Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Onsdag og jeg er hjemme fra jobb for tredje dag. Akk, det er ikke gøy. Jeg blir faktisk bare stresset av å være hjemme, tenker kun på det som jeg skulle ha gjort. Og ikke minst alt hva jeg har hatt lyst til å gjøre. Så i morgen tror jeg at jeg drar på jobb, selv om jeg på langt nær er frisk. I det minste føler jeg meg bittelitt bedre enn i går, så det går forhåpentligvis rette veien nå. :) 

Det er ingen flere symptomer å rapportere om foreløpig. Jeg har ikke hatt flere murringer siden i går, så kanskje det bare var en tilfeldighet. 

I dag har jeg og mannen egentlig lagt inn i kalenderen vår at vi skal begynne å handle inn julegaver. De fleste av slektningene våre bor i en annen del av landet, så i år tenkte vi at vi skulle være flink og bli ferdige med deres julegaver tidlig, slik at vi faktisk kan ta de med når vi reiser til dem om et par uker. Men det må vel bli en annen dag. Dumt altså, jeg hadde gledet meg til å starte med dette nå! Jeg er en av de som elsker jul og alle forberedelsene! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ikke bra, altså, jeg skjønner godt at du er lei! Tett nese kan være et symptom da, det håpet jeg på i forrige prøveperiode, men det slo ikke til. Håper bedringa fortsetter i full fart gjennom dagen, så du kan kose deg med juleforberedelsene fra i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Illy skrev:

Enda ikke bra, altså, jeg skjønner godt at du er lei! Tett nese kan være et symptom da, det håpet jeg på i forrige prøveperiode, men det slo ikke til. Håper bedringa fortsetter i full fart gjennom dagen, så du kan kose deg med juleforberedelsene fra i morra :)

Takk for gode ord, Illy! :) 

 

Jeg er hjemme for fjerde dag denne uka. Nå altså - nå er jeg eitrende lei! Fortsatt potte tett og surkler og hoster. I det minste klarer jeg å hoste opp slim nå da. Digg... :PJeg håper det er et tegn på at formen blir bedre, at jeg klarer å harke/snyte ut styggedommen. Nå har jeg fått med meg at det er ganske mange som er syke for tida. Her på KG hangler folk, pluss de snakket til og med om det på P1 tidligere i dag at mange der var syke. Så da er det vel sånn det er da. Men pokker at det skal vare så lenge. :forvirret:

Sånn i forhold til prøvinga kan jeg rapportere om at murringene i korsryggen er tilbake for fullt. Når jeg lå i senga i morrest var jeg overbevist om at mensen allerede var kommet. Det er den ikke, men nå som murringene bare blir sterkere og sterkere er jeg overbevist om at TR er rett om hjørnet. Jeg vet ikke helt hva jeg gjør da. Men jeg skal prøve å ikke ta sorgen på forskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Snotra skrev:

Takk for gode ord, Illy! :) 

 

Jeg er hjemme for fjerde dag denne uka. Nå altså - nå er jeg eitrende lei! Fortsatt potte tett og surkler og hoster. I det minste klarer jeg å hoste opp slim nå da. Digg... :PJeg håper det er et tegn på at formen blir bedre, at jeg klarer å harke/snyte ut styggedommen. Nå har jeg fått med meg at det er ganske mange som er syke for tida. Her på KG hangler folk, pluss de snakket til og med om det på P1 tidligere i dag at mange der var syke. Så da er det vel sånn det er da. Men pokker at det skal vare så lenge. :forvirret:

Sånn i forhold til prøvinga kan jeg rapportere om at murringene i korsryggen er tilbake for fullt. Når jeg lå i senga i morrest var jeg overbevist om at mensen allerede var kommet. Det er den ikke, men nå som murringene bare blir sterkere og sterkere er jeg overbevist om at TR er rett om hjørnet. Jeg vet ikke helt hva jeg gjør da. Men jeg skal prøve å ikke ta sorgen på forskudd. 

Spennende!!  murring og "nå kommer mensen snart" følelse var mitt første graviditets tegn ;););)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en graviditetstest på fredag som var negativ. I følge to av appene mine skal i dag være første dag med TR, så jeg tok en ny test i morrest. Også den var negativ som f. TR er ikke å se enda, men murringene i ryggen og kviser etc. sier at den er rett rundt hjørnet. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive fordi jeg er bare skikkelig skuffa og lei meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke så mye man trenger å skrive og det er ikke så mye vi andre kan skrive for å gjøre det bedre. Det er utrolig leit og frustrerende når det ikke klaffer. Husker ikke akkurat i farta hvor lenge dere har prøvd nå, men jeg skjønner uansett at det sikkert er veldig sårt når det ikke klaffer på mange mnd :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snotra skrev:

Jeg tok en graviditetstest på fredag som var negativ. I følge to av appene mine skal i dag være første dag med TR, så jeg tok en ny test i morrest. Også den var negativ som f. TR er ikke å se enda, men murringene i ryggen og kviser etc. sier at den er rett rundt hjørnet. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive fordi jeg er bare skikkelig skuffa og lei meg. 

Jeg forstår at du er skuffet, men det er mange som ikke får positiv test på IKM. Alt håp er fortsatt ikke ute :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :klem:

En ting er sikkert! Du har lov til å være lei deg, du har lov til å være sint og du har lov til å være frustrert. Du har absolutt lov til å synes synd på deg selv, og gjøre ting som kanskje letter opp hverdagen littegranne (enten det er favorittserien+sjokolade, en massasjetime eller noe helt annet). Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg husker selv alt for godt hvor forferdelige de tunge dagene i prøvingen er, hvertfall når månedene begynner å gå, og hvertfall de månedene man har hatt et ørlite ekstra håp. 

Jeg husker også at det som føles ekstra vanskelig er at de som ikke har vært der selv har liten sjans til å skjønne hvor tunge disse dagene faktisk er. Derfor kan det feks være vanskelig å åpne seg for venninner o.l, for man er litt redd for å bli avblåst som en bagatell (noe det definitivt ikke føles som for den som er i der!), og så går man bare der og har det tungt alene, og det er tøft! 

En skikkelig godklem til deg! Også krysser jeg virkelig fingrene for neste prøveperiode! Du aner ikke hvor mye jeg tenker på både deg og @Illy, er det noen som hadde fortjent full klaff nå så er det virkelig dere! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marimba skrev:

Uff :klem:

En ting er sikkert! Du har lov til å være lei deg, du har lov til å være sint og du har lov til å være frustrert. Du har absolutt lov til å synes synd på deg selv, og gjøre ting som kanskje letter opp hverdagen littegranne (enten det er favorittserien+sjokolade, en massasjetime eller noe helt annet). Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg husker selv alt for godt hvor forferdelige de tunge dagene i prøvingen er, hvertfall når månedene begynner å gå, og hvertfall de månedene man har hatt et ørlite ekstra håp. 

Jeg husker også at det som føles ekstra vanskelig er at de som ikke har vært der selv har liten sjans til å skjønne hvor tunge disse dagene faktisk er. Derfor kan det feks være vanskelig å åpne seg for venninner o.l, for man er litt redd for å bli avblåst som en bagatell (noe det definitivt ikke føles som for den som er i der!), og så går man bare der og har det tungt alene, og det er tøft! 

En skikkelig godklem til deg! Også krysser jeg virkelig fingrene for neste prøveperiode! Du aner ikke hvor mye jeg tenker på både deg og @Illy, er det noen som hadde fortjent full klaff nå så er det virkelig dere! 

Veldig enig i alt Mariba skriver 

Klemmer til deg  Snotra <3

Endret av Ruccula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke enkelt å si noe om den følelsen man får av å oppdage at det ikke har gått. Det er bare virkelig, virkelig dritt. Tusen takk @Marimba. Snotra og jeg kommer etter, inn i graviditetsdagbøkene :) Men jeg vet at akkurat når man er på det punktet i måneden hvor TR kommer eller testen sier nei, kjennes det gjerne ikke sånn ut. Det er vanskelig å holde fokus der i hvert fall.

Det er lov (og nødvendig, syns jeg) å være lei seg, gråte, være sint. Når man begynner å prøve går det fint å se fram til neste prøveperiode, og tenke at da går det, da blir det barn en mnd. seinere i stedet. Men etter hvert blir man drittlei av å tenke sånn! Jeg har trøstet meg med at det er større sjanse med pergo, og at det finnes gode metoder som hjelper de fleste.  Jeg har fått beskjed om at det godt kan hende det vil gå uten hjelp, men det kan ta veldig lang tid. Det hjelper meg litt å tenke på, for jeg vil helst ikke trenge hjelp, men samtidig orker jeg ikke å vente mer. Det høres ut som det samme gjelder for dere, legene har ikke funnet noe galt.

Håper samboeren og katten er veldig snille mot deg, og at dere får ei god helg sammen, tross alt. De dagene hvor dere kan glede dere over graviditeten kommer :klem:

Endret av Illy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Mye dødtid når man har nattevakt, og da har jeg jammen fått lest hele tråden din. Er prøver selv (PP3) og situasjonen min er ganske ulik din, men veldig spennende å lese uansett. Håper håper håper det klaffer for deg snart! Når jeg selv har blitt SÅ skuffet og trist etter bare to prøverunder, kan jeg bare forestille meg hvordan du har det. 

Jeg har på følelsen at det ordner seg for dere om ikke så altfor lenge! Skal fortsette å følge med every step of the way! Lykke til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Det er så utrolig koselig å lese alt som dere skriver. Det varmer skikkelig, det skal dere vite. Og det gjør skikkelig godt å ha en sånn støtte i ryggen, særlig når jeg ikke helt får meg til å snakke så mye om dette med venninner.. Så tusen takk for det altså! :) 

Det blir en liten oppdatering fra meg: TR kom på onsdag. Heldigvis ble resten av uka ganske så hektisk med jobb og slektsbesøk på en annen kant av landet, så jeg har ikke fått fokusert på skuffelsen. Men det er klart det ligger der som en klump i halsen fremdeles. 

Det som er nytt er imidlertid er at jeg sporenstreks på onsdag gikk til apoteket og hentet ut en runde med pergotime. Og i går, søndag, så tok jeg min første tablett. (Da var jeg på syklusdag fem.) Foreløpig kjenner jeg ingen bivirkninger, bortsett fra at jeg er jævelsk irritert/sint. Men det kan også være fordi jeg har mensen og er irritert/skuffa over noe på jobben - pluss at vi nå har prøvd i over ett år uten å være i nærheten av å bli gravide. Ikke nødvendigvis at det henger sammen med pergoen. Håper bivirkningene holder seg borte resten av dagene også, for i morgen reiser jeg på ei årlig samling for folk som jobber med det jeg jobber med, og da passer det dårlig med trasige bivirkninger. 

Nei, det er bare å puste og gå videre. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2016 den 3.44, tweet skrev:

Hei! Mye dødtid når man har nattevakt, og da har jeg jammen fått lest hele tråden din. Er prøver selv (PP3) og situasjonen min er ganske ulik din, men veldig spennende å lese uansett. Håper håper håper det klaffer for deg snart! Når jeg selv har blitt SÅ skuffet og trist etter bare to prøverunder, kan jeg bare forestille meg hvordan du har det. 

Jeg har på følelsen at det ordner seg for dere om ikke så altfor lenge! Skal fortsette å følge med every step of the way! Lykke til :) 

Hei og velkommen hit! Så hyggelig hilsen du har skrevet, jeg håper du har rett! :) Jeg ser du har ei dagbok du også, den skal jeg finne finne fram til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende at du er i gang med pergo! Satser på at bivirkningene fortsetter å holde seg unna. Når du sier det, så var jeg også sintere enn vanlig, særlig etter at jeg var ferdig med tablettene. Men som hos deg, kunne det også like gjerne ha handlet om andre ting i livet. Det var til og med nesten litt godt, for jeg pleier ikke å bli sint, heller ikke i situasjoner hvor det hadde vært naturlig å bli det. Det ER gode sjanse for at pergo er det som skal til :)

Håper jobbsamlingen er bra, og at du bare blir sint på folk som fortjener det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har begynt på pergo. Tenkt om det er alt som skal til :) Håper alt går bra på samlingen og at humøret er på topp. Sikkert ålreit å få møtt andre som jobber med det samme som deg. Jeg jobber på et lite, sært sted som ingen har hørt om så hver gang jeg er på kurs og folk spør om hva jeg jobber med blir alltid stemningen litt :klo: fordi ingen skjønner hva jeg driver meg og jeg ikke orker/har lyst å forklare :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2016 den 17.16, Illy skrev:

Så spennende at du er i gang med pergo! Satser på at bivirkningene fortsetter å holde seg unna. Når du sier det, så var jeg også sintere enn vanlig, særlig etter at jeg var ferdig med tablettene. Men som hos deg, kunne det også like gjerne ha handlet om andre ting i livet. Det var til og med nesten litt godt, for jeg pleier ikke å bli sint, heller ikke i situasjoner hvor det hadde vært naturlig å bli det. Det ER gode sjanse for at pergo er det som skal til :)

Håper jobbsamlingen er bra, og at du bare blir sint på folk som fortjener det! :)

Ja, det er liksom ikke så lett å si hva som er tilfeldigheter av symptomer og hva som faktisk er tilknyttet prøvinga. Jeg har heldigvis ikke vært så mye mer sint siden sinna-mandagen, og det er jo bra. :fnise:

15 timer siden, A4-livet skrev:

Så bra du har begynt på pergo. Tenkt om det er alt som skal til :) Håper alt går bra på samlingen og at humøret er på topp. Sikkert ålreit å få møtt andre som jobber med det samme som deg. Jeg jobber på et lite, sært sted som ingen har hørt om så hver gang jeg er på kurs og folk spør om hva jeg jobber med blir alltid stemningen litt :klo: fordi ingen skjønner hva jeg driver meg og jeg ikke orker/har lyst å forklare :fnise: 

Ja, det var liksom ikke så mye mer å tenke på det med pergo eller ikke pergo. Vi får ha trua på at det gir oss det lille ekstra som skal til! :)

Hehehe, må knise litt når jeg ser for meg deg på jobbsamling. Det er ikke så lett alltid nei. :fnise: Det gikk veldig fint på jobbsamlinga. Til sammen er det mange innen mitt fagfelt i hvert fylke - og alle har sine egne utfordringer og suksesshistorier, så det er alltid interessant med sånne større samlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...