Gå til innhold

Hvorfor sa mange anonyme?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som irriterer meg er at man ikke kan ignorere enkelte anonyme brukere uten å samtidig ignorere de andre.

Jeg vil ikke gå glipp av alle de gode innleggene fra anonyme brukere, så da må jeg bare leve med de som misbruker funksjonen.

Hvordan kan man misbruke AB-funksjonen? Det er ingen restriksjoner på bruken av AB og ergo intet rom for misbruk.

Anonymous poster hash: 069f7...920

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke lese en av de trillion andre trådene om samme tema i stedet for å opprette en ny?

Anonymous poster hash: b738c...3ac
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er relativt ny her. Og, nei. Jeg forstår ikke hvorfor. For meg fremstår det som idiotisk.

For andre fremstår du som idiotisk.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

1. Jeg vil ikke bli gjenkjent, verken av andre på KG eller de som havner her inne etter de har googlet.

2. Jeg vil slippe innboks-meldinger ang meg og ting jeg skriver om.

3. Jeg har lov til det.

Anonymous poster hash: d569c...efc
  • Liker 3
Skrevet

Hvordan kan man misbruke AB-funksjonen? Det er ingen restriksjoner på bruken av AB og ergo intet rom for misbruk. Anonymous poster hash: 069f7...920

Starte hundre forskjellige tråder hvor man utgir seg for å være forskjellige personer, blant annet.

Samme bruker kan være kvinnehatende mann, mannehatende kvinne, og en som 'kjenner' noen på forumet og kan fortelle noe om dem. Alt for å provosere.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som irriterer meg er at man ikke kan ignorere enkelte anonyme brukere uten å samtidig ignorere de andre.

Jeg vil ikke gå glipp av alle de gode innleggene fra anonyme brukere, så da må jeg bare leve med de som misbruker funksjonen.

Jeg liker sånne brukere som deg, som ikke skjærer alle Ab-ene over én kam.

Anonymous poster hash: c790c...40e

Og jeg liker sånne ABer som deg!

Jeg har aldri forstått meg på det med blokkering av brukere, egentlig. Det er mange brukere her som provoserer meg ofte, men jeg synes nesten ikke det er noe poeng å ha diskusjoner hvis man skal blokkere ut den delen av diskusjonen man ikke liker. Man får jo ikke noen sammenheng i diskusjonen på den måten, og det som gjør det interessant er jo ulike meninger, selv om noen av dem provoserer. Hvis det fantes en mulighet for å blokkere alle "hvorfor anonym"-trådene, så skulle jeg kanskje vurdert det. :)

Anonymous poster hash: daf78...740

AnonymBruker
Skrevet

Starte hundre forskjellige tråder hvor man utgir seg for å være forskjellige personer, blant annet.

Samme bruker kan være kvinnehatende mann, mannehatende kvinne, og en som 'kjenner' noen på forumet og kan fortelle noe om dem. Alt for å provosere.

Du mener som h*an som akkurat opprettet en sånn tråd under fullt nick?

Anonymous poster hash: daf78...740

Skrevet

Jeg liker bare ikke å bli kjeftet på, så når jeg skriver anomymt, så slipper jeg å få beskjed om noen har svart meg.
Utenom det, så har jeg skrevet noen litt intime ting, og er redd for at folk jeg kjenner, skal forstå hvem jeg er. :)

• Liker 2
Skrevet

Tror det er et kvinne-fenomen. På kjønnsnøytrale fora er det ikke i nærheten av å være et like stort problem. Burde bare være lov å bruke AB når man skriver noe sensitivt, ikke hvis man f.eks. mener at Stoltenberg er en kommunist.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er et kvinne-fenomen. På kjønnsnøytrale fora er det ikke i nærheten av å være et like stort problem. Burde bare være lov å bruke AB når man skriver noe sensitivt, ikke hvis man f.eks. mener at Stoltenberg er en kommunist.

Hvorfor ikke?

Er det en kvinneting å være opptatt av personvern?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo ingenting med AB-funksjonen å gjøre. Trolling er trolling.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ikke?

Er det en kvinneting å være opptatt av personvern?

Ja, det ser sånn ut. Menn er ikke like hysteriske på dette området ;)

Skrevet (endret)

Det har jo ingenting med AB-funksjonen å gjøre. Trolling er trolling. Anonymous poster hash: 069f7...920

Ja? Og det er som sagt ikke noe problem å blokkere et troll som skriver under brukernavn, eller å la være å gå inn i trådene som er startet av vedkommende. Men blokkerer du AB går du glipp av alle ABer.

Jeg har forresten ikke blokkert noen, men jeg holder meg ofte unna tråder hvor visse brukere herjer rundt. :ler2:

Endret av Cathrine88
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor ikke i Nord-Korea eller Russland. Det er lov å mene alt. Det er nesten lov å mene litt for mye.

Og dette er ikke facebook eller linkedin. Man kan lage en profil som ikke viser hvem du er i virkeligheten.

Allikevel velger mange å skrive anonymt?

Hvorfor?

Jeg forstår ikke.

Jeg har til og med et ekte bilde. Riktignok med solbriller. Men hvorfor noen velger å holde nokså anonym profil enda mer anonym, skjønner jeg ikke.

Jeg mener KG burde fjerne muligheten til å poste som anonym. Hva er poenget?

Helt enig med deg. Men det er pga lynsjemobben her inne at jeg poster anonymt. Noen steder bruker jeg nic, men stort sett anonymt.

Feigt ser jeg noen skriver. Ja, kanskje det, men det er konsekvensen av lynsjinga her. Kanskje på tide å gjøre noe med de som ikke kan oppføre seg.

Anonymous poster hash: 4f277...f7e

• Liker 3
Skrevet

Men hvordan kan noen være redd for å bli dømt på nett uten å vise full identitet? Jeg har vært i krig i mange år. Jeg forstår det ikke. Det må være noe norsk hvor hverdagsproblemer blir større enn de egentlig er.

Har noen problemer med at en falsk profil på nett skal bli "stalket" så sier det noe om at dette landet har ingen problemer i det hele tatt.

Ikke misforstå. Jeg vet depresjon kan være ille. Men det er aldri ille hvis byen din brenner.

Så skjønner jeg at andre har tatt det opp.

Jeg skal la det ligge.

Forresten er deg meg. MEG. I bilen.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Trådstarter: du har vært her svært kort tid. Noen av oss har vært her svært lenge. Vi har også planer om å fortsette å være her lenge.

Når du har opplevd at hver gang du skriver et innlegg så kommer en eller flere brukere og skriver frekt/nedgraderende og totalt utenfor temaet gang etter gang etter gang - ja da vet du at du er blitt offer for stalkere. Det er svært vanskelig å bevise, for moderatorene tror ikke noe på deg og de fleste andre bare latterliggjør deg. Dette medførte så sterk plage for meg for noen år tilbake at jeg faktisk slettet meg for en periode.

En løsning er da å alltid skrive anonymt.

Jeg bruker AB funksjonen når jeg skal skrive noe som er lett gjenkjennelig dersom du setter sammen det man allerede vet (kjønn, alder, sted) direkte mot det jeg jobber med, osv. Jeg har ikke sett nødvendigheten av å bruke AB hele tiden, men det får virkelig være opp til hver enkelt.

Jeg skriver mye på iPad og der forstørrer jeg ofte teksten så jeg ikke ser brukernavnet. Derfor aner jeg ofte ikke om det er Ole eller AB som har skrevet innlegg. Alle burde prøve å lese KG på den måten innimellom.

Man vender seg til AB funksjonen på KG - og lærer seg å rapportere de som misbruker. Det er ikke nødvendig å skrive "du er rapportert" - man trenger kun å rapportere det man synes strider mot reglene og misbruker AB funksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker at det jeg skriver skal være det eneste folk skal henge seg opp i, ikke hvem som skriver det.

Anonymous poster hash: f88c0...3dc
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan kan noen være redd for å bli dømt på nett uten å vise full identitet? Jeg har vært i krig i mange år. Jeg forstår det ikke. Det må være noe norsk hvor hverdagsproblemer blir større enn de egentlig er.

Har noen problemer med at en falsk profil på nett skal bli "stalket" så sier det noe om at dette landet har ingen problemer i det hele tatt.

Ikke misforstå. Jeg vet depresjon kan være ille. Men det er aldri ille hvis byen din brenner.

Så skjønner jeg at andre har tatt det opp.

Jeg skal la det ligge.

Forresten er deg meg. MEG. I bilen.

Det er ikke lovlig å ha profiler som viser hvem du egentlig er. Poenget her på kg, er at du skal være anonym. Derfor er denne anonymbrukerdiskusjonen helt unødvendig.

Anonymous poster hash: 605a3...211

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke lovlig å ha profiler som viser hvem du egentlig er. Poenget her på kg, er at du skal være anonym. Derfor er denne anonymbrukerdiskusjonen helt unødvendig.

Anonymous poster hash: 605a3...211

Joda. Det er lovlig. Så lenge man er blogger. For man kan nemlig lenke til blogger, eller til og med ha sitt fulle navn som nick, så lenge man lenker til bloggen sin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja? Og det er som sagt ikke noe problem å blokkere et troll som skriver under brukernavn, eller å la være å gå inn i trådene som er startet av vedkommende. Men blokkerer du AB går du glipp av alle ABer.

Jeg har forresten ikke blokkert noen, men jeg holder meg ofte unna tråder hvor visse brukere herjer rundt. :ler2:

Men trolling er trolling, og det er jo bare å rapportere et AB-troll på lik linje med andre troll. Det faller tilbake på brukeren uansett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...