Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

Da er vi hjemme igjen fra en superfin ferie i "junaiten". :fnise: Det ble heldigvis ikke så alt for ille det med varmen, mannen min slet mer enn hva jeg gjorde. Veldig artig med ferie, men også veldig godt å komme hjem igjen. Det ble brukt litt vel mye penger. :POgså var det så koselig å komme hjem til pusen, og det var tydelig at han var glad for å ha oss hjemme også. Vi har ikke fått være mye alene altså, da mjauer han høylytt før han kommer tuslende etter - selv om det bare betyr at han må sitte og se på klesvasken som henges opp. :catmilk:

I dag kom endelig TR igjen. Dette er den andre syklusen på rad som har vært føkka. Denne gangen varte den i 46 dager. Tok faktisk to graviditetsstester mens jeg var på ferie, fordi man begynner jo å lure når mensen aldri dukker opp.. men neida, ingen grunn til forhåpninger! Jeg er litt usikker på hvor lang syklus jeg egentlig har nå, siden den er så rar. Trodde opprinnelig den var på 32-33-34 dager sånn ca. Den ene appen min sier følgende om gjennomsnittlig sykluslengde: 37 dager de siste ni mnd, 39 dager de siste seks mnd og 46 (!) dager de siste tre mnd. Sukk... det er jo lange sykluser uansett hvilken gjennomsnitt man skal gå ut fra. 

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny ladning med el-tester, pluss pre-seed for første gang. 

It's on bitch! PP 10 ftw! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo så kjipt når TR kommer, men samtidig med sånne lange sykluser så må det jo være en lettelse også, sånn at man hvertfall føler at man kan få startet igjen. Pre-speed høres bra ut!  Og ferie i junaiten ( :ler: ) også :)!

PP10 FTW! :tommelsmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit at syklusen oppfører seg sånn, satser på at den skjerper seg nå, etter litt ferie! Kan det være reisa som har forstyrret den denne gangen? Reising gjennom tidssoner kan jo påvirke syklus. Jeg går også for pree-seed og full el-testing nå. Og en tur til USA. Satser på at det er det som skal til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Yess - endelig noe bra å skrive om i forhold til prøvingen. På onsdag fikk jeg endelig en positivt EL-test. Hurra, det har jeg (av ulike årsaker) ikke hatt siden februar. Så nå har jeg og mannen lagt inn aksjer søndag, onsdag og torsdag. Håper virkelig at det gjør susen! I det minste er det større sjangs enn på lenge for at dette kan være gangen det klaffer. Så da håper jeg bare at resten av syklusen er normal, altså verken for kort eller for lang lutealfase. :) 

Hmmm... Positiv EL-test på onsdag betyr at EL var i går? I så fall blir kanskje IKM 8. september? Sånn ca. ihvertfall. :) 

Ellers har jeg nå begynt på jobb etter årets sommerferie. Hvor ble ferien av liksom? Er det mulig at tida skal gå så fort? Denne uka har vært skikkelig stress på arbeid, men i det minste har jeg vært flink og trent tre ganger. Hurra! Og ja - meget klar for helg nå. :biggrin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, positiv EL-test, og klaff med akjser er en veldig bra start! :) Positiv EL- test burde mest sannsynlig bety EL i går, ja. Jeg har sikkert lest det 50 ganger, men jeg har glemt hvor mange timer det går fra LH-toppen (positiv test) til egget løsner. Men så kunne man jo i teorien få den toppen én time etter at man tok en (negativ) test, og så ta ny (positiv) test neste dag, når det alt har gått ca. 23 timer. Så det er ingen eksakt vitenskap. Men uansett da, nå må dere jo ha truffet! Så er det bare å krysse fingrene for at det blir full klaff også :) God helg!

Endret av Illy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Så bra med positiv test :tommelsmil: . Lurt med den treningen også, jeg er jo helt overbevist over at det at jeg gikk bananas på sykkel i tre dager etter EL gjorde susen her :P 

Nå er det bare å nyte helga, og telle seg inn i DPO-land! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har tellinga begynt. Tror jeg er 8 dpo i dag. Det er litt oppmuntrende å endelig vite det i det minste. :) Jeg vet ikke helt når IKM er, og alle appene mine sier forskjellig. En sier onsdag, en annen fredag og den tredje sier lørdag. Ovia vil ha meg til å ta en test om fire dager. Selv tror jeg at jeg skal prøve å vente til onsdag. 

Så langt har jeg i hvert fall ikke merket noe som helst utenom det vanlige - hele kroppen er som normal. Jeg har imidlertid vært ganske flink med treninga denne uka også. :mrgreen:

Nå er det snart helg igjen - yess! Denne helga blir det fjelltur, og forhåpentligvis lite tenking på prøving osv. Det blir jo stort sett noen tanker i den retningen nesten hver eneste dag må jeg innrømme. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndag begynte jeg å spotte. Aaarrrrrrgh! Jeg skjønner ingenting. Det er jo for tidlig i syklusen til at TR skal komme. Det var fortsatt litt spotting i går også. Jeg forstår det ikke, fordi jeg bruker ikke å spotte i forkant av TR, hun bare kjører på fra starten av. Jeg håper bare ikke det er starten på nok en helt føkka syklusrunde... 

Så for å si det sånn: søndagen var kjip. Heldigvis var jeg på hyttetur sammen med svigerfamilie, så det var ikke tid og sted for å gi etter for fortvilelse. Nå er jeg bare litt matt og ekstremt oppgitt. Jeg kan jo ikke annet gjøre enn å se an hvordan denne syklusen utvikler seg. Hvis det er TR som er på gang håper jeg virkelig at det starter på "ordentlig" snart, ikke bare spotting i dagesvis. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende! Men har du tatt en test, sånn for å være på den sikre sida? Det kan jo være et symptom på graviditet og, særlig siden du ikke pleier å spotte. Ikke få forhåpninger, for jeg vet hvor kjipt det er når man blir skuffa etterpå, og jeg har hatt to  sykluser hvor jeg har spottet litt det siste året, uten at det var noe. Men sjekk ut den muligheten og :) Hvor langt har du kommet i dag? Denne ganen mener jeg å huske at vi ligger nesten likt, men at du er et par dager foran meg, og jeg har IKM på lørdag.

Håper du finner ut av det! Og at om det er vanlig spotting, så får i hvert fall tanta komme på rett tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo bare krysse fingrene for at det er en festeblødning! Du er vel 12Dpo nå? Da går det jo an å ta en test! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje være lurt å ta en test for sikkerhets skyld ja. Spotting trenger jo ikke bety mensen når du ikke pleier å spotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle dere. :) 

Planen min var egentlig å ta en test i morgen tidlig, siden jeg må jo innrømme at jeg har lest en del om festeblødninger de siste to kveldene. Men jeg er redd jeg bare har gitt meg selv forhåpninger. Jeg syns nemlig det virker som at det har kommet mer blod nå utover dagen, så da frykter jeg at det egentlig er TR som nå er her. Bare med en annerledes start enn vanlig.

Så nå er jeg litt trist rett og slett. Jeg hadde jo faktisk trua denne gangen, at vi faktisk hadde truffet bra og lagt inn en skikkelig innsats. Men akk...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, veit åssen det er med de forhåpningene! Skikkelig dritt! Stor :klem: til deg, du har absolutt lov til å være trist!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt, helt lov og innafor å være skuffa :klem: Spotta en gang jeg også, og fikk skikkelige forhåpninger. Viste seg å bare være tilfeldig, aner ikke hvorfor, ikke skjedd før eller siden :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, jeg kjenner til den følelsen :klem:Det er enda tristere nå en vet at det er ekstra sannsynlighet for klaff også. Og sikkert særlig når syklusen endelig oppfører seg bedre etter ei stund med tull. Håper både du, mannen og katten er ekstra snill mot deg i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har det vært ekstremt hektisk på jobb denne uka, så jeg har ikke hatt muligheten til å kjenne så mye på skuffelsen. Men nå sitter jeg her i sofaen med klump i halsen. Dumme TR er her enda, fordi jeg har jo så sinnsykt lange og til tider ustabile sykluser.

Det er nå ett år siden jeg sluttet på p-pillen, og jeg må jo innrømme at jeg trodde at det skulle skje innen ett år liksom. Men nei.. jeg driver nå og vingler fram og tilbake mellom om jeg skal ringe til den gynekologen som vi var til i april og varsle fra om at nå har det gått ett år og det klaffet ikke i løpet av sommeren heller. Det var jo på en måte hva vi avtalte i vår. Det er bare det at jeg skulle så inderlig gjerne ha ordnet saken selv... Jeg får snakke med mannen og høre hva han syns. Han tar det nok ikke like tungt som meg, men så er han myyye mer optimistisk av natur og har full tro på at dette ordner seg. 

Ute regner det, og matcher humøret mitt perfekt. Katta har av en eller annen merkelig grunn gjemt seg under sofaen og lagt seg til å sove der. Både jeg og mannen har ropt og leita rundt i huset, og vært overbevist om at pusen var gått ut på tokt. Men neeeeida, plutselig mens jeg sitter her og skriver hører jeg skrapelyder under sofaen, og da er da katta som ligger og strekker seg, og såvidt orker å se på meg. Merkelige vesenet. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du? Jeg ville ringt gynekologen jeg ;) Ikke fordi jeg har gitt opp håpet for at du skal klare det selv, men ofte er det jo litt sånn at når andre systemer settes i gang så senker man skuldrene litt, og vips så sitter det plutselig allikevel :) .

Katter er sære dyr :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til gynekologen i går. Vi hadde en samtale om muligheter for veien videre og hva vi ønsket å gjøre framover.

Hvis vi velger å gå "videre" så kan vi enten gå for undersøkelse av eggstokkene mine, eller vi kan prøve pergotime. Sånn umiddelbart syns jeg det høres litt skummelt ut med en undersøkelse av eggstokkene, siden det fordrer et inngrep og narkose - så jeg sa at jeg heller ønsker å prøve pergotime. Noe som legen var enig i, i og med at alderen min ikke tilsier at man trenger å stresse noe som helst enda. 

Så nå har jeg fått resept på to runder med pergo, og en oppskrift på hvordan det hele skal gjennomføres. Jeg har nå lest litt mer om pergotime på nettet, og jeg er ikke helt fri for bekymringer. Det er jo hormoner og jeg er jo litt smånervøs for alle mulige bivirkninger etc. 

Jeg og mannen snakket mer om saken i går kveld, og han ønsker at vi skal la det gå litt lengre tid før vi prøver med pergo. Etter å ha lest litt mer om saken, så er jeg også enig. Jeg tror, ihvertfall slik jeg føler det nå, at jeg tror vi venter med pergo til i november/desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...