AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er snart klar for min første nett-date, og er litt nervøs altså. Er litt sjenert av meg, selv om jeg ofte får komplimenter fra gutter så er jeg fortsatt ganske usikker av meg.. Fyren har jeg møtt på Sukker, og han gir et utrolig bra inntrykk, så jeg gleder meg (og gruer meg). Har jo skrevet med mange der inne, men ingen av de andre har fanget interessen helt. Nå ber jeg om tips og erfaringer fra dere andre :D - Hva kan jeg gjøre for å ikke bli nervøs? Gode tips til small-talk etc.? Jeg er ikke så god på dette. - Hva skal jeg ha på meg? Jeg tenker vel noe litt enkelt og klassisk, og ikke for pyntet / utringet. Tenker svart kåpe, støvletter, veske og skjerf. Kanskje enten en hvit skjorte eller en sort kardigan? Liker å krølle håret på fest, men det blir kanskje litt for "overpyntet" for en date? Rød leppestift eller mer naturlig og lys leppestift? Håper å høre fra dere!
Pialill Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Så spennende! Hva skal dere da? Middagsdate? Lettere å hjelpe litt da
Karimote Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Ta på deg det du føler deg vell i!!! Smil og vær deg selv...mine beste tips hverfall!! Masse lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Så spennende! Hva skal dere da? Middagsdate? Lettere å hjelpe litt da Planen er å ta en tur på pub, bare Ta noen øl i første omgang. Det er jeg glad for, merker at alkohol gjør meg litt roligere.. Mulig jeg tar meg et glass vin hjemme også i forkant Tror vi skal møtes et sted som ligger et kvarters gåtur unna puben. Det kan kanskje være lurt, så får vi snakket litt uten å sitte rett overfor hverandre ved et bord med en gang...
Pialill Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 (endret) Planen er å ta en tur på pub, bare Ta noen øl i første omgang. Det er jeg glad for, merker at alkohol gjør meg litt roligere.. Mulig jeg tar meg et glass vin hjemme også i forkant Tror vi skal møtes et sted som ligger et kvarters gåtur unna puben. Det kan kanskje være lurt, så får vi snakket litt uten å sitte rett overfor hverandre ved et bord med en gang... Høres ut som en grei førstedate Jeg ville ikke pyntet meg så alt for mye, "casual men pent" passer nok! Blir det en middagsdate i nesteomgang kan du jo krølle håret og ta på leppestift Tror lipgloss og pent stylet hår er nok i kveld;) Samtaleemner kan jo være så enkelt som jobb, skole, familie, interesser du vet det nok men greit å prøve å balansere det litt sånn at det ikke blir noe intervju, men en samtale mellom dere to MASSE lykke til! kos deg! og ikke ta det så seriøst og slapp av, om ting ikke går bra finner du deg alltids en ny en Skal en del første-dates til i de fleste tilfeller før du treffer blink Endret 3. januar 2012 av Pialill
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Høres ut som en grei førstedate Jeg ville ikke pyntet meg så alt for mye, "casual men pent" passer nok! Blir det en middagsdate i nesteomgang kan du jo krølle håret og ta på leppestift Tror lipgloss og pent stylet hår er nok i kveld;) Samtaleemner kan jo være så enkelt som jobb, skole, familie, interesser du vet det nok men greit å prøve å balansere det litt sånn at det ikke blir noe intervju, men en samtale mellom dere to MASSE lykke til! kos deg! og ikke ta det så seriøst og slapp av, om ting ikke går bra finner du deg alltids en ny en Skal en del første-dates til i de fleste tilfeller før du treffer blink Tusen takk for gode tips! Enig med deg, jeg kan pynte meg litt mer neste gang. Håper jeg bare at jeg klarer å være avslappet og "meg selv", da. Klarer jeg det, er nok mye gjort, men jeg er jo en type som blir litt nervøs. PS. jeg skal ikke møte ham før om noen dager. Og nå skal jeg fortelle dere noe som kanskje er litt kynisk: i morgen skal jeg på en annen date, kaffe med en fyr som jeg møtte IRL og ikke på nett. Tror ikke han er min type, men tenkte det kunne være greit å få litt "trening". Jeg har ikke vært på date på mange år... ble nylig singel etter et langt forhold. Hva synes dere jeg skal velge når det gjelder gensere? Hvit skjorte, mn har bare litt mer detaljer på. Eller sort topp og cardigan ala dette: http://www.google.no/imgres?q=sort+cardigan&um=1&hl=no&biw=1024&bih=567&tbm=isch&tbnid=gzzUbnFJGUw-VM:&imgrefurl=http://www.lbask.dk/cardigans/product-1110.htm&docid=18jepaEe7jlHSM&imgurl=http://www.lbask.dk/cms2kuser/uploads/5687.jpg&w=525&h=700&ei=r_QCT5vRFMqh4gTAgb2NCA&zoom=1&iact=rc&dur=341&sig=113767744736023302557&page=1&tbnh=119&tbnw=86&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:4,s:0&tx=65&ty=45
MissStiles Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Ha på deg noe som du føler deg komfortabel i. Bare vær deg selv. Det kommer sikkert til å gå bra. Lykke til.
Pialill Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Tusen takk for gode tips! Enig med deg, jeg kan pynte meg litt mer neste gang. Håper jeg bare at jeg klarer å være avslappet og "meg selv", da. Klarer jeg det, er nok mye gjort, men jeg er jo en type som blir litt nervøs. PS. jeg skal ikke møte ham før om noen dager. Og nå skal jeg fortelle dere noe som kanskje er litt kynisk: i morgen skal jeg på en annen date, kaffe med en fyr som jeg møtte IRL og ikke på nett. Tror ikke han er min type, men tenkte det kunne være greit å få litt "trening". Jeg har ikke vært på date på mange år... ble nylig singel etter et langt forhold. Hva synes dere jeg skal velge når det gjelder gensere? Hvit skjorte, mn har bare litt mer detaljer på. Eller sort topp og cardigan ala dette: http://www.google.no/imgres?q=sort+cardigan&um=1&hl=no&biw=1024&bih=567&tbm=isch&tbnid=gzzUbnFJGUw-VM:&imgrefurl=http://www.lbask.dk/cardigans/product-1110.htm&docid=18jepaEe7jlHSM&imgurl=http://www.lbask.dk/cms2kuser/uploads/5687.jpg&w=525&h=700&ei=r_QCT5vRFMqh4gTAgb2NCA&zoom=1&iact=rc&dur=341&sig=113767744736023302557&page=1&tbnh=119&tbnw=86&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:4,s:0&tx=65&ty=45 psh! kynisk nei! bare å avtale dater i begynnelsen! Verre om det blir mange dater med begg eto og du fortsetter, men så tidlig i gamet skader det ikke Den svarte cardiganen var utrolig fin! Vil ha!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 psh! kynisk nei! bare å avtale dater i begynnelsen! Verre om det blir mange dater med begg eto og du fortsetter, men så tidlig i gamet skader det ikke Den svarte cardiganen var utrolig fin! Vil ha! Enig med deg - så lenge det er første date med begge, så må det jo være greit :D Det er vel på tide å kaste seg ut i det for meg - øvelse gjør mester, tror dere ikke? Tenkte det kanskje kunne være lurt av meg å ha vært på date med han ene først, siden jeg tror at fyr nummer to kan være mer interessant for meg Utifra bilder og det vi har skrevet om på nett, virker han å være veldig etter min smak Men det blir jo noe annet å møtes i virkeligheten... Ja - det er ikke den cardiganen jeg har da, men noe liknende. Prøvde å finne et bilde som liknet Men lurer på om jeg ikke skal bestille meg denne, altså.
violet92 Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Et tips kan være å tenke over noen samtaleemner i forkant, i tilfelle samtalen ikke går så glatt i begynnelsen. Dette burde være noe av felles interesse. F. eks hvis du vet at han liker bøker, kan du fortelle om en fantastisk bok du nettopp har lest. Eller hvis dere begge liker å reise, kan du spørre han om hvilket sted som er hans favorittsted osv. Som regel går jo samtaler ganske lett, men jeg blir alltid litt mindre nærvøs av å ha noen reserve-samtale-emner. Ooog, jeg syntes du skal krølle håret osv. Det gjør helt sikkert at du selv føler deg fin og det finnes ikke noe som er mer sexy enn selvtillit
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Et tips kan være å tenke over noen samtaleemner i forkant, i tilfelle samtalen ikke går så glatt i begynnelsen. Dette burde være noe av felles interesse. F. eks hvis du vet at han liker bøker, kan du fortelle om en fantastisk bok du nettopp har lest. Eller hvis dere begge liker å reise, kan du spørre han om hvilket sted som er hans favorittsted osv. Som regel går jo samtaler ganske lett, men jeg blir alltid litt mindre nærvøs av å ha noen reserve-samtale-emner. Ooog, jeg syntes du skal krølle håret osv. Det gjør helt sikkert at du selv føler deg fin og det finnes ikke noe som er mer sexy enn selvtillit Takk skal du ha! Vi har mye til felles å "snakke" om på Sukker, men det blir jo litt annerledes i virkeligheten... Hvis jeg blir nervøs, så er det ikke sikkert jeg klarer å formulere meg like bra som jeg klarer på nettet. Hehe. ja, lurer litt på om jeg skal krølle håret men tror på den annen side at jeg kanskje vil føle meg for mye pyntet da... Og hva synes dere, hvit skjorte eller svart cardigan?
violet92 Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 Takk skal du ha! Vi har mye til felles å "snakke" om på Sukker, men det blir jo litt annerledes i virkeligheten... Hvis jeg blir nervøs, så er det ikke sikkert jeg klarer å formulere meg like bra som jeg klarer på nettet. Hehe. ja, lurer litt på om jeg skal krølle håret men tror på den annen side at jeg kanskje vil føle meg for mye pyntet da... Og hva synes dere, hvit skjorte eller svart cardigan? Hvit skjorte
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #13 Skrevet 3. januar 2012 psh! kynisk nei! bare å avtale dater i begynnelsen! Verre om det blir mange dater med begg eto og du fortsetter, men så tidlig i gamet skader det ikke Jeg har en mistanke om at svaret hadde vært annerledes hvis hun hadde spurt noe ala "jeg skal på date med en mann, men har akkurat funnet ut at han også har avtalt date med en annen". For min egen del må jeg helt ærlig si jeg hadde avlyst daten da. Synes i hvert fall det er en dårlig ide å gå på date med noen man egentlig ikke er så interessert i, bare for å "øve" til en annen date. Men det er min mening
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #14 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har en mistanke om at svaret hadde vært annerledes hvis hun hadde spurt noe ala "jeg skal på date med en mann, men har akkurat funnet ut at han også har avtalt date med en annen". For min egen del må jeg helt ærlig si jeg hadde avlyst daten da. Synes i hvert fall det er en dårlig ide å gå på date med noen man egentlig ikke er så interessert i, bare for å "øve" til en annen date. Men det er min mening takk for svaret ditt, og jeg er i utgangspunktet enig med deg. Grunnen til at jeg gjør det, er fordi jeg virkelig trenger trening. Jeg har et forhold på 8 år bak meg, og har ikke datet noen siden det. I tillegg er jeg litt sjenert av meg, og det er sikkert derfor jeg synes dating er vanskelig. Det må også sies at han jeg ikke er så interessert i er en hyggelig fyr, da. Så jeg kan jo gi det en sjanse. I tillegg så har jeg jo ikke møtt "favoritten" i virkeligheten enda. Hadde jeg gjort det, hadde jeg nok ikke dratt på en annen date først. Kommer ikke til å date flere folk hvis det viser seg at første daten går rette veien :-) Men ja, jeg er egentlig enig med deg. Virket kanskje litt selvmotsigende dette, men. Tror kanskje jeg vil føle meg litt mer sikker på meg selv, om jeg allerede har vært på en date som gikk noenlunde bra
Gjest linsina Skrevet 3. januar 2012 #15 Skrevet 3. januar 2012 Lykke til Svart cardigan, krøllet hår og nøytral lipgloss Go for it!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #16 Skrevet 3. januar 2012 takk for svaret ditt, og jeg er i utgangspunktet enig med deg. Grunnen til at jeg gjør det, er fordi jeg virkelig trenger trening. Jeg har et forhold på 8 år bak meg, og har ikke datet noen siden det. I tillegg er jeg litt sjenert av meg, og det er sikkert derfor jeg synes dating er vanskelig. Det må også sies at han jeg ikke er så interessert i er en hyggelig fyr, da. Så jeg kan jo gi det en sjanse. I tillegg så har jeg jo ikke møtt "favoritten" i virkeligheten enda. Hadde jeg gjort det, hadde jeg nok ikke dratt på en annen date først. Kommer ikke til å date flere folk hvis det viser seg at første daten går rette veien :-) Men ja, jeg er egentlig enig med deg. Virket kanskje litt selvmotsigende dette, men. Greit nok, så lenge du vet at du tar en sjanse dersom datene dine finner ut om hverandre. Men tenk litt på dette: Hva ville du selv foretrukket når du møtte daten din. At han var litt sjenert og nervøs, eller at han hadde vært på date med en annen dagen før? Jeg vet hva jeg ville valgt
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #17 Skrevet 3. januar 2012 Lykke til Svart cardigan, krøllet hår og nøytral lipgloss Go for it! Tusen takk for tipsene deres Men: blir det ikke litt "fake" å krølle håret på en første date, når mitt egentlige hår er stritt...? Du vet, gutter ser kanskje litt annerledes på sånne ting enn oss jenter Men: jeg synes jo selv at jeg er finest med litt bølget hår. (bruker krølltang).
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #18 Skrevet 3. januar 2012 Greit nok, så lenge du vet at du tar en sjanse dersom datene dine finner ut om hverandre. Men tenk litt på dette: Hva ville du selv foretrukket når du møtte daten din. At han var litt sjenert og nervøs, eller at han hadde vært på date med en annen dagen før? Jeg vet hva jeg ville valgt Sant, sant. Men jeg er redd jeg kommer til å være mer enn bare litt nervøs. Jeg er av typen som pleide å bli ganske nervøs når jeg skulle holde på foredrag på skolen, og er litt sjenert med nye folk... Heldigvis er det mer enn en dag mellom jeg skal møte dem da (om det hjelper, da
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #19 Skrevet 3. januar 2012 Sant, sant. Men jeg er redd jeg kommer til å være mer enn bare litt nervøs. Jeg er av typen som pleide å bli ganske nervøs når jeg skulle holde på foredrag på skolen, og er litt sjenert med nye folk... Heldigvis er det mer enn en dag mellom jeg skal møte dem da (om det hjelper, da Hadde ikke hjulpet for min del, jeg er en en mann av gangen-jente, og forventer at en mann også dater en av gangen 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #20 Skrevet 3. januar 2012 Enig med de over - du burde ikke date to "samtidig". Hva om samtaleemnet kommer opp? Som: hva gjorde du forrige helg? Har du vært på date i det siste? Har du møtt noen fra Sukker før? Skjønner situasjonen din, men synes du heller burde hoppe i det med den personen som magefølelsen sier deg at du ønsker å treffe. Når det er sagt: jeg ville ha valgt en fin sort cardigan, fine og gjerne litt store øredobber, jeans og høye hæler. Jeg ville ikke krøllet håret den første gangen hvis dere skal på pub, ta det litt avslappet og med nøytral sminke. De høye hælene og øredobbene pynter opp Lykke til på date!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå