Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ojoj, krysser fingrene for en fin og rosa strek der i morgen! Eller, jeg syns ikke jeg trenger å krysse fingrene engang, helt sikker på at det er en strek der! :hoppendeglad::strix: *velger å ta gleden bittelitt på forskudd* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg håper. Jeg nistuderte streken grundig. Det er definitivt en skygge på helt riktig sted på testen. Mannen så det også, men først etter å få pekt ut hva han skal se etter. Jeg vil at det skal være i morgen i DAG!

Og om jeg er gravid og alt har klaffet så vet dere oppskriften: Folat til mannen, akupunktur og soneterapi, hostesaft og pre-seed (i store doser med de ekle sprøytene), klein sex med huset fullt av gjester etterfulgt av daglig parkos eller egenkos for å sikre masse fin blodgjennomstrømming, og stramme jeans for å sørge for at egget ikke detter ut, en god dose panikk og litt angst, lite nattesøvn. Ligge stille ca en halvtime etter sex lengte etter konfetti, et naziregime med vitaminpiller og mineraltilskudd og omega 3-piller. Var det oppskriften tro?

Åh, ja. Feber rett etter EL. 

Og folk tror det er lett å lage barn. 

 

JEG VIL VÆRE GRAVID! Så jeg går ut fra at testen i dag er positiv. Om den er blank i morgen vil hodet mitt tenke på denne PPen som en kjemisk uansett.... Skal kjøpe dobbel CBD i dag, og ta en på lørdag (IKM) og en lørdagen etter. Da skal jeg senke skuldrene og vente på legeundersøkelser og oppfølging/UL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgendagen blir virkelig spennende! Krysser alt jeg kan for at streken lyser mot deg i morgen! 

Da E ble laget (:ler:) var vi midt i flyttesjau. En venninne av meg var hos oss for å hjelpe oss med siste del av pakkingen, så med henne i stuen var det ganske kleint å holde på i rommet ved siden av :skratte:Så jeg tror at det å ha besøkende i huset er tingen ;)

Spent på hvordan det går for oss nå, for vi hadde besøkende hos oss også ;)

Det er ihvertfall godt å skrive av seg frustrasjon over at dagene ikke går fort nok,  så bruk dagboken for det den er verdt! Vi er her for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit sier jeg også! Masse lykke til med neste test i morgen, og ikke minst CBD-testene! :)

 

Og genial oppskrift du la ut! Masse nytt for meg der: folat til mannen (wtf-aldritenkttankenfør) og preseed (wtfwtf?) for eksempel! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig lunsj og tid for dagbok! :P 

Folat til mannen skal visstnok ha positiv innvirkning på antall sperm og forbedre spemkvaliteten. Jeg tenker at det skader ikke, så han har pent måttet gå på folat han også de siste månedene.

Pre-seed er en fertilitetsvennlig glidekrem. Jeg fant ut da jeg prøvde på eldste at jeg har ikke-eksisterende EL-slim. Og det kan gi litt trøbbel med å bli gravid. Denne glidekremen fås med noen super-ulekre sprøyter så man kan sette en dose på et par millilitre laaaangt inn og sånn sett erstatte EL-slimet. Jeg brukte pre-seed den måneden jeg ble gravid med eldste også. :)

Dette er ren selvdiagnosering, så ta det jeg sier med en klype salt. Det er Dr. Google som er min fertilitetslege. 

Endret av Havrekjeksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne i mot en mer konkret oppskrift på "  et naziregime med vitaminpiller og mineraltilskudd og omega 3-piller"

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg tar gjerne i mot en mer konkret oppskrift på "  et naziregime med vitaminpiller og mineraltilskudd og omega 3-piller"

:tommelsmil:

I agree! Gi oss en liste ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men jeg er beinskjør. :P

Pga begynnende benskjørhet så tar jeg dobbelt dose D-vitaminer og 2000-3000 mg kalsium per dag. Dette er nok overkill for de fleste andre.

Så:

- D-vitamin

- Kalsium i spesiell dose

- Magnesium (skal være bra for kvinner og er også bra for mitt kalsiumopptak)

- Folat (såklart!)

- Multivitamin

- Jern - fire tabletter i døgnet når jeg har mensen. (jeg får lett jernmage, har bra blodprosent og er blodgiver, men gode jernlager er bra for oss damer!)

- Omega 3 kapsler: 4 per dag.

- Nattlysolje: 2 kapsler per dag.

 

Med "naziregime" så mener jeg litt måten jeg tar dem på også. Dvitaminer, Kalsium og magnesium tar jeg før jeg legger meg, fordi de har best opptak når man sover. Det er instruks fra legen pga at beintettheten min ikke er på topp. 

 

Bidronninggele og wild yam forsøkte jeg i forrige prøve-regime, men har ikke forsøkt det ennå denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tar deg tid til dele råd og erfaringer. Folat til mannen fra i morgen av! Og det spørs om det ikke blir pree-seed på meg også etter hvert. Aldri opplevd eggløsningsslim så langt så. Takk igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Vi har hatt økonomipraten igjen. Nå med mer budjettering. Tror vi må ta opp lån (eller refinansiere huslånet) for å få til den oppussingen vi vil. Vi har 40 000 igjen på et billån på en bil vi kjøpte for 220 000 kroner for to år siden. Så det er mye positivt egentlig, men vi har havna i ei seiiig suppe nå. I følge budsjettet skal vi kunne klare å spare/sette av 7000 kroner i måneden om vi tenker oss om. Disse pengene flyr ut i kantine, daglige turer på butikken og småhandling. Og dyr mat. Og vimsete ting som å kjøpe blader, bøker, søte klistermerker og gjerne en leke eller tre til lille annenhver gang vi er i butikken. 

Jeg er litt sånn økonomisk struts. Hadde vært på luksusfellen uten mannen min. Så jeg er litt nedtrykt etter denne samtalen. Men nå benker vi oss for å se film. Tenke fremover - vi har en plan! Og kanskje en baby på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig hvor mye penger som går med hver måned i ting man ikke tenker over. En periode var der veldig ofte at jeg kjøpte mat på jobb 3 ganger i uken, men nå prøver jeg å begrense det til lørdag eller søndag kveld når jeg har arbeidshelg. Ser at bare det gjør at jeg har mer penger tilgjengelig hver måned. Så klarer jeg å komme igang med storhandling en gang i uken blir det en pen sum ;)

Godt at dere har en plan - det kommer til å gå bra! :) Kos dere med film :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme, dumme testetøs...  Holdt meg i flere timer og tok ny test. Blendahvit etter nå femten minutters håping.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi forsov oss alle mann, men jeg tok test. Fra jeg stod opp til vi var ute av huset gikk det 20 minutter. Heldigvis er det planleggingsdag i barnehagen og lillemann skal rett til mormor på vei til jobb. Så han ble avlevert i pysj, med stort glis, teddy under armen og mas om frokostgryn med melk på i det han ble løfta ut av bilen av henne.

Men testen, der var igjen skyggestrek. Men den er svakere enn i går. Sammenligne testene er litt rart, fordi strekene blir såvidt tydeligere når de tørker helt. Jeg så strek, men jeg kunne ikke skimte farge, og det var heller ikke avgrenset bredde på den, bare en skygge over der teststreken skal være. Jeg tolker det som trolig kjemisk. Den burde vært sterkere i dag? Leste av testen igjen rett før vi gikk så den fikk nesten 15 minutter på seg, men synes fortsatt da at gårsdagens test var sterkere.

I dag har jeg også mensmurringer.. og IKM er i morgen. Forsøker å holde håpet oppe, men...

Det blir lenge å vente til mai.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Men jeg ville ikke gitt opp håpet helt enda, jeg fikk kjempesvak strek to dager etter IKM forrige gang. Var nesten så jeg ikke fikk den med på bilde engang. Og det er ikke like mye fargestoff i alle testene, det er vel derfor man sier at strek er strek. Vet om flere her inne som har hatt varierende streker selv om de har vært gravide. Ta en test igjen i morgen om mensen ikke kommer, noe jeg håper den ikke gjør.

Og lillemann hørtes veldig søt ut. Tenkt å få lov til å reise til mormor i pysjen da, skjønner at det var stas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det samme som A4. Har lest om flere som sammenligner styrken på strek og selv om den er blitt svakere så øker Clearblue digital (de som viser hvor mange uker siden unnfangelse) :) Jeg har i hvert fall ikke mistet håpet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...