Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Snotra skrev:

Da er man godt i gang med søndagen, med grove vafler og kaffe til frokost. Katta fikk en liten bit brunost, selv om han egentlig skal slanke seg litt. :fnise:

Jeg er nå inne i CD 16 av PP 16. Jeg har foreløpig ikke fått positiv el-test, men jeg kjenner definitivt murringer som kan være el-smerter. Jeg er ihvertfall inne i den mest fruktbare fasen, så jeg og mannen driver og legger inn aksjer. :)

Jeg er ganske spent på morgendagen. Da har jeg først time hos lege på sykehuset i forbindelse med henvisningen til lapraskopi, og senere på dagen har jeg time hos fastlegen for å snakke om IVF etc. 

 

Takk for det, Illy! Jeg har ikke hørt et ord mer om pergotime, så jeg regner med det ikke blir aktuelt mer. Blir vel klokere etter i morgen. :) 

Lykke til!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til i morgen! Jeg er spent på hva dere finner ut, og lykke til med videre aksjelegging nå om dagen :lur: Har trua på det og!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hilsningene, det var veldig hyggelig. :) 

Det er dessverre ikke så veldig mye å rapportere om fra legetimene. Timen hos legen på sykehuset gikk helt ok, men veldig kjapt. Dvs. jeg måtte sitte leeenge og vente, men når jeg først slapp inn så var det hele over superraskt. Legen virker ok, men litt streng. Han forklarte kort om hva lapraskopi går ut på, og hvorfor man gjør det. Egentlig kunne han ikke si noe som jeg ikke var klar over fra før. Også tok han blodtrykket, målte pulsen, spurte om min sykdomshistorikk etc. Jeg får innkalling til selve lapraskopi-timen i posten og trolig blir det å skje før påske. Når resultatet av lapraskopien foreligger så blir det evt. sent henvisning videre for IVF. 

Når det gjelder timen til fastlegen har jeg vel sjeldent følt meg mer teit. Her var mannen også med meg. Denne timen var vel rett og slett fullstendig bortkasta. Siden jeg allerede (av meg selv) har vært til spesialist (GU) som nå har sendt meg videre i spesialistsystemet (sykehuset), så var det ingenting mer han kunne hjelpe meg med. Alt framover kommer nå til å gå via sykehuset. Han kunne ikke henvise meg til IVF. Han virka rett og slett oppgitt over at jeg hadde kommet dit. Heldigvis var mannen med, for han prøvde å "glatte litt" over ved å si sånn at man begynner jo å bli litt bekymra og ønsker å få fortgang i sakene nå som det har gått så lang tid etc. Jeg følte meg rett og slett superdum. :rodme:

Menmen, ingenting å gjøre noe med. Da er det bare å vente på brev i posten. 

 

Jeg og mannen er flinke til å legge inn aksjer da.:sjarmor: Dette er de fruktbare dagene, og jeg tar meg selv i å sende mentale "heia-tanker" til både sæd og egg. Come on! You can do it! Kjør på! Denne gangen klarer dere det! Spørs hvor lenge optimismen holder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det var dårlig av legen å møte dere på den måten, jeg. Greit nok at han ikke kan hjelpe dere med noe mer, men han burde si det på en hyggelig måte og ønske lykke til videre. Det er ikke teit å bestille legetime, så en burde slippe å føle seg teit! Jeg ville også tenkt at det var fastlegen som måtte henvise hvis en ikke går privat. 

Men godt at det blir lapraskopi før påske nå i hvert fall. Og ikke minst med en bølge med optimisme og aksjer! Plutselig kan dere få en overraskelse!😊 og ellers er ting i god gang. Kos dere i "kanindagene"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdagskvelden fikk jeg positiv el-test. Tolker derfor det sånn at jeg hadde eggløsning på onsdag, og at jeg i dag er ca 4 dpo. Ingen symptomer så langt, bortsett fra at kroppen er helt utkjørt, men det henger bare sammen med at jeg i går gikk på en 18km lang skitur i går. :fnise:

Jeg har nå fått time til lapraskopi. Det hele skal skje 21.mars. Det er heldigvis ikke sååå lenge til, men selvsagt håper jeg at det ikke skal bli behov for timen i det hele tatt. Jaja, den som har lever får se. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg grytidlig av at jeg måtte tisse. Siden IKM er i morgen, tenkte jeg at jeg kunne ta en graviditetsstest. Jeg er vel 11 DPO i dag. Testen var kritthvit som vanlig. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg tok den engang, jeg har jo null symptomer som vanlig. Jeg har klart å ikke tenke så hardt på prøvingen denne måneden, og dermed gitt meg selv et slags falskt håp om at den "regelen" om at det skjer når man ikke tenker så mye på det, skulle slå til denne gangen. Men neida. 

Jeg må prøve å komme over skuffelsen og tenke på positive ting i stedet. Neste helg skal jeg på hyttetur med noen venninner, og selv om det blir kjipt å skulle styre med mensen på tur, så kan jeg i det minste drikke vin. :P

I tillegg har jeg laparaskopien "å se fram til". Jeg begynner å bli ganske så overbevist om at det er noe fysisk galt med meg, at egglederne er tette. 

Så akkurat nå sitter jeg meg en stor klump i halsen. Like før jeg sier fuck it og tar en tredje kopp med kaffe. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Det er så utrolig dårlig gjort at det skal være så vanskelig for enkelte å bli gravide, får hvertfall håpe du får noen skikkelige svar på hva som er galt snart. Kjenner etter hvert ganske mange som har fått barn etter IVF eller mens de har stått i kø, trøsten får vel være at de aller aller fleste får det til etter hvert selv om det må være utrolig tungt mens man er midt i det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2017 den 10.12, A4-livet skrev:

:troest: Det er så utrolig dårlig gjort at det skal være så vanskelig for enkelte å bli gravide, får hvertfall håpe du får noen skikkelige svar på hva som er galt snart. Kjenner etter hvert ganske mange som har fått barn etter IVF eller mens de har stått i kø, trøsten får vel være at de aller aller fleste får det til etter hvert selv om det må være utrolig tungt mens man er midt i det. 

Tusen takk for ordene, håper du har rett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld fikk jeg mensen, og nå sitter jeg her med de verste smertene i korsryggen. Må vel krype til korset og ta en ibux snart. Har gått rundt med gråten i halsen, men samtidig visste jeg jo at det kom. Skuffelsen er ikke noe mindre av den grunn. Nå har jeg nedtelling til lapraskopien, om fjortendager er det gjort. Må bare si at jeg ser skikkelig fram til å få vite hva i svarte som er status "der inne". 

Dette er så frustrerende. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjipt :klem: Mensen er ille samme hvor mye man vet at den kommer syns jeg også. Man har alltid et lite håp likevel... Det er bra du har lapraskopien å "se fram til". Merkelig greie det der, men jeg har gledet meg til hver legetime i denne prosessen. Da skjer det noe, og man kan kanskje få noen svar. Jeg håper du får noen gode svar! Hvis egglederne er tette, skal det være gode sjanser med IVF. Og uansett, siden alt ser ut til å være bra med dere så langt, er det gode sjanser. Det skal ordne seg, men det kjennes jo sikkert ikke sånn ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hjemme i sofaen og er litt småtrist. Om ei uke er lapraskopien, og jeg har så smått begynt å gruve meg til den. Samtidig skal EL være i neste uke, men pga lapraskopien antar jeg at denne pp går åt skogen. Ergo føler jeg meg rett og slett litt snufs. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en god klem <3 skjønner godt at det kommer mange, og vonde tanker. Men det positive nå er at dere straks blir klokere, og veien til en liten baby blir kortere :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, LillyBe skrev:

Vil bare gi deg en god klem <3 skjønner godt at det kommer mange, og vonde tanker. Men det positive nå er at dere straks blir klokere, og veien til en liten baby blir kortere :) 

Tusen takk for det, @LillyBe! Jeg setter veldig stor pris på de ordene der, nesten så jeg blir litt rørt her faktisk. Du har jo helt rett: snart vet vi mer og kan forhåpentligvis legge en ny og gjennomtenkt plan. Det gjelder å ikke la seg fange i den negative tankespiralen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snotra skrev:

Tusen takk for det, @LillyBe! Jeg setter veldig stor pris på de ordene der, nesten så jeg blir litt rørt her faktisk. Du har jo helt rett: snart vet vi mer og kan forhåpentligvis legge en ny og gjennomtenkt plan. Det gjelder å ikke la seg fange i den negative tankespiralen. :) 

Nettopp! Den negative tankespiralen er forferdelig...å altfor lett å bli fanget i! 

Vi må bry oss om hverandre, vi som er i samme bås :) Er så godt med støtte fra andre i samme situasjon altså. 

Jeg har stor tro på en ny og gjennomtenkt plan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LillyBe er klok :) Den lapraskopien skal gjøre veien til babyen kortere. Jeg kan tenke meg at det er både tungt og skummelt, og man vil ikke gå glipp av en eggløsning. Men forhåpentligvis får du noen gode svar i stedet, og en god plan for veien framover. Sender også en klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de andre :) Jeg vet det er veldig mye lettere sagt enn gjort, men prøv å se på det som et stort steg på vei til en real sjanse til å bli gravid istedenfor en misset eggløsning! :Nikke::klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...