Gå til innhold

Provosert eller enig med uttalesen til Finansfrue Marte Krogh


-Jiinxs-

Anbefalte innlegg

Hun svarer på ett intervjuspørsmål, og har rett og slett ikke tenkt igjennom hvordan svaret slår ut. Da blir ikke svaret gjennomtenkt.

Det er fordi hun er en lite reflektert person. Dette er en del av et mønster, da hun har kommet med lignende idiotiske uttalelser også tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er en latterlig og uærlig artikkel full av løgn og stråmenn. Problemet er ikke at hun er rik og har giftet seg med en milliardær. Problemet er at hun rakker ned på vanlige mennesker og utviser en total mangel på innsikt i vanlige menneskers situasjon.

Saken gjøres også verre av at hun har gitt uttrykk for ekstremt ufyselige holdninger også tidligere.

Det er jeg enig i. Den personen som har skrevet artikkelen bruker sjalusikortet. Man er opprørt fordi hun er pen og rik og man er da misunnelig(hvis man er kvinne)og vil vise makt over intervjuobjektet(hvis man er mann)..Jeg kan si at ja, det hadde vært digg å hatt millioner på konto, og all hjelp man trenger, men det er ikke der problematikken oppstår. Den oppstår når hun "forteller"alle andre hva de MÅ og SKAL gjøre når hun ikke vet en dritt om det selv.

Som sagt tidligere, skulle likt å sett henne med en mann som har en årlig inntekt på rundt 300 000kr, null hjelp fra andre(ei heller staten) og kommet med samme uttalelser.Hun pisser på folk, det er det eneste hun gjør....det blir som hun celina midelfart som sa etter tsunamien i Thailand: "Jeg har donert bort 100 000kr og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme"...get a grip menneske!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial dame! Det er jo bare å ta seg sammen!.

Har man som småbarnsmor, (i arbeid, med en mann som ikke gjør husarbeid eller barnepleie), ikke tid til å få få lagt inn den nødvendige treninga for å holde seg slank og pen så er det jo fordi de ikke har tatt seg tilstrekkelig sammen. Så ta dere sammen jenter, finn en mann som har råd til å la dere gå hjemme som husmor, enklere kan det vel ikke bli?

Jeg er litt imponert over at hun som "går hjemme" om dagene faktisk må ha en au pair for å få tid til å trene, kanskje hun skulle tatt seg litt sammen selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i. Den personen som har skrevet artikkelen bruker sjalusikortet. Man er opprørt fordi hun er pen og rik og man er da misunnelig(hvis man er kvinne)og vil vise makt over intervjuobjektet(hvis man er mann)..Jeg kan si at ja, det hadde vært digg å hatt millioner på konto, og all hjelp man trenger, men det er ikke der problematikken oppstår. Den oppstår når hun "forteller"alle andre hva de MÅ og SKAL gjøre når hun ikke vet en dritt om det selv.

Som sagt tidligere, skulle likt å sett henne med en mann som har en årlig inntekt på rundt 300 000kr, null hjelp fra andre(ei heller staten) og kommet med samme uttalelser.Hun pisser på folk, det er det eneste hun gjør....det blir som hun celina midelfart som sa etter tsunamien i Thailand: "Jeg har donert bort 100 000kr og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme"...get a grip menneske!

Nå må du vise meg eksakt HVOR hun forteller hva alle andre må gjøre. Vis meg det, er du snill ;)

Det gjelder dere andre i hylekoret også - vis meg HVOR Marte forteller alle andre hva de må gjøre.

For meg er det veldig frustrerende å ha lest intervjuet flere ganger for å finne det dere påstår, men jeg må være svaksynt for jeg finner det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial dame! Det er jo bare å ta seg sammen!.

Har man som småbarnsmor, (i arbeid, med en mann som ikke gjør husarbeid eller barnepleie), ikke tid til å få få lagt inn den nødvendige treninga for å holde seg slank og pen så er det jo fordi de ikke har tatt seg tilstrekkelig sammen. Så ta dere sammen jenter, finn en mann som har råd til å la dere gå hjemme som husmor, enklere kan det vel ikke bli?

Jeg er litt imponert over at hun som "går hjemme" om dagene faktisk må ha en au pair for å få tid til å trene, kanskje hun skulle tatt seg litt sammen selv?

Hadde det vært mye bedre om hun gjør som de mødrene jeg treffer på treningsseneret mitt som leverer barna hos barnepasser på senteret?

Eller trodde du virkelig at man tar babyer med oss inn i treningssalen?

Hvordan ville du ha gjort det når du skulle trene eller gå til tannlegen mens du er hjemmeværende med en baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mye bedre om hun gjør som de mødrene jeg treffer på treningsseneret mitt som leverer barna hos barnepasser på senteret?

Eller trodde du virkelig at man tar babyer med oss inn i treningssalen?

Hvordan ville du ha gjort det når du skulle trene eller gå til tannlegen mens du er hjemmeværende med en baby?

Jepp, faktisk mye bedre.

Hvis jeg skulle til tannlegen så hadde jeg nok avtalt på forhånd med familie eller venner som kunne tatt ungen den timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genial dame! Det er jo bare å ta seg sammen!.

Kanskje det heller er "genial Vg-redigering".

Jan kom på banen nå, med litt presisering:"

- Er feilsitert

Jan Haudemann-Andersen, som ifølge Kapital har en anslått formue på 1,3 milliard kroner, mener samboeren har blitt misforstått.

- VG har feilsitert Marte. Hun har aldri sagt «ta dere sammen». Hun har sagt «man må ta seg sammen» med henvisning til seg selv for å orke og trene. Der har det blitt en misforståelse, sier Haudemann til VG.

Paret har datteren Sofia (9 md.).

- I en intervjusituasjon er det lett å glemme de som av forskjellige grunner ikke har samme mulighet eller ork til å ta fatt på trening. Som for eksempel alenemødre med flere barn og eller kvinner med lang arbeidstid. Det skjedde vel her, og det var ikke hensikten.

- Rådet var velmenende, men kan virke provoserende. Det var ikke hensikten, sier han.

Investoren sier at Krogh ikke er den første som har nevnt at folk bør trene mer.

- Dette var et forsøk på å si at når man ikke har sovet om natten, så er det slitsomt å trene. Men at dersom man finner ork til det, så gir det overskudd. Det var ment som et tips til andre mødre, sier han, og legger til at det å trene kan gjøre at man føler seg bedre:

- Jeg merker selv noen ganger at jeg ikke har lyst til å trene, men at hvis jeg først gjør det, så gir det overskudd."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, faktisk mye bedre.

Hvis jeg skulle til tannlegen så hadde jeg nok avtalt på forhånd med familie eller venner som kunne tatt ungen den timen.

Ok - tviler på at du har sett barnerommet på treningssenteret - men det får være ditt valg. Jeg vet hva jeg hadde valgt om muligheten var der.

Men du har ikke opplyst meg hvor du fant belegg for denne påstanden din:

"oppstår når hun "forteller"alle andre hva de MÅ og SKAL gjøre når hun ikke vet en dritt om det selv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det heller er "genial Vg-redigering".

Jan kom på banen nå, med litt presisering:"

- Er feilsitert

Jan Haudemann-Andersen, som ifølge Kapital har en anslått formue på 1,3 milliard kroner, mener samboeren har blitt misforstått.

- VG har feilsitert Marte. Hun har aldri sagt «ta dere sammen». Hun har sagt «man må ta seg sammen» med henvisning til seg selv for å orke og trene. Der har det blitt en misforståelse, sier Haudemann til VG.

Paret har datteren Sofia (9 md.).

- I en intervjusituasjon er det lett å glemme de som av forskjellige grunner ikke har samme mulighet eller ork til å ta fatt på trening. Som for eksempel alenemødre med flere barn og eller kvinner med lang arbeidstid. Det skjedde vel her, og det var ikke hensikten.

- Rådet var velmenende, men kan virke provoserende. Det var ikke hensikten, sier han.

Investoren sier at Krogh ikke er den første som har nevnt at folk bør trene mer.

- Dette var et forsøk på å si at når man ikke har sovet om natten, så er det slitsomt å trene. Men at dersom man finner ork til det, så gir det overskudd. Det var ment som et tips til andre mødre, sier han, og legger til at det å trene kan gjøre at man føler seg bedre:

- Jeg merker selv noen ganger at jeg ikke har lyst til å trene, men at hvis jeg først gjør det, så gir det overskudd."

Jo, jeg leste i avisa i går at hun følte seg misforstått, men jeg holder fast på at hun kanskje ikke har helt kontakt med hverdagen til kvinnene hun adresserte. Jeg tviler heller ikke på at rådene var velmenende.

VG vil ha en sensasjon, aller helst et skred av kjendiser som skriver 'artikler' de kan få publisert i nettavisa og som viser sin misnøye med Krogh. Bra for forretningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - tviler på at du har sett barnerommet på treningssenteret - men det får være ditt valg. Jeg vet hva jeg hadde valgt om muligheten var der.

Men du har ikke opplyst meg hvor du fant belegg for denne påstanden din:

"oppstår når hun "forteller"alle andre hva de MÅ og SKAL gjøre når hun ikke vet en dritt om det selv."

Ser greit ut barnerommet på treningssenteret der jeg trener, men jeg skjønner at det sikkert varierer mye fra senter til senter. Det må da uansett finnes andre løsninger, du er jo ikke nødt til å trene på et senter heller?

Har jeg virkelig skrevet det du siterer, eller er det din tolkning?

Jeg synes uttalelsene hennes slik de er presentert av media var lite gjennomtenkte, men jeg er enig i at flere mødre bør tenke mer på egen helse og trening. Har man ikke tid til å ta vare på seg selv så har man kanskje ikke tid til å ha barn heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg leste i avisa i går at hun følte seg misforstått, men jeg holder fast på at hun kanskje ikke har helt kontakt med hverdagen til kvinnene hun adresserte. Jeg tviler heller ikke på at rådene var velmenende.

Har du og jeg bedre kontakt med den virkerligheten?

Jeg vet jo at småbarnsmødre ofte er presset på tid, og at manglende nattesøvn er forferderlig. Allikevel så tror jeg det er fullt mulig for mange å organisere f.eks 2 x15 minutter skikkelig trening pr uke, og kanskje mer. Det finnes fedre, svigermødre, venner, naboer etc. som kan passe barn littegrann. Trening kan forøvrig fint gjøres sammen med barn, eller ved siden av barna. Det er mulig å ha gymmadrass og ergometersykkel i mange hjem. Eller boksedokke/bokseball. Hvis man har ei boksedokke i stua, så tar det ikke veldig lang tid å levere 100 slag på denne. Og man trenger ikke barnevakt for å banke boksedokka.

For mange er det dørstokkmila som er den lengste mila. Det er fullt mulig å trene så smart at det nesten ikke tar tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du og jeg bedre kontakt med den virkerligheten?

Jeg vet jo at småbarnsmødre ofte er presset på tid, og at manglende nattesøvn er forferderlig. Allikevel så tror jeg det er fullt mulig for mange å organisere f.eks 2 x15 minutter skikkelig trening pr uke, og kanskje mer. Det finnes fedre, svigermødre, venner, naboer etc. som kan passe barn littegrann. Trening kan forøvrig fint gjøres sammen med barn, eller ved siden av barna. Det er mulig å ha gymmadrass og ergometersykkel i mange hjem. Eller boksedokke/bokseball. Hvis man har ei boksedokke i stua, så tar det ikke veldig lang tid å levere 100 slag på denne. Og man trenger ikke barnevakt for å banke boksedokka.

For mange er det dørstokkmila som er den lengste mila. Det er fullt mulig å trene så smart at det nesten ikke tar tid.

Uten gå veldig nærme på min livssituasjon så vil jeg påstå at jeg har ihvertfall 'litt' mer kontakt med den virkeligheten de fleste småbarnsmødre kjenner seg igjen i. Verken jeg eller min samboer er hjemmeværende husmor/far mens den andre er milliardær, og vi har ingen au pair eller vaskehjelp som gjør husarbeidet. Dørstokkmila er den lengste, helt klart og jeg mistenker at mange småbarnsforeldre har lest litt for mange mammablogger og føler litt for store forventninger til trening og livsstil. Hvis man har ambisjoner om å stille i fitness i løpet av året så skjønner jeg at tida vanskelig strekker til for all treninga, men det er ikke det som forventes heller. Tur er også trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser greit ut barnerommet på treningssenteret der jeg trener, men jeg skjønner at det sikkert varierer mye fra senter til senter. Det må da uansett finnes andre løsninger, du er jo ikke nødt til å trene på et senter heller?

Har jeg virkelig skrevet det du siterer, eller er det din tolkning?

Jeg synes uttalelsene hennes slik de er presentert av media var lite gjennomtenkte, men jeg er enig i at flere mødre bør tenke mer på egen helse og trening. Har man ikke tid til å ta vare på seg selv så har man kanskje ikke tid til å ha barn heller?

Ja, det er kopiert direkte fra ditt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kopiert direkte fra ditt innlegg.

Hmm, det kan jeg ikke huske å ha skrevet faktisk, men satt veldig på spissen og sagt på en litt frekk måte så er det jo det jeg sier. Hvilket innlegg er dette forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du vise meg eksakt HVOR hun forteller hva alle andre må gjøre. Vis meg det, er du snill ;)

Sitat:

"Hun synes hun ser altfor mange mammaer som gir opp når de får barn.

– Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen."

Bare ta seg sammen. Bare ring tjeneren, liksom. For siden denne bimboen med en tulling av en ektemann har tjenere og kan leve livet på solsiden, så har alle andre det slik også.

Totalt blottet for innsikt, altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Haudemann-Andersen, som ifølge Kapital har en anslått formue på 1,3 milliard kroner, mener samboeren har blitt misforstått.

- VG har feilsitert Marte. Hun har aldri sagt «ta dere sammen». Hun har sagt «man må ta seg sammen» med henvisning til seg selv for å orke og trene. Der har det blitt en misforståelse, sier Haudemann til VG.

Denne mannen er en løgnaktig taper. I forrige kommentar ser du hva som står i artikkelen på mamma.no og ikke i VG.

Denne neandertaleren av en primitiv mannsgris beviser at han passer perfekt sammen med bimboen sin: De er begge tomhjernede fjols som totalt mangler kontakt med virkeligheten.

Husk: Denne saken kommer i tillegg til uttalelsene disse fjolsene kom med for en tid tilbake. De blir ikke misforstått. De har virkelig så råtne, primitive og avskyelige holdninger.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du og jeg bedre kontakt med den virkerligheten?

Vi har bedre kontakt med vår virkelighet ja. Bimboen har bedre kontakt med sin virkelighet, som representerer et ekstremt lite mindretall, men hun uttaler seg altså generelt. Altså om folk som ikke har en milliard på konto, tjenere og personlig trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kopiert direkte fra ditt innlegg.

Jeg søkte gjennom alle innleggene til Larsern helt tilbake til september 2012, og kunne ikke finne noe sted han hadde skrevet dette.

Så enten så lyver du eller så har jeg gått glipp av noe.

Du må dermed komme med en direkte link til hvor han skal ha skrevet dette:

"oppstår når hun "forteller"alle andre hva de MÅ og SKAL gjøre når hun ikke vet en dritt om det selv."

Heller ikke Google kjenner til denne setningen, så den må være svært fersk.

Link, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du og jeg bedre kontakt med den virkerligheten?

Jeg vet jo at småbarnsmødre ofte er presset på tid, og at manglende nattesøvn er forferderlig. Allikevel så tror jeg det er fullt mulig for mange å organisere f.eks 2 x15 minutter skikkelig trening pr uke, og kanskje mer. Det finnes fedre, svigermødre, venner, naboer etc. som kan passe barn littegrann. Trening kan forøvrig fint gjøres sammen med barn, eller ved siden av barna. Det er mulig å ha gymmadrass og ergometersykkel i mange hjem. Eller boksedokke/bokseball. Hvis man har ei boksedokke i stua, så tar det ikke veldig lang tid å levere 100 slag på denne. Og man trenger ikke barnevakt for å banke boksedokka.

For mange er det dørstokkmila som er den lengste mila. Det er fullt mulig å trene så smart at det nesten ikke tar tid.

Tipper de fleste av disse småbarnsmødrene som sier de ikke har tid til å trene bruker mer enn 2x15 min foran tv'n hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk: Denne saken kommer i tillegg til uttalelsene disse fjolsene kom med for en tid tilbake. De blir ikke misforstått. De har virkelig så råtne, primitive og avskyelige holdninger.

Jeg har ikke lest disse eldre sakene.

Ikke har jeg klart å finne det råtne, primitive og avskyelige heller.

Jeg ser at de lever i en annen økonomisk virkerlighet enn meg, og ser ting fra en annen vinkel.

Å tjene 1,4 milliarder kan forøvrig skyldes avskyelig råttenskap. Står han bak salg av stukturererte spareprodukter , Acta, eller annet uetisk griseri?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...