Gå til innhold

Hvorfor sa mange anonyme?


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Vi bor ikke i Nord-Korea eller Russland. Det er lov å mene alt. Det er nesten lov å mene litt for mye.

Og dette er ikke facebook eller linkedin. Man kan lage en profil som ikke viser hvem du er i virkeligheten.

Allikevel velger mange å skrive anonymt?

Hvorfor?

Jeg forstår ikke.

Jeg har til og med et ekte bilde. Riktignok med solbriller. Men hvorfor noen velger å holde nokså anonym profil enda mer anonym, skjønner jeg ikke.

Jeg mener KG burde fjerne muligheten til å poste som anonym. Hva er poenget?

Endret av Lanista1984
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er redd for å få meningene sine knyttet til et brukernavn og bli stalket.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ikke i Nord-Korea eller Russland. Det er lov å mene alt. Det er nesten lov å mene litt for mye.Og dette er ikke facebook eller linkedin. Man kan lage en profil som ikke viser hvem du er i virkeligheten.Allikevel velger mange å skrive anonymt?Hvorfor?Jeg forstår ikke.Jeg har til og med et ekte bilde. Riktignok med solbriller. Men hvorfor noen velger å holde nokså anonym profil enda mer anonym, skjønner jeg ikke.Jeg mener KG burde fjerne muligheten til å poste som anonym. Hva er poenget?

Det har jeg også lurt på mang en gang.. Alle har lov å komme med egne meninger, men er det nødvendig å til stadighet gjøre seg anonym av den grunn? Å fjerne muligheten til å poste anonymt vil jeg påstå er litt drøyt, men likevel. Det er så mange anonyme her, og jeg skjønner ikke at ikke flere kan tørre å tilkjennegi hvem de er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager skrivefeil. Kan ikke endre.

Jo det kan du. På dine egne innlegg til venstre for der det står "Multisitat" nede til høyre så kan du velge "Rediger" og da kan du endre innlegget ditt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men kan ikke endre emne. Jeg skrev A istedenfor å..

For mange år med amerikanere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lyst til å bli gjenkjent, derfor poster jeg nesten alltid som anonym.

Selv om et brukernavn jo er anonymt og bildet mitt ikke er av meg, så hadde man kunnet knytte alle postene mine til en og samme bruker, og da hadde folk som kjenner meg fort kunnet sett tegningen.

Av ulike grunner, blant annet pga jobb, har jeg ikke lyst til å bli kjent igjen.



Anonymous poster hash: 069f7...920
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, igjen? Har dere en dugnad gående der alle som "tør å stå frem" med eget nick skriver disse trådene på skift? Jeg nekter å tro at det er så mange av dere som har gått glipp av samtlige tidligere tråder om emnet. Tror knapt det noen gang har gått mer enn et par dager mellom hver nye tråd om dette. Og hvis dere fortsatt lurer etter å ha lest de andre 89384934 trådene, så er det vel lite håp om at dere skal forstå det etter å ha spurt enda en gang?



Anonymous poster hash: daf78...740
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, igjen? Har dere en dugnad gående der alle som "tør å stå frem" med eget nick skriver disse trådene på skift? Jeg nekter å tro at det er så mange av dere som har gått glipp av samtlige tidligere tråder om emnet. Tror knapt det noen gang har gått mer enn et par dager mellom hver nye tråd om dette. Og hvis dere fortsatt lurer etter å ha lest de andre 89384934 trådene, så er det vel lite håp om at dere skal forstå det etter å ha spurt enda en gang?

Anonymous poster hash: daf78...740

Jeg er relativt ny her. Og, nei. Jeg forstår ikke hvorfor. For meg fremstår det som idiotisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at folk vil skrive som anonym på helse-tråden. Mange som spør om ting som er tabubelagt eller er vanskelig å snakke om til legen. Men på andre tråder skjønner jeg ikke det.



Anonymous poster hash: 2dac3...920
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er relativt ny her. Og, nei. Jeg forstår ikke hvorfor. For meg fremstår det som idiotisk.

Ok, den forrige var visst nesten en uke gammel. Her er litt lesestoff. Ellers kan du alltid regne med det kommer en ny tråd innen et par dager igjen.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=814508

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=753088

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=712052

http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=515297

http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=507385

Anonymous poster hash: daf78...740

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at folk vil skrive som anonym på helse-tråden. Mange som spør om ting som er tabubelagt eller er vanskelig å snakke om til legen. Men på andre tråder skjønner jeg ikke det.

Anonymous poster hash: 2dac3...920

hahaha, om du ikke skjønner hvorfor folk skriver anonymt, hvorfor skriver du selv som anonym nå?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at folk vil skrive som anonym på helse-tråden. Mange som spør om ting som er tabubelagt eller er vanskelig å snakke om til legen. Men på andre tråder skjønner jeg ikke det.

Anonymous poster hash: 2dac3...920

Nei, det skjønner du vel ikke, AB. :danse:

Anonymous poster hash: daf78...740

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er relativt ny her. Og, nei. Jeg forstår ikke hvorfor. For meg fremstår det som idiotisk.

Mange er nok redd for å bli gjenkjent eller "forfulgt" av klikkene her inne. Selv har jeg en bruker hvor jeg aldri har lagt skjul på hvem jeg er. Ikke som i at jeg skriver fullt navn og slikt (det er vel heller ikke lov, såvidt jeg husker), men jeg har vært ganske liberal med å dele både om yrke, hobbyer/interesser, bosituasjon og noen bilder, sånn at de som kjenner meg fort kjenner meg igjen her inne. Det er helt greit, men av og til er det behov for å være litt mer anonym. Det kan være alt fra diskusjon av julegave til ei venninne, spørsmål om hvordan man best takler en litt vanskelig kollega, pinlige sykdommer og den slags.

Jeg har ingen verdens problemer med å stå for det jeg mener i tråder, og pleier som regel å snakke rimelig rett fra levra med nick. Men det har vært perioder hvor jeg har vært litt KG-lei, og kjenner på at jeg egentlig ikke har så veldig stor interessa av å delta videre i en tråd ut over å si min mening (uansett om den er krass eller snill eller noe midt i mellom), og at jeg egentlig ikke gidder å forholde meg videre til diskusjonen. Da er AB-funksjonen kjekk å ha. Desverre er det enkelte brukere her inne som da tydeligvis ikke evner å se at innholdet i innlegget er det samme enten det kommer fra en synlig bruker eller en AB - og dermed bare skal kommentere at noen skriver som anonym i stedet for å være saklige (dette gjelder ikke barnslig hets og trolling selvfølgelig, men saklige innlegg hvor ABen bare ikke er enig med en annen bruker). Personlig synes jeg denslags avsporinger er langt mer ødeleggende enn noen saklige bidrag man ikke kan knytte til et bestemt nick, men sånn er nå det...

(tar denne som AB jeg, så er jeg sikker på at jeg irriterer så mange som mulig)

Anonymous poster hash: 726df...5fe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg checker av anonym, så er det fordi jeg ikke vil bli gjenkjent.

For eksempel: Om jeg vil forteller om en hendelse på jobb, kan mine kollegaer kjenne det igjen om de ser det innlegget. Da vil jeg helst at de ikke skal kunne vite hvilken bruker jeg har, for da får de se andre ting som jeg ikke vil folk jeg kjenner skal vite.

Som for eksmpel i sex-trådene! Eller i tråder noe á la "hvem irriterer deg?". Da ville det vært flaut om sjefen min kan se om jeg har skrevet at jeg missliker han sterkt. For han vet jo at Tibbie er hans ansatte.

Det ville enten ha ført til noe veldig klein - eller sparken.

;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg checker av anonym, så er det fordi jeg ikke vil bli gjenkjent.

For eksempel: Om jeg vil forteller om en hendelse på jobb, kan mine kollegaer kjenne det igjen om de ser det innlegget. Da vil jeg helst at de ikke skal kunne vite hvilken bruker jeg har, for da får de se andre ting som jeg ikke vil folk jeg kjenner skal vite.

Som for eksmpel i sex-trådene! Eller i tråder noe á la "hvem irriterer deg?". Da ville det vært flaut om sjefen min kan se om jeg har skrevet at jeg missliker han sterkt. For han vet jo at Tibbie er hans ansatte.

Det ville enten ha ført til noe veldig klein - eller sparken.

;)

Mange her forstår ikke hvor lett det er å bli gjenkjent. Jeg har kjent igjen flere her som har skrevet ting de antagelig ville dødd av skam om de visste at folk visste. Det skal veldig lite til, plutselig kjenner man igjen en diskusjon man har hatt med noen, og ser raskt at hun her ikke bare skriver som Petra fra jobben, hun har også fått barna sine samtidig med Petra, det heter det samme og har samme hund. Og brått vet man helt andre ting om Petra som man skulle ønske man aldri visste.

Anonymous poster hash: daf78...740

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, den var god. Klart jeg skjønner, men det er irriterende med anonyme for en vet ikke om den forrige anonyme en diskuterte noe med, er den samme som kom i dag og var anonym å slengte med leppa....

Da er ett nick bedre selv om en har døpt seg selv å legt ut bilde av en som absolutt ikke ligner på seg :laugh:

Det eneste som irriterer meg er at man ikke kan ignorere enkelte anonyme brukere uten å samtidig ignorere de andre.

Jeg vil ikke gå glipp av alle de gode innleggene fra anonyme brukere, så da må jeg bare leve med de som misbruker funksjonen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som irriterer meg er at man ikke kan ignorere enkelte anonyme brukere uten å samtidig ignorere de andre.

Jeg vil ikke gå glipp av alle de gode innleggene fra anonyme brukere, så da må jeg bare leve med de som misbruker funksjonen.

Jeg liker sånne brukere som deg, som ikke skjærer alle Ab-ene over én kam.

Anonymous poster hash: c790c...40e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sånne brukere som deg, som ikke skjærer alle Ab-ene over én kam. Anonymous poster hash: c790c...40e

Og jeg liker sånne ABer som deg!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ikke i Nord-Korea eller Russland. Det er lov å mene alt. Det er nesten lov å mene litt for mye.

Og dette er ikke facebook eller linkedin. Man kan lage en profil som ikke viser hvem du er i virkeligheten.

Allikevel velger mange å skrive anonymt?

Hvorfor?

Jeg forstår ikke.

Jeg har til og med et ekte bilde. Riktignok med solbriller. Men hvorfor noen velger å holde nokså anonym profil enda mer anonym, skjønner jeg ikke.

Jeg mener KG burde fjerne muligheten til å poste som anonym. Hva er poenget?

Jeg har også et ekte bilde. Det er ikke av meg, men ligner.

Anonymous poster hash: f1761...cd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...