Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Den 30.3.2016 at 23.42, AnonymBruker skrev:

Det skal vi 😊 Om du har røyket mindre i dag så synes jeg det er positivt! For min del fungerer ikke kjeft og skremsel, men positive tilbakemeldinger og oppmuntring! 

Anonymkode: 23483...de1

Heldigvis så vet de fleste av oss helseutdannede at det er veien å gå, å oppmuntre. Så får man heller la alle med innestengt gørr få lov til å tømme seg. 

Anonymkode: 15473...fc6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Sunhands
Skrevet

Anbefaler sterkt Slutta-appen. Jeg røyket fra jeg var 16-24, og deretter snuste jeg i ti år. Nå har jeg vært uten i et halvt år!

Skrevet
Den 31. mars 2016 at 12.46, AnonymBruker skrev:

Da vi vil slutte fordi vi VET VELDIG godt hvor skadelig det er hjelper det strengt tatt med gode slitte tips og ikke hvor syk du og kameraten din.

Klart at det er barnet i magen som motiverer hva ellers.

Jeg har forresten kronisk bronkitt og elvablest samt det jeg skrev om min bror men ingen kan si hva det kommer av da min mor ikke røyker så hvordan har kompisen din fått legen til å skylde på mor ?

Anyway du aner ikke hva som hjelper meg på å slutte. Det som hjelper meg er sluttetips da jeg allerede har hatt nok sorg i livet da min mann nettop har gått bort og det faktisk har gjort det vanskligere og slutte.

Anonymkode: b141c...72d

Jeg røkte da jeg ble gravid med sønnen min, og det var beintøft å slutte. For deg som har mistet mannen din må dette være enda verre. Røyk blir en slags trøst og en pause fra både hverdag og tanker. Jeg sluttet på 3 dager. Den siste dagen røykte jeg kun 1/2 sigarett. Det som hjalp meg var rett og slett å erstatte røyken med en annen aktivitet. Feks da jeg ventet på bussen leste jeg en bok for å få tiden til å gå. Enten en bok om svangerskap eller bare en vanlig bok. Jeg endret mine rutiner litt. Spiste på andre siden av bordet og ventet litt med å rydde av bordet. Satte på TV på morgenen, feiet ofte gulvet og ryddet litt mer enn vanlig. Rare ting, men hjernen har ofte oppgåtte spor man automatisk følger. Ved å endre de rutinene vil det bli lettere å ikke ta seg en røyk på ren automatikk. Kanskje hjelper dette for deg? Og myyye vann! 

Det er beintøft å slutte, verst i begynnelsen. Men du kan klare det og du kommer til å bli så stolt når du har klart det!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen, absolutt ingen sympati for de som røyker og er gravid.

Enig med de som mener det er mishandling!

Anonymkode: e818a...9f8

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen, absolutt ingen sympati for de som røyker og er gravid.

Enig med de som mener det er mishandling!

Anonymkode: e818a...9f8

Men nå ber vel ikke Ts om sympati men råd for å klare å slutte?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...