AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Hei. Vet jeg banner i kirken/heller bensin på bålet ved å lage denne tråden... Nå har det seg slik at jeg er gravid og ja jeg røyker. Tok en test i dag som lyste positiv. Er det noen i samme båt her? Trenger så råd om å slutte! Anonymkode: 23483...de1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 Tommel opp for at du vil slutte i hvert fall Kan hende du kan få raskere og mer tilpasset tips om du ringer røyketelefonen? Anonymkode: 0be20...679 1
Gjest Magnifiq Skrevet 30. mars 2016 #3 Skrevet 30. mars 2016 Røyking øker faren for abort. Er ikke det motivasjon i seg selv, så vet ikke jeg, Jeg bare kastet røyken, og har ikke røyket på 9år.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 Slutta-appen. Røyketelefonen. Fastlegen. Lykke til, dette klarer du! Anonymkode: f6704...454 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #5 Skrevet 30. mars 2016 Jeg tør ikke være annet enn anonym her men ja jeg røyker og er gravid. Ikke artig, det er egoistisk av meg og jeg kjemper for å slutte men sliter veldig og har hatt et tungt svangerskap. Jeg har bare 5 uker igjen og fortjener nesten juling for at jeg fortsatt røyker :-( og ja vet det er galt så her er det ikke vits i å komme med pekefinger. Jeg VET hvor gale det er. Men syns det er forferdelig vanskelig. Jeg bare håper at min lille gullklump har det bra når han kommer ut. Vi er fler i samme båt Anonymkode: b141c...72d 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #6 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tør ikke være annet enn anonym her men ja jeg røyker og er gravid. Ikke artig, det er egoistisk av meg og jeg kjemper for å slutte men sliter veldig og har hatt et tungt svangerskap. Jeg har bare 5 uker igjen og fortjener nesten juling for at jeg fortsatt røyker :-( og ja vet det er galt så her er det ikke vits i å komme med pekefinger. Jeg VET hvor gale det er. Men syns det er forferdelig vanskelig. Jeg bare håper at min lille gullklump har det bra når han kommer ut. Vi er fler i samme båt Anonymkode: b141c...72d Nei, her er man nødt til å være anonym.. Det blir nok ikke lett. Røyker du mye? Anonymkode: 23483...de1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #7 Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, her er man nødt til å være anonym.. Det blir nok ikke lett. Røyker du mye? Anonymkode: 23483...de1 Nei men burde ha klart det men må innrømme at jeg har tatt litt for lett på det tidligere og jeg angrer meg fæl det blir som en ond sirkel. Jeg røyker ganske milde røyker så desverre blir jeg mer røyksyk enn når jeg røyker sterkere. Jeg røyker mer enn jeg burde. En liten periode klarte jeg å holde meg til 4 om dagen men nå har det desverre økt. Ikke spør meg hvorfor for jeg aner ikke. Bare sliter, er sliten og gruer meg til fødsel. Det er synd for jeg trodde aldri jeg kom til å bli ei røykende mor. Røyker du mye da ? Anonymkode: b141c...72d
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 30. mars 2016 #8 Skrevet 30. mars 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #9 Skrevet 30. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tør ikke være annet enn anonym her men ja jeg røyker og er gravid. Ikke artig, det er egoistisk av meg og jeg kjemper for å slutte men sliter veldig og har hatt et tungt svangerskap. Jeg har bare 5 uker igjen og fortjener nesten juling for at jeg fortsatt røyker :-( og ja vet det er galt så her er det ikke vits i å komme med pekefinger. Jeg VET hvor gale det er. Men syns det er forferdelig vanskelig. Jeg bare håper at min lille gullklump har det bra når han kommer ut. Vi er fler i samme båt Anonymkode: b141c...72d Ikke bare skulle du nesten hatt juling, du mishandler barnet i magen din og burde ikke bli mor hvis du ikke klarer å ofre røyken for ditt eget barns helse! Noe så egoistisk! Stakkars barn! Anonymkode: 94e6a...ad6 12
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #10 Skrevet 30. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei men burde ha klart det men må innrømme at jeg har tatt litt for lett på det tidligere og jeg angrer meg fæl det blir som en ond sirkel. Jeg røyker ganske milde røyker så desverre blir jeg mer røyksyk enn når jeg røyker sterkere. Jeg røyker mer enn jeg burde. En liten periode klarte jeg å holde meg til 4 om dagen men nå har det desverre økt. Ikke spør meg hvorfor for jeg aner ikke. Bare sliter, er sliten og gruer meg til fødsel. Det er synd for jeg trodde aldri jeg kom til å bli ei røykende mor. Røyker du mye da ? Anonymkode: b141c...72d Har til nå røykt mye, fikk jo positiv test i dag og har kun tatt 4.. Men hvor lenge jeg holder ut vet jeg ikke.. Anonymkode: 23483...de1
Cleopatra. Skrevet 30. mars 2016 #11 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei men burde ha klart det men må innrømme at jeg har tatt litt for lett på det tidligere og jeg angrer meg fæl det blir som en ond sirkel. Jeg røyker ganske milde røyker så desverre blir jeg mer røyksyk enn når jeg røyker sterkere. Jeg røyker mer enn jeg burde. En liten periode klarte jeg å holde meg til 4 om dagen men nå har det desverre økt. Ikke spør meg hvorfor for jeg aner ikke. Bare sliter, er sliten og gruer meg til fødsel. Det er synd for jeg trodde aldri jeg kom til å bli ei røykende mor. Røyker du mye da ? Anonymkode: b141c...72d Jeg forstår at ting kan være vanskelig, men når man blir gravid, har du et liv inni deg som er avhengig av deg for å vokse. Du får håpe ungen din vokser opp og er frisk, da røyking under svangerskapet kan være svært skadelig. 1
Gjest Watchmewhip Skrevet 30. mars 2016 #12 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare skulle du nesten hatt juling, du mishandler barnet i magen din og burde ikke bli mor hvis du ikke klarer å ofre røyken for ditt eget barns helse! Noe så egoistisk! Stakkars barn! Anonymkode: 94e6a...ad6 Skjerp deg! Avhengighet forsvinner ikke umiddelbart, og mange trenger hjelp til å slutte. Det er sånne som deg som hindrer folk i oppsøke hjelp fordi de skammer seg sånn.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #13 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare skulle du nesten hatt juling, du mishandler barnet i magen din og burde ikke bli mor hvis du ikke klarer å ofre røyken for ditt eget barns helse! Noe så egoistisk! Stakkars barn! Anonymkode: 94e6a...ad6 Nå sa jeg det jo selv så ikke vits i å kjefte for jeg er her for å svare ts. Ikke angripe meg på den måten er du snill. Jeg prøver så godt jeg kan men sliter. Og det er av grunner du ikke vet så bare overse hva jeg skriver da jeg er her for å snakke med ts og ikke med deg. Anonymkode: b141c...72d 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #14 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har til nå røykt mye, fikk jo positiv test i dag og har kun tatt 4.. Men hvor lenge jeg holder ut vet jeg ikke.. Anonymkode: 23483...de1 Jeg håper du klarer og slutte kjære deg heldigvis er det mye hjelp og få :-) jeg skal bruke de neste 5 ukene på å virkelig ta meg sammen Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #15 Skrevet 30. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Vet jeg banner i kirken/heller bensin på bålet ved å lage denne tråden... Nå har det seg slik at jeg er gravid og ja jeg røyker. Tok en test i dag som lyste positiv. Er det noen i samme båt her? Trenger så råd om å slutte! Anonymkode: 23483...de1 Du får tenke på at du føder et barn med nikotin-abstinenser når det blir født, og at det vil ha mye større sannsynlighet for selv å bli avhengig av røyk senrer pga dette. I tillegg får du tenke på at fosteret krøker seg sammen inni magen din hver gang du tar en røyk, og at fødselsvekten blir lavere enn normalt. Lykke til med mishandelen! Anonymkode: 8eb18...adc 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #16 Skrevet 30. mars 2016 6 minutter siden, NasseNøff skrev: Røyking i svangerskapet er en ting. Men husk, når barnet er født så er fortsatt røyk skadelig! Det å slutte er vanskelig. Mitt råd er å ha noe i munnen hvis det er vanskeligst. Spis noe for å okkupere munnen. Sliter du med å sitte stille fordi hendene føles tomme, finn noe å fikle med. Strikking/hekling, fargelegging, hva som helst. Røyking eller ei. Ikke røyk inne! slutt med en gang. Et godt inneklima er bra for barn og voksne. Passivrøyker er skadelig. Vokste opp i et hjem med to storrøykere inne. Helt for jævlig. Er mer sint på mamma for å røyke inne i hele oppveksten, enn under graviditeten. Røyk setter seg i møbler, vegger og tekstiler. Hvis du røyker så bør du ha en fast jakke eller genser. Bruk den når du røyker ute, men ikke rundt barnet. Jeg røyker aldri inne og skal bruke de neste 5 ukene på å tvinge meg selv til sluttings :-) barnet fortjener mye bedre og selv om jeg er ei røykende gravid elsker jeg barnet mitt mer enn noe annet og skal gjøre det jeg kan for å endre meg for det er jo ikke dette jeg vil. Og røyklukt i huset er ikke noe godt det syns jeg jo selv Anonymkode: b141c...72d
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 30. mars 2016 #17 Skrevet 30. mars 2016 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.3.2016 den 22.23): Jeg røyker aldri inne og skal bruke de neste 5 ukene på å tvinge meg selv til sluttings 🙂 barnet fortjener mye bedre og selv om jeg er ei røykende gravid elsker jeg barnet mitt mer enn noe annet og skal gjøre det jeg kan for å endre meg for det er jo ikke dette jeg vil. Og røyklukt i huset er ikke noe godt det syns jeg jo selv Anonymkode: b141c...72d Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #18 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får tenke på at du føder et barn med nikotin-abstinenser når det blir født, og at det vil ha mye større sannsynlighet for selv å bli avhengig av røyk senrer pga dette. I tillegg får du tenke på at fosteret krøker seg sammen inni magen din hver gang du tar en røyk, og at fødselsvekten blir lavere enn normalt. Lykke til med mishandelen! Anonymkode: 8eb18...adc Nå har det seg slik at jeg elsker barnet mitt ! Enten du vil tro det eller ei !! Jeg mistet min kjære elskede mann og har derfor slete og du må søren meg tenke deg om med hva du skriver til folk ! Jeg vet hva jeg utsetter baby for og det er IKKE det jeg vil og nå holder jeg på å endre meg!! Anonymkode: b141c...72d 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #19 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, NasseNøff skrev: Flott at du ønsker å slutte. Snakk med fastlegen, det er en "medisin" som skal funke fjell. Husker ikke hva det heter, men noen nevnte det i en snus-slutt tråd. Jeg skal gjøre alt jeg kan :-) takk for tips det skal jeg sjekke ut :-) Anonymkode: b141c...72d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #20 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har det seg slik at jeg elsker barnet mitt ! Enten du vil tro det eller ei !! Jeg mistet min kjære elskede mann og har derfor slete og du må søren meg tenke deg om med hva du skriver til folk ! Jeg vet hva jeg utsetter baby for og det er IKKE det jeg vil og nå holder jeg på å endre meg!! Anonymkode: b141c...72d Om du fortsatt røyker så elsker du deg selv mer, sånn er det bare. Du bestemmer over dine handlinger, og da er det jo bare å slutte da om du elsker barnet ditt så høyt ! For å røyke er mishandling, enten du vil tro det eller ei. Anonymkode: 8eb18...adc 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå