Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her er vi fortsatt gravide.. Tror jeg, for jeg har ikke fått testa siden lørdag. Jeg har en billigstrimmel og en CB digital igjen. CB skal brukes lørdag (da med særdeles stor mental krise om den ikke viser 2-3 uker eller 3+), og strimmelen... vel, jeg hadde tenkt å bruke den i dag for å se om jeg får frem mer enn skyggestrek på strimlene, men det ble hektisk på morgenen. Så jeg skal prøve den i morgen. 5 dager etter første skyggestrek. Da BØR den være tydeligere.

Et fint tegn er jo at mensen ikke har kommet ennå, selv om IKM var på lørdag. Jeg har nå oppdatert til en gravid versjon av Ovia-appen.Gleder meg litt til å bruke den. Liker noen av de sukkersøte funksjonene, som denne: 

yfNRJr6jlGIvjVn6Wxp8Vd2cMEcu3u1N_med.jpg

(Ikke min skjermdump altså, min app sier at babyen min ikke har hender ennå!)

Uansett, jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med at jeg er gravid ennå. Har hatt kjempelyst til å fortelle det til mamma og til bestevenninna mi, men har klart å holde meg. Mannen og jeg prater også har jeg dere. :) Også får jeg små bølger av kalde føtter. Hva gjør vi egentlig, ny våkeperiode, tenk om kolikk...

 

....også henger det over meg som et kullsvart sky. Hva faen sier jeg på jobb....! Den gruer jeg meg skikkelig til. Jeg har jo "løyet". Jeg har jo sagt at jeg ikke skulle ha flere barn. Og jeg mente det. Men jeg har ikke sagt at vi har ombestemt oss. Derfor føler jeg at jeg "må" late som om dette er en overraskelse. Men det blir mer løgner. Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Negativt for jobben? Mja. Kanskje forsure miljøet litt siden jeg har vært bestemt på at vi ikke skal ha fler.. 

Nå sitter jeg med kaffekoppen og trekker pusten før et møte. Jeg har pent lagt sminke, fin blazer. To ulike sokker. Og mensen.

Det er fint vær i dag. Lillen sov siste halvannen time i natt i armene mine. Jeg fikk lønn i natt. Og jeg fikk mensen i natt. 

Mannen lurte på om jeg ville være hjemme, men det er greit å få tenke på noe annet. Jeg har ikke grått en tåre. Det er trist, men mest av alt er det KJIPT. Det føles kjipt. Jeg er uggen, har menskramper fra helvete. Ingen tvil om at dette er skikkelig i gang. Tre dager etter forventet mens. Sånn sett mye bedre enn tre uker (eller tre måneder) etter. Så heller dette. 

Jeg har heller ikke hatt noen godfølelse siden jeg tok ny test fredag morgen og den var like svak (eller kanskje nesten svakere?) enn dagen før. Jeg drømte om negative tester før jeg tok CBD på lørdag. Mannen forsøkte å roe meg. Det er 99% sikkert. Ja. Jeg tviler ikke på at jeg er/har vært gravid. Men man vet ikke hvordan det går. Så.. Min pessimistiske holdning siden fredag har forberedt meg på dette.

Vi snakket mye sammen og fant ut at ALT er egentlig bedre om vi blir gravide igjen mellom mai og august. Jeg er optimist nok til å tenke at det må gå i løpet av fire nye prøvemåneder. 

Det er godt mulig jeg fortsetter å være aktiv her, men det er også godt mulig jeg tar litt pause. Jeg vet ikke ennå. Jeg skal hvertfall følge nøye med syklusen min, og kommer til å teste etter EL, selv i de to månedene med prøvestans nå. For å holde litt kontroll. På det lille man kan kontrollere. 

Nå skal jeg ta paracet. Og så skal jeg ta folaten min og en neve vitaminer. For jeg gir ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist å lese. Sender deg en god klem. På den positive siden ble dere jo fort gravide, så det er store håp for at det går kjapt når dere prøver igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese :sukk:

Sender deg mange gode klemmer :klemmer: Forstår v.hvis du trenger tid borte fra forumet. Vi er her når du er klar for det :klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Skjønner godt om du trenger en pause, måtte ha det selv etter MAen i november. Og er helt sikker på at det kommer til å klaffe for dere i sommer. Vårbarn er best! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei og nei. Så trist Havre! Men det er jo absolutt et godt tegn på at dere ble mye raskere gravide nå enn forrige gang. Dette klarer dere igjen :) 

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjipt :icon_frown: Det er godt gjort at du klarer å se noe positivt i det nå, og veldig godt at du er håpefull, at du tydeligvis blir lett gravid og at det passer bra fra mai. Håper du tar deg tid til å være ekstra snill mot deg selv de neste dagene. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Blødningen har avtatt mye. Vanligvis har jeg mensen i temmelig nøyaktig fire dager (iblant litt spotting før og etter), men det har vært veldig mye sterkere blødning denne gangen. Jeg har klart å ha med meg hodet nok til at jeg har unngått tamponger. Jeg foretrekker jo tamponger over bind, så det har ikke akkurat vært noen höjdare denne uken. Men jeg har tatt det overraskende pent. Jeg tenkte i bilen på vei fra jobb på onsdag at det føles ikke ut som sorg. Det er skuffelse. Det er knust håp. Og lettelse over at det skjedde såpass tidlig og ikke mye senere. 

Det gjorde litt vondt å avslutte alt i apper og starte om igjen og alt ting. Jeg har en legetime jeg ikke har fått kansellert. Jeg får ta det mandag igjen. Jeg vil ikke tenke på det nå og jeg gruer meg litt til å si "Jeg trenger ikke timen fordi jeg er ikke gravid mer" høyt. Folat og vitaminregimet fortsetter og vi skal såklart øve mye de neste ukene, men det spørs om det ikke blir prevensjon et par måneder. Noe som føles helt teit når man ønsker barn.

Har også bestemt meg for at jeg skal bruke ledig tid de neste par månedene til å få fortalt sjefen at vi ønsker nummer to "en gang i fremtiden". Da vil det ikke føles som om jeg lyver og sniker når jeg blir gravid igjen. I tillegg så vil hun eventuelt være veldig forsåelsesfull dersom vi ikke skulle klare å bli gravide igjen. Men ikke nå, ikke når det er så ferskt. Det har vært godt å få være på jobb og tenke på helt andre ting. Og det har også vært godt å komme hjem og få klissete klemmer av en liten en. :)

Gud, som jeg gleder meg til de er to og kjekler i baksetet. 

Men to er nok. Det er best at de ikke er i flertall, da blir mannen og jeg stemt ut av huset, tror jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kroppen min er ironisk. I forgårs hadde jeg masse EL-slim og i går hadde jeg EL-smerter... Tullekropp. Eller kanskje det er noe i at man er mer fruktbar etter en graviditet? 

Jeg er uansett fornøyd nok med å ikke være gravid nå. Jeg har i løpet av de siste ukene fått fortalt sjefen og et par nære kollegaer at mannen og jeg leker med tanken om et barn nr to i fremtiden. Det ble ikke tatt ille opp i det hele tatt, så nå føles det ikke snikete om jeg kommer i juli eller august (tidligeste jeg kan tenke meg) og sier at jeg er gravid til sjefen. 

Mannen og jeg har også kommet litt nærmere hverandre, men vet ikke om det er pga kjemiske graviditeten, prøving, våren eller hva.. Men vi har vært litt ekstra åpne rett og slett. Som resultat er jeg litt våryr. Sender tullete bilder av pupp og lår til han på snapchat og generelt koser meg for tiden. I det minste ender det i masse øving, med prevensjon. Prevensjon når man vil ha barn føles litt teit, men jeg er nå helt innstilt på at mai eller juni blir mine måneder :)

Faen. Har glemt å avbestille tid til tidlig UL. Her var noen tidlig ute med å ordne time.. Sukk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apper og avbestilling av timer synes jeg også var veldig  hardt. 

Men så bra dere har det fint for tiden og koser dere med øving! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, dette var trist lesing havrekjeksen, men det ser jo ut som du takler det på en veldig god måte (selv om det er hardt, det vet jeg) :klem: til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det en måned igjen til ny prøvemåned. Ser ut fra appen min så har vi hatt sex 2 dager mer per måned i prøvemånedene, mot siste måned. Ting har fått en ny giv, men ting kommer stadig i veien, reiser, lange kjøreturer til påske, sjuk unge som ikke sover skikkelig på kvelden og natta, eller havner mellom oss i senga. Skulle ønske vi hadde råd til å reise bort, bare en natt, bare oss to, med barnevakt til mini. Men det må nok pent vente. 

Jeg er også veldig pyskisk forberedt på å ikke bli gravid i mai, men jeg er ikke psykisk forberedt på at jeg ikke skal gå inn i juli måned med positiv graviditetstest, klar til "ny" dyst. Leser om alle tenåringsbloggerene som får barn nr 2 og barn nr 3, har en ung bekjent som får nr 3 i en alder av 22 år snart. Slektninger har nettopp fått nr to.. Det skal være vår tur også. 

Samtidig er det veldig kos med en på snart to år, som går rundt og plasker i sølepytter, deler klissete godis med meg, pynter håret mitt og blomstrer opp med en flott liten personlighet. Er det et skritt bakover å få ny baby? Jeg tror kanskje det. Hvertfall i barselperioden. Fordelen (tror jeg) er at neste gang skal jeg gå barselperioden i møte med litt mer selvsikkerhet. Jeg tror jeg var på randen til en fødselsdepresjon sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre fra deg igjen! 

Håper ungen blir frisk og rask til prøveperioden begynner igjen! Sånne ting som kommer i veien er virkelig irriterende når det ikke passer i det hele tatt! 

Jeg blir svimmel av alle disse tenåringene med hundre barn :P Gravid som 14, liksom. Jeg var helt på trynet når jeg var på den alderen. Lurer på hvordan livet mitt hadde vært hvis jeg hadde endt opp gravid da. Jeg hadde i hvert fall ikke vært sammen med barnefaren fremdeles. Han var, om mulig, mer på trynet enn meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, jeg er glad jeg har en toåring og ikke tolvåring nå for å si det sånn :Nikke:

Tipper du sitter med en positiv test i handa i løpet av sommeren hvertfall. Og våren er jo en veldig fin tid å få baby på (jeg kommer til å sitte innskudd de første fire mnd, bor i et snøhøl). Nesten-toåringen høres herlig ut :) Jeg tenker også at det er et skritt bakover å få en ny baby, men når eldstemann er under tre er man jo vant til bleier og hyling så overgangen blir nok hvettfall ikke så stor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det ikke jeg altså, hvordan enkelte bare klarer å spy ut unger uten å prøve en gang.... Men hyggelig å høre i fra deg igjen nå Havrekjeks :) Håper du har hatt en fin påske! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Jeg har hatt en veldig fin påske. Og tror jeg har inhalert 23 kilo smågodt. Jeg var hvertfall 2 kilo mer enn jeg trodde. Jeg hadde lyst ned 4 kilo til sommeren, men nå ble det plutselig 6 kilo. Jeg skal såklart ikke slanke meg om/når jeg blir gravid, men ser ikke noe stort problem med å ta meg sammen litt før den tid. Så nå har jeg lasta ned app for å følge med kaloriene, og skal holde meg under 1400 per dag. Kanskje. Spiste en mager og fornuftig forkost med masse proteiner og sitter nå på jobb med vannflaska og tenker sukkerfrie tanker. Ikke lett etter daglige doser godis. Blæh. Men, sunt kosthold gjør det også lettere å bli gravid! Så vi får smalahans frem til EL i mai. Da skal jeg slutte å telle kalorier og bare spise fornuftig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...