Gå til innhold

Er du for eller imot vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Isabel70 skrev:

Jeg legger merke til at allerede i første post i denne tråden er det rett på personangrep mot de som ikke vaksinerer, dette er blitt standard i vaksinedebatten:
"De som ikke vaksinerer barna sine er idioter og egoistiske hippie-freaks, med null i IQ."

Jeg er mot vaksiner på meg selv, men andre må jo gjerne ta de om de ønsker. Og så ønsker jeg at legemiddelindustrien kan utvikle så gode og sikre vaksiner (hvorfor kan de ikke det?) at alle dem som ønsker kan ta dem og bli beskyttet av dem, slik at vi som ikke ønsker, kan slippe å bli trakassert.

Det er ingen som er verre på stalking og trakassering enn antivaks-mafiaen. De er fullstendig gale, og prøver virkelig å knuse og ødelegge folk som avslører metodene og løgnene deres.

Legemiddelindustrien utvikler allerede så gode vaksiner at mange alvorlige og farlige sykdommer enten er helt eller nesten helt utryddet. Suck it. Og kutt ut trakasseringen, antivaks-mafiatullinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper så mange som mulig velger å vaksinere seg. Det er virkelig en gave fra tiår med forskning som har gitt oss en kjempemulighet til å holde alvorlig sykdom på avstand. Risioken du tar (eller gir dine barn) ved ikke å ta vaksiner (mot sykdom med epidemisk potensial) er langt større enn å ta dem. For øvrig, følg fjellvettregel 3-5 :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, jabx skrev:

Det er ingen som er verre på stalking og trakassering enn antivaks-mafiaen. De er fullstendig gale, og prøver virkelig å knuse og ødelegge folk som avslører metodene og løgnene deres.

Legemiddelindustrien utvikler allerede så gode vaksiner at mange alvorlige og farlige sykdommer enten er helt eller nesten helt utryddet. Suck it. Og kutt ut trakasseringen, antivaks-mafiatullinger.

Hehe, fikk understreket poenget mitt der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ravna skrev:

Hmmm... tenke tenke. Hvordan klare overbevise en som ikke tror på vaksiner med mitt medisinsk "svada" og "anti-ALTERNATIV medisin" holdninger? Jeg leser ikke "fakta" på naturalnews.com fordi jeg holder meg til vitenskapelig forskning, per-reviewed publisert informasjon fra folk som faktisk ved hva de snakker om. Leger, forskere som har dedikert sine liv til vitenskap og fakta som fremmer og redder menneskers liv. Husker du den gangen du hadde polio? Nei vist faen gjør du ikke det, og viss du selv ikke er vaksinert er det ikke fordi du "unngikk giften" i vaksiner, men fordi alle andre hadde smarte foreldre som vaksinerte sine barn og betraktelig minket risikoen for at du i det hele tatt kom i kontakt med farlige smittsomme sykdommer som barn. Jeg har brukt mange av mine år på helserelatert forskning, så nei jeg har ikke lest EN bok om det, jeg har lest mange, og mangfoldige artikler, journaler, vært på forelesninger, obduksjoner, konferanser og forskningsseminarer. Jeg finner ikke min informasjon på google, og sider som "vaccineskill.com" som pusher newage anti-establishment pissprek min vei, og som anbefaler valg som setter livet i fare for spedbarn, immunsupprimerte pasienter, pasienter med CF og pasienter som har undergått organtransplantasjon. m.fl.

Du skrev " Jeg tror på at kroppen kan heale seg selv over tid, og mange av vaksinene tukler med systemet vårt....Jeg tror at kosthold, bevegelse, nok søvn osv, er den nye medisinen..... " 

Ja kroppen kan heale seg selv, når man har et immunforsvar som kan bekjempe sykdommer. Dette hjelper vaksiner med. Vaksiner tukler med systemet, og takk gud for det. Nå lever vi mennesker generelt til vi er 40+ og kan glede oss over lav barnedødelighet. Nei. Kosthold, bevegelse, og søvn kan ikke redde hverken deg eller dine barn fra kopper og meslinger. Det er like effektivt som kamomille te, sandkasse-leking og klemmer. Det hjelper derimot mot en rekke livsstilssykdommer, så hold på tanken, men endre dets applikasjon. Jeg følger saueflokken, eller som jeg liker kalle den: oppegående, ressurssterke mennesker, som stoler på helsevesenet som har suksessfull erfaring med vaksiner siden 1796.  Om du ikke vil vaksinere dine barn så flytt til en øde øy der dine dårlige valg ikke påvirker, evt har alvorlig/dødelig innvirkning, på andre. Slå deg løs og drikk som gravid, og la barna dine røyke også. Det er jo kun helsevesenet som påstår at dette er farlig, og hva faen vet vel de om slikt? 

 

Vet du hvorfor man lever lenger idag? Det er også pga kosthold og mer bevissthet rundt kosthold og bevegelse.

Det siste du skriver der om drikking og røyking, viser bare igjen hvor usaklig due gentlig er, selv om du vifter med din forskning. Jeg har aldri røyka, så der gikk en av dine fordommer rett vest!

Du gidder ikke lese linken jeg referte til engang, og du har garanter ikke lest boka jeg nevnte. Du leser bare det du har lært deg til er riktig av samfunnet, ikke å kunne tenke selv.

Anonymkode: 3f546...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Isabel70 skrev:

Hehe, fikk understreket poenget mitt der :) 

Nei, det gjorde du slett ikke, siden poenget er at ingen er verre enn antivaks-mafiaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, jabx skrev:

Det er ingen som er verre på stalking og trakassering enn antivaks-mafiaen. De er fullstendig gale, og prøver virkelig å knuse og ødelegge folk som avslører metodene og løgnene deres.

Legemiddelindustrien utvikler allerede så gode vaksiner at mange alvorlige og farlige sykdommer enten er helt eller nesten helt utryddet. Suck it. Og kutt ut trakasseringen, antivaks-mafiatullinger.

Men hvorfor må flere millioner ta vaksine for en utryddet sykdom?

Kan det ikke bare behandle folk når det blir nødvendig? er jo sløsing med ressurser.

Anonymkode: 8eaab...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvorfor man lever lenger idag? Det er også pga kosthold og mer bevissthet rundt kosthold og bevegelse.

Det må være derfor det er store bekymringer for hvor usunt befolkningen spiser...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvorfor man lever lenger idag? Det er også pga kosthold og mer bevissthet rundt kosthold og bevegelse.

Det siste du skriver der om drikking og røyking, viser bare igjen hvor usaklig due gentlig er, selv om du vifter med din forskning. Jeg har aldri røyka, så der gikk en av dine fordommer rett vest!

Du gidder ikke lese linken jeg referte til engang, og du har garanter ikke lest boka jeg nevnte. Du leser bare det du har lært deg til er riktig av samfunnet, ikke å kunne tenke selv.

Anonymkode: 3f546...a8d

Nå gjør du nøyaktig det du beskylder dine opponenter for å gjøre. Da skaper du ikke noe klima for en fruktbar debatt, men sender alle ned i skyttergravene.

 

Forøvrig er dette med å beskylde sine opponenter for "å ikke kunne tenke selv" noe av det dummeste jeg leser. Dette er en innholdsløs hersketeknikk, og et stygt retorisk grep som er helt usaklig. Du har ingen forutsetning for å vite noe om dine motstanderes tankeprosesser. Kommenter heller hva de skriver enn å prøve å diskreditere en kunnskap du ikke har noen forutsetning for å vite noe om.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til saueflokken som er for vaksiner. Les boka : Dissolving illusions av Dr Suzanne Humphries. Ja, hun er lege!

Anonymkode: 3f546...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor må flere millioner ta vaksine for en utryddet sykdom?

Kan det ikke bare behandle folk når det blir nødvendig? er jo sløsing med ressurser.

Anonymkode: 8eaab...684

Hvilken sykdom snakker du om?

Det er kun kopper som offisielt er utryddet, og det gis ikke vaksine mot dette noe sted i verden i dag. 

Når det gjelder smottsomme sykdommer er det bedre å forebygge enn å vente på tilfeller som skal behandles. Det er nettopp fordi de er smittsomme.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor må flere millioner ta vaksine for en utryddet sykdom?

Kan det ikke bare behandle folk når det blir nødvendig? er jo sløsing med ressurser.

Anonymkode: 8eaab...684

Det er ikke så mye penger i å behandle folk bare når det blir nødvendig. Den beste forretningsideen er jo å gi et medikament til alle, og så aldri slutte å distribuere det heller, så "utryddede" sykdommer kommer det nok ikke til å bli så mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sykdom snakker du om?

Det er kun kopper som offisielt er utryddet, og det gis ikke vaksine mot dette noe sted i verden i dag. 

Når det gjelder smottsomme sykdommer er det bedre å forebygge enn å vente på tilfeller som skal behandles. Det er nettopp fordi de er smittsomme.

Anonymkode: 992a4...5ee

Ivertfall polio er omtrent helt utryddet bortsett fra ett par u-land

Anonymkode: 8eaab...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå gjør du nøyaktig det du beskylder dine opponenter for å gjøre. Da skaper du ikke noe klima for en fruktbar debatt, men sender alle ned i skyttergravene.

 

Forøvrig er dette med å beskylde sine opponenter for "å ikke kunne tenke selv" noe av det dummeste jeg leser. Dette er en innholdsløs hersketeknikk, og et stygt retorisk grep som er helt usaklig. Du har ingen forutsetning for å vite noe om dine motstanderes tankeprosesser. Kommenter heller hva de skriver enn å prøve å diskreditere en kunnskap du ikke har noen forutsetning for å vite noe om.

Anonymkode: 992a4...5ee

Hvem er det som bruker hersketeknikker her? Hun assosierer med "kamillete, sandkasse og klemming", trekker inn new age etc, for så i neste innlegg føye til på slutten at jeg bare må røyke og drikke når jeg blir gravid...! Hun har ikke svart meg på noe av det jeg faktisk refererte til. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til saueflokken som er for vaksiner. Les boka : Dissolving illusions av Dr Suzanne Humphries. Ja, hun er lege!

Anonymkode: 3f546...a8d

Dr Suzanne Humphries har ingen kredibilitet i vitenskapelige kretser. Hun er en nutcase som burde vite bedre.

Les dette:

http://scienceblogs.com/insolence/2011/02/16/dr-suzanne-humphries-and-the-internation/

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ivertfall polio er omtrent helt utryddet bortsett fra ett par u-land

Anonymkode: 8eaab...684

Polio er absolutt ikke utryddet. I land med god vaksinasjonsdekning er polio uhyre sjelden, men sykdommen finnes i relativt raust omfang i land med dårlig vaksinedekning. Det er all grunn til å ta denne vaksinen - særlig med tanke på hvor mye folk reiser i våre dager.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som bruker hersketeknikker her? Hun assosierer med "kamillete, sandkasse og klemming", trekker inn new age etc, for så i neste innlegg føye til på slutten at jeg bare må røyke og drikke når jeg blir gravid...! Hun har ikke svart meg på noe av det jeg faktisk refererte til. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Det er ingen god grunn for å svare usaklig tilbake.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Verdens helseorganisasjon (WHO) erklærte den 5. mai 2014 at poliovirus er en trussel mot internasjonal folkehelse. Bakgrunnen er økningen av poliotilfeller og utilstrekkelig vaksinasjonsdekning i flere land. Manglende prioritering eller evne til å gjennomføre barnevaksinasjoner eller vaksinekampanjer er et problem i mange land, også i Europa. I 2013 regner man med at 60 % av tilfellene meldt til WHO med poliomyelitter er knyttet til eksport fra land med polio. WHO anbefaler nå at land som har polioutbrudd nå også skal tilby poliovaksine til alle som reiser ut fra landene. Dette kommer i tillegg til en intensivering av poliovaksineringen til befolkningen. Også for reisende fra Norge til land med poliutbrudd er det siden mai 2014 gitt nye vaksinasjonsråd (se nedenfor)."

 

 

Insidens i Norge

"Poliomyelitt har vært nominativt meldingspliktig i MSIS siden 1975. I perioden 1975-2015 er det til MSIS meldt 5 tilfeller forårsaket av vilt poliovirus. Alle disse var importtilfeller i henholdsvis 1975, 1981, 1982, 1987 og 1992. Tre av pasientene var smittet i Pakistan. To av tilfellene var hos voksne, to hos innvandrerbarn etter besøk i foreldrenes hjemland, og ett av tilfellene var hos et adoptivbarn fra utlandet. Ingen av disse tilfellene førte til videre innenlands spredning. Det siste innenlandstilfellet smittet med vilt poliovirus ble rapportert i 1969."

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6493&Main_6157=6287:0:25,5499&MainContent_6287=6493:0:25,6833&Content_6493=6441:82836::0:6446:96:::0:0

 

Anonymkode: 992a4...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Isabel70 skrev:

Du har funnet en liste med stoffer som gjør deg bekymret. Hva er det du mener er farlig her?

Og hvis dette virkelig var farlig, hvorfor er denne listen offentlig tilgjengelig?

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen god grunn for å svare usaklig tilbake.

Anonymkode: 992a4...5ee

Jeg svarte ikke usaklig tilbake. Nå er det nok innblanding fra deg. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte ikke usaklig tilbake. Nå er det nok innblanding fra deg. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Les svaret ditt igjen.

 

Skal vi heller føre en saklig debatt fra nå av? Det kommer ingen ting ut av skyttergravskriger.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...