Gå til innhold

Kari Jaquesson : Prøv å suge pikk ti ganger om dagen og se hvor gøy det er.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med cheshirecat (ikke sikker på hvordan man "tagger") folk her. Loven er ment å beskytte de svakeste. Poenget er vel å få ned etterspørselen på prostituerte... ringvirkningene av det blir jo igjen mindre menneskehandel.

Videre tror jeg at loven i stor grad er med på å forme holdningene til den nye generasjonen menn som vokser opp i dag. Klart terskelen for å gjøre "sånn og sånn" er høyere dersom det er forbudt etter loven.

Så kan man si at selve debatten burde foregå mer sivilisert. Budskapet er vel likevel - kunne du tenkt deg en sånn jobb? Tror du virkelig at veldig mange andre kvinner da kunne tenke seg den jobben? Er virkelig prostituerte en annen type mennesker som tenker helt ulikt "folk flest"?

Altså, ingen drømmer om å bli prostituerte. De ender opp som det, på et eller annet tragisk vis... og konsekvensene av det igjen er jo heller ikke gode. Noen som har noe statistikk på hvor mange som angrer på at de har solgt sex? Eller på hvor mange som sliter psykisk/sosialt i ettertid? Neppe oppløftende tall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, sikkert alle som synes det er kjempekoselig å vaske folk som har bæsjet og tisset på seg fordi de har mistet kontrollen, må være utrolig mye mer behagelig å jobbe 8timer med det, heller enn å suge en person i en halvtime, SÅ mye bedre det virker!

Anonymkode: d1ce8...35e

Jeg jobbet lenge i psykiatrien. Det var forsåvidt en grei nok jobb, og selv virkelig gale mennesker er bare folk når det kommer til stykket. Jeg ble kjent med flere fullstendig sinnsyke, peridevis farlige, men også meget interessante og på bunnen gode mennesker. og flotte kolleger, det må nevnes.

Jeg ble også fysisk angrepet flere ganger, spyttet på, sparket, truet på livet og jeg måtte sitte i timesvis og passe på ravende gale psykotiske pasienter så de ikke skulle skade seg selv eller finne på noe annet, hrm, sinnsykt. Mange ganger gikk jeg på jobb med en klump i magen fordi jeg visste at det kom til å bli en av DE nettene. Du vet det når helvete har vært løst de to foregående.

Det er MANGE jobber som iikke er en dans på roser, fioliner og opera og romantikk, og som for en stor del dreier seg om vold, trusler om vold, og urin og avføring. Den gjennomsnittlige prostituerte ser antakeligvis mindre urin og avføring i løpet av sin karriere enn jeg gjorde i min.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ferny skrev:

Jeg er enig med cheshirecat (ikke sikker på hvordan man "tagger") folk her. Loven er ment å beskytte de svakeste. Poenget er vel å få ned etterspørselen på prostituerte... ringvirkningene av det blir jo igjen mindre menneskehandel.

Videre tror jeg at loven i stor grad er med på å forme holdningene til den nye generasjonen menn som vokser opp i dag. Klart terskelen for å gjøre "sånn og sånn" er høyere dersom det er forbudt etter loven.

Så kan man si at selve debatten burde foregå mer sivilisert. Budskapet er vel likevel - kunne du tenkt deg en sånn jobb? Tror du virkelig at veldig mange andre kvinner da kunne tenke seg den jobben? Er virkelig prostituerte en annen type mennesker som tenker helt ulikt "folk flest"?

Altså, ingen drømmer om å bli prostituerte. De ender opp som det, på et eller annet tragisk vis... og konsekvensene av det igjen er jo heller ikke gode. Noen som har noe statistikk på hvor mange som angrer på at de har solgt sex? Eller på hvor mange som sliter psykisk/sosialt i ettertid? Neppe oppløftende tall.

Men ingenting i andre halvdel av inlegget ditt har noen form for relevanse. Hvem drømmer om å vakse bæsj fra eldre eller drømmer om å jobbe i kloakken hele dagen?

For alt vi vet kan de psykiske virkningene som kanskje opptrer være der fordi det er så mange kvinner som dømmer yrket så negativt. Hvordan tror du det ville gått med psyken til en hvilken som helst arbeider som blir uglesett på jobben? Jo, det vet vi jo allerede, de blir sykemeldt pga stress, angst, depresjoner og alt som folk sier at ex-prostituerte lider av.

Anonymkode: d1ce8...35e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ferny skrev:

Videre tror jeg at loven i stor grad er med på å forme holdningene til den nye generasjonen menn som vokser opp i dag.

Her er jeg uenig. Jeg observerer mest lattermild forundring over loven feministene hegner om. Langt ifra noen positive holdningsskapende virkninger. 

Anonymkode: bc29a...3f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ferny skrev:

Jeg er enig med cheshirecat (ikke sikker på hvordan man "tagger") folk her. Loven er ment å beskytte de svakeste. Poenget er vel å få ned etterspørselen på prostituerte... ringvirkningene av det blir jo igjen mindre menneskehandel.

Videre tror jeg at loven i stor grad er med på å forme holdningene til den nye generasjonen menn som vokser opp i dag. Klart terskelen for å gjøre "sånn og sånn" er høyere dersom det er forbudt etter loven.

Så kan man si at selve debatten burde foregå mer sivilisert. Budskapet er vel likevel - kunne du tenkt deg en sånn jobb? Tror du virkelig at veldig mange andre kvinner da kunne tenke seg den jobben? Er virkelig prostituerte en annen type mennesker som tenker helt ulikt "folk flest"?

Altså, ingen drømmer om å bli prostituerte. De ender opp som det, på et eller annet tragisk vis... og konsekvensene av det igjen er jo heller ikke gode. Noen som har noe statistikk på hvor mange som angrer på at de har solgt sex? Eller på hvor mange som sliter psykisk/sosialt i ettertid? Neppe oppløftende tall.

Føler selv at flere heller får mer forrakt for loven og unødvendige forbud og detaljeregulering. Litt lignende slik det er blitt på mange veier. Det er mange veier som var 80kmt, som er satt ned til 60kmt pga. feks. veiarbeid. I begynnelsen bryr folk seg og kjører i 60, men etter dagesvis med nedsatt fart uten spor av veiarbeid begynner alle å kjøre i 80 igjen. Når man etterhvert blir vant til at norske veier i det fleste tilfeller har betydelig lavere fartsgrense enn det som det burde være får man svaret på hvorfor de fleste nordmenn kjører 5-10mkt over fartsgrensen.

Anonymkode: d1ce8...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, sikkert alle som synes det er kjempekoselig å vaske folk som har bæsjet og tisset på seg fordi de har mistet kontrollen, må være utrolig mye mer behagelig å jobbe 8timer med det, heller enn å suge en person i en halvtime, SÅ mye bedre det virker!

Anonymkode: d1ce8...35e

Dumt å uttale seg om noe man ikke har peiling på. Tror du virkelig at mennesker i helsevesenet ikke gjør noe annet enn å vaske rumper hele dagen? Inkontinens er det forøvrig langt i fra alle pasienter som har. Det er heller en sjeldenhet. Jeg har jobbet i helsevesenet med mange forskjellige pasientgrupper og det har bare skjedd en eneste gang at en pasient har bæsjet seg ut, men det var fordi pasienten hadde fått en matforgiftning og dermed hadde diaré. En gang altså. De jeg jobber med nå går på toalettet selv og gjør det aller meste selv. De jobber til og med. 

Sett deg inn i ting før du hevder at et yrke er sånn og sånn. 

Anonymkode: e527f...d9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Ferny skrev:

Jeg er enig med cheshirecat (ikke sikker på hvordan man "tagger") folk her. Loven er ment å beskytte de svakeste. Poenget er vel å få ned etterspørselen på prostituerte... ringvirkningene av det blir jo igjen mindre menneskehandel.

Videre tror jeg at loven i stor grad er med på å forme holdningene til den nye generasjonen menn som vokser opp i dag. Klart terskelen for å gjøre "sånn og sånn" er høyere dersom det er forbudt etter loven.

Så kan man si at selve debatten burde foregå mer sivilisert. Budskapet er vel likevel - kunne du tenkt deg en sånn jobb? Tror du virkelig at veldig mange andre kvinner da kunne tenke seg den jobben? Er virkelig prostituerte en annen type mennesker som tenker helt ulikt "folk flest"?

Altså, ingen drømmer om å bli prostituerte. De ender opp som det, på et eller annet tragisk vis... og konsekvensene av det igjen er jo heller ikke gode. Noen som har noe statistikk på hvor mange som angrer på at de har solgt sex? Eller på hvor mange som sliter psykisk/sosialt i ettertid? Neppe oppløftende tall.

Veien til helvete er brolagt med gode forsetter. Loven er ment å beskytte de svakeste, men resultatet er det stikk motsatte. De prostituerte er idag i realiteten fritt vilt fordi de ikke kan kontakte politiet uten å miste inntekten sin. Jeg lurer på hvorfor du og andre kvinner har så vondt for å lytte til fagfolk? Pro-senteret, PION og andre organisasjoner sier at loven virker mot sin hensikt og man oppnår det stikk motsatte av det du påstå i innlegget ditt. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ingenting i andre halvdel av inlegget ditt har noen form for relevanse. Hvem drømmer om å vakse bæsj fra eldre eller drømmer om å jobbe i kloakken hele dagen?

For alt vi vet kan de psykiske virkningene som kanskje opptrer være der fordi det er så mange kvinner som dømmer yrket så negativt. Hvordan tror du det ville gått med psyken til en hvilken som helst arbeider som blir uglesett på jobben? Jo, det vet vi jo allerede, de blir sykemeldt pga stress, angst, depresjoner og alt som folk sier at ex-prostituerte lider av.

Anonymkode: d1ce8...35e

Selvfølgelig har det relevans - det sier jo noe om hvem som finnes i disse jobbene. Det er kvinner som må ta jobben ingen andre vil ha. En jobb som er direkte farlig for kvinnen.

Og den der holdningen til å hjelpe eldre mennesker... har ikke ord engang.

Så roper folk om trygge rammer for sexsalg. At loven tvinger de prostituerte inn i mer utrygge situasjoner. Vel, den mest usikre faktoren i jobben til en prostituert er mannen hun har sex med. Så kunne man bedt menn om å slutte å misbruke/slå/voldta/drepe prostituerte, men tja... det nytter jo tydeligvis ikke. Da bør man faktisk avskaffe den "arbeidsplassen" der - all den tid det fremdeles finnes kvinner som ikke velger det yrket frivillig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ferny skrev:

Selvfølgelig har det relevans - det sier jo noe om hvem som finnes i disse jobbene. Det er kvinner som må ta jobben ingen andre vil ha. En jobb som er direkte farlig for kvinnen.

Og den der holdningen til å hjelpe eldre mennesker... har ikke ord engang.

Så roper folk om trygge rammer for sexsalg. At loven tvinger de prostituerte inn i mer utrygge situasjoner. Vel, den mest usikre faktoren i jobben til en prostituert er mannen hun har sex med. Så kunne man bedt menn om å slutte å misbruke/slå/voldta/drepe prostituerte, men tja... det nytter jo tydeligvis ikke. Da bør man faktisk avskaffe den "arbeidsplassen" der - all den tid det fremdeles finnes kvinner som ikke velger det yrket frivillig.

Ja, det sier det samme om om kvinner som finnes i den jobben som kvinner som finnes i andre jobber de egentlig ikke vil ha.

Du har dessverre en fryktelig holdning.

Anonymkode: d1ce8...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det sier det samme om om kvinner som finnes i den jobben som kvinner som finnes i andre jobber de egentlig ikke vil ha.

Du har dessverre en fryktelig holdning.

Anonymkode: d1ce8...35e

Skjønner ikke hva du prøver å si her, utenom det siste såklart. Sykt hyggelig å høre. Apropos dårlig debattkultur liksom...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ferny skrev:

Skjønner ikke hva du prøver å si her, utenom det siste såklart. Sykt hyggelig å høre. Apropos dårlig debattkultur liksom...

Enig med deg om den dårlige debattkulturen. Du liker ikke å få samme svar som du selv serverer ut?

Alle som jobber i en jobb de ikke egentlig ville ha har det likt som noen prostituerte har det. De synes det er kjipt og missliker jobben sin, mens andre liker det de gjør.

Anonymkode: d1ce8...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, sikkert alle som synes det er kjempekoselig å vaske folk som har bæsjet og tisset på seg fordi de har mistet kontrollen, må være utrolig mye mer behagelig å jobbe 8timer med det, heller enn å suge en person i en halvtime, SÅ mye bedre det virker!

Anonymkode: d1ce8...35e

Det jeg ser er en gjenganger blant menn er at de ikke skjønner at sex og psyke henger nøye sammen. De tror at å "suge kuk" for penger er like ukomplisert som å ta oppvasken til noen for penger. Det er ganske skremmende å tenke på.

Det er nok også grunnen til at mange menn bagatelliserer voldtekt. De har et annet forhold til seksualitet, og ser ikke den viktige forskjellen mellom å bli overfallsvoldtatt og å bli slått på ned på gata for eksempel.

Jeg har jobbet med eldre på sykehjem og både skiftet bleier, vasket rumper og badet dem. Det er kanskje "ekkelt" for mange, men har ingenting med seksualitet å gjøre. Å "suge pikk" for penger hadde jeg aldri gjort, ikke om jeg hadde fått en million kroner. Min psykiske helse er mer verdt enn som så. Ytterst få selger kroppen sin fordi de har lyst, men fordi de er enten er nødt til det for å tjene penger eller fordi de er sexslaver, eller fordi de har en forstyrret psyke i utgangspunktet.

Et overveldende antall menn benytter seg av prostituerte, og det føles nok bedre for samvittigheten å tenke at "denne dama så ut til å elske å ha sex med meg, så derfor har jeg ikke gjort noe galt". En form for kognitiv dissonans som ikke gjør annet enn å skade de prostituerte.

Anonymkode: af2f7...48f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumt å uttale seg om noe man ikke har peiling på. Tror du virkelig at mennesker i helsevesenet ikke gjør noe annet enn å vaske rumper hele dagen? Inkontinens er det forøvrig langt i fra alle pasienter som har. Det er heller en sjeldenhet. Jeg har jobbet i helsevesenet med mange forskjellige pasientgrupper og det har bare skjedd en eneste gang at en pasient har bæsjet seg ut, men det var fordi pasienten hadde fått en matforgiftning og dermed hadde diaré. En gang altså. De jeg jobber med nå går på toalettet selv og gjør det aller meste selv. De jobber til og med. 

Sett deg inn i ting før du hevder at et yrke er sånn og sånn. 

Anonymkode: e527f...d9b

Poenget er jo at det er andre yrkesgrupper som må gjøre ting vi betrakter som forferdelig ekkelt og ubehagelig, ikke at alle innen yrkesgruppen gjør det. 

At man ikke drømmer om en jobb som liten, eller at man synes en jobb virker ekkelt bør ikke være gyldig grunn til å forby noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg om den dårlige debattkulturen. Du liker ikke å få samme svar som du selv serverer ut?

Alle som jobber i en jobb de ikke egentlig ville ha har det likt som noen prostituerte har det. De synes det er kjipt og missliker jobben sin, mens andre liker det de gjør.

Anonymkode: d1ce8...35e

Jeg snakker med utgangspunkt i at prostitusjon er et yrke kvinner (særlig de svakeste) ikke velger eller ønsker. Når noen da sammenligner det å jobbe på eldrehjem med det verste man kan gjøre, så ja - da synes jeg det blir for dumt. Hva er alternativet? At de eldre ligger og dør i sin egen avføring. Og til prostitusjon? At menn faktisk må ha sex uten å betale for det (å nei, hvordan skal det nå gå med samfunnet)....

Og med tanke på antallet voldsepisoder som prostituerte havner opp i... det har ikke slått deg at det er menn som i størst grad ser på prostitusjon som et lavmålsyrke?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ser er en gjenganger blant menn er at de ikke skjønner at sex og psyke henger nøye sammen. De tror at å "suge kuk" for penger er like ukomplisert som å ta oppvasken til noen for penger. Det er ganske skremmende å tenke på.

Det er nok også grunnen til at mange menn bagatelliserer voldtekt. De har et annet forhold til seksualitet, og ser ikke den viktige forskjellen mellom å bli overfallsvoldtatt og å bli slått på ned på gata for eksempel.

Jeg har jobbet med eldre på sykehjem og både skiftet bleier, vasket rumper og badet dem. Det er kanskje "ekkelt" for mange, men har ingenting med seksualitet å gjøre. Å "suge pikk" for penger hadde jeg aldri gjort, ikke om jeg hadde fått en million kroner. Min psykiske helse er mer verdt enn som så. Ytterst få selger kroppen sin fordi de har lyst, men fordi de er enten er nødt til det for å tjene penger eller fordi de er sexslaver, eller fordi de har en forstyrret psyke i utgangspunktet.

Et overveldende antall menn benytter seg av prostituerte, og det føles nok bedre for samvittigheten å tenke at "denne dama så ut til å elske å ha sex med meg, så derfor har jeg ikke gjort noe galt". En form for kognitiv dissonans som ikke gjør annet enn å skade de prostituerte.

Anonymkode: af2f7...48f

La meg gjenta det på nytt, fordi dere ikke orker å leste tidligere posten...

For alt vi vet kan de psykiske virkningene som kanskje opptrer være der fordi det er så mange kvinner som dømmer yrket så negativt. Hvordan tror du det ville gått med psyken til en hvilken som helst arbeider som blir uglesett på jobben? Jo, det vet vi jo allerede, de blir sykemeldt pga stress, angst, depresjoner og alt som folk sier at ex-prostituerte lider av.

Hvem er det som dømmer disse så hardt og hjelper de på veien mot psykiske plager? Jo, det er stort sett dere kvinner....

Anonymkode: d1ce8...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjenta det på nytt, fordi dere ikke orker å leste tidligere posten...

For alt vi vet kan de psykiske virkningene som kanskje opptrer være der fordi det er så mange kvinner som dømmer yrket så negativt. Hvordan tror du det ville gått med psyken til en hvilken som helst arbeider som blir uglesett på jobben? Jo, det vet vi jo allerede, de blir sykemeldt pga stress, angst, depresjoner og alt som folk sier at ex-prostituerte lider av.

Hvem er det som dømmer disse så hardt og hjelper de på veien mot psykiske plager? Jo, det er stort sett dere kvinner....

Anonymkode: d1ce8...35e

Ja, fordi mennene som kjøper sex - slår, voldtar og dreper prostituerte - DE mener at prostituerte virkelig fortjener stor respekt og klapp på skulderen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjenta det på nytt, fordi dere ikke orker å leste tidligere posten...

For alt vi vet kan de psykiske virkningene som kanskje opptrer være der fordi det er så mange kvinner som dømmer yrket så negativt. Hvordan tror du det ville gått med psyken til en hvilken som helst arbeider som blir uglesett på jobben? Jo, det vet vi jo allerede, de blir sykemeldt pga stress, angst, depresjoner og alt som folk sier at ex-prostituerte lider av.

Hvem er det som dømmer disse så hardt og hjelper de på veien mot psykiske plager? Jo, det er stort sett dere kvinner....

Anonymkode: d1ce8...35e

Joda, jeg orket å "leste tidligere posten". Den gir lite mening. Jeg dømmer heller ikke prostituerte kvinner. Jeg dømmer menn som har et forkvaklet syn på kvinner og kvinners seksualitet.

Anonymkode: af2f7...48f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, herzeleid skrev:

Politiet har mange oppgaver, og ja, de må prioritere. Frivillig sex mellom voksne mennesker bør komme langt nede på prioriteringslisten. Å lokke folk til å begå lovbrudd burde selvfølgelig ikke være noen prioritet. 

Det at kåte menn for å oppnå seksuell tilfredsstillelse tyr til å misbruke og ødelegge livene til kvinner som i utgangspunktet er i en vanskelig og sårbar posisjon, er så grov kriminalitet at etterforskning og avsløring av slikt burde gis topp prioritet. Dette er ikke sex som de prostituerte ønsker.

For å avsløre mannsgrisene kunne politiet spanet på de prostituerte, men dette vil oppleves svært belastende for dem som selger sex. Falske sexannonser etc som lokker mannsgrisene til å avsløre seg så de kan bli avslørt og straffet, må være en mye mer effektiv måte å angripe problemet på. Dette er ikke å lokke til lovbrudd, da horekundene alternativt bare ville benyttet et annet tilbud for å tilfredsstille sine skitne fantasier.

Anonymkode: bdd8d...e12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det at kåte menn for å oppnå seksuell tilfredsstillelse tyr til å misbruke og ødelegge livene til kvinner som i utgangspunktet er i en vanskelig og sårbar posisjon, er så grov kriminalitet at etterforskning og avsløring av slikt burde gis topp prioritet. Dette er ikke sex som de prostituerte ønsker.

Igjen, voksne mennesker som frivillig har sex med hverandre. Det er ikke grovt i det hele tatt, og straffes i dag med bot. 

Sitat

 

For å avsløre mannsgrisene kunne politiet spanet på de prostituerte, men dette vil oppleves svært belastende for dem som selger sex. Falske sexannonser etc som lokker mannsgrisene til å avsløre seg så de kan bli avslørt og straffet, må være en mye mer effektiv måte å angripe problemet på. Dette er ikke å lokke til lovbrudd, da horekundene alternativt bare ville benyttet et annet tilbud for å tilfredsstille sine skitne fantasier.

Anonymkode: bdd8d...e12

 

Om jeg ikke tar feil er det vell et prinsipp at politiet ikke skal lokke folk til å begå lovbrudd. Og jo, å annonsere på denne måten er, som du selv skriver, å lokke folk til å begå lovbrudd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...