Gå til innhold

Provosert eller enig med uttalesen til Finansfrue Marte Krogh


-Jiinxs-

Anbefalte innlegg

Selve artikkelen kan du lese her.

Hva mener dere mødre om hva Marte Krogh sier?

Er dere enig eller provosert i at noen sier

Til bladet forteller Krogh om hvordan hun takler hverdagen med personlig trener, vaskehjelp og au pair - og sier at altfor mange mammaer gir opp når de får barn.

Selv så synes jeg det er helt hull i hodet. Er ikke alle som tjener så bra at de kan ta seg råd til slike ting.

Forstår ikke helt konteksten med au pair i den setningen, men det kan sikkert dere forklare meg :P

Endret av -Leon-
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ler av henne. :)

Anonym poster: 439d09f035565ec69e1d05610b4c8225

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene. Jeg gidder ikke la meg provosere av henne, hun har jo ingen bakkekontakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en mor, men jeg må si Krogh virker.. eh.. litt lite reflektert i mange av sine uttalelser. Hun lever som kjent et luksusliv, og har svært få oppgaver hun må gjennom i hverdagen sammenlignet med flertallet av norske mødre. Greit nok, det er viktig å trene, men måten hun legger det frem på er bare komisk.

Uansett, jeg tror at de fleste enten

a) ler av henne

b) irriterer seg over henne

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig at mødre er for dårlig til å trene. Mange kvinner(og menn) lar seg forfalle etter de har fått unger.

"Jeg har ikke tid til å trene" har du tid til å se over 1 time tv hver dag har du tid til å trene og. prioriteringer. hotel cæsar yeeeee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker på meg som en veldig lite reflekterende dame som lever i sin egen boble, veldig skremmende siden hun er såpass oppi åra.

Anonym poster: ddb88c38e59007efa693f1bd1ccf2837

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve artikkelen kan du lese her.

Hva mener dere mødre om hva Marte Krogh sier?

Er dere enig eller provosert i at noen sier

Selv så synes jeg det er helt hull i hodet. Er ikke alle som tjener så bra at de kan ta seg råd til slike ting.

Forstår ikke helt konteksten med au pair i den setningen, men det kan sikkert dere forklare meg :P

Jeg ser ikke problemet her. Det er en kjent sak at mange trener mindre enn optimalt. Men det er også en kjent sak at trening blir nedprioritert av mange når hverdagen og f.eks tv-apparatet eller internett har stjålet sin tid. Det er en like kjent sak at littegrann trening gir et ekstra overskudd som faktisk frigjør litt tid.

En annen kjent sak er at småbarnsmødre som ikke bruker vaskehjelp og au pair er såpass aktive med vaskefille og energisk lek med barn at de får nok trening uten å trene.

Marte kom med helt greit innspill, fra sitt ståsted, som er økonomisk langt rikere enn normalt. Greit nok. Noen kan finne brukbarhet i hennes råd, andre klarer ikke det. Det er også greit nok. Til slutt må vi huske at det egentlig er journalisten som kommer med historien, og trekker ut det journalisten synes er godt stoff.

Jeg hverken ler eller irriterer meg over henne. Hun er vakker og lever i en litt annerledes verden. Hvordan det er i annerledesverdener er også interessant.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun siteres på følgende: "..og sier at altfor mange mammaer gir opp når de får barn... -Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen"

Jeg ser ikke kontroversen med å si dette. Det er jo sant!

Anonym poster: 7a98753531e7e8e39c61a01583f32baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov å være uenig, men er virkelig dette noe å hisse seg opp for?

Anonym poster: 36f3f9878d03b7788ecf469a1365c3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange damer som blir veldig kjærring i slutten av 30 årene. Hiver på seg 30 kg, klipper håret, går med joggebukser og kjefter på mannen som de er missfornøyde med. :(

Anonym poster: 8b65c90df29764bede94c4c2f4520527

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun siteres på følgende: "..og sier at altfor mange mammaer gir opp når de får barn... -Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen"

Jeg ser ikke kontroversen med å si dette. Det er jo sant!

Anonym poster: 7a98753531e7e8e39c61a01583f32baf

Når det er sagt så er Krogh tross alt et prima eksempel på at rike menn foretrekker pene kvinner og vice versa. For håpe helsa og utseendet holder seg for hennes del.

Anonym poster: 7a98753531e7e8e39c61a01583f32baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marte kom med helt greit innspill, fra sitt ståsted, som er økonomisk langt rikere enn normalt. Greit nok. Noen kan finne brukbarhet i hennes råd, andre klarer ikke det. Det er også greit nok. Til slutt må vi huske at det egentlig er journalisten som kommer med historien, og trekker ut det journalisten synes er godt stoff.

Ikke legg det her på journalisten, Marte burde tenkt før hun snakket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SpaceBaby

Det er mange damer som blir veldig kjærring i slutten av 30 årene. Hiver på seg 30 kg, klipper håret, går med joggebukser og kjefter på mannen som de er missfornøyde med. :(

Bøtte med potteklipp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg det her på journalisten, Marte burde tenkt før hun snakket.

Men hun har jo tenkt!

Hva er feilen med dette utsagnet:

"Til bladet forteller Krogh om hvordan hun takler hverdagen med personlig trener, vaskehjelp og au pair - og sier at altfor mange mammaer gir opp når de får barn.

- Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen, sier Krogh til bladet."

Den bakgrunnsgreia med au pair , personlig trener og vaskehjelp er det garantert journalisten som har skrevet inn, for å sette Marte i ett spesielt perspektiv.

Jeg vil nok selv nyansere det med "å ta seg sammen" litt. Fordi jeg mener at småbarnsmødrene skal trene mer etter moroprinsippet enn ta seg sammen- prinsippet. Morsom trening gir både trenings- og glede-effekt, og er lettere å holde ved like over tid.

Disse som nedprioriter nødvendig vedlikeholdstrening/lek/aktivitet bør gå i seg selv, og se om man kan organisere livet litt annerledes. Det er faktisk ikke så mye som skal til. 15 minutter god trening to ganger i uka er betydelig.

Marte har en annen vinkling enn de fleste i forhold til trening. Husk at hun er en elitemusiker, og dermed har en del holdninger som man finner mye av i eliten. F.eks. Idrettseliten.

Det er ikke Marte sin skyld at journalisten har laget en vinkling på artikkelen der hun framstilles som svevende i sinnsyk luksus uten bakkekontakt. Hun har sikkert mye luksus, men er vel mer mamma, hustru og musiker.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hun har jo tenkt!

Hva er feilen med dette utsagnet:

"Til bladet forteller Krogh om hvordan hun takler hverdagen med personlig trener, vaskehjelp og au pair - og sier at altfor mange mammaer gir opp når de får barn.

- Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen, sier Krogh til bladet."

Den bakgrunnsgreia med au pair , personlig trener og vaskehjelp er det garantert journalisten som har skrevet inn, for å sette Marte i ett spesielt perspektiv.

Jeg vil nok selv nyansere det med "å ta seg sammen" litt. Fordi jeg mener at småbarnsmødrene skal trene mer etter moroprinsippet enn ta seg sammen- prinsippet. Morsom trening gir både trenings- og glede-effekt, og er lettere å holde ved like over tid.

Disse som nedprioriter nødvendig vedlikeholdstrening/lek/aktivitet bør gå i seg selv, og se om man kan organisere livet litt annerledes. Det er faktisk ikke så mye som skal til. 15 minutter god trening to ganger i uka er betydelig.

Marte har en annen vinkling enn de fleste i forhold til trening. Husk at hun er en elitemusiker, og dermed har en del holdninger som man finner mye av i eliten. F.eks. Idrettseliten.

Det er ikke Marte sin skyld at journalisten har laget en vinkling på artikkelen der hun framstilles som svevende i sinnsyk luksus uten bakkekontakt. Hun har sikkert mye luksus, men er vel mer mamma, hustru og musiker.

Du må huske at det er feil i Norge å være rik og vellykket OG fornøyd med det.

Anonym poster: 7a98753531e7e8e39c61a01583f32baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kvinnen er åpenbart ikke blant de skarpeste knivene i skuffen. Hun er en gullgraver som traff blinkskudd, og nå sitter hun der med sin like hjernedøde og underutviklede ektemann.

Det hun ikke skjønner er at den steindumme ektemannen hennes nok vil bytte henne ut ut med en yngre gullgraver-bimbo om ikke så lenge.

Da kommer jeg til å le rått.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at det er feil i Norge å være rik og vellykket OG fornøyd med det.

Det er greit å være fornøyd med det, men ikke når man er rik som følge av at man er en bimbo-gullgraver som har giftet seg rik. Det eneste hun har bidratt med er en tom hjerne, blondt hår og kvinnekropp. Halvapen av en mann som hun har, har gjort resten.

Dermed synes jeg ikke hun har noen grunn til å skryte av noe som helst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal mann

Jeg venter bare på artiklene som følger der hun først måter veggen, så rammes av depresjon og til slutt når det endre med hvordan være mor til en narkoman.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...