Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

Da har jeg min siste fridag før det blir "vanlig" juleferie om noen uker. Må prøve å kvinne meg opp til å gjøre litt husarbeid her hjemme. Skulle også starte på prosjekt lære-meg-å-lage-kjøttkaker, men det spørs om inspirasjonen tar tak i meg. Går litt rundt og bekymrer meg for den personen som sliter, og det legger en demper på stemninga og lysten til å gjøre saker og ting. 

I dag er jeg ca. 9/10 DPO. IKM er på søndag tror jeg. (Jeg er jo forsatt vinglete, så vanskelig å si sikkert.) Jeg lurer på om jeg skal ta en test på fredagsmorgenen. Tror jeg. Jeg merker absolutt ingenting på kroppen. Alt er som normalt. Dette gir meg jo selvsagt ingen forhåpninger, men sånn er det når man er en pessimist. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Snotra skrev:

Da har jeg min siste fridag før det blir "vanlig" juleferie om noen uker. Må prøve å kvinne meg opp til å gjøre litt husarbeid her hjemme. Skulle også starte på prosjekt lære-meg-å-lage-kjøttkaker, men det spørs om inspirasjonen tar tak i meg. Går litt rundt og bekymrer meg for den personen som sliter, og det legger en demper på stemninga og lysten til å gjøre saker og ting. 

I dag er jeg ca. 9/10 DPO. IKM er på søndag tror jeg. (Jeg er jo forsatt vinglete, så vanskelig å si sikkert.) Jeg lurer på om jeg skal ta en test på fredagsmorgenen. Tror jeg. Jeg merker absolutt ingenting på kroppen. Alt er som normalt. Dette gir meg jo selvsagt ingen forhåpninger, men sånn er det når man er en pessimist. :rolleyes:

Det beste med å være pessimist er at man har muligheten til å bli positivt overrasket :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg :) Og at du kan legge fra deg bekymringene litt og ha noen koselige førjulsdager nå i helga. Sikkert lettere sagt enn gjort, men å gjøre noen koselige ting sammen med mannen og katten i hvert fall og tenke på noe annet ei stund. Og så håper jeg at du får en positiv overraskelse  :) Jeg syns det var litt ekstra vanskelig da det ikke ble klaff min første pergosyklus. Hvis det skulle bli sånn for deg, vil jeg bare minne deg på det jeg prøvde å minne meg selv på da. At selv hvis alt fungerer absolutt perfekt på pergo, så er det likevel bare ca 20 % sjanse for graviditet. Hvis det ikke går nå, er det gode sjanser for at det virker likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg her med gråten i halsen. Jeg begynte å spotte på torsdag og natt til fredag hadde jeg de verste mens-smertene jeg noensinne har opplevd. Vet ikke om det er bivirkning av pergotimen, men det er det nok sikkert. Føltes som om noen holdt på å sage meg i to med ei sløv sag. Heldigvis har det gått seg gradvis til, og nå i dag er det kun "vanlige" murringer i korsryggen. 

Så da gikk det ikke med pergotime heller. Fallhøyden denne gangen har vært stor, fordi når man har gått til det skrittet og "søke hjelp" og til og med fått hjelp, og det fortsatt ikke skjer noe - da er det som et spark i magen og man føler seg enda mer mislykket. 

Tusen takk for kjempefine ord, @Illy. Du har jo helt rett, som vanlig! Det er jo kun 20% sjanse for klaff, selv med pergo. Man må jo bare minne seg på at det fremdeles er håp. :) 

 

Heldigvis var det veldig hektiske dager både på torsdag og fredag, slik at det er først i går kveld og nå i dag at jeg har fått tid til å kjenne skikkelig på skuffelsen. Men det til gangs også, har nok aldri vært så langt nede siden vi startet prøvinga. Men nå er det vel sånn at det kun kan gå oppover når man er nede, må bare få samlet meg litt og svelget skuffelsen litt. Mannen er på jobb nå, og jeg tenkte jeg skulle være snill kone og gjøre litt husarbeid. Kanskje det hjelper å få ut litt frustrasjon med støvsugeren. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit. Jeg skjønner skuffelsen din så godt. Ja, kanskje det hjelper med litt frustrasjonsvasking? Det er slettes ingen dum ide. Er visst mange som også hevder at de virkelig får ut frustrasjonen ved å stå og kna på en gjærdeig, så kanskje i dag rett og slett er dagen for bollebaking? Og så kan du sitte og kose deg i en nyvasket stue med nybakte boller tilslutt? 

Nei, uff ikke vet jeg. Jeg synes du er tapper om du velger en slik måte å takle det på. Jeg hadde vel fort selv krøpet så langt under dyna som jeg kom, og ikke gitt lyd fra meg på en laaang stund. Tror metoden din er sunnere.

Noen skikkelige klemmer skal du hvertfall få! En fra meg og en fra malamuten min som ligger ved siden av meg her, og lurte veldig på hva som skjedde når jeg leste dagboka di og sukket høyt (så da måtte jeg jo fortelle). :klem: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler virkelig med deg. Jeg syns også det var ekstra vondt når den første pergosyklusen endte med mensen, samme hvor godt jeg visste at det sannsynligvis kom til å skje (for en del av meg trodde nok at det kom til å klaffe). Pergo er noe nytt, og da håper man veldig at det skal skje noe nytt. Det hjalp meg som sagt å tenke på at mensen én pergosyklus ikke sier noe om hvorvidt pergo virker.  Legen min er også veldig opptatt av at det er økte sjanser i syklusen etter pergosyklus, hvis du ikke skal gå rett på en ny kur?

Håper du fikk tatt ut noe av frustrasjonen på støvet. Og at du kan slappe av i et rent hus nå. Det er som du sier, det må gå oppover igjen når man er nede :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt nyttår Snotra! Alle gode ønsker for 2017

2017 blir vårt år! Det er jeg helt sikker på :);)

Endret av Ruccula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2016 den 16.05, Ruccula skrev:

Godt nyttår Snotra! Alle gode ønsker for 2017

2017 blir vårt år! Det er jeg helt sikker på :);)

Tusen takk og godt nytt år til deg også - 2017 skal kicke ass! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jula over og med det også min pause fra KG. Har kun sniklest litt innimellom. :) Det har gjort veldig godt med jul - jeg og mannen har hatt en skikkelig juleferie, to uker fri faktisk. Det har vært fantastisk. Dog veldig tungt å starte på`n igjen på jobb, men det er nå bare sånn det er for alle. Skal ikke klage når man har hatt ei så fin jul! :)

Vi har også hatt en slags pause fra prøvinga. Dvs. jeg har ikke gått direkte over på dobbel kur pergotime, slik som legen foreslo. Vi valgte å ha en pause slik at ferien skulle bli fri for prestasjonsangst. Jeg tok riktignok noen el-tester og den ble positiv på julaften. Vi fikk lagt inn noen aksjer i den forbindelse, men ellers har vi kun fokusert på å kose oss sammen når vi faktisk har hatt lyst av oss selv. Det føles veldig bra. :) 

Så i dag er jeg vel ca. 8/9 DPO tror jeg. Jeg har jo sjelden to sykluser på rad hvor TR kommer på samme syklusdag, så det er vanskelig å si når IKM er. Appene mine tror neste mandag. 

Ellers er det jo 2. januar. Jeg syns alltid at januar er en så tung og trist måned. Det er liksom ingenting å glede seg til og ingenting som skjer når jula er over. Derfor har jeg/vi såvidt begynt å planlegge årets sommerferie. Men - så ble jeg plutselig så usikker. For hva hvis jeg blir gravid nå? Eller i løpet av de nærmeste månedene? Hva i alle dager gjør man med en bestilt ferie da? Det er jo ikke sikkert at man har muligheten til å faktisk dra. Hvordan har dere andre prøvere gjort det i forhold til å planlegge ferie langt fram i tid? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi har vært i prøverør verden har vi nok planlagt mindre enn vanlig. Eventuelt planlagt slikt som ikke er så farlig eller blir påvirket av min tilstand. Og da lite lange turer og utenlandsreiser. Nå til sommeren har vi en uke planlagt, men sted og reise er slik at det går greit uansett. Men familien driver å ser på lang tur (6-8 timers flytur) til sommeren og det er jeg veldig skeptisk til om min tilstand nå holder seg ☺️ Håper at familien venter lengst mulig med å bestille 😄

 

Men oppsummert; lite planlegging, dagene handlet om alt annet også er vi glad i ferie og familie her hjemme ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og godt nytt år, Snotra! :) Godt å høre at dere har hatt en så avslappende jul, det var velfortjent! En trenger virkelig slike ferier og gode stunder sammen når man skal drive med prøving midt oppi alt det vanlige hverdagsstresset. Det hørtes smart ut å ta litt pause fra prøving også. Men når det er sagt, legen min mener jo min lege at det er gode sjanser måneden etter en pergokur også. Så det var bra dere traff med noen aksjer likevel :)

Jeg har også pleid å synes at januar er trist. Men her på Østlandet ser det ut som det er vår, og slik har det vært hele jula også, så det er like før sommerfølelsen kommer snikende her. Vi løser også ferieplanleggingen ved å ikke planlegge. Men en kan jo fortsatt drømme, og finne mulige alternativer. Jeg innser at det blir ekstra vanskelig med IVF, for har man bestilt ferie på forhånd, risikerer man at den havner midt oppi et forsøk. Når det gjelder graviditet til sommeren (og det skal jo bli en utfordring for oss begge!) så tenker vi at ferie i Europa går greit. Italia eller Kroatia! Med mindre en blir skikkelig dårlig da, da blir det ferie i hagen. Det passer egentlig bra, for siden vi tar behandlingen privat, blir det ikke akkurat penger igjen til noen store oppdagelsesreiser på fremmede kontinenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2017 den 10.23, Snotra skrev:

Da er jula over og med det også min pause fra KG. Har kun sniklest litt innimellom. :) Det har gjort veldig godt med jul - jeg og mannen har hatt en skikkelig juleferie, to uker fri faktisk. Det har vært fantastisk. Dog veldig tungt å starte på`n igjen på jobb, men det er nå bare sånn det er for alle. Skal ikke klage når man har hatt ei så fin jul! :)

Vi har også hatt en slags pause fra prøvinga. Dvs. jeg har ikke gått direkte over på dobbel kur pergotime, slik som legen foreslo. Vi valgte å ha en pause slik at ferien skulle bli fri for prestasjonsangst. Jeg tok riktignok noen el-tester og den ble positiv på julaften. Vi fikk lagt inn noen aksjer i den forbindelse, men ellers har vi kun fokusert på å kose oss sammen når vi faktisk har hatt lyst av oss selv. Det føles veldig bra. :) 

Så i dag er jeg vel ca. 8/9 DPO tror jeg. Jeg har jo sjelden to sykluser på rad hvor TR kommer på samme syklusdag, så det er vanskelig å si når IKM er. Appene mine tror neste mandag. 

Ellers er det jo 2. januar. Jeg syns alltid at januar er en så tung og trist måned. Det er liksom ingenting å glede seg til og ingenting som skjer når jula er over. Derfor har jeg/vi såvidt begynt å planlegge årets sommerferie. Men - så ble jeg plutselig så usikker. For hva hvis jeg blir gravid nå? Eller i løpet av de nærmeste månedene? Hva i alle dager gjør man med en bestilt ferie da? Det er jo ikke sikkert at man har muligheten til å faktisk dra. Hvordan har dere andre prøvere gjort det i forhold til å planlegge ferie langt fram i tid? :) 

 

Det er fordelen med å aldri planlegge noe som helst før 2 -4 uker før ferien :nigo:

Men noen hensyn har jeg tenkt å ta mens vi tenker over potensielle destinasjoner:

Skal ikke bestille reise til noen zika land, selv om cuba, brasil eller jamaica frister veeeldig. Men det får vente. Æsj, alle land jeg er skikkelig keen på i år er zika utsatte land :(

Og vi kommer ikke til å legge opp til dykkerferie, da dykking overhode ikke er forenelig med svangerskap. Evt så får vi ta en lengre prøvepause og dra å dykke likevel :D. 

Så tja....hmm jeg er skikkelig usikker på når det kommer til ferie år. :)

Når har du IkM denne mnd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og tusen takk for alle svarene på hvordan dere tenker på det med ferie og planlegging/ikke-planlegging. :)

 

Nå er jeg veldig lei meg må jeg innrømme. I dag har jeg nemlig fått mensen igjen. Dvs. at denne syklusen varte kun 27 dager, det tror jeg er den korteste syklusen siden jeg sluttet på p-piller i september 2015. De foregående har vært på henholdsvis 30, 33, 31, 30 og 46 dager. Så det er tydelig at det ikke er noe som er sikkert når det gjelder lengde på syklusene mine. 

Sukk.... Dette er noe jævla dritt, og jeg klarer som vanlig ikke å skrive så mye rundt hvordan jeg føler det - annet enn at fortvilelsen bare blir større og større.... 

For å prøve å tenke framover, så er det ikke noe tvil om at det blir dobbel kur med pergotime fra neste uke av. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så dumt :klem: Det er ikke vanskelig å forstå at fortvilelsen vokser. Jeg fikk kort syklus på 25 dager etter forrige pergokur, og ut i fra EL-testene ser det ut som det blir slik igjen nå (har korte sykluser til vanlig og, men 25 skjer ikke ofte). Så kanskje det kan ha en sammenheng, og at det er medisinen og ikke kroppen som roter? Men det er like vondt å få mensen uansett. Jeg ønsker deg ei så god helg som mulig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.1.2017 den 23.25, Høstjenta skrev:

Stor klem, kjenner følelsen 😘 

På 6.1.2017 den 17.24, Illy skrev:

Uff, så dumt :klem: Det er ikke vanskelig å forstå at fortvilelsen vokser. Jeg fikk kort syklus på 25 dager etter forrige pergokur, og ut i fra EL-testene ser det ut som det blir slik igjen nå (har korte sykluser til vanlig og, men 25 skjer ikke ofte). Så kanskje det kan ha en sammenheng, og at det er medisinen og ikke kroppen som roter? Men det er like vondt å få mensen uansett. Jeg ønsker deg ei så god helg som mulig! 

Tusen takk for medfølelsen. Det gjør som vanlig godt å få litt trøst av folk som skjønner hva man prater om. :)

Denne helga har vært ok. Har prøvd å fokusere på andre ting, men samtidig så begynner det å gå mer og mer opp for meg at det ser ut til at vi ikke klarer dette på egenhånd. Og jeg blir rett og slett stresset når jeg tenker på at jeg fyller 35 dette året. Usj... Så det er dessverre en del negative tanker ute og går akkurat nå. Jeg skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd da. :)

I tillegg brøt jeg for første gang ordentlig sammen i går. Mora mi ringte meg nemlig og fortalte at broren min og kona skal ha sitt fjerde barn med termin nå i sommer. Jeg klarte å være glad på telefonen, og jeg er jo skikkelig glad på deres vegne - det er jo helt fantastisk gode nyheter, men allikevel brøt jeg skikkelig sammen etterpå. Det ble bare en skikkelig stor påminnelse om hvor mislykket man føler seg og hvor vondt det føles innimellom. 

Jeg syns jeg lenge har klart å holde slike følelser på god avstand, har ikke latt det hele gå så sterkt inn på meg, jeg har f.eks prøvd å minne meg selv på at det ikke er så mange årene siden at jeg var likegyldig til å få barn eller ikke. 

 

Usj, dette ble et veldig negativt innlegg ser jeg, men det er nå engang sånn at jeg føler meg ganske så negativ og lei for tida. Får håpe det blir bedre i neste uke. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig å være litt negativ i ei prøvedagbok, det er jo noe av det vi har dem for :) Det er lov å bryte sammen og. Det er nesten ikke til å unngå at det skjer noen ganger. Bilen på vei hjem fra jobb og dusjen er mine favorittsteder.  Jeg tror de fleste som har prøvd ei stund blir minnet på sine egne vanskelige tanker av nye graviditeter, selv om det egentlig, isolert sett er koselige nyheter. Det er ikke noe godt å ikke kunne glede seg så mye og udelt som man sikkert ville gjort til vanlig heller.

Jeg har fortsatt tro på at pergo kan hjelpe for dere. Særlig hvis du får sjekket ut at egglederne er åpne :) Siden du har hatt litt uforutsigbar syklus,  pergo skal jo kunne hjelpe på nettopp det. Og det at du får skikkelig sterke eggløsningstester nå er også positivt. Håper dere slipper unna mer hjelp, og at det løser seg snart så dere slipper flere av disse skuffelsene og bekymringene! Jeg kan også si at om man må ha hjelp av IVF, kan det kjennes som en lettelse å komme dit. Antagelig som et nederlag også, men jeg har vent meg til tanken over flere måneder. Dere skal få barn selv om veien dit har vært slitsom. Forhåpentligvis er den snart over :)

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2017 den 15.03, Snotra skrev:

Tusen takk for medfølelsen. Det gjør som vanlig godt å få litt trøst av folk som skjønner hva man prater om. :)

Denne helga har vært ok. Har prøvd å fokusere på andre ting, men samtidig så begynner det å gå mer og mer opp for meg at det ser ut til at vi ikke klarer dette på egenhånd. Og jeg blir rett og slett stresset når jeg tenker på at jeg fyller 35 dette året. Usj... Så det er dessverre en del negative tanker ute og går akkurat nå. Jeg skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd da. :)

I tillegg brøt jeg for første gang ordentlig sammen i går. Mora mi ringte meg nemlig og fortalte at broren min og kona skal ha sitt fjerde barn med termin nå i sommer. Jeg klarte å være glad på telefonen, og jeg er jo skikkelig glad på deres vegne - det er jo helt fantastisk gode nyheter, men allikevel brøt jeg skikkelig sammen etterpå. Det ble bare en skikkelig stor påminnelse om hvor mislykket man føler seg og hvor vondt det føles innimellom. 

Jeg syns jeg lenge har klart å holde slike følelser på god avstand, har ikke latt det hele gå så sterkt inn på meg, jeg har f.eks prøvd å minne meg selv på at det ikke er så mange årene siden at jeg var likegyldig til å få barn eller ikke. 

 

Usj, dette ble et veldig negativt innlegg ser jeg, men det er nå engang sånn at jeg føler meg ganske så negativ og lei for tida. Får håpe det blir bedre i neste uke. :) 

 

Huff...:klem:

Jeg kjenner meg veldig igjen i følelsen av mislykkethet, og av klokka som tikker dessverre :(

Kanskje du bare skal snakke med legen om å bli henvist til prøverør?  Det er jo det samme hvordan ungen blir til, så lenge den blir til :) Kanskje de finner ut noe mer om hvorfor du ikke blir gravid mens du er i prøverør prosessen? 

Klem til deg! :dagens-rose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det søndag igjen, og jeg prøver å ikke drikke så mye kaffe som jeg egentlig har lyst på. :PHar sovet veldig dårlig denne helga, noe som jeg tror delvis skyldes at vi har sett på skumle filmer. Blant annet The Conjuring. :sjokkert:

I uka som gikk gjennomførte jeg dobbel dose av pergo. Også denne gangen gikk det uten særlig bivirkninger å snakke om. Puh! F.o.m i dag skal vi starte med annenhver-dag-sex. Selvsagt måtte det by på ekstra utfordringer, fordi plutselig må mannen på jobbreise tirsdag-torsdag. Sukk, så jeg håper vi får jukset det til på et vis uansett. 

Nei.... spørs om jeg klarer å holde meg unna den kaffekoppen altså. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...