Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

Heisann, du har også dagbok jo! Hvis folk ikke har link i signaturen sin er jeg stort sett oblivious :fnise: Legger inn et spor her inne hos deg, så skal jeg lese meg opp på dagboka di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.1.2017 den 12.17, miore skrev:

Heisann, du har også dagbok jo! Hvis folk ikke har link i signaturen sin er jeg stort sett oblivious :fnise: Legger inn et spor her inne hos deg, så skal jeg lese meg opp på dagboka di :)

 

På 29.1.2017 den 13.14, LillyBe skrev:

Titter innom jeg å :) takk for hilsen! Gøy å følge hverandre! 

Heisann, og velkommen skal dere være! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bitteliten oppdatering fra meg. Jeg er i elendig humør i dag. TR skal i følge appene mine komme nå på lørdag, og jeg frykter virkelig at det stemmer. Jeg kjenner absolutt ingenting av symptomer, og nå har jeg begynt å få de føkkings kvisene på haka som jeg alltid får i tiden rundt mensen. 

Sukk... Jeg prøver å ikke ta sorgen på forskudd, men det er ikke vanskelig å skli over i pessimismen. I dag er jeg 9 DPO. 

Så det er vel bare å hente seg en kopp kaffe og starte på dagen. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk det som fryktet. Da jeg sto opp i dag var mensen på plass. Akkurat nå prøver jeg å skyve følelsene bort fra meg, men jeg skal innrømme at jeg sitter med gråten i halsen. Er det mulig å være så mislykket liksom? Jeg gruver meg til å fortelle det til mannen også. Han blir jo også skuffet og lei seg. 

Heldigvis har jeg katta. Han er så rar og vill nå på morraskvisten, at han klarer faktisk å få meg til å le. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snotra skrev:

Da gikk det som fryktet. Da jeg sto opp i dag var mensen på plass. Akkurat nå prøver jeg å skyve følelsene bort fra meg, men jeg skal innrømme at jeg sitter med gråten i halsen. Er det mulig å være så mislykket liksom? Jeg gruver meg til å fortelle det til mannen også. Han blir jo også skuffet og lei seg. 

Heldigvis har jeg katta. Han er så rar og vill nå på morraskvisten, at han klarer faktisk å få meg til å le. 

Huff, får så vondt av deg! Kjenner igjen den følelsen så altfor godt dessverre :( Vil bare gi deg en god klem, ikke gi opp. Det blir baby, det tar bare litt ekstra tid. Vet at det kanskje ikke er noen trøst nå men...<3

Godt du har katten, mye selskap, og man får tankene over på andre ting :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Snotra skrev:

Da gikk det som fryktet. Da jeg sto opp i dag var mensen på plass. Akkurat nå prøver jeg å skyve følelsene bort fra meg, men jeg skal innrømme at jeg sitter med gråten i halsen. Er det mulig å være så mislykket liksom? Jeg gruver meg til å fortelle det til mannen også. Han blir jo også skuffet og lei seg. 

Heldigvis har jeg katta. Han er så rar og vill nå på morraskvisten, at han klarer faktisk å få meg til å le. 

:klem: Den følelsen er fæl. Hadde mye av den før jeg startet opp med prøverørsprosessen, spesielt da jeg hadde rundet min tiende runde med pergo, fremdeles uten resultat. Følte meg totalt mislykket og "defekt" som kvinne. Det stemmer jo ikke (du er ikke mislykket!), men det er vanskelig å la være å kjenne på likevel! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snotra skrev:

Da gikk det som fryktet. Da jeg sto opp i dag var mensen på plass. Akkurat nå prøver jeg å skyve følelsene bort fra meg, men jeg skal innrømme at jeg sitter med gråten i halsen. Er det mulig å være så mislykket liksom? Jeg gruver meg til å fortelle det til mannen også. Han blir jo også skuffet og lei seg. 

Heldigvis har jeg katta. Han er så rar og vill nå på morraskvisten, at han klarer faktisk å få meg til å le. 

Huff kjære deg, :sukk:

Jeg vet dessverre så altfor godt hvor fortvilet og jævelig man føler seg, jeg føler meg også så sykt mislykket :grine:.

Vi får bare prøve igjen og håpe at tilslutt så blir det vår tur også :dagens-rose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Snotra,får vondt av å høre at du sitter med den følelsen nå🙁 Det er så fortvilende å oppleve at mensen kommer igjen og igjen og igjen. Der er lett for meg og si og vite at det på ingen måte handler om at du er mislykket, for når man ser det utenfra ar det jo helt klart at det ikke er slik. Men jeg har jo opplevd selv at den følelsen er sterk og kjennes virkelig. Heldigvis er det mulig å få hjelp til å få barn. Ditt kommer til å være veldig heldig når det først kommer, sterkt ønsket og med trygge gode foreldre. Håper du og mannen og katten tar vare på hverandre i helga, og at dere kan få noen gode stunder :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Jeg har jo aldri slitt med å bli gravid selv, men mistet en gang og kan tenke meg at det er litt av de samme følelsene du har nå. Håper så inderlig at det klaffer for dere snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, alle sammen. Jeg må bare skynde meg og si tusen takk for alle snille ord fra dere. Det varmer utrolig mye, det er så utrolig fint å ha dette forumet hvor man kan dele redsler og frustrasjoner. Og etter hvert forhåpentligvis, også for min del, gleder. Så tusen takk altså! :klem:

Etter at jeg skrev forrige innlegg har jeg ikke vært inne på KG i det hele tatt, eller internett i det store og hele, kun lest de nødvendigste nyhetsartiklene på nettavisene. Denne helga har vi kun gjort andre ting og fokusert på å ha det fint sammen. På lørdag hadde vi en koselig og veldig urban dag med shopping og sushi, og vi har fått gått på årets første skiturer på søndag og mandag. Det gjør jo godt for både kropp og sjel. :) 

I går ringte jeg til den private gynekologen jeg har vært hos og fortalte om status. Det hun anbefaler fra nå av er lapraskopi. Jeg spurte litt om hvorfor det er det neste skrittet, om det er noe vits i det i forhold til å gå rett over på IVF. Hun forteller da at med lapraskopi kan man finne ut av om egglederne er tette eller delvis tette, og at legene kan kanskje hjelpe litt til å åpne opp eggledere hvis de ikke er helt tette. Dette kan føre til at man kan bli gravid naturlig i ettertid. Lapraskopi kan også gi svar på om jeg evt. har endometriose. Og begge disse to faktorene er det gunstig å ha kjennskap til når man skal i gang med IVF, og at det er derfor hun anbefaler lapraskopi først. 

Vi ble enige om at vi går for det, så hun har nå sendt henvisning til mitt lokale sykehus. Så får jeg heller varsle fra hvis jeg ombestemmer meg. Det vil jo uansett gå litt tid før det blir lapraskopi. Alt fra noen uker til måneder i ventetid. 

Så sånn er ståa.. 

Nå blir det kaffe, og deretter jobb. :) :kaffekopp:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snotra skrev:

God morgen, alle sammen. Jeg må bare skynde meg og si tusen takk for alle snille ord fra dere. Det varmer utrolig mye, det er så utrolig fint å ha dette forumet hvor man kan dele redsler og frustrasjoner. Og etter hvert forhåpentligvis, også for min del, gleder. Så tusen takk altså! :klem:

Etter at jeg skrev forrige innlegg har jeg ikke vært inne på KG i det hele tatt, eller internett i det store og hele, kun lest de nødvendigste nyhetsartiklene på nettavisene. Denne helga har vi kun gjort andre ting og fokusert på å ha det fint sammen. På lørdag hadde vi en koselig og veldig urban dag med shopping og sushi, og vi har fått gått på årets første skiturer på søndag og mandag. Det gjør jo godt for både kropp og sjel. :) 

I går ringte jeg til den private gynekologen jeg har vært hos og fortalte om status. Det hun anbefaler fra nå av er lapraskopi. Jeg spurte litt om hvorfor det er det neste skrittet, om det er noe vits i det i forhold til å gå rett over på IVF. Hun forteller da at med lapraskopi kan man finne ut av om egglederne er tette eller delvis tette, og at legene kan kanskje hjelpe litt til å åpne opp eggledere hvis de ikke er helt tette. Dette kan føre til at man kan bli gravid naturlig i ettertid. Lapraskopi kan også gi svar på om jeg evt. har endometriose. Og begge disse to faktorene er det gunstig å ha kjennskap til når man skal i gang med IVF, og at det er derfor hun anbefaler lapraskopi først. 

Vi ble enige om at vi går for det, så hun har nå sendt henvisning til mitt lokale sykehus. Så får jeg heller varsle fra hvis jeg ombestemmer meg. Det vil jo uansett gå litt tid før det blir lapraskopi. Alt fra noen uker til måneder i ventetid. 

Så sånn er ståa.. 

Nå blir det kaffe, og deretter jobb. :) :kaffekopp:

 

 

Det er godt å ha en plan og kunne tenke litt fremover!

Det er rart hvor forskjellige oppfatninger gynekologene har. Min sa at han syntes jeg like greit kunne hoppe over laparaskopien. Begrunnelsen var at hvis jeg hadde tette eller ødelagte eggledere, måtte jeg sannsynligvis til med IVF uansett. Og hvis de ikke var tette, var vi på nøyaktig samme sted som før (dvs uforklarlig barnløse), bare at vi hadde "sløst bort" flere måneder i sykehuskø. Jeg sa først at jeg ville ha lap likevel (jeg liker å VITE ting!), men ombestemte meg nesten med en gang og gikk for IVF istedenfor :) I og med at snuppis satt på første IVF-forsøk, angret jeg aldri på det! Min gynekolog nevnte aldri endometriose - det synes jeg er rart, for det er jo langt fra alle som har symptomer, og ufrivillig barnløshet i seg selv kan jo være et symptom på endometriose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2017 den 8.21, miore skrev:

Det er godt å ha en plan og kunne tenke litt fremover!

Det er rart hvor forskjellige oppfatninger gynekologene har. Min sa at han syntes jeg like greit kunne hoppe over laparaskopien. Begrunnelsen var at hvis jeg hadde tette eller ødelagte eggledere, måtte jeg sannsynligvis til med IVF uansett. Og hvis de ikke var tette, var vi på nøyaktig samme sted som før (dvs uforklarlig barnløse), bare at vi hadde "sløst bort" flere måneder i sykehuskø. Jeg sa først at jeg ville ha lap likevel (jeg liker å VITE ting!), men ombestemte meg nesten med en gang og gikk for IVF istedenfor :) I og med at snuppis satt på første IVF-forsøk, angret jeg aldri på det! Min gynekolog nevnte aldri endometriose - det synes jeg er rart, for det er jo langt fra alle som har symptomer, og ufrivillig barnløshet i seg selv kan jo være et symptom på endometriose.

Ja, det hjelpe virkelig på å ha en plan for saker og ting - da føles det mindre håpløst. :) 

Det er nettopp det du skriver her som jeg også innbilte meg, at det med lapraskopi er bare et unødvendig skritt på veien. Men gynekologen mente at det kunne være veldig nyttig å finne ut av hva som faktisk skjer "der inne", også med tanke på framtidig IVF. Så jeg føler jo at jeg bør stole på at hun vet bedre enn meg. Også mannen min mener det høres veldig fornuftig ut og at vi bør "ta oss tid" til å gjennomføre en lapraskopi. 

Jeg har imidlertid bestilt meg en time til fastlegen min da, for å høre hva han syns. Jeg har bare såvidt nevnt det med at vi prøver å få barn for han tidligere, og jeg tror egentlig ikke at han sitter på så mye mer kunnskap enn gynekologen gjør. Jeg tenker bare at det er greit å få en "second opinion", og kanskje han evt. kan starte en prosess ift. IVF. Fordi det er jo der den største utfordringa med ventetid er... Men jeg vet ikke, mulig jeg bare kaster bort alles tid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Snotra skrev:

Ja, det hjelpe virkelig på å ha en plan for saker og ting - da føles det mindre håpløst. :) 

Det er nettopp det du skriver her som jeg også innbilte meg, at det med lapraskopi er bare et unødvendig skritt på veien. Men gynekologen mente at det kunne være veldig nyttig å finne ut av hva som faktisk skjer "der inne", også med tanke på framtidig IVF. Så jeg føler jo at jeg bør stole på at hun vet bedre enn meg. Også mannen min mener det høres veldig fornuftig ut og at vi bør "ta oss tid" til å gjennomføre en lapraskopi. 

Jeg har imidlertid bestilt meg en time til fastlegen min da, for å høre hva han syns. Jeg har bare såvidt nevnt det med at vi prøver å få barn for han tidligere, og jeg tror egentlig ikke at han sitter på så mye mer kunnskap enn gynekologen gjør. Jeg tenker bare at det er greit å få en "second opinion", og kanskje han evt. kan starte en prosess ift. IVF. Fordi det er jo der den største utfordringa med ventetid er... Men jeg vet ikke, mulig jeg bare kaster bort alles tid. :P

Jeg synes absolutt ikke du sløser bort noens tid, og tatt i betraktning hvor lange ventetider det er på IVF-behandling offentlig nå, ville jeg gjort det jeg kunne for å få en henvisning så fort som mulig :) Det skader jo ikke å stå i kø for begge deler, er min oppfatning. Jeg ringte ikke og avlyste laparaskopitimen min (gynekologen rakk å sende henvisningen før jeg sa fra at jeg hadde ombestemt meg) før jeg hadde kommet meg gjennom første trimester etter positivt ivf-forsøk, ventetidene var lange nok til at jeg rakk både (privat) forsøk og 12 ukers nervøs venting før den timen jeg hadde fått! Eneste konsekvensen var jo at noen andre fikk time før de hadde håpet, så jeg føler ikke at valgene mine gikk ut over noen heller, egentlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått time på sykehuset førstkommende mandag. Jeg vil tro det er en samtale med legen som skal utføre lapraskopien? Aner egentlig ikke, da det sto bare klokkeslett og oppmøtested i brevet jeg mottok. Det blir jo uansett spennende... Senere på mandag skal jeg også ha time hos fastlegen min. Jeg håper virkelig at jeg blir enda litt klokere den dagen ihvertfall. :)

Ellers er jeg nå endelig ferdig med TR. Satan ta lang mens altså, 9 dager! Aaah! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snotra skrev:

Da har jeg fått time på sykehuset førstkommende mandag. Jeg vil tro det er en samtale med legen som skal utføre lapraskopien? Aner egentlig ikke, da det sto bare klokkeslett og oppmøtested i brevet jeg mottok. Det blir jo uansett spennende... Senere på mandag skal jeg også ha time hos fastlegen min. Jeg håper virkelig at jeg blir enda litt klokere den dagen ihvertfall. :)

Ellers er jeg nå endelig ferdig med TR. Satan ta lang mens altså, 9 dager! Aaah! 

Så spennende!  Da er du igang med skikkelig utredning!  hold oss oppdatert :)

Håper ikke inngrepet medfører noe smerte for deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånne innkallinger fra sykehus er alltid så vage! Det irriterer meg at det aldri står hva de skal. "Ta heis C til tredje etasje." Ja, men hva skjer i tredje etasje?? :tongue:

Blir spennende dette her da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ruccula skrev:

Så spennende!  Da er du igang med skikkelig utredning!  hold oss oppdatert :)

Håper ikke inngrepet medfører noe smerte for deg <3

Oppdatering vil komme. :) Jeg må innrømme at jeg er skikkelig spent på hvor ille selve inngrepet vil bli jeg også. Syns tanken på narkose er litt ekkel. Men samtidig begynner jeg å bli skikkelig gira på å finne ut om det faktisk er noe feil inni meg, så jeg syns faktisk det skal bli litt "greit" på en måte å få tatt lapraskopi også. Selv om det kanskje forsinker "prosessen" på en måte. Time will show! :)

38 minutter siden, Weebs skrev:

Sånne innkallinger fra sykehus er alltid så vage! Det irriterer meg at det aldri står hva de skal. "Ta heis C til tredje etasje." Ja, men hva skjer i tredje etasje?? :tongue:

Blir spennende dette her da! :) 

Haha - i know! Ble skikkelig frustrert da jeg fikk innkallinga. "Møt opp her klokka da og da". To setninger liksom, mens selve brevet var på to sider. Resten var jo bare en oppramsing av rettigheter og klagemuligheter etc. etc. Men ingenting om hvorfor jeg skal møte opp eller hva formålet med timen er. :P

Men for all del. Jeg er fornøyd med at jeg fikk komme inn på sykehuset to uker etter at gynekologen sendte henvisningen. Så dette blir spennende som bare juling! Håper bare at det er like kort ventetid på selve lapraskopien også. :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjapt, og det er jammen fint at noe kan gå kjapt mens man prøver også! Mandag blir en spennende dag da :) Håper du blir klokere på en del ting, og at du snart får noen svar også. Vet du om dere skal fortsette med pergo, eller er det kanskje det lapraskopien skal gi svar på? Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man godt i gang med søndagen, med grove vafler og kaffe til frokost. Katta fikk en liten bit brunost, selv om han egentlig skal slanke seg litt. :fnise:

Jeg er nå inne i CD 16 av PP 16. Jeg har foreløpig ikke fått positiv el-test, men jeg kjenner definitivt murringer som kan være el-smerter. Jeg er ihvertfall inne i den mest fruktbare fasen, så jeg og mannen driver og legger inn aksjer. :)

Jeg er ganske spent på morgendagen. Da har jeg først time hos lege på sykehuset i forbindelse med henvisningen til lapraskopi, og senere på dagen har jeg time hos fastlegen for å snakke om IVF etc. 

 

På 15.2.2017 den 17.36, Illy skrev:

Det gikk kjapt, og det er jammen fint at noe kan gå kjapt mens man prøver også! Mandag blir en spennende dag da :) Håper du blir klokere på en del ting, og at du snart får noen svar også. Vet du om dere skal fortsette med pergo, eller er det kanskje det lapraskopien skal gi svar på? Lykke til! :)

Takk for det, Illy! Jeg har ikke hørt et ord mer om pergotime, så jeg regner med det ikke blir aktuelt mer. Blir vel klokere etter i morgen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...