AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #81 Skrevet 30. mars 2016 13 minutter siden, Twisted87 skrev: Masse lykke til med de siste ukene 😊 Tusen takk :-) Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #82 Skrevet 30. mars 2016 Håper dere skammer dere noe helt forferdelig når dere endelig får barnet i armene deres, forhåpentligvis friskt Anonymkode: d56ed...faa 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #83 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Håper dere skammer dere noe helt forferdelig når dere endelig får barnet i armene deres, forhåpentligvis friskt Anonymkode: d56ed...faa Eeh. Har du lest i tråden eller måtte du bare innom for å bjeffe ? Det er klart det er en skam. Er jo derfor man skal slutte. Det er vel nå vi skal skamme oss før baby kommer ut. Når baby kommer blir det kjærlighet og masse kos jeg har planer om å bruke energi på. Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #84 Skrevet 30. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tør ikke være annet enn anonym her men ja jeg røyker og er gravid. Ikke artig, det er egoistisk av meg og jeg kjemper for å slutte men sliter veldig og har hatt et tungt svangerskap. Jeg har bare 5 uker igjen og fortjener nesten juling for at jeg fortsatt røyker :-( og ja vet det er galt så her er det ikke vits i å komme med pekefinger. Jeg VET hvor gale det er. Men syns det er forferdelig vanskelig. Jeg bare håper at min lille gullklump har det bra når han kommer ut. Vi er fler i samme båt Anonymkode: b141c...72d Moren til venninna mi røyket som en damp under svangerskapet hennes. Hun endte opp med astma, og hang veldig etter i oppveksten. Skjønner ikke at du synes noen minutters nytelse er verdt noe ungen din kan slite med hele livet... Anonymkode: a0cd3...646 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #85 Skrevet 30. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du tror at å høre at hun burde revurdere å bli mor er motiverende. Det som er motiverende er at hun nå skal slutte å røyke ved hjelp av gode råd og tips av andre i samme båt og har nå klart å røyke mindre og kansje imorgen er hun røykfri. DET er motiverende. Er jo nettop pga baby hun ønsker å slutte, derfor hun er her. Anonymkode: b141c...72d Jeg tror å IKKE kvele barnet sitt ved å slutte å røyke er motiverende. Er det IKKE motiverende, så bør man revurdere å bli mor. Var vel ikke så vanskelig å forstå... Anonymkode: 37738...6c2 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #86 Skrevet 30. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk 😊 Synes dere andre som får til angrep på b som svarer meg km holde det for gode til å skrive slike ting. Jeg vil ikke lage diskusjon men høre andre sine erfaringer..! Anonymkode: 23483...de1 Når du skriver at du er gravid og røyker på et forum må du forvente at mange vil reagere. Håper du får rådene du søker. Anonymkode: a0cd3...646 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #87 Skrevet 30. mars 2016 Mye hysteriske besserwissere her som eksker å tråkke på folk som ligger nede. Jeg er en hippie og røyket hasjisj under heie graviditeten. Gikk så bra så ungen er helt frisk og voksen nå siden hun ble født i hippietiden. Anonymkode: ea452...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #88 Skrevet 30. mars 2016 Jeg slutta å røyke for nesten 10 år siden men vet det er vanskelig å slutte når man står i det. Synes dere som slutta når dere ble gravide er kjempeflinke. Moren min røyket hele svangerskapet med meg og jeg hadde lav fødselsvekt når jeg ble født. Det kunne aldri falt meg inn å gjøre det samme mot mitt barn. Anonymkode: 2714c...a69 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #89 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mye hysteriske besserwissere her som eksker å tråkke på folk som ligger nede. Jeg er en hippie og røyket hasjisj under heie graviditeten. Gikk så bra så ungen er helt frisk og voksen nå siden hun ble født i hippietiden. Anonymkode: ea452...6ac Dette er flere år siden. I 2016 har vi mer kunnskap. Mulig det er endle besserwissere her, men det er nok fordi alle er klar over hvor skadelig det er. Anonymkode: a0cd3...646 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #90 Skrevet 30. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror å IKKE kvele barnet sitt ved å slutte å røyke er motiverende. Er det IKKE motiverende, så bør man revurdere å bli mor. Var vel ikke så vanskelig å forstå... Anonymkode: 37738...6c2 Jeg spør ikke hva du tror å synser heller da det ikke handler om deg :-) nå har vi fått tips og skal teste det ut i morgen. Men takk for bjeffingen. Den hjalp må jeg si 😂 Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #91 Skrevet 30. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren til venninna mi røyket som en damp under svangerskapet hennes. Hun endte opp med astma, og hang veldig etter i oppveksten. Skjønner ikke at du synes noen minutters nytelse er verdt noe ungen din kan slite med hele livet... Anonymkode: a0cd3...646 Er jo en grunn til at jeg skal slutte. Har aldri syns det er verdt det. Jeg har en bror med astma, adhd og div av en ikke røykende mor så igjen man vet aldri hva det kan være som gjør det. Men grunnen til at man nå slutter er fordi man ønsker det beste for ungen. Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #92 Skrevet 30. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye hysteriske besserwissere her som eksker å tråkke på folk som ligger nede. Jeg er en hippie og røyket hasjisj under heie graviditeten. Gikk så bra så ungen er helt frisk og voksen nå siden hun ble født i hippietiden. Anonymkode: ea452...6ac Så bra det gikk bra !:-) har ikke røyket hasj jeg da men så vidt jeg forstår har det blitt folk av de som levde i hippietiden også 😂 men slutte skal jeg uansett :-) Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #93 Skrevet 30. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du skriver at du er gravid og røyker på et forum må du forvente at mange vil reagere. Håper du får rådene du søker. Anonymkode: a0cd3...646 Bare å reagere i vei men når hun får gode råd kan kjefterene backe unna og ikke gjøre det verre med å få henne til å bli nedskjelt og enda mer røyksjuk. Det er motivasjon og andre suksesshistorier som hjelper for å slutte. Og her har det kommet masse gode tips. Man vet jo hvorfor det er gale, hadde man ikke visst det hadde jo hun bare røyket videre. Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #94 Skrevet 30. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør ikke hva du tror å synser heller da det ikke handler om deg :-) nå har vi fått tips og skal teste det ut i morgen. Men takk for bjeffingen. Den hjalp må jeg si 😂 Anonymkode: b141c...72d Du forsto jo åpenbart ikke det jeg opprinnelig skrev, og da må en jo forsøke å forklare :-) TS ville ha motivasjon, noe jeg ga. PS Det er hunder som bjeffer :-) Anonymkode: 37738...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #95 Skrevet 31. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du forsto jo åpenbart ikke det jeg opprinnelig skrev, og da må en jo forsøke å forklare :-) TS ville ha motivasjon, noe jeg ga. PS Det er hunder som bjeffer :-) Anonymkode: 37738...6c2 Hun skreiv om det var noen i samme båt. Og hvis du hadde bladd litt ned så sto det at hun ønsket tips for å slutte og hvordan andre har klart det ;-) hun har også utdypet at hun vet hvor gale det er og derfor ikke ønsket at kjeftere skal kommentere da det ikke motiverer eller hjelper til røykslutt ;-) hun vet der da best selv.. Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #96 Skrevet 31. mars 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg slutta å røyke for nesten 10 år siden men vet det er vanskelig å slutte når man står i det. Synes dere som slutta når dere ble gravide er kjempeflinke. Moren min røyket hele svangerskapet med meg og jeg hadde lav fødselsvekt når jeg ble født. Det kunne aldri falt meg inn å gjøre det samme mot mitt barn. Anonymkode: 2714c...a69 Så bra du har sluttet å røyke 😃jeg håper jeg kan kalle meg for ikke røyker veeeldig snart :-) Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #97 Skrevet 31. mars 2016 Jeg greide etter 4 mnd svangerskap å komme meg ned i en halv røyk hver kveld. Da var den halve røyken egentlig bortkastet men det ble bare 1-2 trekk for hver bidige kveld når jeg tenke røyken så kom det noen saftige spark i magen så da tok jeg to kjappe trekk og gikk inn igjen. Mageboeren min sa veldig tydelig fra om at dette likte han ikke og de 2-3 siste måndene gadd jeg ikke prøve med en røyk i det hele tatt. Men jeg tenkte på røyk og gledet meg til fødsel for da kunne jeg endelig ta meg en røyk men det kom et kolikkbarn som fikk skikkelig mageknip når jeg tok meg en røyk siden jeg ammet så jeg sluttet helt rimelig kjapt. Jeg var ganske dum for da barnet begynte i barnehagen gikk jeg rett på kafe og satt ute og røykte i et par timer og så var jeg igang igjen. Men jeg vet det er mer psykisk enn fysisk avhengighet og at det handler mye om tankemønstre på en måte. Anonymkode: a1cfc...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #98 Skrevet 31. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at e-sigaretter også er skadelig for gravide men stemmer kansje ikke det?:-) det kan jo være et alternativ da det ofte er den mellom fingeren man sliter med å avvenne Anonymkode: b141c...72d Ut i fra de uavhengige forskningsrapportene jeg har lest er det nikotinet gravide blir anbefalt å holde seg unna i e-sigaretten. (Sitat fra Helsenorge om e-sigaretter:) Sitat Gravide, ammende og hjertesyke bør unngå nikotin Nikotinprodukter må bare brukes i samråd med lege og med forsiktighet ved alvorlig hjerte- og karsykdom. Hos gravide trekker nikotinet sammen blodårene i morkaken og i livmoren, og barnet får mindre tilførsel av oksygen og næring. Gravide og ammende anbefales å unngå å bruke produkter med nikotin. De samme forholdsregler vil dermed gjelde for bruk av e-sigaretter med nikotin. Alle som damper må også være oppmerksomme på å kjøpe e-juice av god kvalitet, siden noen produsenter tilsetter unødvendige, og potensielt skadelige tilsetningsstoffer. Dampen kan irritere luftveiene, men dette er en kortisiktig konsekvens, og det er ikke funnet at det gir skadelig langtidseffekt. Anonymkode: e140c...131
Puny Skrevet 31. mars 2016 #99 Skrevet 31. mars 2016 Herlighet så mange stygge kommentarer du får, TS! Det hjelper da ingenting å trokke på en som ligger nede! Prøv å ta til deg de gode tipsene du har fått om slutta-appen, røyketelefonen og samtaler med fastlegen. Stå på og ikke gi deg, dette greier du! 1
Den røde fare Skrevet 31. mars 2016 #100 Skrevet 31. mars 2016 11 timer siden, LadyBlaBla skrev: Helt uenig. Det er bare å slutte. Ikke verre enn det. Sluttet selv å røyke da jeg ble prøver for første gang for seks år siden etter å ha røyket i 12 år. Det er bare å la være å røyke. Simple as that. Folk som setter sin egen nytelse foran helsen til sitt ufødte barn får NULL sympati av meg. Selv om alt går knirkefritt for deg, er det andre som sliter mer. Håper ikke du er slik mot mennesker rundt deg. Man kan faktisk hjelpe og støtte andre selv om man er uenig i handlingen. Så gjør disse to som sliter her, en tjeneste; enten lar du være å kommentere eller så kan du komme med tips og råd uten spydigheter 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå