Gå til innhold

Kvinner må ta seg sammen og ikke ligge på lat siden.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

– Jobber du selv nå?

– Nei, jeg er veldig forsiktig med å ta på meg oppdrag. Jeg synes det er deilig å slippe å tenke på jobb, det er jo mange som begynner i jobb igjen når barna er ni måneder. Det er jeg glad jeg slipper. Jeg hadde ikke vært klar i det hele tatt.

– Hender det at du savner å jobbe?

– Nei, jeg har jobbet så hardt hele livet. Det begynner å klø litt i fingrene, og jeg hadde tre konserter før jul og øver en til to timer hver dag. Men de spillejobbene jeg har nå, koser jeg meg veldig med. Kanskje mer enn hvis jeg måtte leve av det.

Anonym poster: ac07abf486f9e9778a79691a50c0f932

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ashley_Johanna

Selvfølgelig er det lett for henne å se bra ut, hun har jo ikke annet å ta seg til! Hun jobber ikke, vasker ikke og har aupair.og personlig trener.

Hun sier at det er så mange som syns graviditeten var så slitsom,men hun syns det gikk som en drøm! Hun sluttet helt å jobbe da hun var 4 mnd på vei og brukte resten av tiden på kafe mens vaskedama, aupairen og partneren tok seg av huset. Tror litt flere hadde syntes det samme som henne hvis de hadde hatt det slik..meg for eksempel. ...syns det er vanskelig å vite om jegblir irritert av artikkelen fordi jeg er misunnelig, eller om det er fordi dama mangler bakkekontakt totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.syns det er vanskelig å vite om jegblir irritert av artikkelen fordi jeg er misunnelig, eller om det er fordi dama mangler bakkekontakt totalt.

Det samme tenkte jeg...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå kjære vene.

Hu er sammen med en mann som tydeligvis har tre barn fra før (og det med flere enn en, det står "de andre mammaene" eller noe sånt i artikkelen). Han nekter å skifte bleier og trille vogn. Er det bare meg som da tenker at det kanskje ikke er rart han har gått igjennom flere samlivsbrudd? Godt hun (i hvert fall utad) ser ut til å finne seg i det da, men det tror jeg ikke de fleste kvinner hadde gjort.

Og alle hennes venninner har vaskehjelp :fnise:

Si gjerne at jeg er misunnelig altså, men jeg klarer fint å vaske huset mitt selv, og er glad jeg ikke har hatt en mann som ikke turte å skifte bleier eller trille vogna..

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Jeg synes ikke menn skal få slippe unna bleieskift og barnevogn trilling bare fordi de er menn. Man skaper skikkelige bånd mellom seg og barnet når man steller eller triller barnevogn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå kjære vene.

Hu er sammen med en mann som tydeligvis har tre barn fra før (og det med flere enn en, det står "de andre mammaene" eller noe sånt i artikkelen). Han nekter å skifte bleier og trille vogn. Er det bare meg som da tenker at det kanskje ikke er rart han har gått igjennom flere samlivsbrudd? Godt hun (i hvert fall utad) ser ut til å finne seg i det da, men det tror jeg ikke de fleste kvinner hadde gjort.

Og alle hennes venninner har vaskehjelp :fnise:

Si gjerne at jeg er misunnelig altså, men jeg klarer fint å vaske huset mitt selv, og er glad jeg ikke har hatt en mann som ikke turte å skifte bleier eller trille vogna..

Mhm, tenkte det samme. Min bestefar var en av få menn som trillet sine barn da de var små, samme med pappa - som var alene med meg på kveldstid og som alltid har vært veldig flink med meg som liten. Personlig kan jeg ikke tenke meg noe mer mandig, faktisk. En mann som tar ansvar er rett og slett svært attraktivt.

Denne dama synes jeg ikke skal snakke så høyt der hun går rundt i skyhøye hæler mens vaskehjelpen og au pair'en rydder, vasker og steller. Hun virker rett og slett virkelighetsfjern når hun skriver at hun synes kvinner jobber for mye. En del har ikke et valg, og de færreste jeg vet om har både vaskehjelp og au pair. Det er ikke rart hun får tid til å ta seg så godt ut.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Min far trillet både barnevogn og skiftet bleier, med på fødselen var han også. En ekte mann tar vare på barnet sitt på den måten. Kanskje enkelte menn skulle ha prøvd å trille barnevogn? Det er faktisk ganske så koselig, og mer koselig blir det når ungen blir mer nyskjerrig og vil opp å se å utforske verden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bare ikke an å ta den dama seriøst.

Jeg synes hun skal være forsiktig med å fortelle hva mødre uten fet lommebok, hushjelp, au-pair og lignende hva de skal gjøre.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ett vis tenker jeg "hvis skoen passer, bruk den!".

Jeg innrømmer at jeg gladelig hadde benyttet meg av noen av herlighetene hennes selv. Jeg skulle gjerne hatt noen som trillet mens jeg vasket hus. Eller mens jeg benyttet meg av PT. jeg ønsker meg mitt gamle treningsliv tilbake, uten PT.

Men uff, hva vil egentlig bladet mamma med en slik artikkel? Synes synd på ungens pådyttede dobbeltrolle som både barn og staffasje..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva TS mener, da.. Mammarollen som unnskyldning for hva da i artikkelens sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først står det at hun tar alle trilleturer etc. alene, så nede i artikkelen står det at au-pairen skal ut for å trille :fnise:

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne dama kan ta seg ei bolle, jeg.

Hun er sammen med en mann som ikke gidder å ta seg av barnet sitt, har au pair og personlig trener og lever så langt ifra virkeligheten til de fleste andre damer i Norge at jeg nesten synes synd på henne.

Jeg kan ikke annet å synes synd på ei dame som er så hjernevasket at hun synes det er greit at mannen ikke gjør en dritt med barnet sitt, og som tydeligvis tror at penger gror på trær og at det å realisere seg selv vil si PT-timer, shopping og bruk av høye heler innendørs.

Fytti grisen så glad jeg er for at jeg har et annet liv enn dette! :)

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slett ikke synd på Marte Krogh. Hun lever sikkert et greit liv, og jeg ville helt klart syntes det var bra med både vaskehjelp, gartner og PT to dager i uka. Likevel tenker jeg at hun fremstår som en mentalt lettvekter i dette intervjuet, men det kan like gjerne være journalistens fremstilling av henne som at hun faktisk er det.

Hun er nok ikke den eneste moren som lever slik på beste vestkant, men muligens den eneste som lar seg intervjue? Det hadde jeg iallefall aldri gjort. :fnise:

Og som en liten digresjon; jeg tror faktisk ikke det er et så stort problem for forholdet mellom far og barn at man ikke triller i babyperioden. Det går fint an å få et godt og nært forhold likevel.

Anonym poster: fbd05a21c9da7eacfb2b8a47354c8c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har rett, jeg burde trene mer. Så fort jeg får meg en au pair, skal jeg trene hver dag..!

Det er da ikke noe problem at mannen ikke vil dkifte bleier eller trille, når hun har au pair, vaskehjelp, gartner, og egen mamma å få avlastning fra. Jeg fatter ikke hva det egentlig er hun prøver å kommunisere. Hvilken innsikt om mammarollen hun har skaffet seg, som hun prøver å dele. Hvis man er rik frue så kan man slappe av mer, trene mer, pynte seg mer? Ikkeno nytt der.

Jeg syntes det var litt trist at hun hater å trene, men gjør det hver dag for å holde seg tynn. Elsker å spise, men får dårlig samvittighet av hver bit. Da er man vel ikke så lykkelig likevel?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en klassisk tråd med indignerte kg-mødre. Hvordan VÅGER noen å leve annerledes og FORTELLE om det?? Ja, for i Norge er kun de dobbeltarbeidene mødrene i tidklemme ekte kvinner.... Jeg innrømmer glatt at jeg hadde benyttet med av de samme tilbudene soM Marte Krogh om jeg hadde hatt mulighet. Hvorfor ikke? Det er da virkelig en privatsak og ikke noe alle andre har noe med. Og hvorfor skal ikke et mammablad gi innblikk i mammalivet til Marte Krogh? Som sagt, er det bare de dobbeltarbeidende sutrepavene som teller? Uansett er jeg redd denne artikkelen er i mammabladet nettopp for å provosere og selge, så her har nok MK gått i fella...

Anonym poster: 268321de935a1487f610f82ebbbefdcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en klassisk tråd med indignerte kg-mødre. Hvordan VÅGER noen å leve annerledes og FORTELLE om det?? Ja, for i Norge er kun de dobbeltarbeidene mødrene i tidklemme ekte kvinner.... Jeg innrømmer glatt at jeg hadde benyttet med av de samme tilbudene soM Marte Krogh om jeg hadde hatt mulighet. Hvorfor ikke? Det er da virkelig en privatsak og ikke noe alle andre har noe med. Og hvorfor skal ikke et mammablad gi innblikk i mammalivet til Marte Krogh? Som sagt, er det bare de dobbeltarbeidende sutrepavene som teller? Uansett er jeg redd denne artikkelen er i mammabladet nettopp for å provosere og selge, så her har nok MK gått i fella...

Anonym poster: 268321de935a1487f610f82ebbbefdcd

Enig i det, og i tråd med det jeg skrev lenger opp. (AB #16)

Men jeg tror faktisk ikke det er livsførselen til MK som provoserer mest, men uttalelsene hennes i lys av hva slags liv hun lever. Hun er fornøyd, men jeg tror faktisk det er mange som strever med å få hverdagen til å gå i hop som ikke er fornøyde med livene sine. Litt kjipt å bli bedt om å ta seg sammen av et menneske som lever et ekstremt enkelt liv.

Litt som Stein Erik Hagen som svarte at man burde sende skjortene sine til skreddere i London for å skifte mansjetter dersom man skulle stramme inn livreima etter jul. Årets sparetips, liksom. :fnise:

Anonym poster: fbd05a21c9da7eacfb2b8a47354c8c3e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en klassisk tråd med indignerte kg-mødre. Hvordan VÅGER noen å leve annerledes og FORTELLE om det?? Ja, for i Norge er kun de dobbeltarbeidene mødrene i tidklemme ekte kvinner.... Jeg innrømmer glatt at jeg hadde benyttet med av de samme tilbudene soM Marte Krogh om jeg hadde hatt mulighet. Hvorfor ikke? Det er da virkelig en privatsak og ikke noe alle andre har noe med. Og hvorfor skal ikke et mammablad gi innblikk i mammalivet til Marte Krogh? Som sagt, er det bare de dobbeltarbeidende sutrepavene som teller? Uansett er jeg redd denne artikkelen er i mammabladet nettopp for å provosere og selge, så her har nok MK gått i fella...

Anonym poster: 268321de935a1487f610f82ebbbefdcd

Jeg har ikke et problem med at hun velger som hun gjør, hun må få gjøre som hun vil.

MEN, hun kan holde seg for god til å prate på vegne av norske kvinner, som om hun egentlig vet hvordan det er for kvinner flest. For kvinner flest har ikke au pair eller vaskehjelp, og ihvertfall ikke begge deler samtidig. Realiteten for mange kvinner er at de faktisk må jobbe. De må vaske huset sitt selv. De må ta av seg sitt eget barn. Det er ikke et valg de har. Det høres jo ut på henne som at det bare er for kvinner å velge disse tingene, og så enkelt er det rett og slett ikke. Det er virkelighetsfjernt.

Og det sluttet stengt tatt å være en privatsak så fort hun valgte å gå med det til media og snakke om hva kvinner i Norge kan gjøre bedre av ditten og datten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...