Gå til innhold

Skal på date! :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

synes du det er bedre å bli avvist ved at han ikek tar kontakt? det kan jo hende han tenker som deg "vil hun treffe meg igjen tar hun kontakt".

Der er jeg faktisk enig.

Synes det er dumt at det er helt opp til gutten å ta kontakt etter en date. Det kan hende at tenker akkurat som deg. Da synes jeg det er bedre å sende melding og finne ut av det enn å bruke en hel helg på å tenke på det.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er jeg faktisk enig.

Synes det er dumt at det er helt opp til gutten å ta kontakt etter en date. Det kan hende at tenker akkurat som deg. Da synes jeg det er bedre å sende melding og finne ut av det enn å bruke en hel helg på å tenke på det.

kanskje.. vet ikke om jeg tør. Skal prøve å la være å tenke på det ihvertfall, heller nyte at det er helg og tenke på det jeg skal gjøre resten av helgen :)

Gjest padawan
Skrevet

du turte å møte han og da synes jeg du også bør tørre å vise initaitiv også ;)

Skrevet

du turte å møte han og da synes jeg du også bør tørre å vise initaitiv også ;)

men, du som er mann: hadde du likt jenta, så hadde du vel tatt kontakt selv?

Skrevet

Var på date i går og sendte melding til henne med en gang jeg var i bussen. (~15 min. etter 'hadet') Jeg skrev at det var hyggelig og gjerne ville treffe igjen, men at det var ikke så lett å lese henne. Dessverre er jeg skikkelig forkjøla (huff, kunne nesten bare tenke på min nese. :P) så jeg prøvde å holde liiitt avstand, selv om jeg gjerne hadde kysset henne. :rodmer: Så jeg visste ikke helt hvordan hun skulle tolke det.

Fikk med en gang en melding tilbake at hun vil se meg snart og at hun var glad jeg ville treffe henne igjen. Haper jeg er ikke forkjølet lenger da. :gjeiper:

Skjønner ikke helt hva det er som er så forfedelig med å bli avvist av en en du har møtt bare en gang. Jeg har også opplevd at jeg sendte melding og fikk sånn 'følte vi hadde tone som venner' melding tilbake. Greit det, lykke til videre til deg. Men jeg visste ihvertfall at hun ikke evar interessert i meg og kunne gå videre uten å se på telefonen hver eneste minutt. Samme med avvisning, hvis du ikke er interessert og er sikker på det da synes jeg det er best å si i ifra så fort som mulig.

Nå er jeg mann så det at jeg tar initiativet kommer tilsynelatelig med jobben. Men det er ikke derfor jeg gjør det. Man slipper bare dagesvis av usikkerhet. Så vil du være usikker kun fordi du synes det er hans jobb?

Skrevet

Var på date i går og sendte melding til henne med en gang jeg var i bussen. (~15 min. etter 'hadet') Jeg skrev at det var hyggelig og gjerne ville treffe igjen, men at det var ikke så lett å lese henne. Dessverre er jeg skikkelig forkjøla (huff, kunne nesten bare tenke på min nese. :P) så jeg prøvde å holde liiitt avstand, selv om jeg gjerne hadde kysset henne. :rodmer: Så jeg visste ikke helt hvordan hun skulle tolke det.

Fikk med en gang en melding tilbake at hun vil se meg snart og at hun var glad jeg ville treffe henne igjen. Haper jeg er ikke forkjølet lenger da. :gjeiper:

Skjønner ikke helt hva det er som er så forfedelig med å bli avvist av en en du har møtt bare en gang. Jeg har også opplevd at jeg sendte melding og fikk sånn 'følte vi hadde tone som venner' melding tilbake. Greit det, lykke til videre til deg. Men jeg visste ihvertfall at hun ikke evar interessert i meg og kunne gå videre uten å se på telefonen hver eneste minutt. Samme med avvisning, hvis du ikke er interessert og er sikker på det da synes jeg det er best å si i ifra så fort som mulig.

Nå er jeg mann så det at jeg tar initiativet kommer tilsynelatelig med jobben. Men det er ikke derfor jeg gjør det. Man slipper bare dagesvis av usikkerhet. Så vil du være usikker kun fordi du synes det er hans jobb?

Så bra! det hørtes veldig hyggelig og lovende ut :rodmer: bra av deg å sende en melding 15 minutter etter, det er sånn det skal gjøres, synes jeg.

Ja, du har et poeng der, virkelig. Men når jeg ikke hører noe, kan jeg like gjerne konkludere med at han ikke er interessert, som hvis jeg sender en melding og får det bekreftet liksom...

Vi var altså ute i går kveld, og jeg har ikke hørt noe til nå. Hva tror dere? Dårlig tegn at jeg ikke hørte noe rett etter daten?

Skrevet

Vi var altså ute i går kveld, og jeg har ikke hørt noe til nå. Hva tror dere? Dårlig tegn at jeg ikke hørte noe rett etter daten?

Det hadde vært bedre hvis du hadde hørt noe.

Gjest padawan
Skrevet

men, du som er mann: hadde du likt jenta, så hadde du vel tatt kontakt selv?

ja, jeg hadde nok gjort som fyren over og vært relativt rask med å sende melding etter daten hvis jeg hadde likt henne. du bør dog ta høyde for at alle gutter ikke tenker likt og hadde satt pris på tilbakemelding fra jenta. (etter å ha kommet litt i gang med datingen ser jeg på det som naturlig at også jenta tar intiativet til å sende meldinger/ringe/etc selv om det er naturlig for meg å ta første initiativet etter første date).

hvis du ikke hadde likt fyren så tipper jeg vi ikke hadde hatt denne diskusjonen, right? hva er det da som er så galt med å sende han en melding. vis litt initiativ da for pokker og vis litt interesse for fyren. er han ikke interisert lar han deg fremdeles leve i stillhet eller gir utrykk for dette. Da er du ferdig med fyren. er ikke det bedre enn å gå rundt og leve i mørket uvissheten?

Det hadde vært bedre hvis du hadde hørt noe.

slenger meg på den men det behøver ikke være helt mørkt alikevel.

Skrevet

Jeg syns du skal sende han en melding jeg! Jenter må også ta initiativ :) Du har ingenting å tape på det. Hvis han avviser deg så er er det ikke verdens undergang.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan gikk forresten samtalen mellom dere? Gikk det greit? Hva pratet dere om? :)

Skrevet

Samtalen gikk bra, og vi snakket masse om felles interesser, da vi begge har drevet med samme idretten :) Det ble ingen pinlig stillhet i det hele tatt, så jeg satser på at han også hadde en fin kveld.

ja, jeg likte fyren, men vi hadde også endel ulike meninger om ting. og det med oss jenter (ihvertfall meg), er vel at vi ønsker oss bekreftelse på at gutta liker oss, for vår egen del, kanskje. Ikke gøy å føle at man ikke har gjort et godt inntrykk.

Gjest padawan
Skrevet

jeg synes det egentlig er bra å ha litt forskjellige interesser. da har en nemmelig noe å fortelle om på kvelden ala "vet du hva jeg opplevde denneuken/idag eller?" i tilleg til at en ikke tråkker oppå hverandre hele tiden og drmed år lei av hverandre.

Skrevet

Høres jo ut som kjemien var der da :)

Send melding!

Skrevet

For meg høres det ut som du egentlig ikke likte ham så veldig mye. Du hadde det koselig, og kan godt treffe ham igjen av den grunn. Men det sa ikke pang. For da hadde du ikke latt ham forsvinne slik du gjør nå. Du skjønner, det med å ta kontakt dersom man er interessert, det går begge veier. :)

• Liker 2
Skrevet

Han har sikkert lyst til å sende deg melding, men har sannsynligvis blitt hjernevasket av alt tullet om å vente x antall dager før man sender melding etter en date. Disse patetiske "reglene" har sikkert ødelagt for mange som dater vil jeg tro.

Hvis DU vil møte han igjen, så send mld.....hva har du å tape egentlig? Om du er redd for å bli avvist, så bør du kanskje ikke date i det hele tatt.

Selv så sendte jeg mld samme kveld etter førstedaten med nåværende kjæreste, angrer ikke et sekund.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg (TS) må oppdatere denne litt :)

Jeg fikk til slutt melding av denne fyren, og vi har vært på en date nummer 2 som også gikk bra, følte jeg. Det var koselig og vi hadde mye å snakke om. Men heller ikke denne gangen tok han initiativ til å møtes igjen, eller til å kysse meg, eller til noe annet. Bare takket for en hyggelig kveld.

Og igjen sitter jeg som et "nervevrak" (vel, det var kanskje å ta i, men...) og venter på om jeg hører noe fra ham eller ikke. Tror ikke jeg tør å sende melding selv, men hvis jeg ikke hører noe innen en viss tid, gjør jeg det nok. Hva synes dere? Fint å få en avklaring på ting.

Selv likte jeg ham veldig godt, men er veldig usikker på hva han tenker om meg, siden han ikke tar noe initiativ. Han har jo tidligere forklart at han er litt sjenert med jenter, men det kan jo også være at han ikke er interessert. Gutter som er interessert, ville vel ha "prøvd seg" litt på en andre date?

Huff, dating er litt skummelt!

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Du sier at han tok til slutt kontakt med deg :) ? Da viser det jo at han er interessert. Kanskje han selv var usikker siden han ventet en stund?

Jeg synes at du nå kan ta intiativet til å møtes :) Hva med å spørre han med på bowling eller noe?

Skrevet

Du sier at han tok til slutt kontakt med deg :) ? Da viser det jo at han er interessert. Kanskje han selv var usikker siden han ventet en stund?

Jeg synes at du nå kan ta intiativet til å møtes :) Hva med å spørre han med på bowling eller noe?

Tror kanskje jeg forklarte meg litt uklart her, sorry.

Ja, etter første date tok han til slutt kontakt med meg :) Men nå har vi vært på en andre date der vi fikk snakket sammen mye mer enn på den første, og foreløpig har jeg ikke hørt noe (vi var på date i går kveld.) Kan jo hende han tar kontakt senere, og det håper jeg jo. Men det var umulig å lese ham...

Så jeg vet altså at han var interessert etter første date, men aner ikke om han nå fortsatt er interessert etter den andre...

Hva tror du - dårlig tegn at gutten ikke tar noe initiativ etter en andredate, er det ikke?

Skrevet

Så flott at det ble en date til :)

Jeg synes at du kan ta kontakt denne gangen. Han tok jo kontakt etter første `;)

Skrevet

Så flott at det ble en date til :)

Jeg synes at du kan ta kontakt denne gangen. Han tok jo kontakt etter første `;)

Ja, ble glad for at det ble en date nummer to. Fortsatt litt usikker på om jeg bør ta kontakt nå. Vi sendte jo endel meldinger fram og tilbake etter første date, og noen av dem er det jeg som sendte først..

Sitter her og er litt forvirret. Synes jo praten og sånn gikk veldig bra, men det er jo ikke sikkert at han var interessert "på den måten", likevel. Vanligvis vil jeg jo tolke det negativt at en gutt ikke tar initiativ til å kysse eller avtale nytt møte på andre date.

Har det imidlertid i bakhodet at jeg selv kan virke litt avvisende noen ganger (uten å mene det, det bunner vel i at selvtilliten ikke er på topp), og at han har fortalt at han selv er usikker og sjenert når det gjelder dating.

Men, han er virkelig heeeelt umulig å lese....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...