Gå til innhold

Provosert eller enig med uttalesen til Finansfrue Marte Krogh


-Jiinxs-

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er jounalisten som har vridd litt på utsagnene hennes, egentlig. Det som milliardærkjæresten hennes sier her tror jeg faktisk stemmer. Hun mente ikke å moralisere overfor andre nordmenn, men sa på generelt grunnlag at man "må ta seg sammen" med henvisning til seg selv...

Og for å være ærlig: hvem burde ikke tatt seg sammen og droppet den ekstra sjokoladen etter en fødsel?? Selv om man ikke har au pair og vaskehjelp, så betyr det ikke at man MÅ spise usunt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selve artikkelen kan du lese her.

Hva mener dere mødre om hva Marte Krogh sier?

Er dere enig eller provosert i at noen sier

Selv så synes jeg det er helt hull i hodet. Er ikke alle som tjener så bra at de kan ta seg råd til slike ting.

Forstår ikke helt konteksten med au pair i den setningen, men det kan sikkert dere forklare meg :P

Det er ikke relevant for meg hva slags råd en trofekone gir. Jeg lever i en vanlig verden med vanlig liv og vanlige hverdagsutfordringer og liker det. Uttalelsen hennes tolker jeg som et forsøk på å få oppmerksomhet grunnen bunnløs kjedsomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre ingen mor, så har ikke egen erfaring knyttet til dette med å ha unger, MEN dette svadapratet minner meg veldig om noe Trude Mostue sa om at kvinner måtte ta i mer i hjemmet for et par år siden. Typiske eksempler på at kvinner fra overklassen ikke forstår hvordan virkeligheten fortoner seg for vanlige arbeidsfolk. Jeg kan ikke si jeg blir direkte provosert, men jeg blir mer betenksom over hvor forskjellig hverdag og dertil virkelighetsoppfatning de forskjellige klassene i vårt sosialdemokratiske Norge har blitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer egentlig langt mer på hva andre "vanlige" mennesker får seg til å skrive, mene og si høyt i denne saken... Å ty til kallenavn er en uting, å rakke ned på andre er en uting - uansett hvordan og hvem som gjør det.

Hadde jeg hatt en karriere bak meg som hun har ville jeg blitt såret om noen tilla meg å være en "trofekone" og det tror jeg de fleste kvinner ville blitt - det er unødvendig å ty til slike teknikker for å få frem sin uenighet tenker jeg.

Anonym poster: 825f742471710ef46c18a4e820e73219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...