Gå til innhold

Provosert eller enig med uttalesen til Finansfrue Marte Krogh


-Jiinxs-

Anbefalte innlegg

Men hun har jo tenkt!

Så langt som en dum gullgraver av en bimbo kan tenke kanskje. Dvs. ikke så veldig langt.

Hva er feilen med dette utsagnet:

"Til bladet forteller Krogh om hvordan hun takler hverdagen med personlig trener, vaskehjelp og au pair - og sier at altfor mange mammaer gir opp når de får barn.

- Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen, sier Krogh til bladet."

Den bakgrunnsgreia med au pair , personlig trener og vaskehjelp er det garantert journalisten som har skrevet inn, for å sette Marte i ett spesielt perspektiv.

Feilen er at hun lever et priviligert liv fordi hun gravde etter gull og traff selve "motherload". Dermed har hun all tid i verden fordi hun bare kan sette Au Pair og vaskehjelp i sving. En slik luksus har ikke de fleste andre.

Disse som nedprioriter nødvendig vedlikeholdstrening/lek/aktivitet bør gå i seg selv, og se om man kan organisere livet litt annerledes. Det er faktisk ikke så mye som skal til. 15 minutter god trening to ganger i uka er betydelig.

Da bør dette komme fra noen som faktisk har gjort det, og ikke fra en overpriviligert bimbo som har vært på grullgraving.

Marte har en annen vinkling enn de fleste i forhold til trening. Husk at hun er en elitemusiker, og dermed har en del holdninger som man finner mye av i eliten. F.eks. Idrettseliten.

Jeg vil vel heller si at hun er en elitegullgraver som gravde opp en primitiv apekatt med mye penger som hun åpenbart passer perfekt sammen med siden han foretrekker dem dumme og lettlurte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janteloven lever i beste velgående ser jeg.....

Hvor kommer janteloven inn her? Hadde hun ikke åpnet den overpriviligerte kjeften sin for å rakke ned på alle som ikke har Au Pair og vaskehjelp, så hadde det ikke vært noen sak å diskutere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kvinnen er åpenbart ikke blant de skarpeste knivene i skuffen. Hun er en gullgraver som traff blinkskudd, og nå sitter hun der med sin like hjernedøde og underutviklede ektemann.

Det hun ikke skjønner er at den steindumme ektemannen hennes nok vil bytte henne ut ut med en yngre gullgraver-bimbo om ikke så lenge.

Da kommer jeg til å le rått.

Jeg synes du stiller forferderlige høye krav til kvinners intelligens.

Fra Wikipedia

"

Marte Krogh (født 23. juni 1975) er en norsk fiolinist og forretningskvinne.

Fra hun var 10 til hun var 28 år levde Krogh av musikken. Hun tok musikkutdanning ved Barratt Due musikkinstitutt. Deretter drev hun en egen butikk, Koma i Bogstadveien (Oslo), der hun designet egne klær.

Fra 2009 arbeider Krogh igjen med musikk.

Krogh er kjæreste med Jan Haudemann-Andersen.

Diskografi

Å drive egen butikk er svært krevende, og man må kunne mye om veldig mye. Bare det i seg selv er temmelig imponerende.

Hun er også ikke minst en absolutt elite-fiolinist.

Det er fullt mulig at det finnes enda skarpere damer, men allikevel, hun er imponerende!

Jeg kan ikke forstå hvordan du kan nedvurdere henne?! Bare fordi hun ikke evner å få pakket inn sine uttalelser gjennom en frekk journalist så godt at det ikke terger våre jantelovelskere? Mener du at sinnsykt rike skal holde kjeft? De fleste sinnsykt rike gjøre vel det, men elitemennesker er annerledes. De trenger litt oppmerksomhet og rampelys. Jeg synes det er dårlig gjort å snakke stygt om dem av den grunn. Det er elitemenneskene som gir oss den fineste musikken, de vakreste diktene, de flotteste idrettsprestasjonene. Elitemennesker driver ikke med jantelov. De er mer direkte og målrettede, og pakker ikke inn alt mulig.

Er du selv en skarpere kniv Jabx? Jeg vet at du har prestert litt her på KG, men neppe på CD?! Ingen er best i alt, men noen er best i litt.

Jeg synes forresten det er utspekulert av journalisten å titulere henne som finansfrue. For meg har hun alltid vært fiolinist. Det med klesdesigner (og finansfrue) visste jeg ikke fra før. Å kalle henne "finansfrue" i stedet for fiolinist ser ut som ett bevist retorisk grep for å latterliggjøre henne, skape debatt, og generere flere treff på artikkelens nettside.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marte har en annen vinkling enn de fleste i forhold til trening. Husk at hun er en elitemusiker, og dermed har en del holdninger som man finner mye av i eliten. F.eks. Idrettseliten.

Hva snakker du om? Hun er ikke musiker mer. Hun er hobbyist. Hun spiller musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du stiller forferderlige høye krav til kvinners intelligens.

Det synes ikke jeg. Det krever ikke mye intelligens for å skjønne at vanlige arbeiderkvinner uten egne tjenere ikke har like god tid som gullgravere som henne. Dermed må det bety at hun er svært lite intelligent.

Å drive egen butikk er svært krevende, og man må kunne mye om veldig mye. Bare det i seg selv er temmelig imponerende.

Ikke egentlig.

Hun er også ikke minst en absolutt elite-fiolinist.

Det krever åpenbart ikke særlige mentale egenskaper.

Jeg kan ikke forstå hvordan du kan nedvurdere henne?! Bare fordi hun ikke evner å få pakket inn sine uttalelser gjennom en frekk journalist så godt at det ikke terger våre jantelovelskere? Mener du at sinnsykt rike skal holde kjeft?

Jeg har aldri sagt at rike skal holde kjeft. Det jeg skrev var:

"Hadde hun ikke åpnet den overpriviligerte kjeften sin for å rakke ned på alle som ikke har Au Pair og vaskehjelp, så hadde det ikke vært noen sak å diskutere."

Og:

"Det er greit å være fornøyd med det, men ikke når man er rik som følge av at man er en bimbo-gullgraver som har giftet seg rik. Det eneste hun har bidratt med er en tom hjerne, blondt hår og kvinnekropp. Halvapen av en mann som hun har, har gjort resten.

Dermed synes jeg ikke hun har noen grunn til å skryte av noe som helst."

De fleste sinnsykt rike gjøre vel det, men elitemennesker er annerledes. De trenger litt oppmerksomhet og rampelys. Jeg synes det er dårlig gjort å snakke stygt om dem av den grunn. Det er elitemenneskene som gir oss den fineste musikken, de vakreste diktene, de flotteste idrettsprestasjonene. Elitemennesker driver ikke med jantelov. De er mer direkte og målrettede, og pakker ikke inn alt mulig.

Hun er en elitegullgraver, det skal hun ha!

Er du selv en skarpere kniv Jabx? Jeg vet at du har prestert litt her på KG, men neppe på CD?! Ingen er best i alt, men noen er best i litt.

På CD? Mener du den utdaterte plastskiven jeg sluttet å ha noe med å gjøre for lenge siden?

Bimboen er best i gullgraving og i idiotiske uttalelser i offentligheten.

Å kalle henne "finansfrue" i stedet for fiolinist ser ut som ett bevist retorisk grep for å latterliggjøre henne, skape debatt, og generere flere treff på artikkelens nettside.

Etter uttalelsene hennes i denne og andre saken, er det åpenbart at hun fortjener å bli latterliggjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte så er jeg enig med henne. Med god planlegging kan de aller fleste få tid til litt fysisk aktivitet i uka.

På den annen side så syns jeg ikke hun har noe grunnlag for å snakke om dette. Det er jo ganske tydelig at denne dama lever ekstremt godt i forhold til de fleste, og med både vaskehjelp au pair så kan hun umulig oppleve den tidsklemma som andre gjør. Syns det blir litt feil at hun skal prakke dårlig samvittighet på mødre som har en helt annen livssituasjon enn henne.

Anonym poster: 43c534d69a24c041c817ae49222301ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes ikke jeg. Det krever ikke mye intelligens for å skjønne at vanlige arbeiderkvinner uten egne tjenere ikke har like god tid som gullgravere som henne. Dermed må det bety at hun er svært lite intelligent.

Ikke egentlig.

Det krever åpenbart ikke særlige mentale egenskaper.

Jeg har aldri sagt at rike skal holde kjeft. Det jeg skrev var:

"Hadde hun ikke åpnet den overpriviligerte kjeften sin for å rakke ned på alle som ikke har Au Pair og vaskehjelp, så hadde det ikke vært noen sak å diskutere."

Og:

"Det er greit å være fornøyd med det, men ikke når man er rik som følge av at man er en bimbo-gullgraver som har giftet seg rik. Det eneste hun har bidratt med er en tom hjerne, blondt hår og kvinnekropp. Halvapen av en mann som hun har, har gjort resten.

Dermed synes jeg ikke hun har noen grunn til å skryte av noe som helst."

Hun er en elitegullgraver, det skal hun ha!

På CD? Mener du den utdaterte plastskiven jeg sluttet å ha noe med å gjøre for lenge siden?

Bimboen er best i gullgraving og i idiotiske uttalelser i offentligheten.

Etter uttalelsene hennes i denne og andre saken, er det åpenbart at hun fortjener å bli latterliggjort.

Jeg synes du latterligjør deg selv når du kaller henne stygge ting.

Selvfølgelig finnes det hardtarbeidende småbarnsmammaer med svært lite tid, men jeg tror allikevel at veldig mange kan lure inn ett par treningsøkter i uka. Med den kunnskapen jeg har er jeg ikke i tvil om at det er ett godt råd. Jeg vet forresten at mange av disse mammaene har både tv, mobiltelefon og pc, og at de fint kan kutte ned på bruk av dísse greiene med f.eks. 2 x15 minutter pr uke til fordel for trening.

Mange småbarnsmammaer stiller forresten for store krav til kvaliteten på husarbeid, faktisk så store krav at de ikke overlater dette til sin mann og sine barn. De kan tenke seg litt om, og slippe til de gode kreftene de har i huset. Lære barna å glede seg over å føle seg nyttige med hjelping i huset. Det er mange grep som kan gjøres for å fristille litt tid til trening.

De damene som ikke har tid til trening bør tenke igjennom hvordan de bruker tiden sin. Det er forresten fullt mulig at disse damene er såpass aktive fysisk at de ikke trenger å trene, men de som trenger det, de som sitter på rumpa hele dagen (de som ikke sitter på rumpa er jo i bevegelse, og sånn sett ikke noen målgruppe her) , de bør klare å rydde litt tid til trening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker på meg som en veldig lite reflekterende dame som lever i sin egen boble, veldig skremmende siden hun er såpass oppi åra.

Anonym poster: ddb88c38e59007efa693f1bd1ccf2837

Haha, nå måtte jeg le litt for meg selv. Hun er da ikke "oppi åra". Og mener du virkelig at refleksjon har med alder å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carlos

Jeg synes du stiller forferderlige høye krav til kvinners intelligens.

Fra Wikipedia

"

Marte Krogh (født 23. juni 1975) er en norsk fiolinist og forretningskvinne.

Fra hun var 10 til hun var 28 år levde Krogh av musikken. Hun tok musikkutdanning ved Barratt Due musikkinstitutt. Deretter drev hun en egen butikk, Koma i Bogstadveien (Oslo), der hun designet egne klær.

Fra 2009 arbeider Krogh igjen med musikk.

Krogh er kjæreste med Jan Haudemann-Andersen.

Diskografi

Å drive egen butikk er svært krevende, og man må kunne mye om veldig mye. Bare det i seg selv er temmelig imponerende.

Hun er også ikke minst en absolutt elite-fiolinist.

Det er fullt mulig at det finnes enda skarpere damer, men allikevel, hun er imponerende!

Jeg kan ikke forstå hvordan du kan nedvurdere henne?! Bare fordi hun ikke evner å få pakket inn sine uttalelser gjennom en frekk journalist så godt at det ikke terger våre jantelovelskere? Mener du at sinnsykt rike skal holde kjeft? De fleste sinnsykt rike gjøre vel det, men elitemennesker er annerledes. De trenger litt oppmerksomhet og rampelys. Jeg synes det er dårlig gjort å snakke stygt om dem av den grunn. Det er elitemenneskene som gir oss den fineste musikken, de vakreste diktene, de flotteste idrettsprestasjonene. Elitemennesker driver ikke med jantelov. De er mer direkte og målrettede, og pakker ikke inn alt mulig.

Er du selv en skarpere kniv Jabx? Jeg vet at du har prestert litt her på KG, men neppe på CD?! Ingen er best i alt, men noen er best i litt.

Jeg synes forresten det er utspekulert av journalisten å titulere henne som finansfrue. For meg har hun alltid vært fiolinist. Det med klesdesigner (og finansfrue) visste jeg ikke fra før. Å kalle henne "finansfrue" i stedet for fiolinist ser ut som ett bevist retorisk grep for å latterliggjøre henne, skape debatt, og generere flere treff på artikkelens nettside.

Hun er åpenbart svært beskjedent intellektuelt utrustet. Erfaring fra butikkdrift har aldri vært noe tegn på intelligens - kanskje snarere tvert i mot ..... Hun fremstår først og fremst som en umoden, histrionisk og lite smart kvinne, som noen burde hjelpe til å holde kjeft når hun er ute blant folk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er åpenbart svært beskjedent intellektuelt utrustet. Erfaring fra butikkdrift har aldri vært noe tegn på intelligens - kanskje snarere tvert i mot ..... Hun fremstår først og fremst som en umoden, histrionisk og lite smart kvinne, som noen burde hjelpe til å holde kjeft når hun er ute blant folk.

Du skriver "hun fremstår". Hvorfor fremstår hun som umoden?

Hun fremstår slik fordi kyniske journalister presenterer hennes råd som framsatt av milliardærfrue med au pair og personlig trener. Dette setter jo kontrast bak hennes råd, og er bevisst sleip journalistikk, for å sette henne i ett ekkelt lys.

Dersom overskriften hadde vært:

"Stjernefiolinist oppfordrer unge mødre til å sette av litt tid til trening,"

så hadde artikkelen sendt helt andre signaler.

Jeg synes ikke hun er verre intellektuellt utrustet enn de som kritiserer henne.

En annen ting er at det finnes en del superkapasiteter som er gode på enkelte felt og svakere på andre. Om hun er slik kan jeg ikke si, for jeg kjenner henne ikke, men med sine fantastiske kvaliteter som musiker så bør vi ikke forvente retorikk på det samme nydelige nivået.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun siteres på følgende: "..og sier at altfor mange mammaer gir opp når de får barn... -Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen"

Jeg ser ikke kontroversen med å si dette. Det er jo sant!

Anonym poster: 7a98753531e7e8e39c61a01583f32baf

Tror poenget mer er at hun sier ting som "man må bare ta seg sammen". Altså, lett for henne å si! Går hjemme hele dagene, drøssevis av penger til PT, luksustreningssentre osv osv, i tillegg til drøssende med tid til trening, fokus på kosthold og generell vedlikehold av utseende. Hun jobber ikke, vasker ikke, triller bare ungen når hun har lyst - når hun heller vil strikke, hoppbyspille fiolin, trene, slappe av, se på TV, lese Se&Hør osv, kan hun sende ungen ut med Au Pairen.

Janteloven lever i beste velgående ser jeg.....

Åhr, kan jo ikke ha et litt konstruktivt blikk på noe før en eller annen kommer drassende med "jantelov ditt, jantelov datt". Dette handler ikke om misunnelse. Og forresten så er det med janteloven et skikkelig dårlig argument i saker som denne.

Anonym poster: 4b70de603fe51544bd099342d99d1910

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jobber ikke, vasker ikke, triller bare ungen når hun har lyst - når hun heller vil strikke, hoppbyspille fiolin, trene, slappe av, se på TV, lese Se&Hør osv, kan hun sende ungen ut med Au Pairen.

Anonym poster: 4b70de603fe51544bd099342d99d1910

Hun har da spilt fiolin på et godt profesjonelt nivå, så dersom hun bruker en del timer daglig på å holde dette ved like evt utvikle seg videre, burde hun kunne brødfø seg selv ved egen yrkesutøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bare VG klarer å komme med en realistisk, ærlig og ekte artikkel om emnet. Ser at de ettlyser mødre som trener.

Selvsagt er det viktig å være aktiv og spise sunt hele livet! Det er vel ingen som tror noe annet. Vil uansett tro at en mamma som løper rundt med sine 2+ barn og vasker huset og/eller er i fulltidsjobb er i like god form som en rik hjemmemamma som er hos PT er par timer i uka. De foreldrene som bare sitter i sofaen har nok mistet håpet, og slike hjernedøde uttalelser som Krogh kommer med hjelper nok ikke akkurat.

Anonym poster: 439d09f035565ec69e1d05610b4c8225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest egen kvinne

Skjønner ikke at så mange kvinner gidder å bry seg om hva en bortskjemt rikmansskvinne mener. Jeg verken trener eller har barn. Jeg gjør da faen hva jeg selv vil med kroppen min og fritida mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart, men de av venninne mine som ikke greide å holde vekta sliter også i forholdet. Synes det er viktig å holde vekta. Det samme gjelder menn, ikke pent med øl-mage.

Anonym poster: abda199d5747c4ae3d4ed206949742f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at så mange kvinner gidder å bry seg om hva en bortskjemt rikmansskvinne mener. Jeg verken trener eller har barn. Jeg gjør da faen hva jeg selv vil med kroppen min og fritida mi!

Hvordan vet du at hun er borskjemt. Dette er ei dame som har stått på og øvd hele livet og tidlig oppnådd profesjonelt musikernivå. Hun har garantert øvd mye daglig ved siden av full skolegang.

Jeg forstår hvorfor folk bryr seg. Det kalles sjalusi eller misunnelse. Hun er vellykket, veltrent, steinrik og vakker. Klart at noen blir misunnelige da.

Ders om sliter med slik sjalusi og misunnelse. Ta tak i det, og tren fram ett bedre selvbilde ved hjelp av både fysisk og mental trening. Kanskje yoga hjelper? Bli gladere og bedre trent, og skaff dere framgang selv.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan vet du at hun er borskjemt. Dette er ei dame som har stått på og øvd hele livet og tidlig oppnådd profesjonelt musikernivå. Hun har garantert øvd mye daglig ved siden av full skolegang.

Jeg forstår hvorfor folk bryr seg. Det kalles sjalusi eller misunnelse. Hun er vellykket, veltrent, steinrik og vakker. Klart at noen blir misunnelige da.

Ders om sliter med slik sjalusi og misunnelse. Ta tak i det, og tren fram ett bedre selvbilde ved hjelp av både fysisk og mental trening. Kanskje yoga hjelper? Bli gladere og bedre trent, og skaff dere framgang selv.

Tuller du? Jeg har aldri sagt at hun ikke har vært talentfull, men det er jo bare fakta at hun er bortskjemt . Mange kvinner er sikkert misunnelige på hennes liv og utseende, men absolutt ikke alle. Ikke jeg i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er korkje provosert eller einig, men eg synest ho framstår som veldig lite reflektert. At det er sunt å trene osv, er greitt nok, eg reagerar meir på måten ho legg fram saka på. Og kvifor leggje seg opp i det? Tykkjer det er utruleg mange kjendisar som likar å fortelje alle andre korleis dei skal leva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? Jeg har aldri sagt at hun ikke har vært talentfull, men det er jo bare fakta at hun er bortskjemt . Mange kvinner er sikkert misunnelige på hennes liv og utseende, men absolutt ikke alle. Ikke jeg i alle fall. :)

Kjenner du henne personlig? I motsatt fall synes jeg det er en utrolig drøy påstand basert på tvilsom journalistikk å påstå at hun er bortskjemt. Jeg mener at hennes musikerprestasjoner i seg selv beviser langt på vei det motsatte. Ingen oppnår ett slikt musikernivå uten hardt arbeid, og hun må ha vært mer øvende og hardtarbeidende enn gjennomsnittet av sine klassekamerater. Det er det motsatte av bortskjemt.

I dag så er hun økonomisk heldigstilt med null bekymringer, og har så mye hjelp hun kan drømme om til husarbeid, trener etc. Men det er ikke noe bevis på at hun er bortskjemt. Det tyder imidlertid på at hun i dag lever i ett mer bemidlet miljø enn det normale og kanskje mangler kjennskap til fattigdom (jeg vet ikke om hun har vært fattig student eller student med generøse foreldre).

Imli. Du reagerer på hvordan saken er lagt fram. Hvis du leser en gang til så vil du forstå at journalistene bevisst har vinklet det slik at hun framstår som milliardærfrue uten kontakt med vanlige strevende mødre. Det er journalistene sin feil at saken blir klysete framstilt. Det er Ikke Marte som kaller seg milliardærfrue, og det er trådstarter som kaller henne finansfrue. Disse titlene farger vår oppfatning og stiller henne i ett skjeivt lys.

Det er fullt mulig at hun selv har kommet med ubetenksom formulering, men det er ikke 100% sikkert. Dette er journalistikk, og det er redigert. Redigert for å provosere og maksimere antall klikk på nettsiden.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli. Du reagerer på hvordan saken er lagt fram. Hvis du leser en gang til så vil du forstå at journalistene bevisst har vinklet det slik at hun framstår som milliardærfrue uten kontakt med vanlige strevende mødre. Det er journalistene sin feil at saken blir klysete framstilt. Det er Ikke Marte som kaller seg milliardærfrue, og det er trådstarter som kaller henne finansfrue. Disse titlene farger vår oppfatning og stiller henne i ett skjeivt lys.

Det er fullt mulig at hun selv har kommet med ubetenksom formulering, men det er ikke 100% sikkert. Dette er journalistikk, og det er redigert. Redigert for å provosere og maksimere antall klikk på nettsiden.

Sjølvsagt er artikkelen skrevi av ein journalist, men me veit ingenting om korleis han/ho har tolka intervjuobjektet. Hadde journalisten kome frå VG/Dagbladet, ville eg nok vore samd med deg i at han/ho sannsynlegvis var ute etter å få store overskriftar. Men artikkelen er skrevi av ein journalist for bladet "Mamma" - eit sånn svada-blad for kvinner som er opptekne av morsrolla. Eg har bladde gjennom eit par utgåver, og innhaldet i bladet går stort sett på reportasjer om kor fantastisk det er å ha barn, mote for mor/barn, "bli ny-dag for mammaer", interiør og cupcakes. Det er eit dulle-kose-blad, ikkje eit blad som er ute etter å provosere eller skape debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...