere immunforsvar mens den jobber med vaksinen og du konkluderer med at å ta (en) flere vaksiner kan true immunforsvaret vårt. 

Noe studien i linken viser at ikke stemmer. 

Du må gjerne utdype hva du mener ikke var relevant. 

Anonymkode: afad1...474

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte du ikke hva vedkommende mente?

Det er snakk om legemiddelindustrien. Og vaksinene er endel av den, tro det eller ei!

Det er mye makt og penger vi aldri hører om, vi tror at alt som foregår er "rett", men saueflokk som dere er, har dere ingen evne til og faktisk sette dere inn i INTERESSENE bak legemiddelindustrien!

Nå leste jeg nylig at de skal bruke mindre medisiner på psykisk syke. De VET at medisiner OFTE har mer bivrikninger enn virkning, spesielt OVER TID. Det samme gjelder vaksiner!

Anonymkode: 0160a...948

Når man publiserer en studie, må alle medforfatterne oppgi hvis de har "conflicts of interest", for eksempel at de har fått betalt fra et legemiddelfirma for å holde foredrag, og finansieringskildene til prosjektet må også oppgis. Dette for å øke transparansen i prosessen. Selvsagt har legemiddelindustrien interesse av å tjene penger. Vet du hva de IKKE har interesse av? Å selge et produkt det senere viser seg er utrygt i bruk, som fører til søksmål i milliard-klassen. 

Sammenligning av vaksiner og medisiner gitt til psykisk syke synes jeg er søkt og irrelevant. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes mange her driver med regelrett mobbing av isabel70!

Selv om dere tror på vaksinene, til dere blir grønn i øynene, er vi flere som stiller spørsmål!

Og jeg gleder meg til å se om noen tiår hvem som hadde rett...

 

Anonymkode: 0160a...948

Om noen tiår vil verden forhåpentligvis være fri for polio takket være vaksiner. Kanskje har vi klart å utrydde flere sykdommer, også. Vi vil ha utviklet bedre vaksiner, mot flere sykdommer. Millioner av liv vil være spart.

Og dere antivaxxere vil komme med nøyaktig de samme argumentene som i dag. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isabel70 skrev:

 

 

Velkommen til diktaturet.

Synes det er både respektløst og kunnskapsløst å bruke et ord som "diktatur" i denne diskusjonen. Les deg litt opp om hvordan samfunnet fungerer i et diktatur! Du kan starte med Nord-Korea. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er IKKE et fakta!

Vi er født med fri vilje og INGEN skal kunne tvinge andre til å gjøre noe de ikke føler er rett.

Bare tanken din forteller om din indoktrinerte holdning til dette!

Anonymkode: 0160a...948

Jo, det er fakta, nå må du jammen gi deg. Normalt oppegående og virkelighetsorienterte mennesker vet dette. Hvor tror du vi ville vært i dag uten barnevaksineprogrammet? Unger hadde fortsatt dødd av barnesykdommer! Ta det inn over deg! Dette har da ingen verdens ting med indokterinering å gjøre, men erfaringsbasert kunnskap! Å være imot barnevaksiner er historieløst. Ja, vi er født med fri vilje, men din hjernedøde bruk av din frie vilje kan i verste fall gå stygt ut over uskyldige mennesker.

Anonymkode: d7984...6de

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Mmmwhatever skrev:

Jeg hadde kanskje vært enig i dette, hvis Sølje Bergmann faktisk hadde hatt noe å komme med. Men det har hun ikke. Hun har ingen faglig bakgrunn innen feltet, kommer med fullstendig feilaktige påstander, og blir egentlig bare intervjuet fordi hun er "kjendis". INGEN bør ta valg som vedrører deres barns helse basert på hva en tilfeldig kjendis har funnet på Google. Dette handler egentlig mest om at media er helt ukritiske til hvem de slipper til i slike debatter. Det er like dumt å spørre Sølje Bergmann om vaksiner som det er å spørre Atle Antonsen om han kan uttale seg om kjernefysikk på Dagsrevyen basert på det han har funnet ut på Google. (Men Atle Antonsen hadde sannsynligvis vært mer kritisk til kildene sine, så resultatet hadde kanskje blitt bedre.)

Nå bruker jo du samme hersketeknikk som han som har blitt nevnt her ( Jonas ).

Dessuten : man kan godt ha kunnskaper innen et område selv om man ikke har tatt en utdannelse innen det. Hva vet du om hvordan hun har skaffet seg kunnskapen sin? Å gjette vilt at hun finner det "tilfeldig på google" er rett og slett diskriminerende. Dere som stadig kommer med argumentet om at det man finner på nettet liksom ikke er relevant...når det meste foregår på nettet idag, t.o.m studier! 

Hørt om at endel klarer å lære seg ting på egen hånd? En universitetsgrad er ikke ensbetydendemed at man har mer forståelse for et emne enn noen som har studert på egen hånd. Tvert imot vil de som studerer selv ofte kunne se flere sider av en sak. Et pensum kan ofte være mer begrenset.

Anonymkode: 0160a...948

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En hel masse om hvordan kroppen ikke kan takle flere vaksiner på en gang, at det kan føre til dårligere immunforsvar mens den jobber med vaksinen og du konkluderer med at å ta (en) flere vaksiner kan true immunforsvaret vårt. 

Noe studien i linken viser at ikke stemmer. 

Du må gjerne utdype hva du mener ikke var relevant. 

Anonymkode: afad1...474

Vestlig og Østlig medisin er ulike i sin oppbygging. Jeg har lært endel om begge. Det jeg bl.a har lært er at vestlig medisin er bra på akutte ting, dvs liv/død problematikk, mens Østen har mye bedre forebygging av sykdommer. De har vært her mye lenger med sin kunnskap og de er skeptiske til vaksiner! Når de er bedre på forebygging av sykdommer og skeptiske til vaksiner, forteller det det meste.

Anonymkode: 0160a...948

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mmmwhatever skrev:

Om noen tiår vil verden forhåpentligvis være fri for polio takket være vaksiner. Kanskje har vi klart å utrydde flere sykdommer, også. Vi vil ha utviklet bedre vaksiner, mot flere sykdommer. Millioner av liv vil være spart.

Og dere antivaxxere vil komme med nøyaktig de samme argumentene som i dag. 

Ja det er bare å se frem til 300 nye vaksiner, disse må vi få inn i barnevaksinasjonsprogrammet så snart de er godkjent. Genmanipulerte er de også: http://www.phrma.org/media/releases/nearly-300-vaccines-development-prevention-treatment-disease
Og dyrket i celler fra kreftsvulster:
https://www.youtube.com/watch?v=Zkm2ZpzGAts
Her er linken til referatet fra FDA-møtet der kreftsvulster ble godkjent for vaksinefremstilling:
https://www.scribd.com/doc/246682536/FDA-Meeting-Human-Tumors-for-Vaccine-Manufacturre
Det er fantastisk alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er fakta, nå må du jammen gi deg. Normalt oppegående og virkelighetsorienterte mennesker vet dette. Hvor tror du vi ville vært i dag uten barnevaksineprogrammet? Unger hadde fortsatt dødd av barnesykdommer! Ta det inn over deg! Dette har da ingen verdens ting med indokterinering å gjøre, men erfaringsbasert kunnskap! Å være imot barnevaksiner er historieløst. Ja, vi er født med fri vilje, men din hjernedøde bruk av din frie vilje kan i verste fall gå stygt ut over uskyldige mennesker.

Anonymkode: d7984...6de

"Normalt oppegående og virkelighetsorienterte mennesker"?

Har du ennå ikke skjønt at vi alle opplever virkeligheten på vår egen måte. Det finnes ikke bare én virkelighet. 

Anonymkode: 0160a...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Normalt oppegående og virkelighetsorienterte mennesker"?

Har du ennå ikke skjønt at vi alle opplever virkeligheten på vår egen måte. Det finnes ikke bare én virkelighet. 

Anonymkode: 0160a...948

Ok, så i din paralelle verden er virkeligheten at barnesykdommer er totalt ufarlige, og at vaksiner er farlige greier som ikke har annen hensikt enn å gi unger autisme. 

For min del må gjerne din virkelighetsoppfatning være at jorda er flat, og at månen er en ost det går an å spise, for det er i hvert fall vrangforestillinger som ikke går ut over andre. Men man kødder for faen ikke med barnevaksinene våre, altså. Skam deg.

Anonymkode: d7984...6de

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så i din paralelle verden er virkeligheten at barnesykdommer er totalt ufarlige, og at vaksiner er farlige greier som ikke har annen hensikt enn å gi unger autisme. 

For min del må gjerne din virkelighetsoppfatning være at jorda er flat, og at månen er en ost det går an å spise, for det er i hvert fall vrangforestillinger som ikke går ut over andre. Men man kødder for faen ikke med barnevaksinene våre, altså. Skam deg.

Anonymkode: d7984...6de

Det var alldeles ikke mitt utsagn. Slutt å vri på alt jeg skriver for å får det til å passe inn i  "ditt skjema". Du trekker konklusjoner fra mine uttalelser som ikke har noe med det jeg skrev å gjøre for å fremheve din "kunnskap" du har fått intravenøst ifra samfunnet. Ikke kunnskap du har lært deg å finne ut av på egen hånd, ikke kunnskap du har lest for å prøve å forstå, for å finne sammenhenger, men "kunnskap" de fleste som ikke evner til å tenke selv, tar inn, som alt det andre samfunnet definerer som "virkeligheten". 

Det finnes flere syn på ting, verken du eller andre vaksinetilhengere her sitter på fasiten. T.o.m vitenskapen er ydmyk for at det er mye vi ikke kan bevise.

Anonymkode: 0160a...948

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så i din paralelle verden er virkeligheten at barnesykdommer er totalt ufarlige, og at vaksiner er farlige greier som ikke har annen hensikt enn å gi unger autisme. 

For min del må gjerne din virkelighetsoppfatning være at jorda er flat, og at månen er en ost det går an å spise, for det er i hvert fall vrangforestillinger som ikke går ut over andre. Men man kødder for faen ikke med barnevaksinene våre, altså. Skam deg.

Anonymkode: d7984...6de

"man kødder ikke med barnevaksinene" , skriver du. Hvis du leste hva kinesisk medisin skrev om bivirkningen av vaksiner, spesielt for barn, da de er ekstra sårbare, kan du gå å legge deg med det utsagnet! 

Du får fortsette å sprøyte inn det ene etter det andre i din kropp, men ikke faen om jeg skal ha det i min kropp!

Lykke til.

Anonymkode: 0160a...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var alldeles ikke mitt utsagn. Slutt å vri på alt jeg skriver for å får det til å passe inn i  "ditt skjema". Du trekker konklusjoner fra mine uttalelser som ikke har noe med det jeg skrev å gjøre for å fremheve din "kunnskap" du har fått intravenøst ifra samfunnet. Ikke kunnskap du har lært deg å finne ut av på egen hånd, ikke kunnskap du har lest for å prøve å forstå, for å finne sammenhenger, men "kunnskap" de fleste som ikke evner til å tenke selv, tar inn, som alt det andre samfunnet definerer som "virkeligheten". 

Det finnes flere syn på ting, verken du eller andre vaksinetilhengere her sitter på fasiten. T.o.m vitenskapen er ydmyk for at det er mye vi ikke kan bevise.

Anonymkode: 0160a...948

Så du forstår heller ikke siktemålet for høyere utdanning eller hva man lærer der?

Anonymkode: b5d04...c6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mmmwhatever skrev:

Når man publiserer en studie, må alle medforfatterne oppgi hvis de har "conflicts of interest", for eksempel at de har fått betalt fra et legemiddelfirma for å holde foredrag, og finansieringskildene til prosjektet må også oppgis. Dette for å øke transparansen i prosessen. Selvsagt har legemiddelindustrien interesse av å tjene penger. Vet du hva de IKKE har interesse av? Å selge et produkt det senere viser seg er utrygt i bruk, som fører til søksmål i milliard-klassen. 

Sammenligning av vaksiner og medisiner gitt til psykisk syke synes jeg er søkt og irrelevant. 

Da kan jeg fortelle deg at mange legemidler ikke er trygge å bruke, spesielt over tid. Det er et faktum at mange dør av medisinene, ikke sykdommen. Men det kommer sjeldent frem. Mange eldre kunne vært lenger i livet hvis de hadde holdt seg unna diverse legemidler. 

Jeg sammenlignet heller ikke at de skal trappe ned på medisinbruken til psykisk syke med vaksiner, men at det er en pekepinn på at man ser mer og mer bivirkininger av medisinbruk. Vaksiner er og medisiner MED bivirkninger. 

Anonymkode: 0160a...948

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du forstår heller ikke siktemålet for høyere utdanning eller hva man lærer der?

Anonymkode: b5d04...c6f

Jeg har høyere utdanning. Så der raknet den holdningen din. Men jeg klarer allikevel å lære meg mye annet på egen hånd, kontra de som må ha alt inn med tesje ifra samfunnet. Jeg respekterer at mange kan ha gode kunnskaper selv om det ikke er endel av en Bachelor, Master, Phd osv. Noen selvlærte er de mest intelligente vi har.

Anonymkode: 0160a...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Mmmwhatever skrev:

Vel, medisinsk litteratur sier det motsatte. Verden har gått noe framover på de siste par tusen årene på mange områder, så det at kinesisk medisin er gammel, er ikke et vektig argument. Sverdet er for eksempel mange tusen år gammelt, det også. Så utviklet teknologien seg, og vi oppfant mer effektive våpen, som man bruker i stedet. 

Det å sette opp et sverd med dagens våpen til sammenligning med kinesisk medisin er direkte dumt. Det kan ikke sammenlignes på den måten. Kroppen vår har ikke forandret seg. Vi har fortsatt hjerte, lever og nyrer, på samme måte som for flere tusen år siden. 

Vet du at vestlig medisin også blir brukt i Østen, men at de som har peiling, bruker kinesisk medisin. 

Du har dessverre ikke peiling her.

Anonymkode: 0160a...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://pediatrics.aappublications.org/content/109/1/124.full

Nei, immunforsvaret blir ikke "overveldet" av de 20 +/- antigenene de får via vaksinene (har ikke funnet norske tall, men i det amerikanske vaksineprogrammet er det 25-30). Man blir heller ikke mer mottagelig for andre sykdommer fra patogener mens kroppen jobber med vaksinen. Derimot viser en studie at vaksinerte barn har færre infeksjoner fra patogener enn uvaksinerte barn.

Anonymkode: afad1...474

Vestlig medisin vil selvsagt forsvare vaksiner, også pga interessene bak den. Vestlig medisin har heller ikke den dyptgående kunnskapen jeg tidligere nevnte om kinesisk medisin. Kinesisk medisin vil alltid finne rota til en sykdom å behandle den, mens vestlig behandler mer symptomer/holder dem i sjakk. Kinesisk medisin skjønner at en vaksine ikke bare klarer å holde sykdommer unna, men som alle legemidler har den også bivirkninger, det er en del av medisinens natur, at med virkning kommer bivirkning. Kinesisk medisin ser mye større på det, at kroppen er en helhet og at ved å sprøyte inn fremmede stoffer kan det forstyrre balansen i hele systemet, da det henger sammen. Kroppen er utrolig kompleks.

 

Anonymkode: 0160a...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vestlig medisin vil selvsagt forsvare vaksiner, også pga interessene bak den. Vestlig medisin har heller ikke den dyptgående kunnskapen jeg tidligere nevnte om kinesisk medisin. Kinesisk medisin vil alltid finne rota til en sykdom å behandle den, mens vestlig behandler mer symptomer/holder dem i sjakk. Kinesisk medisin skjønner at en vaksine ikke bare klarer å holde sykdommer unna, men som alle legemidler har den også bivirkninger, det er en del av medisinens natur, at med virkning kommer bivirkning. Kinesisk medisin ser mye større på det, at kroppen er en helhet og at ved å sprøyte inn fremmede stoffer kan det forstyrre balansen i hele systemet, da det henger sammen. Kroppen er utrolig kompleks.

 

Anonymkode: 0160a...948

jesus,,,,du kommer med saa mye bullshit her at jeg ikke vet hva jeg skal si,,

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tanuki skrev:

jesus,,,,du kommer med saa mye bullshit her at jeg ikke vet hva jeg skal si,,

Saklig

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vestlig medisin vil selvsagt forsvare vaksiner, også pga interessene bak den. Vestlig medisin har heller ikke den dyptgående kunnskapen jeg tidligere nevnte om kinesisk medisin. Kinesisk medisin vil alltid finne rota til en sykdom å behandle den, mens vestlig behandler mer symptomer/holder dem i sjakk. Kinesisk medisin skjønner at en vaksine ikke bare klarer å holde sykdommer unna, men som alle legemidler har den også bivirkninger, det er en del av medisinens natur, at med virkning kommer bivirkning. Kinesisk medisin ser mye større på det, at kroppen er en helhet og at ved å sprøyte inn fremmede stoffer kan det forstyrre balansen i hele systemet, da det henger sammen. Kroppen er utrolig kompleks.

 

Anonymkode: 0160a...948

Skjønte dette allerede i 1993 og gikk over til alternativ medisin. Bruker kun skolemedisin i helt akutte tilfeller, aldri over tid. Det vi tror i vesten, er at vi sitter på toppen av all kunnskap, og vestlig medisin er liksom det ypperste av all medisin som finnes. Eller enda verre, vi tror at absolutt alt annet er overtro. Vi tror det om vår vestlige sivilisasjon generelt, at vi er liksom det mest fantastiske som har skjedd i universets historie. Men det er et stykke fra sannheten. Vi tror også at vi er på topp teknologisk, men merkelig nok hadde vi aldri klart å bygge en pyramide som den store pyramiden på Giza-platået. De visste noe som vi ikke vet. Og Kinesisk medisin vet noe som vi ikke vet. Jeg har hatt god hjelp av alternativ medisin, også Kinesisk, til både meg selv og hundene mine, og vi lever godt uten antibiotika og vaksiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...