AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #21 Skrevet 30. mars 2016 10 minutter siden, Fireball skrev: Jeg forstår at ting kan være vanskelig, men når man blir gravid, har du et liv inni deg som er avhengig av deg for å vokse. Du får håpe ungen din vokser opp og er frisk, da røyking under svangerskapet kan være svært skadelig. Ja er akkurat derfor jeg selv syns det er galskap og vil slutte Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #22 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja er akkurat derfor jeg selv syns det er galskap og vil slutte Anonymkode: b141c...72d Så slutt da, om du virkelig vil. Røykende mødre og gravide er virkelig det mest harry jeg ser, og vitner om utrolig lav intelligens Anonymkode: 8eb18...adc 10
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #23 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du fortsatt røyker så elsker du deg selv mer, sånn er det bare. Du bestemmer over dine handlinger, og da er det jo bare å slutte da om du elsker barnet ditt så høyt ! For å røyke er mishandling, enten du vil tro det eller ei. Anonymkode: 8eb18...adc Etter mannen min døde og jeg har vært alene syns jeg det er vanskelig og jeg svarte ikke her for å få høre at jeg misshandler noen men for å snakke med noen i samme båt. Jeg vet jo allerede hva jeg gjør å ingen kan fortelle meg hva jeg føler for mitt eget barn. Jeg ønsker å slutte, ikke få pekefinger for det hjelper meg ikke når jeg allerede vet hva jeg har gjort. Anonymkode: b141c...72d 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 30. mars 2016 #24 Skrevet 30. mars 2016 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.3.2016 den 22.16): Ikke bare skulle du nesten hatt juling, du mishandler barnet i magen din og burde ikke bli mor hvis du ikke klarer å ofre røyken for ditt eget barns helse! Noe så egoistisk! Stakkars barn! Anonymkode: 94e6a...ad6 Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Polly Ester Skrevet 30. mars 2016 #25 Skrevet 30. mars 2016 Ring røyketelefonen. Last ned appen som ble anbefalt over her. Og snakk til deg selv som om du er ikke-røyker. Unngå ordet "ikke" og unngå ordet "røyk" så blir det lettere. Hver gang du tenker på røyken så bytter du ut tanken med noe annet. Hver gang. Og hver gang du får lyst på røyk så sier du til deg selv at du skal vente, det er andre ting som er viktigere akkurat nå. Hvis du må ta deg en røyk så gjør det til en vane at du bare røyker når du er helt alene og ikke noen andre ting fanger oppmerksomheten din. Det er kun røyken du skal fokusere på. Du skal se for deg at du trekker røyken ned i lungene og fokusere på røyken som er på vei ut. Du skal ikke gjøre noenting annet enn å røyke når du røyker. Du skal aldri røyke mens du ser på TV eller hører på musikk eller snakker med noen andre. Kun røyken. Mental trening er det som hjalp meg i hvert fall. Og hvis du vil så er det bare å sende meg PM. 1
LadyBlaBla Skrevet 30. mars 2016 #26 Skrevet 30. mars 2016 14 minutter siden, Watchmewhip skrev: Skjerp deg! Avhengighet forsvinner ikke umiddelbart, og mange trenger hjelp til å slutte. Det er sånne som deg som hindrer folk i oppsøke hjelp fordi de skammer seg sånn. Helt uenig. Det er bare å slutte. Ikke verre enn det. Sluttet selv å røyke da jeg ble prøver for første gang for seks år siden etter å ha røyket i 12 år. Det er bare å la være å røyke. Simple as that. Folk som setter sin egen nytelse foran helsen til sitt ufødte barn får NULL sympati av meg. 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #27 Skrevet 30. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så slutt da, om du virkelig vil. Røykende mødre og gravide er virkelig det mest harry jeg ser, og vitner om utrolig lav intelligens Anonymkode: 8eb18...adc Er vel ikke nødvendig å sitte her kun for å støte oss ? Vi vil snakke og støtte hverandre i å slutte nettop fordi vi vet hvor dumt det er. Men nå er det ikke alle som er perfekte. Jeg er ganske smart, det vet du ikke dersom du aldri har møtt meg. Det er bare det at jeg ikke enda har funnet noe som virkelig hjelper meg.. Anonymkode: b141c...72d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #28 Skrevet 30. mars 2016 E-sigarett med niktoinfri e-juice kan være en god hjelp. Anonymkode: e140c...131 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #29 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, LadyBlaBla skrev: Helt uenig. Det er bare å slutte. Ikke verre enn det. Sluttet selv å røyke da jeg ble prøver for første gang for seks år siden etter å ha røyket i 12 år. Det er bare å la være å røyke. Simple as that. Folk som setter sin egen nytelse foran helsen til sitt ufødte barn får NULL sympati av meg. Vi ber ikke om sympati fra deg eller noen andre !! heller ikke hva som er rett eller galt. Vi ønsker tips og råd fra noen i samme båt da du ikke representerer resten av norges befolkning. Det er ikke for min del en nytelse lenger. Anonymkode: b141c...72d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #30 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er vel ikke nødvendig å sitte her kun for å støte oss ? Vi vil snakke og støtte hverandre i å slutte nettop fordi vi vet hvor dumt det er. Men nå er det ikke alle som er perfekte. Jeg er ganske smart, det vet du ikke dersom du aldri har møtt meg. Det er bare det at jeg ikke enda har funnet noe som virkelig hjelper meg.. Anonymkode: b141c...72d Har du enda ikke skjønt det?? Du kaster røyken og ser deg aldri tilbake.... Smart kan du umulig være....støtte for å fortsette å røyke er det du ønsker. Anonymkode: 8eb18...adc 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #31 Skrevet 30. mars 2016 Jeg oppdaget graviditeten i uke 17, og var da en ivrig snuser. Jeg fikk hjelp av jordmor på helsesatasjonen. Hun viste stor forståelse for at det var vanskelig og det var kun mitt valg om jeg ville slutte. Hun kom heller ikke med en hel del skremsel om farene. Hun opplyste på en god måte og gav meg råd deretter. Det var DET jeg trengte. Ikke en haug sure kjærringer som fortalte hvor mye jeg mishandlet barnet mitt. Jeg trengte forstålese og støtte, ikke kjeft. Resultatet var at jeg var snusfri i uke 19. Hadde jeg sluttet brått er jeg sikker på at jeg hadde gått på en smell, og prøvde heller 1-2 uker med kraftig nedtrapping. Jordmor var helt enig i at det var en god plan, da det samlet sett utsatte barnet for mindre nikotin. Anonymkode: 58d16...a0b 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #32 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er vel ikke nødvendig å sitte her kun for å støte oss ? Vi vil snakke og støtte hverandre i å slutte nettop fordi vi vet hvor dumt det er. Men nå er det ikke alle som er perfekte. Jeg er ganske smart, det vet du ikke dersom du aldri har møtt meg. Det er bare det at jeg ikke enda har funnet noe som virkelig hjelper meg.. Anonymkode: b141c...72d Jeg tror det er fort gjort at det dere gjør er å støtte hverandre i avgjørelsen om å IKKE slutte. I stedet for å fokusere på å faktisk slutte og innse hvor ille det er med røyk for ufødte babyer, så synes dere heller synd i hverandre, bekrefter hvor vanskelig det er og trøster med at det kunne vært verre.... Anonymkode: 20497...928 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #33 Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har du enda ikke skjønt det?? Du kaster røyken og ser deg aldri tilbake.... Smart kan du umulig være....støtte for å fortsette å røyke er det du ønsker. Anonymkode: 8eb18...adc Ærlig talt gi deg dersom du ikke kan roe deg ned litt. Du hjelper ingen. Vi er mennesker med følelser og du kjenner meg ikke så du vet ikke hvorfor jeg sliter eller hva som er vanskelig for MEG. Du er ikke særlig lur du heller som sitter bak tastaturet og kjefter på noen det ikke hjelper å kjefte på. Du ødelegger meg ikke med å si ar jeg er dum for det vet jeg at jeg ikke er. Jeg har bare tatt noen dumme valg slik som veldig mange andre har gjort i sitt liv. Anonymkode: b141c...72d 1
LadyBlaBla Skrevet 30. mars 2016 #34 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ber ikke om sympati fra deg eller noen andre !! heller ikke hva som er rett eller galt. Vi ønsker tips og råd fra noen i samme båt da du ikke representerer resten av norges befolkning. Det er ikke for min del en nytelse lenger. Anonymkode: b141c...72d Hva vil du ha? Hjelp til å slutte? Finner du ikke motivasjon nok i å vite at du har et forsvarsløst barn i magen så kan du jo lese noen av de mange gode rådene du hat fått i denne tråden. Mitt beste råd er som jeg allerede har skrevet: la være å røyke. Det er ikke mer hokus pokus enn som så. Kjipt i starten ja. Men så blir det lettere for hver dag som går. Si til det selv at fra NÅ av er jeg en ikke-røyker. Og la være å røyke. Det klarer du hvis du vil nok. 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #35 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er fort gjort at det dere gjør er å støtte hverandre i avgjørelsen om å IKKE slutte. I stedet for å fokusere på å faktisk slutte og innse hvor ille det er med røyk for ufødte babyer, så synes dere heller synd i hverandre, bekrefter hvor vanskelig det er og trøster med at det kunne vært verre.... Anonymkode: 20497...928 Noen her som har sagt at det kunne vært verre? Vi skreiv hvor mye vi angrer sliter og ikke ønsker dette lenger. Ikke støtter hverandre i å fortsette. Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #36 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, LadyBlaBla skrev: Hva vil du ha? Hjelp til å slutte? Finner du ikke motivasjon nok i å vite at du har et forsvarsløst barn i magen så kan du jo lese noen av de mange gode rådene du hat fått i denne tråden. Mitt beste råd er som jeg allerede har skrevet: la være å røyke. Det er ikke mer hokus pokus enn som så. Kjipt i starten ja. Men så blir det lettere for hver dag som går. Si til det selv at fra NÅ av er jeg en ikke-røyker. Og la være å røyke. Det klarer du hvis du vil nok. Leser de gode rådene og takker for tips. Thats it. Vi vet hva vi gjør mot baby og det er bare å slutte med for det er ikke det vi trenger. Det første en røyker gjør når de blir lei seg er å tenne seg en røyk. Så hold kjeftingen for dere selv for vi vet hvor gale det er men vi trenger råd av andre som sliter i hvor man kan henvende seg om det blir så vanskelig å slutte at man trenger hjelp. Om du ikke vet hvordan det er har du ikke noe å komme med. Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #37 Skrevet 30. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: E-sigarett med niktoinfri e-juice kan være en god hjelp. Anonymkode: e140c...131 Jeg har hørt at e-sigaretter også er skadelig for gravide men stemmer kansje ikke det?:-) det kan jo være et alternativ da det ofte er den mellom fingeren man sliter med å avvenne Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #38 Skrevet 30. mars 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper du klarer og slutte kjære deg heldigvis er det mye hjelp og få :-) jeg skal bruke de neste 5 ukene på å virkelig ta meg sammen Anonymkode: b141c...72d Tusen takk 😊 Synes dere andre som får til angrep på b som svarer meg km holde det for gode til å skrive slike ting. Jeg vil ikke lage diskusjon men høre andre sine erfaringer..! Anonymkode: 23483...de1 1
LadyBlaBla Skrevet 30. mars 2016 #39 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Leser de gode rådene og takker for tips. Thats it. Vi vet hva vi gjør mot baby og det er bare å slutte med for det er ikke det vi trenger. Det første en røyker gjør når de blir lei seg er å tenne seg en røyk. Så hold kjeftingen for dere selv for vi vet hvor gale det er men vi trenger råd av andre som sliter i hvor man kan henvende seg om det blir så vanskelig å slutte at man trenger hjelp. Om du ikke vet hvordan det er har du ikke noe å komme med. Anonymkode: b141c...72d Som jeg sa har jeg selv sluttet å røyke etter 12 år som storrøyker, jeg trengte ikke mer 'støtte' enn å vite at jeg hadde et barn ombord som ikke hadde bedt om å bli født som nikotinavhengig. Jeg var også livredd for både abort og krybbedød, som røyking under svangerskapet øker risikoen for. Derfor mener jeg at det ikke er verre enn å rett og slett ta opp kampen mot røyken. Det finnes ingen enkle utveier. Det er beintøft, men det må til. Ingen andre kan slutte for deg, du må stå i dette selv. Jeg forstår at du føler deg angrepet nå, men kanskje denne tråden får deg til å tenke deg om to ganger før du tenner neste røyk. Det håper jeg.. 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #40 Skrevet 30. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppdaget graviditeten i uke 17, og var da en ivrig snuser. Jeg fikk hjelp av jordmor på helsesatasjonen. Hun viste stor forståelse for at det var vanskelig og det var kun mitt valg om jeg ville slutte. Hun kom heller ikke med en hel del skremsel om farene. Hun opplyste på en god måte og gav meg råd deretter. Det var DET jeg trengte. Ikke en haug sure kjærringer som fortalte hvor mye jeg mishandlet barnet mitt. Jeg trengte forstålese og støtte, ikke kjeft. Resultatet var at jeg var snusfri i uke 19. Hadde jeg sluttet brått er jeg sikker på at jeg hadde gått på en smell, og prøvde heller 1-2 uker med kraftig nedtrapping. Jordmor var helt enig i at det var en god plan, da det samlet sett utsatte barnet for mindre nikotin. Anonymkode: 58d16...a0b Så bra du har fått den hjelpen :-) nei det hjelper ikke med kjefting, er slike råd man trenger :-) Anonymkode: b141c...72d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå