Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Se der ja, du har jo dagbok jo (ser ikke ticker på mobil). Kjedelig med spotting og (antakelig) mensen, det skulle gått an å bestille babyer. Men din gutt er jo på alder med min, han blir to i mars. Morsom men slitsom alder nå. Noen ganger lurer jeg på om vi er gale som prøver på nr to :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spottingen endte med den mensfølelsen og såvidt litt misfarging på papiret ved to dobesøk. Liker ikke bruke tampong før det er godt  i gang. Nå er det vekk. Helt vekk. Jeg sitter med en boots gtest i handa og tenker at dersom strimmeltestene er fryseskadde.... 

 

Skal jeg? Er det teit? Straks 16 dpo og tre timer siden sist dobesøk... Ååååh 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk boots-tester på morgenen.. Negativ. Ingen mens. Spottingen i går var miiinimal, men den var fulgt med den velkjente "nå løsner det"-følelsen jeg ofte har første dag av mensen. Mannen erter meg med at jeg har pyska mensen helt bort. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender med meg at jeg spotter, har en dags pause, og så kommer mensen. Det tok et par perioder før jeg knakk den koden :P Jeg var helt i villrede i starten. For det var ikke sånn da jeg gikk på p-piller! Håper du får et skikkelig svar snart slik at du kan slappe av og fokusere på neste "oppgave" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bølla har vært propell i dag, og på sånne dager kjenner jeg at en er helt ålreit. Også får jeg en snap av venninna mi som er hjemme med sine to dag og lager kanelboller, og ser de to kløne med deig sammen. Og da må jeg også ha to. Dumme mens. Kom da!

Jeg har mange ting som skal gjøres om igjen dette svangerskapet som sist. Feks tidlig UL privat. Jeg gikk til en Martin Lundring ved Jessheim. Det var en bit å kjøre, men verdt det. Han er en utrolig dyktig og velansett fosterdiagnostiker som informerte meg om kjønnet på babyen min selv om jeg var 13+6 uker. Han sjekket mye, var veldig dyktig og veldig informativ. Jeg fikk vite mye mer enn jeg lurte på ved det besøker og visste bl.a. hvor mange blodårer som var i navlestengen, hvor morkaken lå... Og det er litt ventetid hos ham. Jeg vil ha UL der ca uke 14 igjen, for å få en lignende "utredning". Det er jo ikke for å sortere bort noe, men heller for å roe ned nervene jeg vet er der. All tvilen og alle bekymringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det er så kjipt å vente havrekjeks. Og når det er sånn som det er nå, så er det nesten bedre at mensen bare kommer, også får man det i det minste overstått! Takk for tips om han på Jessheim, det er ikke så langt unna meg - så kanskje jeg skal få prøve kommet meg dit etterhvert, det må bare klaffe litt her først...

Det kan jo være festeblødning du har også ;) du får holde oss oppdatert :tommelsmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definitivt mens. Syklusdag 1, 12 dager til fertil periode. Estimert EL 15/2. Jeg har 24 EL tester, og kommer til å teste daglig fra syklusdag 6, og to ganger daglig i estimert fertil uke. 

Jeg skal dæven døtte meg kartlegge syklus, ja! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite mens😕 Den burde alltid komme helt og ordentligden dagen man forventer når den først må komme, syns jeg. Husk at det er lov å synes synd på seg selv og trøstespise sjokolade, eller hva man ellers måtte like, nå da. Høres ut som du har strategien for kartlegging av syklus klinkende klar! Jeg tror jeg må lære litt av det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal dæven døtte meg bli spennende å følge med når du kartlegger syklus! ;) De dagene du tester to ganger daglig, hvor lenge har du tenkt å ikke drikke på forhånd? Jeg skulle også veldig gjerne testet på ettermiddagen i disse dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte en time på vei hjem med kjøring og handling, så det vil være lett å la det gå noen timer uten å drikke til jeg tester etter jobb. Også på morgenen. Det er hvertfall det som er planen min. I forrige PP stoppet jeg når jeg hadde hatt veldig sterk (dog ikke sterkere enn teststreken) i tre dager, for jeg har aldri fått positiv på strips før.. Men kanskje om jeg ikke gir meg med testing før de tydelig blir svakere? 

Hmm. Spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, ny måned, ny PP og ny giv. Og en ny idé!

Fotsoneterapi og akupunktur. Skal ringe litt senere, fikk ikke svar der nå nettopp.. forsøke å få en time til denne uka (før EL) og kanskje en time rett ved EL og etterpå, om det anbefales. Aner ikke om terapauten på mitt lokale sted er så god på soneterapi med fertilitet i fokus, men vet hun har drevet i mange år, og er også akupunktør. Så får se hva hun anebfaler og hva hun sier og ta det som behagelig selvpleie om dette ikke er hennes bord. 

Jeg er egentlig ikke alternativ av meg, men jeg har ikke lyst til å vente uten prøving i mars og april. Da VIL jeg være gravid. Så får vi prøve litt ekstra, da.. :P

Det blir time på kvelden og denne uka er full fokus på jobb, men skal prøve å gå litt tidlig torsdag. Så en lengre ettermiddag med eldstemann. Han blir hentet tidlig av pappaen sin, men det var denne mammasamvittigheten da. Den blir neppe bedre med to stk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende. Har fått time til akupunktur med soneterapi (hun mente akupunktur kan ha best resultat). Fikk ikke time før 9/2, men det er i "god" tid før EL, så om dette har noen innvirkning på eggmodning, blodgjennomstrømming i livmor osv... Jeg er som nevnt ikke alternativ av meg, men jeg tror på triggerpunktmassasje og at akupunktur kan påvirke muskelspenninger og til dels blodgjennomstrømminger og evt kramper. I livmorens tilfelle så er masse blod og næring utelukkende positivt. Såeeh..

Det jeg er veldig tvilende til er detoxing og sånt. Som de lugubre sokkene helsekosten min drev å reklamerte for i sommer. Smør krem på beina, ta på "bind" under sålene, stramme sokker. Sov med det. Ta av neste morgen og HERREGUD DET ER SVART OG GRØNT OG NEI OG NEI SÅ MASSE GIFT VI HAR SUGD UT AV KROPPEN DIN!

 

....dét tror jeg ikke på.

 

(Babyfeet derimot, funker GULL. Men det er syre, så mer science og kjemi enn alternativ behandling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også tenkt å prøve akupunktur! Men det er et godt stykke fra meg, og ble dessverre ikke aktuelt nå som jeg mistet lappen. Spennende å høre om hvordan det går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en god ide med noen ekstra virkemidler for maksimal prøving. Har du prøvd akupunktur før? Jeg har jeg hørt mange få hjelp av i andre sammenhenger, jeg har ikke tenkt på det som så veldig alternativt. Og om ikke annet så er det egenpleie, og egenpleie er bra når man skal bli gravid! Jeg har bare prøvd øreakupunktur selv, for avslapning, og jeg mener bestemt at det virket (mulig det var placeboeffekt, men virkning er virkning). Spennende å høre hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 5, endelig totalt fritt for mens. 8 dager til start av fertil uke, estimert 25 dager til første gtest.I morgen ettermiddag starter jeg EL-testingen. Jeg har 29 EL-strimler, så jeg skal dobbelt-teste ettermiddag + kveld i kaninuka, for å se om jeg endelig får positiv score. Det er nok ikke alle dager i kaninuka som er så bra, litt småreiser og besøk og diverse planer gjør at det kan bli litt utfordrende, men vi får gjøre som en annen her i dagbøkene.. stille vekkerklokka og ta morgenen til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syklusdag 6

7 dager til fertil periode.

24 dager til første gtest.

Første EL-test om ca tre timer. Skal unngå å drikke siste halvannen timen før testen, og prøve å ikke gå mer på do før da. Det blir daglig rutine. Hjem, EL-test. Lage middag, vanlig rutine osv.. I fertil periode skal jeg også teste for EL før leggetid. Skal etter EL (eller det jeg tror er EL) legge ut et oversiktsbilde over strimlene.

Jeg har klart å ikke tenke SÅ mye på gravidgravidgravidgravidbabybabybabybabybabybabyeggløsninggravidgravid de siste to dagene... Det vises med at jeg ikke har spammet ned dagboka. Det er skikkelig altoppslukende. Vi skal til Kypros i juni, og jeg kjenner at jeg blir bitt av Zikapanikken, selv om jeg er et fornuftig og oppegående menneske som nekter å avbestille turen pga en epedemi som eksisterer mer i media enn i virkeligheten. Det er jo en høyst reell virkelighet for de som lever i disse områdene hvor feberen (og faren den utgjør for gravide) er reell og høy, men Zika har eksistert i mange år, og det vil ikke spre seg til ikke-subtropiske områder fortere bare fordi mediene har fått noe å hause opp. Så tur til Kypros blir det definitivt. Det er familieresort og bamseklubb for alle penga, sammen med søsteren min og hennes barn, samt mine foreldre. Søsterens yngste er to år eldre enn min lillegubbe, men de har begynt å leke fint i lag. Min er VELDIG interessert i fetteren sin hvertfall. Ser veldig opp til denne store gutten på fire år. 

Men jeg håper jeg er gravid da. Enten at det klaffer denne måneden, eller at det klaffer i mai måned. Jeg tar meg selv i å tenke at jeg sikkert kan prøve i april også, men å risikere termin 7 januar er å be om bråk, når man vil unngå jul og verste vinterværet.... Da blir det garantert en romjulsunge. Så mars og april utgår som PP'er. Dessverre. Det blir to drit-tunge måneder om jeg ikke blir gravid. Når man prøver aktivt så ...gjør man jo noe. Uten å prøve, så blir det bare nyttesløs lengting....

Endret av Havrekjeksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den ville el-testinga di gir resultater! Og ja, jeg gruer meg skikkelig til pausemånedene selv. Spesielt april, da jeg egentlig skulle hatt termin. Hadde virkelig håpet jeg skulle klare å bli gravid innen det :dry: Venting er det verste jeg vet, uansett hva det er jeg venter på. Fly, middag, IKM, alt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

er ny her inne. han er en sønn på litt over 2 år.

å vi prøver på nr 2 :) 7 dager til ikm.. blir spennende å se spira sitter denne gangen:baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arinna! Da er vi nesten i samme båt, min blir 2 før sommeren. :) 

Er nå på syklusdag 7. 6 dager igjen til kaninuka, og vi har begynt å øve. :biggrin:

Jeg tok første EL-test i går. Supersvak, såklart. Men det ante meg. Jeg vil bare være sikker på at jeg ikke misser en evt tidlig EL. Det irriterende med gårsdagen var at jeg ikke har noen tusjpenner, kun kulepenner, og det er satans så vrient å merke disse stripsene med noen dato. Falt på å bruke syklusdagene mine over dato. Vil sammenligne etter endt EL (eller når jeg tror jeg har hatt EL for å ...tolke litt.

Mannen min er veldig ivrig og sier ting jeg blir stadig overrasket over. Han tar jo folat og sink, han sa selv at han ikke skal ha så mye soya, fordi det inneholder en stoff som reduserer testosteron (eller øker et hormon likt østrogen? Husker ikke, noe i den dur). Han har kuttet litt i lavkarbo, trener litt mer jevnlig (fordi det også er bra for testosteronet, sier han) og i går kom replikken "Jeg er ikke like stressa denne gangen som sist". Jeg tenkte masse på det. For jeg var så stressa og lei meg hver negative test og feilede PP sist gang... at jeg ikke tenkte på hans reaksjon. Jeg bare antok at jeg ville det mer enn han, ønsket det mer og at han bare aksepterte. Litt derfor jeg ble så himmelfallen overrasket når han foreslo nr 2 nå i jula også..

Men.. han vil jo veldig han også, tydeligvis! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...