Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

Det ER ganske mye venting, og jeg her helt enig i at det er kjedelig. Å vente på at TR skal forsvinne er det aller kjedeligste av alt, syns jeg, for da må man jo slite med plager og blod i tillegg. 

Lykke til hos legen! :) Det er veldig greit å få noen svar, og forhåpentligvis er det positive svar, så slipper du å bekymre deg. Eller du får vite hva som kan rette opp i ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok en gang er det søndag, og ute pøser det ned. Egentlig er det bare herlig, fordi da kan man sitte i sofaen med god samvittighet. ;) 

Takk for lykkeønskning, Illy! Legetimen gikk ok. Legen min er stort sett ganske så grei syns jeg. Selv om han vet at jeg sluttet på p-pillen i september og han understreket at det kan gå så lenge som 1-1,5 år før man blir gravid uten at det nødvendigvis er noe galt, så var han med på at jeg godt kunne ta noen blodprøver for å finne ut av det med hormonnivåene etc. Særlig når jeg la fram det med muligens for kort lutealfase. Så jeg skal ta blodprøver den 29de, når jeg er senere i syklusen. Nå har jeg akkurat blitt ferdig med mensen, så da var det feil tidspunkt for å ta blodprøve. Men etter påske, da blir det! :) 

Ellers så gleder jeg meg veldig til påske! Da tar vi med oss katta og drar på ei hytte på fjellet. Blir stas! Har også tatt litt av med de smågodt-prisene som har vært den siste uka, så nå er påskeegget sikra for å si det sånn! :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, i går opplevde jeg faktisk slim! Aner ikke helt hvorfor, fordi el-testene er så negative som man kan få det. Trodde slim var NÅR man hadde el jeg. Uansett så ble Ovia-appen helt vill og rekalkulerte fruktbarhetsperioden min til at jeg nå plutselig er på mitt mest fruktbare. Jaja, her kjører man uansett på som normalt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snotra skrev:

Hmm, i går opplevde jeg faktisk slim! Aner ikke helt hvorfor, fordi el-testene er så negative som man kan få det. Trodde slim var NÅR man hadde el jeg. Uansett så ble Ovia-appen helt vill og rekalkulerte fruktbarhetsperioden min til at jeg nå plutselig er på mitt mest fruktbare. Jaja, her kjører man uansett på som normalt. :) 

Jeg tror slimet gjerne starter når el er på vei, og at selve el er på siste dag med slim, eller til og med rett etter at slimet er borte igjen. Siden jeg ikke har brukt el-tester, har jeg ikke fått testet dette ut i praksis, sånn helt nøyaktig, men det ser ut til å stemme for meg. Sperm trives godt i el-slim, og kan overleve i det noen dager. Så kjør på :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Illy skrev:

Jeg tror slimet gjerne starter når el er på vei, og at selve el er på siste dag med slim, eller til og med rett etter at slimet er borte igjen. Siden jeg ikke har brukt el-tester, har jeg ikke fått testet dette ut i praksis, sånn helt nøyaktig, men det ser ut til å stemme for meg. Sperm trives godt i el-slim, og kan overleve i det noen dager. Så kjør på :biggrin:

Aha! Dette var nyttige opplysninger som jeg ikke var klar over fra før av. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. :) Har jo aldri hatt noe slim før, så kanskje det er den der grapefruktjuicen som starter å virke? Uansett - som man sier her i nord: nu bi det! Holdt på å overfalle mannen før vekkerklokka ringte i morrest. Synd man måtte rekke buss, hvis ikke så. ;) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18 Mar 2016 at 11.37, Snotra skrev:

Aha! Dette var nyttige opplysninger som jeg ikke var klar over fra før av. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. :) Har jo aldri hatt noe slim før, så kanskje det er den der grapefruktjuicen som starter å virke? Uansett - som man sier her i nord: nu bi det! Holdt på å overfalle mannen før vekkerklokka ringte i morrest. Synd man måtte rekke buss, hvis ikke så. ;) :fnise:

Det er jo bare veldig hyggelig å svare :) Jeg fikk også slim etter at jeg begynte med grapefruktjuice, kanskje jeg bare ble oppmerksom på det, men jeg velger å mene at den virker! Håper du overfalt mannen da han kom inn døra etter jobb i stedet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det like før vi hiver katta i bilen og kjører opp på fjellet. Hurra! :-)

Ellers kan jeg rapportere om at alle tre appene mine rapporterer om at jeg skal ha vært på mitt mest fruktbare nå i helga. EL-testene er ikke enige i det i det hele tatt. Så langt har de vært så negative som man kan få de, bittelitt sterkere på lørdag, men helt hvitt igjen i går. Kommer til å fortsette å teste i noen dager til selvsagt, men syns det er rart at det ikke skjer noe snart. Kanskje jeg burde ha testet to ganger om dagen, men det syns jeg er litt for voldtsomt. 

Nei nå blir det å fokusere på påske her: krim, påskeegg og forhåpentligvis noen skiturer. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snotra skrev:

Da er det like før vi hiver katta i bilen og kjører opp på fjellet. Hurra! :-)

Ellers kan jeg rapportere om at alle tre appene mine rapporterer om at jeg skal ha vært på mitt mest fruktbare nå i helga. EL-testene er ikke enige i det i det hele tatt. Så langt har de vært så negative som man kan få de, bittelitt sterkere på lørdag, men helt hvitt igjen i går. Kommer til å fortsette å teste i noen dager til selvsagt, men syns det er rart at det ikke skjer noe snart. Kanskje jeg burde ha testet to ganger om dagen, men det syns jeg er litt for voldtsomt. 

Nei nå blir det å fokusere på påske her: krim, påskeegg og forhåpentligvis noen skiturer. :-)

Fjelltur, ski, krim, ski og påskeegg, det høres herlig ut! 

Jeg har lest at noen har testet to ganger daglig for å få med seg EL, men jeg er enig i at det høres voldsomt ut. Kanskje EL var senere på lørdag, etter at testen hadde vært litt sterkere? Men hør på appene du, alle tre kan ikke ta helt fullstendig feil samtidig vel!

Ha ei flott og romantisk påske! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Marimba og Illy. :)

Da er vi hjemme igjen. Godt det også etter å ha levd litt spartansk på ei hytte. Til og med katta er fornøyd, han liker å springe villmann fram og tilbake, og det er det litt liten plass til på ei hytte. :fnise:

Ellers gikk det ikke så bra med el-testene denne gangen. Fikk testet på mandag, fortsatt negativ, men på tirsdag glemte jeg det helt - var så utslitt etter tidenes lengste skitur. Så da blir denne pp uten sikkert påvist eggløsning. Jeg har defor veldig liten trua på klaff denne gangen, menmen. Vi har det minste lagt inn aksjer og kost oss sammen, jeg og mannen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren da, det er kjedelig når man ikke vet når/om eggløsning var, og ikke har trua. Men kose seg og legge inn aksjer er jo det viktigste, så håpet er ikke ute. Jeg har det jo altså på samme måte denne perioden. Kanskje vi kan si at vi ikke blir så skuffa hvis mensen kommer, men ekstra glad (om mulig) hvis den ikke gjør det. Kos deg siste bit av påska også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, så kan det bli jo klaff med aksjer uten at man er så flink med  el-tester, men det blir null klaff selv om man er aldri så flink med el-tester dersom man ikke legger inn aksjer ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat vært til legen for å ta de blodprøvene vi ble enige om. Skal sjekke hormonbalansen plusspluss. Det tar noen dager før de er ferdige analyserte, så jeg går ut fra at jeg kommer til å ringe legekontoret over helga en gang. Forhåpentligvis ser alt veldig fint ut, og ikke minst at jeg kan bli litt mer beroliget sånn sett. Det blir spennende å se! :) 

I natt våknet jeg i firetida av at jeg hadde sykt til kramper nederst i mageregionen. Dette har jeg aldri opplevd før, det var så vondt at jeg nesten måtte bite i puta. Heldigvis ga det seg etter ei lita stund, men jeg kjenner fortsatt litt småstikkinger der nede. Merkelig, sånn har jeg aldri opplevd før. 

Ellers er det vanskelig å si når IKM er denne gangen, men appene mine påstår det er på mandag. Ovia mener jeg skal ta en graviditetstest nå på torsdag! Det er mulig jeg tester på fredag hvis tr ikke har kommet, jeg får se hvor utålmodig jeg blir. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være du hadde sterke EL-smerter? Men mest av alt høres det for meg ut som en vanncyste som sprakk. Har du tatt noe innvendig UL og sjekker om du har cyster på eller ved eggstokkene...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Det kan være du hadde sterke EL-smerter? Men mest av alt høres det for meg ut som en vanncyste som sprakk. Har du tatt noe innvendig UL og sjekker om du har cyster på eller ved eggstokkene...?

Hei, Havrekjeksen! :) Jeg har aldri fått sjekket meg selv for cyster, men det kan jo høres ut som at det var det som det var. Var utrolig vondt og det var "murringer" som fortsatte resten av dagen i går. Veldig ømt rett og slett. 

Evt. så var det EL-smerter. Jeg ble faktisk så inspirert av forslaget ditt (og Ovia-appen, som mente det samme plutselig) at jeg tok en EL-test. Men den var ganske så negativ, selv om den ikke var helt "død". (Altså, det var en liten strek der, men ikke sterk nok.) 

Ellers så kan det rett og slett være kroppen som har startet med TR. Syns jeg har mer murringer i ryggen nå i dag, og det er typisk for meg ved begynnelsen av TR. Så jeg får se hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke er TR på vei! Det kan jo kanskje være noe positivt også? Særlig siden dette er noe helt nytt for deg, og ikke vanlig start på mensen. Jeg tror til og med at en litt positiv el-test kan være et godt tegn, men det kommer fra ikke-vitenskaplige kilder. Jeg har hatt vanncyste som sprakk, antageligvis i hvert fall. Legen sa bare at det var det, uten å undersøke meg nærmere, siden smertene ble borte igjen. Det høres nok ganske likt ut.

Det blir spennende å følge med, og med test på fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stikker innom og sier hei :vinke: Jeg sliter også med ustabile sykluser og korte lutealfaser, har vært prøver siden juli i fjor. Så jeg ble veldig nysgjerrig på hva legen sa når du snakket om korte lutealfaser. Fikk du noe info? Eller må du vente på svar på blodprøvene? Lurer fælt på om det kan ha noe å si, jeg har også rundt 10 dager mellom EL og IKM, og på dette tidspunktet leter jeg etter alt som eventuelt kan fikse det og gjøre at spiren sitter.... Ønsker deg masse lykke til denne PPen :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Atziri skrev:

Stikker innom og sier hei :vinke: Jeg sliter også med ustabile sykluser og korte lutealfaser, har vært prøver siden juli i fjor. Så jeg ble veldig nysgjerrig på hva legen sa når du snakket om korte lutealfaser. Fikk du noe info? Eller må du vente på svar på blodprøvene? Lurer fælt på om det kan ha noe å si, jeg har også rundt 10 dager mellom EL og IKM, og på dette tidspunktet leter jeg etter alt som eventuelt kan fikse det og gjøre at spiren sitter.... Ønsker deg masse lykke til denne PPen :smilyblomst:

Heisann Atziri! Hyggelig med hilsen og lykkeønskninger! :) 

Angående legebesøket - han sa ingenting spesielt om det med lutealfasen. Da jeg tok det opp, sa han kun at det ikke var uvanlig at det tok tid før syklusene ble stabile og "normale" når man slutter på p-piller. Han sa at det var normalt at det kunne ta opp til 1-1,5 år før man ble gravid. Så ikke være bekymret etc. :PSå lite kunnskap og støtte å få der i denne omgang, men det er sikkert fordi det har gått såpass "kort" tid enda. Jeg sluttet jo med p-piller i september. Men blodprøver gikk han med på. Så jeg er spent på om de forteller noe fornuftig. Har du egen dagbok her du også, Atziri? 

 

Jeg har forresten ikke tatt en test i dag. Glemte det helt av i morrest, fikk det så travelt. Pluss jeg lurer på om jeg spottet litt i går ettermiddag, og da ble jeg overbevist om at TR er på vei... Får se om jeg tester i kveld eller i morra, hvis det ikke utvikler seg noe mer. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom på lørdagskvelden, som fryktet. Veldig skuffende. Det var selvsagt det jeg hadde mistanke om, men skuffelsen er der uansett. Nå må jeg bare prøve å ikke fokusere på det og heller tenke at det skal gå bra neste gang. Heldigvis er mannen min positiv av natur, for det er ikke jeg. Jaja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er skuffa. Selv om man ikke tror det har klaffet blir man jo skuffa når man får beviset (og når det endelig klaffer føler man seg helt uforberedt og lurer på hva i alle verden man har gjort :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...