Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

Hurra! I ettermiddag tok jeg to nye graviditetstester, og den digitale viste nå 2-3 uker og strimmeltesten viste en tydelig strek. Yay! Det føltes som en stor lettelse. :biggrin:

Jeg har et merkelig legekontor, fant jeg ut i dag. Ringte nemlig for å høre om muligheten for å ta en blodprøve for å måle hcg-nivået, og dama på telefonen skjønte ikke hva jeg mente egentlig. Hun var bare sånn: Hvis du er gravid, skal du ikke ha en time til legen? Jeg svarte at jo, jeg tenkte å bestille det etter hvert også, men at jeg nå bare ville sjekke at hcg-nivået var "normalt". Jeg fikk til svar at jeg bare kunne stikke innom og ta en blodprøve, uten at jeg helt fikk inntrykk av at hun skjønte hva jeg mente. Og legetime kunne jeg ordne nå med en gang. Så jeg fikk time til fastlegen om fjortendager, hun ville egentlig ha meg inn enda tidligere. Da jeg kom til legekontoret i dag var alle sykepleierne som jeg møtte på like "uvitende" i forhold til formålet med å måle hcg-nivået, men jeg fikk dratt ut av hun som tok blodprøven at jeg kunne ringe dem på mandag, så kanskje de fikk til å fortelle meg noe om resultatet. Hvis ikke måtte jeg vente på den legetimen. Hmmm... Og jeg spurte nok en gang noen spørsmål om legetimen: er det ikke sånn at den skal finne sted litt senere, at jeg er ikke så langt på vei enda liksom.Da fikk jeg til svar at det var opp til legen selv om dette blir min første svangerskapskontroll eller ikke. Også ga hun meg et urinprøveglass i tilfelle. I tilfelle hva da? I tilfelle legen der og da finner det for godt at dette er min første svangerskapskontroll? Dama var faktisk litt irritert fordi at jeg stilte spørsmål ved hele greia, så jeg bare gikk. Merkelig. Eller er det sånn det skal være? At man skal inn til en "vanlig" legetime først før man bestiller første svangerskapskontroll? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra med den testingen :) 

 

Hehe, merkelig legekontor! Aldri hørt om "vanlig" legetime før første svangerskapskontroll. Hva skal du gjøre da liksom? :klo: Samtidig går det jo an å fylle ut helsekort og måle blodtrykk og sjekke urin å sånn, og fødeplass kan jo også bestilles med en gang, men det blir jo på en måte første svangerskapskontroll. Og du må uansett tilbake rundt uke 12 for å ta blodprøver.

Nei jeg må bare si at jeg gleder meg så fælt på dine vegne altså! Sitter her og gliser :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med test!

Og what the faaack til legekontoret? Alt var merkelig, vet ikke hvor jeg skal begynne :fnise: Etter at jeg mistet stakk jeg innom flere ganger og tok blodprøver for å se om hcg-nivået sank. Jeg hadde nemlig mine tvil om at ting var som det skulle da jeg for fader aldri sluttet å blø. Jeg forklarte det bare kjapt på labben og de tok prøver uten problem. Gudhjelpes, for noen rare folk på ditt kontor :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2017 den 14.06, Weebs skrev:

Så bra med test!

Og what the faaack til legekontoret? Alt var merkelig, vet ikke hvor jeg skal begynne :fnise: Etter at jeg mistet stakk jeg innom flere ganger og tok blodprøver for å se om hcg-nivået sank. Jeg hadde nemlig mine tvil om at ting var som det skulle da jeg for fader aldri sluttet å blø. Jeg forklarte det bare kjapt på labben og de tok prøver uten problem. Gudhjelpes, for noen rare folk på ditt kontor :P 

 

På 15.6.2017 den 21.00, Marimba skrev:

Så bra med den testingen :) 

 

Hehe, merkelig legekontor! Aldri hørt om "vanlig" legetime før første svangerskapskontroll. Hva skal du gjøre da liksom? :klo: Samtidig går det jo an å fylle ut helsekort og måle blodtrykk og sjekke urin å sånn, og fødeplass kan jo også bestilles med en gang, men det blir jo på en måte første svangerskapskontroll. Og du må uansett tilbake rundt uke 12 for å ta blodprøver.

Nei jeg må bare si at jeg gleder meg så fælt på dine vegne altså! Sitter her og gliser :nigo: 

Veldig bra at dere også stusser når dere hører om legekontoret mitt. :fnise: Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Det er mest så jeg har lyst til å avbestille timen jeg fikk til legen. Altså booke den om til et par uker senere og heller da bestille en første svangerskapskontroll. Jeg kommer til å ringe legekontoret i løpet av morgendagen da, så får jeg høre om det er noen som klarer å fortelle meg noe om resultatet på blodprøven. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 6 + 2. :) 

Fortsatt så godt som ingen symptomer. Det eneste som kanskje kan tolkes som symptomer er at jeg er ekstremt trøtt på ettermiddagene + at jeg er litt mer slapp. Tok meg en joggerunde i går, og enten er formen myye dårligere enn hva den var eller så er det rett og slett pga graviditeten. Fikk meg en nysekule i går kveld, og da gjorde det skikkelig vondt i mageregionen for hvert eneste nys. Jeg håper ikke det betyr noe skummelt. 

Tankene snurrer mye rundt i hodet om stort og smått  tilknyttet graviditeten, både når det gjelder om dette kommer til å gå bra hele veien, tanker tilknyttet jobben, når skal vi fortelle noen om det hele osv osv. :unsure:I morgen har jeg avtalt et møte med sjefen. Det er kanskje litt tidlig å fortelle det, men samtidig er det veldig mye reisevirksomhet tilknyttet jobben min for tida. Dette vil jo være uproblematisk så lenge formen fortsetter som den gjør. Men hvis noe skulle endre seg, så bør sjefen min ha en plan B liggende klar. Og jeg tenker det er lettest mulig for han hvis han kan utarbeide denne plan B så raskt som mulig. Ellers så har jeg og mannen snakket mye om NIPT-test i det siste. Vi har landet på at vi skal ta en slik test. Jeg er 34 og han 40, så vi fant ut at dette er det som er mest rett for oss. 

Puh, det er så mye å bekymre seg for og tenke på for tida. Men jeg klager egentlig ikke altså. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Snotra skrev:

I dag er jeg 6 + 2. :) 

Fortsatt så godt som ingen symptomer. Det eneste som kanskje kan tolkes som symptomer er at jeg er ekstremt trøtt på ettermiddagene + at jeg er litt mer slapp. Tok meg en joggerunde i går, og enten er formen myye dårligere enn hva den var eller så er det rett og slett pga graviditeten. Fikk meg en nysekule i går kveld, og da gjorde det skikkelig vondt i mageregionen for hvert eneste nys. Jeg håper ikke det betyr noe skummelt. 

Tankene snurrer mye rundt i hodet om stort og smått  tilknyttet graviditeten, både når det gjelder om dette kommer til å gå bra hele veien, tanker tilknyttet jobben, når skal vi fortelle noen om det hele osv osv. :unsure:I morgen har jeg avtalt et møte med sjefen. Det er kanskje litt tidlig å fortelle det, men samtidig er det veldig mye reisevirksomhet tilknyttet jobben min for tida. Dette vil jo være uproblematisk så lenge formen fortsetter som den gjør. Men hvis noe skulle endre seg, så bør sjefen min ha en plan B liggende klar. Og jeg tenker det er lettest mulig for han hvis han kan utarbeide denne plan B så raskt som mulig. Ellers så har jeg og mannen snakket mye om NIPT-test i det siste. Vi har landet på at vi skal ta en slik test. Jeg er 34 og han 40, så vi fant ut at dette er det som er mest rett for oss. 

Puh, det er så mye å bekymre seg for og tenke på for tida. Men jeg klager egentlig ikke altså. :)

 

Jeg hadde bare troppet opp på lege kontoret og bedt om 2 hcg blodprøver med 3 dagers mellomrom ;) hvis de ikke skjønner hva du mener så får du be dem google det ;)

Jeg personlig hadde ikke sagt det til sjefen enda...eller vet sjefen din om problemene dere har hatt? At dere vurderte prøverør osv? Det bli isåfall anderledes :)

Det at du er slapp og trøtt er nok helt klart knyttet til graviditeten ja ;)

Jeg er helt enig i at NIPT test er lurt, vi vurderte den sterkt selv, men endte opp med sånn fosterdiagnose i uke 13 hos en spesialist.  Men vi er jo ikke like sikre som vi ville vært med en nipt test, jeg kjenner litt uro rundt akkurat det. 

Masse lykke til videre! Jeg synes det er sååå herlig at spiren satt hos dere til slutt

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir i alle fall akutt i rævva form når jeg har hCG i blodet! :) 

Jeg sa fra til sjefen FØR jeg var gravid jeg, fordi det var snakk om noe jobbreising midt i prøverørsforsøket. Jeg har utelukkende gode erfaringer med dét :) Han spurte og gravde ikke underveis, men jeg ble skjermet og fikk selv legge lista for hva jeg orket av reising etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært veldig trøtt og sliten, men det henger nok mest sammen med at jeg sov veldig lite og dårlig i natt. Ellers kun litt murringer å melde i forhold til symptomer. :) 

Jeg snakket med sjefen i dag. Han gratulerte så mye og var glad på våre vegne. Og han satte pris på at jeg sa fra allerede nå, selv om han skjønner at det fremdeles er veldig tidlig og mye kan skje. Nå fikk vi lagt en liten plan for diverse framover, og han er varslet i forhold til at det i verste fall kan bli utfordringer med reising. 

Apropos. I morgentidlig bærer det avsted på en tredagers jobbreise med ekstremt lange dager og offisielle middager på kveldene. Jeg ser virkelig ikke fram til det denne gangen. Ettermiddagene og kveldene foretrekker jeg helst å tilbringe på sofaen akkurat nå. Har også handlet inn diverse kjeks og sjokolade for å ha på lur i veska. Man vet jo aldri hva som skjer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 7+0. I går kveld tok jeg en ny CB-test og heldigvis viste den 3+ uker. :) 

Jeg har hatt ei kjempetung uke på jobb med fryktelig lange dager, så når jeg kom hjem fra jobbreisen i gårkveld var det sofaen for alle pengene. Men heldigvis har jeg ikke vært plaget av symptomer annet enn at jeg er mer sliten og trett enn normalt. Så nå teller jeg ned timene til det blir helg. :) 

På onsdag fikk jeg endelig svar på hcg-blodprøven jeg tok forrige torsdag (da jeg var 5+6), og den viste et nivå på 18000. Dama på telefonen kunne ikke fortelle meg noe mer enn som så, men ut i fra hva jeg googlet meg fram til så er dette høvelig normalt. I går ringte imidlertid legekontoret meg igjen, og da hadde de snakket med legen om prøven. Han mente vel også at det var et normalt tall, men han ønsker å undersøke nærmere hvor langt jeg faktisk er på vei og at når jeg skal til legetimen som jeg har på tirsdag (som jeg ikke vet om er første svangerskapskontroll eller ikke), så skal han undersøke meg med ultralyd. Jeg må innrømme at jeg ble veldig overrasket over dette. Jeg trodde nemlig ikke at fastlegen min kunne undersøke noe med UL. Så det blir jo veldig spennende!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at testen viser 3+ uker og at nivået på hcg-prøven er normal. Jeg er selv 6+0 i dag og jeg kan omtrent ikke vente på ultralyden jeg skal ha neste uke. Det blir fint for deg og det å se om alt er bra. En bekreftelse på at embryoet ligger på riktig plass. 

Det er spennende og nervepirrende på samme tid det her. Jeg gleder meg sånn til jeg kan begynne å slappe litt mer av. De 12 ukene altså. La det gå fort!!! I mellomtiden så får vi bare holde hverandre med selskap her inne :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snotra skrev:

I dag er jeg 7+0. I går kveld tok jeg en ny CB-test og heldigvis viste den 3+ uker. :) 

Jeg har hatt ei kjempetung uke på jobb med fryktelig lange dager, så når jeg kom hjem fra jobbreisen i gårkveld var det sofaen for alle pengene. Men heldigvis har jeg ikke vært plaget av symptomer annet enn at jeg er mer sliten og trett enn normalt. Så nå teller jeg ned timene til det blir helg. :) 

På onsdag fikk jeg endelig svar på hcg-blodprøven jeg tok forrige torsdag (da jeg var 5+6), og den viste et nivå på 18000. Dama på telefonen kunne ikke fortelle meg noe mer enn som så, men ut i fra hva jeg googlet meg fram til så er dette høvelig normalt. I går ringte imidlertid legekontoret meg igjen, og da hadde de snakket med legen om prøven. Han mente vel også at det var et normalt tall, men han ønsker å undersøke nærmere hvor langt jeg faktisk er på vei og at når jeg skal til legetimen som jeg har på tirsdag (som jeg ikke vet om er første svangerskapskontroll eller ikke), så skal han undersøke meg med ultralyd. Jeg må innrømme at jeg ble veldig overrasket over dette. Jeg trodde nemlig ikke at fastlegen min kunne undersøke noe med UL. Så det blir jo veldig spennende!  

Så kult at du får UL hos legen! De har faktisk UL på legekontoret her også, så de sjekker om det er noe. Men, jeg tror ikke de har mulighet for innvendig UL :klo: og når du er 7 uker på vei så må man vel ha innvendig for å se noe særlig? Ikke vet jeg, kan jo være at legekontoret ditt har alt som trengs :) 

Gleder meg hvertfall til oppdatering! Jeg har virkelig troa på at dette går bra! (Du er jo 7 uker allerede jo!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! Jeg var på innvendig ultralyd i uke 6 pluss noen dager. Fikk se en fin blinkende flekk som var hjertet. Håper du får se det samme! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Så deilig at testen viser 3+ uker og at nivået på hcg-prøven er normal. Jeg er selv 6+0 i dag og jeg kan omtrent ikke vente på ultralyden jeg skal ha neste uke. Det blir fint for deg og det å se om alt er bra. En bekreftelse på at embryoet ligger på riktig plass. 

Det er spennende og nervepirrende på samme tid det her. Jeg gleder meg sånn til jeg kan begynne å slappe litt mer av. De 12 ukene altså. La det gå fort!!! I mellomtiden så får vi bare holde hverandre med selskap her inne :fnise:

 

Ja, det var en stor lettelse at testen viste 3+. Har vært like skjelven på hendene hver gang jeg har testet. :fnise: Det er helt sinnsykt hvor nervepirrende dette er. Jeg lurer på om man noen gang vil slappe av jeg? :klo:

 

11 timer siden, Marimba skrev:

Så kult at du får UL hos legen! De har faktisk UL på legekontoret her også, så de sjekker om det er noe. Men, jeg tror ikke de har mulighet for innvendig UL :klo: og når du er 7 uker på vei så må man vel ha innvendig for å se noe særlig? Ikke vet jeg, kan jo være at legekontoret ditt har alt som trengs :) 

Gleder meg hvertfall til oppdatering! Jeg har virkelig troa på at dette går bra! (Du er jo 7 uker allerede jo!) 

Jeg vil tro det er snakk om en innvendig UL ja. Jeg ble også veldig overrasket over at dette er noe mitt vanlige fastlegekontor gjør. Det som var så dumt var at legekontoret ringte meg da jeg satt på bussen, så det var litt vanskelig for meg å stille masse spørsmål der og da. :fnise: Nei - dette blir superspennende altså!

1 time siden, Weebs skrev:

Oioioi! Jeg var på innvendig ultralyd i uke 6 pluss noen dager. Fikk se en fin blinkende flekk som var hjertet. Håper du får se det samme! :yvonne:

Jaaaa, det håper jeg også! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at testene bare stiger! Det må være utrolig skummelt å ta test, men jeg vil tro at følelsen når den viser 3+ er ganske så fantastisk! UL blir også veldig spennende. Da får du med stor sannsynlighet se et bittelite blinkende hjerte :hjerte: Og etter det er det veldig stor sannsynlighet for at det går bra.

Ønsker deg ei flott og avslappende helg!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg altså på en lørdag, og blar meg gjennom noen dagbøker for å oppdatere meg på dere fine damer der ute.. og jammen fikk jeg oppdatering!! Gratulerer så utrolig masse:nordvesta: Tenk at det kan gå naturlig etter så lang tid?! Man mister litt motet når man graver seg ned her, men det er søren meg mange solskinnshistorier også:yvonne: Håper du får en knirkefri graviditet, og at det går fort,fort frem til uke 12 :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2017 den 14.29, LoveTrain skrev:

Her sitter jeg altså på en lørdag, og blar meg gjennom noen dagbøker for å oppdatere meg på dere fine damer der ute.. og jammen fikk jeg oppdatering!! Gratulerer så utrolig masse:nordvesta: Tenk at det kan gå naturlig etter så lang tid?! Man mister litt motet når man graver seg ned her, men det er søren meg mange solskinnshistorier også:yvonne: Håper du får en knirkefri graviditet, og at det går fort,fort frem til uke 12 :)  

Tusen takk for hyggelig hilsen. Ja, hvem hadde trodd at det skulle gå av seg selv? Det er jo bare helt utrolig og føles fortsatt veldig uvirkelig. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vært hos fastlegen. Der var det egentlig ikke veldig mye som skjedde. Jeg fikk spørsmål om når siste mens var, og han regnet seg fram til at jeg var 7+4 på vei. Akkurat det samme som Ovia-appen. :) Ellers spurte han om hvordan formen min er og at dette var jo veldig tidlig. Grunnen til at jeg fikk denne timen var at det var uvanlig å be om HCG-blodprøve og at han trodde at det var noe oppfølging jeg trengte i forbindelse med IVF (da han visste at jeg var henvist). 

Ellers så prøvde han seg med ultralyd, men det var uten hell dessverre. Det var ikke innvendig UL han hadde, og siden jeg er så kort på vei klarte han ikke å se noe på ultralyden. :sukk:Litt skuffet må jeg innrømme, men jeg skjønte jo at det var veldig liten sjanse for å se noe så tidlig når det ikke var snakk om innvendig. 

Vi fikk satt opp time til første svangerskapskontroll da, noe som for min del blir leeenge til. Faktisk først i uke 16! Men det henger sammen med ferietida, at legen har ferie og så når han er tilbake så reiser jeg bort. Ergo blir det først i uke 16. Sukk.... Heldigvis har vi time til tidlig UL hos gynekologen om fjortendager. Hvis ikke hadde jeg nok vært mer skuffa tror jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå er jeg på gråten her jeg sitter. Jeg har virkelig klart å psyke meg selv skikkelig ut. Utover kvelden i går ble jeg mer og mer bekymra for at legen ikke klarte å fange noe opp på ultralyden. De siste dagene har jeg også hatt enda mindre symptomer enn hva jeg har hatt så langt. Altså, den stikkinga i mageregionen har så godt som fullstendig forsvunnet. Så nå er det egentlig ingenting på kroppen som skal tilsi at jeg er gravid. 

I natt sov jeg veldig dårlig, og i stad begynte jeg å google MA for første gang. Jeg har liksom prøvd å holde meg unna sånne nettsider for å ikke innbille meg selv ting, men jeg må innrømme at jeg nå har begynt å bli litt skremt. Selv om man kan ha en MA og fortsatt ha graviditetssymptomer i mange uker, så kan også det motsatte være tilfelle. Huff.... Nå syns jeg tida fram til den gynekologtimen går tregt. Den er først den 10. juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du få time et annet sted litt fortere? Vet ikke hvor i landet du holder til, men er det i Oslo-området kan du få time på dagen. Jeg hadde tidlig ultralyd på påskeaften liksom... Ikke noe godt å ha sånne tanker hvertfall :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snotra skrev:

Huff, nå er jeg på gråten her jeg sitter. Jeg har virkelig klart å psyke meg selv skikkelig ut. Utover kvelden i går ble jeg mer og mer bekymra for at legen ikke klarte å fange noe opp på ultralyden. De siste dagene har jeg også hatt enda mindre symptomer enn hva jeg har hatt så langt. Altså, den stikkinga i mageregionen har så godt som fullstendig forsvunnet. Så nå er det egentlig ingenting på kroppen som skal tilsi at jeg er gravid. 

I natt sov jeg veldig dårlig, og i stad begynte jeg å google MA for første gang. Jeg har liksom prøvd å holde meg unna sånne nettsider for å ikke innbille meg selv ting, men jeg må innrømme at jeg nå har begynt å bli litt skremt. Selv om man kan ha en MA og fortsatt ha graviditetssymptomer i mange uker, så kan også det motsatte være tilfelle. Huff.... Nå syns jeg tida fram til den gynekologtimen går tregt. Den er først den 10. juli. 

Kjære deg, jeg forstår dine bekymringer!

les i min dagbok om min siste graviditet, jeg hadde også null symptomer :) følte meg helt normal, det gjør jeg fortsatt. 

Og da jeg fikk innvendig ultralyd så fikk vi se en grå prikk på 0.5 cm! Den var nesten vanskelig å se innenifra, utenifra hadde det vært totalt umulig. 

Jeg vet ikke hvor du bor, men prøv å få bestilt deg time til ul et annet sted, om du så må kjøre to timer for å fp en avklaring hadde jeg gjort det :)

Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...