Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

For noe dritt! Skjønner godt at du er demotivert og lei. Håper at du finner ut av hva som skjedde, og at syklusen stabiliserer seg framover! Det er jo helt sant, det er fordeler med å ikke ha barn og. Jeg tenker en del på det selv. Når man er inne i prøvemoduset, kan visst babyer og barn kjennes overveldende viktig ut. Som om det er det som skal til for å bli lykkelig i livet. Men jeg kjenner flere som er lykkelige uten barn, selv om jeg vet at det har vært en sorg for noen av dem. Jeg vet at jeg også kan bli lykkelig om prøvingen ikke lykkes, men det er en lang vei fram dit. Når det er sagt, så tror jeg det kommer til å ordne seg for dere! Bare motivasjonen og gleden kommer tilbake :)  Og det går an å få støtte og hjelp hvis det er problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for kommentarer og medfølelse, det setter jeg veldig stor pris på. :) Selv om noen få venner vet at vi prøver å få barn, er det faktisk ikke så mange kommentarer å få når jeg lufter min frustrasjon (ikke at jeg har gjort det særlig mye, nevner det knapt for noen), stort sett sier de at jeg ikke må stresse og bekymre meg. 

Jaja, humøret begynner å stige sakte, men sikkert. Det er veldig godt å ikke ha mensen lengre. Heldigvis var jeg i helt fin form alle tjue dagene TR varte. Vanligvis bruker jeg å få ganske så vondt i korsryggen, men denne gangen var det ingenting. Jeg må innrømme at jeg er veldig spent på når TR kommer neste gang. Blir det når syklusen har vart i 32 dager? (Som er gjennomsnittlig for meg.) I så fall skal jeg få mensen igjen om tre dager. For å si det sånn, jeg har ikke trua denne pp. :P

Mannen har fått innkalling og skal levere sin prøve nå på torsdag. Så vi må prøve å kose oss litt i helga før han må være avholds fram til prøven er levert. :) Må si jeg er veldig spent altså. Jeg lurer også veldig på hvor lang tid det tar før vi får vite resultatet. 

Jaja, det var en liten oppdatering fra meg. Håper det går bra med alle dere andre prøvere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, mensen igjen igjen om tre dager? Siden du plutselig blødde igjennom hele forrige syklus, mener du? Off, veit ikke helt hva man skal håpe på heller. På en måte er det kanskje greit å få det overstått med en normal mens, sånn at man føler seg enda mer på rett kjør igjen, men på den andre siden så må det jo være fryktelig slitsomt og demotiverende med enda en ny runde. 

Tiden vil vise! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var det rolig søndag igjen. Herlig altså! Det er få ting jeg liker så godt som å nyte min kaffekopp og lese aviser etc. :)

Jeg begynner endelig å få opp både humør og prøvemotivasjon igjen. Jeg er riktignok i syklusdag 40, så det er ikke gøy, men dog. Prøver å ha trua på at ting skal være normalt i neste syklus igjen. Etter å ha gått igjennom de tre appene jeg bruker, antar jeg at IKM skal være rundt førstkommende onsdag, men hvem vet. (Ikke at jeg har trua altså.) Skal starte med el-tester igjen tenkte jeg, samt hive meg over grapefruktjuicen. Så får jeg se om det ikke blir både hostesaft og preseed etter hvert også. Jeg har virkelig blitt innbitt på at dette må vi da klare snart! Men samtidig prøver jeg å ikke tenke så mye på det i hverdagen. Men det gradvis litt mer og mer sårt.

Mannen leverte sædprøve nå på torsdag. Vi er selvsagt kjempespente på resultatet. Og på hvor lang tid det vil gå før vi faktisk hører noe. Hmmm.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med lange sykluser :( Vi fikk forresten svar på sædprøven etter type fem minutter, så tror ikke det er noe som skal ta så lang tid? Dere hører sikkert fra de i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi? Det var kjapt! Hvor leverte dere prøven? Mannen min fikk bare en beholder i posten som han skulle levere fra seg på sykehuset. Der var det lite info å få annet enn "takk skal du ha" fra hun i skranken. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var hos privat gynekolog. Jeg leverte prøven som mannen hadde tatt hjemme, også gikk det fem minutter, så hadde jeg min konsultasjon. Og da begynte hun timen med å si resultatene fra prøven, før hun gjorde en undersøkelse av meg :) Så det er vel litt annerledes, i og med at jeg hadde undersøkelse rett etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Atziri skrev:

Vi var hos privat gynekolog. Jeg leverte prøven som mannen hadde tatt hjemme, også gikk det fem minutter, så hadde jeg min konsultasjon. Og da begynte hun timen med å si resultatene fra prøven, før hun gjorde en undersøkelse av meg :) Så det er vel litt annerledes, i og med at jeg hadde undersøkelse rett etterpå. 

Aha, jeg forstår, tusen takk for svar. Jeg og mannen var hos privat gynekolog sammen i slutten av april. Da ble det tatt blodprøver av meg og bestilt prøvetaking av mannen på det lokale sykehuset. Veldig fint at gynekologen din kunne ta seg av mannens prøver også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et herk å vente på ny syklus.. Jeg fant jo eggløsningen litt tidligere enn forventet nå, så jeg skal definitivt fortsette å teste. Om det ikke blir klaff nå, skal jeg kjøpe noen digitale EL tester og dobbeltsjekke med dem når billigtestene blir positive, for jeg føler det blir litt tolkning med dem. 

Jeg har også kjempetro på pre-seed, har blitt gravid med det to ganger før (og et barn som resultat) og aldri blitt gravid uten. Men det er noe usexy kliss. Du er advart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kjempegreit :) Men regner med dere også får svar snart. Evt går det an å ringe på mandag? Lykke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De søndagene dine høres alltid så koselige ut! :) Du vet akkurat hvordan man skal nyte dem.

Vi fikk også svar på sædprøve etter bare et par timer. Ville ringt i morra og spurt :) Hos oss skulle de ringe dersom noe var utenom normalen, og ellers hørte vi ingenting. Det var også privat. Men det er jo dumt om dere venter på svar hvis prøven var normal, og de tenker at da er det ingen grunn til å gi beskjed.

Godt at humør og prøvemotivasjon er på vei tilbake :) Jeg kjenner til den blandingen av optimisme, innbitt kampvilje og sårhet. Det er ikke lett å prøve lenge, og holde humøret oppe. Noen dager går det fint, og jeg tenker at selvfølgelig ordner det seg, mens andre ganger kjennes det nytteløst. Men innerst inne har jeg faktisk tro på at det går bra, for alle her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, inne og hilser på :)  ikke for å trøste eller noe, men med turbo på 13 mnd bble jeg igrunn litt misunnelig på de rolige søndagene dine.. Blir ikke mye avislesing her for tida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leverte også sædprøve på sykehus. Fikk ikke beskjed om når vi skulle få svar, så jeg regner med de kjører den "gi beskjed hvis den er unormal". Jeg ringte etter ca en uke og spurte. Den var normal. Så jeg hadde ringt hvis jeg var deg :) 

Jeg gir forresten en tommel opp for Pre-Seed jeg også ;) Veldig usexy med de sprøytene. Men whatever altså. Det blir fort glemt :) Det var jo litt morsomt også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg endelig fått svar! Ringte til legekontoret i går, og dama som tok telefonen fortalte at resultatene våre hadde blitt sendt i posten i går, og at hun kunne ikke fortelle meg noe om det som sto der. Naturligvis ble jeg bekymret, ble kvalm faktisk. Heldigvis så var brevet kommet i posten i ettermiddag - og hurra! Alt er normalt til oss begge to! :laugh: 

Så da sto det også i brevet at vi skal henvende oss dit igjen hvis det har gått et år siden p-pilleslutt uten hell. Dvs. I september. 

Veldig letta nå altså. Da får jeg bare overse det faktum at jeg er på dag 43 i syklusen. For i dag ihvertfall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var godt å høre! Vi er sånn som dere, alle prøvene er bra, men jeg har lange sykluser. Fikk derfor tilbud om pergotime, noe som vi prøver denne syklusen. Det er sikkert mulig for deg også hvis du ønsker etterhvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra, så bra med alt normalt! Det hjelper mye å vite det, altså :) Og jeg skjønner godt at du ble bekymra av svaret til legekontordama. Godt det ikke tok alt for lang tid før den posten kom. Da jeg ringte for å få svar, sa hun jeg snakket med "alt ser fint ut..." og så "...hmm... eh...hmm". Men nølingen viste seg å bare handle om et svar som hadde vært litt forsinket, men som var på plass. Hadde hjertet i halsen ei kort stund, og er glad det bare varte i ett minutt, ikke en hel dag!

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det i alt før brevet kom? Jeg driver jo også å vente på svar fra min time, 20. mai... men har ikke hørt noe enda. Bør jeg ringe kanskje? Det var kun prøver av meg da, ikke samboer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.6.2016 at 23.40, Marimba skrev:

Hvor lang tid tok det i alt før brevet kom? Jeg driver jo også å vente på svar fra min time, 20. mai... men har ikke hørt noe enda. Bør jeg ringe kanskje? Det var kun prøver av meg da, ikke samboer. 

Brevet var datert den 12te, ble sendt den 14de og kom i posten den 15de. Jeg tok mine prøver i april og legen skrev i brevet at hun ventet med å svare på mine prøver slik at hun kunne svare oss begge samtidig. Men det hadde sikkert vært annerledes hadde prøvene vist noe bekymringsverdig. Jeg syns du skal ta en telefon jeg, hvis du ikke allerede har gjort det. :)

 

Da er jeg i syklusdag 45. Arrrgh, nå begynner jeg å bli frustrert. Vil bare starte på nytt igjen med en normal syklus. Det er nesten så jeg vurderer å ta en graviditetstest i morgen tidlig bare for å ikke få forhåpninger. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres frustrerende ut :icon_frown: Jeg ville tatt en test jeg, altså. Det kan jo være at det er en annen grunn enn lang syklus. Det hadde vært på sin plass og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...