Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Nei, ikke nå. I mars og april hadde jeg masse EL-slim og EL-smerter. Det kan jo hende det er noen dager for tidlig ennå, men jeg merker ingenting. Prøver uansett uten pre-seed en måned, for jeg har ikke bestilt nye. Jeg har engang ikke graviditetstester i hus! Uææh! Men jeg kjøper tester og pre-seed til neste PP om det ikke klaffer nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skulle tro, at etter over et tiår sammen, så ville jeg ha lært at hint ikke virker. Jeg har en sånn periode nå (etter nesten to uker med "ops, glemte dietten, la meg ta et stykke kake til") hvor jeg trenger litt bekreftelse. Altså, jeg trenger ikke svermeri, bare litt bekreftelse på at jeg er attraktiv. Og siden jeg har innovertiss så viser jeg at jeg trenger dette fra mannen min ved å kritisere meg selv så han hører det, samt fremsnakke andre kvinner som jeg anser penere enn meg, og sier også at de er søtere/penere. Ikke i en spørrende tone, i en mer bekreftende tone. Fordi jeg håper på et barnslig nivå at han skal avkrefte min selvkritikk, og fortelle meg at jeg tar feil og overøse meg med komplimenter fordi han kan lese tanker og skjønner at jeg trenger det.

Jeg vet hvor teit det er. Og hvor dumt det høres ut.

Men jeg klarer ikke å få meg til å si det til ham. For det blir så. "Synes du jeg pen? Si ja!" at da vil ikke bekreftelsen bekrefte noen ting. 

Men det går over. Det er solskinn, vårvær og kortere skjørt, sammen med litt kroppsfokus de siste seks ukene som har fremkalt dette. 

Stakkars jenter som vokser opp i dag. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev det i en annen tråd her.. denne måneden skal jeg ikke teste før over IKM. Appen min sier at jeg har IKM 29/5, men jeg tror 27/5. Jeg tester etter jobb mandag 30/5 dersom mensen ikke har kommet til da. Men jeg tviler i grunnen litt denne måneden.

Uansett, vi har stått på som kaniner hele måneden jeg og mannen. Det er kun tre dager i mai måned uten hjerter i på Ovia-appen. Nå er det vår, tydeligvis! :D Så vi har definitivt truffet på mange riktige tidspunkt. Og jeg hadde veldige EL-smerter denne perioden. Intet syn til EL-slimet som dukket opp som troll i eske de månedene vi IKKE skulle prøve... Typisk! Får jeg mensen nå, så går jeg til innkjøp av mer pre-seed.

PP4:
Syklusdag 22
DPO: 6
Dager til IKM: 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ganske likt i løypa vi da :jepp: Tror jeg er 3-4 dpo i dag, er såpass rutinert at jeg har glemt hvilken dag jeg fikk positiv EL-test.. Appen jeg bruker påsto at jeg skulle hatt EL i går, men det kan jo ikke stemme. Så vet ikke heeelt når IKM er, men det er vel bare å smøre seg med tålmodighet frem til månedsskiftet en gang.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er litt deilig å være litt avslappet, men merker jo at håpet stiger noe veldig.. 

P4:
Syklusdag 22
DPO: 6
Dager til IKM: 8

Jeg sitter også og lurer litt på hva jeg gjør i sommer.. 18 juni skal jeg i utdrikningslag med jentegjengen. Jeg tipper at jeg ikke er gravid denne syklusen, men håper å ha truffet neste syklus.. da er jeg midt i DPO-land i utdrikningslaget, og jeg vil IKKE drikke.. og vil IKKE si noe om hvorfor... men jeg vil også dra. Vrient... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Hehe, det er litt deilig å være litt avslappet, men merker jo at håpet stiger noe veldig.. 

P4:
Syklusdag 22
DPO: 6
Dager til IKM: 8

Jeg sitter også og lurer litt på hva jeg gjør i sommer.. 18 juni skal jeg i utdrikningslag med jentegjengen. Jeg tipper at jeg ikke er gravid denne syklusen, men håper å ha truffet neste syklus.. da er jeg midt i DPO-land i utdrikningslaget, og jeg vil IKKE drikke.. og vil IKKE si noe om hvorfor... men jeg vil også dra. Vrient... 

Jeg drakk ikke i forrige utdrikningslag jeg var i. For det første så liker jeg ikke å drikke noe særlig, spesielt ikke når jeg bare kjente bruden og for det andre så valgte jeg å være en av sjåførene. Null stress :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Hehe, det er litt deilig å være litt avslappet, men merker jo at håpet stiger noe veldig.. 

P4:
Syklusdag 22
DPO: 6
Dager til IKM: 8

Jeg sitter også og lurer litt på hva jeg gjør i sommer.. 18 juni skal jeg i utdrikningslag med jentegjengen. Jeg tipper at jeg ikke er gravid denne syklusen, men håper å ha truffet neste syklus.. da er jeg midt i DPO-land i utdrikningslaget, og jeg vil IKKE drikke.. og vil IKKE si noe om hvorfor... men jeg vil også dra. Vrient... 

Enten det, eller helle alkoholfri vin over på en vinflaske... eller bare eplejuice.  Eller helle vann over på en spritflaske og blande "drinker". Og om dere skal ut er det bare å hvisketiske med bartenderen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 8.

Jeg har bestilt en pakke teststrimler. Jeg tester så snart de ankommer. Tipper de kommer onsdag, da blir det morgenen torsdag.. Dagen før min IKM (appen teller litt lange sykluser på meg, tror det er fordi jeg har sen EL). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ligger helt likt denne perioden, 8 DPO i dag. Min Ovia sier at IKM er 30/5, men jeg tror 29/5. Håper du blir positivt overrasket, og at alle hjertene i appen har gitt resultater til tross for feberen! :biggrin: Du har endret testetaktikk og venter ikke til etter IKM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Ja, jeg klarer ikke vente.. :P

Hehe, skjønner jeg godt! Jeg er motsatt, og har for mye testeangst, men hadde det ikke vært for at jeg liker å lure meg selv og leve i håpet, hadde jeg nok testet torsdag jeg og (eller kanskje jeg ender med å gjøre det...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO i dag.. Torsdag er jeg 12 DPO og det føles ikke så hysterisk. I januar testa jeg 8 DPO. :P Og deretter daglig. Forsøke å roe litt ned. Jeg har en magefølelse som sier IKKE GRAVID. Jeg tror ikke det har vært klaff, til tross for en app stappfull i hjerter og masse god timing. Kanskje det er fordi jeg ikke har brukt pre-seed, og litt fordi mannen var syk i april.. Og litt fordi jeg er vant til å slite og dette var første mnd etter et lite opphold...  Det skal liksom ikke kunne gå med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 dpo er ikke hysterisk i det hele tatt, jeg testet 8 dpo (men det var fordi jeg trodde jeg var gravid da). Hadde vært innmari gøy om du faktisk er gravid da, det kan jo hende selv om du ikke tror det. Men skal ikke prøve å gi deg forhåpninger altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide at jeg legger igjen et lite spor, etter å ha lest dagboken din i skjul 😳 Hei! :vinke: 12 dpo er helt innafor! I begynnelsen testa jeg hele tiden, men etter som månedene gikk har jeg blitt roligere. Orker liksom ikke skuffelsen, da er det bedre å bare vente på TR syns jeg. Ønsker deg lykke til i dpo-dagene, og håper såklart på full klaff 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde noe dumt. Jeg talte i dag og gikk tilbake i appen. Sist jeg fikk positivt var 10 dpo. Det er i morgen. Jeg sa dette til mannen, som har kjøpt meg en dobbel boots-test til meg.. I tilfelle jeg hadde lyst å prøve. Hahahaha, i tilfelle, liksom. Da blir det testing i morgen. 

Tjue kroner på blendahvitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende, spennende! Siden jeg ikke tør å teste selv, kan jeg logge meg inn her og se hvordan det gikk med deg i stedet. Tenk hvis den blir positiv nå da :biggrin: Dessuten, 10 DPO er så tidlig at hvis du får blendahvitt og tjue kroner, er ikke håpet helt uten enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blendahvit.. Jeg er ikke så deppa egentlig. Litt fordi det er god sjanse for positiv når jeg tester igjen senere, og litt fordi det var forventet. De har jo utvidet barnehageretten nå til barn født i september også, så vi har jo et halvt år på oss å produsere 2017-poden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og! Men godt du ikke er så deppa, og det er jo håp enda :) Godt poeng det med barnehageretten. Det har jeg ikke tenkt så mye på, selv om jeg vet det er lurt. Men et halvt år, da er det mange sjanser igjen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi surra med barnehageplass til poden vår. Han er jo født på sommeren og goooodt innafor fristen. Men det er stor pågang her og det visste ikke vi. Fylte ikke i med nok alternativer i søknaden, så vi endte opp på venteliste. Vi fikk plass i tide før barnehagestart, men herregud for noen nervepirrende måneder. Nå vil et evt søsken få fordel i samme barnehage, pga søskenretten, men jeg vil ikke ha en så nervepirrende sommer igjen, så da satser vi på "innafor fristen"-baby. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...