AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #41 Skrevet 30. mars 2016 Jeg klarte ikke slutte den første graviditeten, og jeg angrer som faen. Neste graviditet sluttet jeg på en uke, fordi den dårlige samvittigheten man har ovenfor barnet og skammen er så stor. Råder deg til å slutte snart. Men lett er det ikke. Klem til deg Anonymkode: 1d361...002 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #42 Skrevet 30. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser de gode rådene og takker for tips. Thats it. Vi vet hva vi gjør mot baby og det er bare å slutte med for det er ikke det vi trenger. Det første en røyker gjør når de blir lei seg er å tenne seg en røyk. Så hold kjeftingen for dere selv for vi vet hvor gale det er men vi trenger råd av andre som sliter i hvor man kan henvende seg om det blir så vanskelig å slutte at man trenger hjelp. Om du ikke vet hvordan det er har du ikke noe å komme med. Anonymkode: b141c...72d Å ikke søke bekreftelse og trøst er faktisk et godt råd. Mulig du ikke er enig, men her leser jeg mye bortforklaringer og unskyldninger for å ikke slutte. Sånn en selvmedlidenhet, du trenger ikke mer.. Anonymkode: 20497...928 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #43 Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarte ikke slutte den første graviditeten, og jeg angrer som faen. Neste graviditet sluttet jeg på en uke, fordi den dårlige samvittigheten man har ovenfor barnet og skammen er så stor. Råder deg til å slutte snart. Men lett er det ikke. Klem til deg Anonymkode: 1d361...002 Så bra du klarte og slutte den andre graviditeten 😃hva var det som fikk deg til og slutte ? Hvordan utførte du det ? Hvordan gikk det med elskede baby som ble utsatt for røykingen ? Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #44 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ikke søke bekreftelse og trøst er faktisk et godt råd. Mulig du ikke er enig, men her leser jeg mye bortforklaringer og unskyldninger for å ikke slutte. Sånn en selvmedlidenhet, du trenger ikke mer.. Anonymkode: 20497...928 Du aner ikke hva jeg trenger og hvis du leser så har jeg selv skrevet hvor mye jeg angrer og hvor dumt det er men heldigvis har det dukket opp gode motivasjoner her inne så de skal jeg ta til meg og slutte de siste 5 ukene for tiden kan jeg ikke skru tilbake :-) jeg ønsker ikke å vite hvordan fortsette p røyke så da har du nok lest feil og syns ikke du har noe med denne tråden å gjør når ts spør etter noen i samme båt for det er nemlig de man lettest klarer å slutte sammen med Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #45 Skrevet 30. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra du har fått den hjelpen :-) nei det hjelper ikke med kjefting, er slike råd man trenger :-) Anonymkode: b141c...72d Vil legge til at for hver røyk du kutter ut hjelper det. Om du røyker bare 2/3 av det du gjør nå, så hjelper det jo! Anonymkode: 58d16...a0b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #46 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vil legge til at for hver røyk du kutter ut hjelper det. Om du røyker bare 2/3 av det du gjør nå, så hjelper det jo! Anonymkode: 58d16...a0b Ja jeg har klart å røyke mindre enn i dag enn i går så det får framover 😃 Anonymkode: b141c...72d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #47 Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har klart å røyke mindre enn i dag enn i går så det får framover 😃 Anonymkode: b141c...72d Bra! Lykke til videre! Anonymkode: 58d16...a0b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #48 Skrevet 30. mars 2016 9 minutter siden, LadyBlaBla skrev: Som jeg sa har jeg selv sluttet å røyke etter 12 år som storrøyker, jeg trengte ikke mer 'støtte' enn å vite at jeg hadde et barn ombord som ikke hadde bedt om å bli født som nikotinavhengig. Jeg var også livredd for både abort og krybbedød, som røyking under svangerskapet øker risikoen for. Derfor mener jeg at det ikke er verre enn å rett og slett ta opp kampen mot røyken. Det finnes ingen enkle utveier. Det er beintøft, men det må til. Ingen andre kan slutte for deg, du må stå i dette selv. Jeg forstår at du føler deg angrepet nå, men kanskje denne tråden får deg til å tenke deg om to ganger før du tenner neste røyk. Det håper jeg.. Jeg har allerede fått masse kjeft og det har ikke hjulpet. Har bare blitt lei meg og savnet etter min mann og dårlig samvittighet har gjort til at jeg tenner en ny røyk. Derfor godt å få gode tips som kan hjelpe, som hvordan folk trappet ned, hvem de snakker med, hva de erstattet med osv... Anonymkode: b141c...72d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #49 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bra! Lykke til videre! Anonymkode: 58d16...a0b Tusen takk 😃 kjære ts, dette skal vi klare :-) Anonymkode: b141c...72d
LadyBlaBla Skrevet 30. mars 2016 #50 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har allerede fått masse kjeft og det har ikke hjulpet. Har bare blitt lei meg og savnet etter min mann og dårlig samvittighet har gjort til at jeg tenner en ny røyk. Derfor godt å få gode tips som kan hjelpe, som hvordan folk trappet ned, hvem de snakker med, hva de erstattet med osv... Anonymkode: b141c...72d Hva med nikotinfri snus som Onico, kunne det være et alternativ? 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #51 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, LadyBlaBla skrev: Hva med nikotinfri snus som Onico, kunne det være et alternativ? Det kunne kansje hjelpe på ja, jeg har hørt om nikotinfri snus og det mååå jo være bedre enn den hersens røyken ! Her skal det testes ut saker å ting :-) Har skammet meg så gale at jeg ikke har turt å ta det opp så godt med litt alternativ uten å bli kjeftet på Anonymkode: b141c...72d
LadyBlaBla Skrevet 30. mars 2016 #52 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kunne kansje hjelpe på ja, jeg har hørt om nikotinfri snus og det mååå jo være bedre enn den hersens røyken ! Her skal det testes ut saker å ting :-) Har skammet meg så gale at jeg ikke har turt å ta det opp så godt med litt alternativ uten å bli kjeftet på Anonymkode: b141c...72d Onico er helt trygt å bruke under graviditet. Selges på Rema hvertfall. Håper det hjelper! 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #53 Skrevet 30. mars 2016 Herregud dette er tragisk!! Dere fortjener alt kjeften dere får!!! Det er bare å kutte røyken!!! Så enkelt er det! Finnes ingen bedre motivasjon enn en baby i magen, så klarer dere ikke slutte nå så røyker dere til dere ligger i graven. Slutt og syt for at dere får kjeft for den fortjener dere!! Null sympati for dere. Hilsen meget hissig eks-stor røyker som vet hva det går i og kuttet røyken på dagen med positiv test Anonymkode: 5e896...55d 3
FantasDick Skrevet 30. mars 2016 #54 Skrevet 30. mars 2016 Mitt beste råd er faktisk å bare slutte. Det ER faktisk så enkelt. Jeg hadde røkt i 13 år da jeg plutselig stod med en positiv test i hånda - uplanlagt. Jeg husker hvor redd jeg var fordi jeg var gravid og jeg løp ut på verandaen med en røyk for å roe nervene, men før jeg fikk fyr på den tenkte jeg hva i helvete det er jeg holder på med! Kan ikke røyke når jeg er gravid! Og da visste jeg ikke om jeg skulle beholde engang.. Men det stakkars fosteret/barnet fortjente uansett at jeg ikke utsatte det for det stresset og den påkjenningen det er HVER GANG mor røyker. Har ikke tatt så mye som et trekk siden den gang og nå er skatten min 6 mnd. Visst var det hardt og tungt å slutte sånn plutselig, men man overlever helt fint. Ikke tenk - bare gjør det. At ikke tanken på barnet i magen ikke er motivasjon nok til å bare slutte fatter jeg ikke. Det skal ikke gå an! 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #55 Skrevet 30. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra du klarte og slutte den andre graviditeten 😃hva var det som fikk deg til og slutte ? Hvordan utførte du det ? Hvordan gikk det med elskede baby som ble utsatt for røykingen ? Anonymkode: b141c...72d Det som fikk meg til å slutte var at jeg følte meg som en dritt når jeg røykte som gravid(trappet dog ned masse), samtidig som jeg ikke greide å la være. Parforholdet skrantet litt og jeg var redd, så på den tiden var viljestyrken min svak. Når kvelden kom var det ikke mer viljestyrke igjen,så jeg røykte fordi jeg var røyksjuk...men med påfølgende dårlig samvittighet som gnagde skikkelig og jeg skuffet meg selv. Når jeg ble gravid igjen kjente jeg at det var uaktuelt å fortsette å røyke med barn i magen, så jeg bare bestemte meg for å være røykfri. Bestemte dato og brukte slutta.no appen. De første dagene var tøffest, etterhvert gikk det bedre☺ Ble røyksjuk innimellom men da var det bare å la det passere. Elskede baby fikk barneastma, søskenet har ikke noe påvist,så jeg tror det har hatt noe å si... Fødselsvekten til barnet med røykende mor var mye lavere og generelt svakere, enn søskenet sitt med røykfri mor. Anonymkode: 1d361...002 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #56 Skrevet 30. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud dette er tragisk!! Dere fortjener alt kjeften dere får!!! Det er bare å kutte røyken!!! Så enkelt er det! Finnes ingen bedre motivasjon enn en baby i magen, så klarer dere ikke slutte nå så røyker dere til dere ligger i graven. Slutt og syt for at dere får kjeft for den fortjener dere!! Null sympati for dere. Hilsen meget hissig eks-stor røyker som vet hva det går i og kuttet røyken på dagen med positiv test Anonymkode: 5e896...55d Ber ikke om sympati :-) ber om gode råd og det føler jeg at jeg har fått. Så bra du kuttet på dagen. Anonymkode: b141c...72d
Maleficenta Skrevet 30. mars 2016 #57 Skrevet 30. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har til nå røykt mye, fikk jo positiv test i dag og har kun tatt 4.. Men hvor lenge jeg holder ut vet jeg ikke.. Anonymkode: 23483...de1 Var graviditeten planlagt? Isåfall hvorfor forsøkte du ikke å slutte allerede under prøvingen?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #58 Skrevet 30. mars 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk 😃 kjære ts, dette skal vi klare :-) Anonymkode: b141c...72d Det skal vi 😊 Om du har røyket mindre i dag så synes jeg det er positivt! For min del fungerer ikke kjeft og skremsel, men positive tilbakemeldinger og oppmuntring! Anonymkode: 23483...de1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #59 Skrevet 30. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som fikk meg til å slutte var at jeg følte meg som en dritt når jeg røykte som gravid(trappet dog ned masse), samtidig som jeg ikke greide å la være. Parforholdet skrantet litt og jeg var redd, så på den tiden var viljestyrken min svak. Når kvelden kom var det ikke mer viljestyrke igjen,så jeg røykte fordi jeg var røyksjuk...men med påfølgende dårlig samvittighet som gnagde skikkelig og jeg skuffet meg selv. Når jeg ble gravid igjen kjente jeg at det var uaktuelt å fortsette å røyke med barn i magen, så jeg bare bestemte meg for å være røykfri. Bestemte dato og brukte slutta.no appen. De første dagene var tøffest, etterhvert gikk det bedre☺ Ble røyksjuk innimellom men da var det bare å la det passere. Elskede baby fikk barneastma, søskenet har ikke noe påvist,så jeg tror det har hatt noe å si... Fødselsvekten til barnet med røykende mor var mye lavere og generelt svakere, enn søskenet sitt med røykfri mor. Anonymkode: 1d361...002 Jeg har bestemt meg for å gjøre alt jeg kan, ønsker det beste for baby og nå er det nok :-) Anonymkode: b141c...72d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #60 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Var graviditeten planlagt? Isåfall hvorfor forsøkte du ikke å slutte allerede under prøvingen? Det har vel strengt tatt ingen noe med om det var planlagt eller ikke. Hun skal nå slutte og ikke forklare seg hvorfor hun ikke har gjort det. Anonymkode: b141c...72d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå