Gå til innhold

Skal på date! :)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært på date! Må oppdatere litt her ;)

Det gikk veldig bra, og jeg hadde ikke trengt å være så nervøs på forhånd som det jeg var... praten fløt lett og fyren var veldig hyggelig. Men ja, dette er "han første" som jeg snakket om, som jeg trodde jeg ikke ville være så veldig interessert i. Og det var som jeg trodde: kjempehyggelig, men tror ikke det vil bli noe mer mellom oss... Han sa at han gjerne ville treffes igjen, men jeg følte ikke at det lå noe "romantikk" der... Synd egentlig, for tonen mellom oss var bra og han er en morsom kar. Men så er det, denne udefinerbare følelsen av at det skal kile i magen...

Anyway. Vi spiste ute og drakk øl. Det å spise ute var en bra ting: du slipper "å stirre hverandre inn i øynene" hele tida, noe som kan bli litt pinlig, men kan også konsentrere deg om maten. (som sagt, jeg er litt sjenert og synes at mye øyekontakt kan bli litt vanskelig i slike situasjoner..)

Kanskje er det sånn at "øvelse gjør mester", og jeg føler meg litt bedre rustet nå til å gå på neste date... Håper dere ikke synes jeg er altfor kynisk her.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der synes jeg er ganske kynisk, gitt! siden du spør

Skrevet

Det der synes jeg er ganske kynisk, gitt! siden du spør

Helt enig. Gå på "date" med noen man ikke er interessert i kan bare kalles for kynisk og egoistisk.

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Gå på "date" med noen man ikke er interessert i kan bare kalles for kynisk og egoistisk.

Jo, men jeg tenkte som sagt at jeg ville gi det en sjanse. Han var veldig hyggelig og sjarmerende, og det kunne jo hende (med en liten prosent) at jeg kunne ha falt for ham likevel. Ofte må man jo se noen mer enn en gang for å vite sikkert at han ikke er noe for deg..?

Også har man jo ingen forpliktelser overfor noen som man bare har møtt en gang før. (og han andre "favoritten" jeg snakket om har jeg ikke engang møtt i virkeligheten enda, bare chattet med på nettet. Kan jo hende at han også har flere på gang.) Men det blir ikke flere dater med flere av gangen, altså.

Når det er sagt, så skjønner jeg kritikerne mine også.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært på date! Må oppdatere litt her ;)

Det gikk veldig bra, og jeg hadde ikke trengt å være så nervøs på forhånd som det jeg var... praten fløt lett og fyren var veldig hyggelig. Men ja, dette er "han første" som jeg snakket om, som jeg trodde jeg ikke ville være så veldig interessert i. Og det var som jeg trodde: kjempehyggelig, men tror ikke det vil bli noe mer mellom oss... Han sa at han gjerne ville treffes igjen, men jeg følte ikke at det lå noe "romantikk" der... Synd egentlig, for tonen mellom oss var bra og han er en morsom kar. Men så er det, denne udefinerbare følelsen av at det skal kile i magen...

Avskriver du en mann fordi det ikke kiler i magen første gangen du treffer ham? Da kan du gå glipp av mye.

AnonymBruker
Skrevet

Avskriver du en mann fordi det ikke kiler i magen første gangen du treffer ham? Da kan du gå glipp av mye.

Tror du det? Tenkte litt på det selv, altså... kunne jo kanskje ha gitt det en tredje sjanse... Han ga uttrykk for at han ville treffes igjen og prøvde å nærme seg, på en måte (dette er andre gangen jeg så ham, siden jeg traff ham på fest og ikke på nettet). Magefølelsen min sa meg at jeg likte ham godt som person, men at jeg ikke kan tenke meg å kysse ham, hvis du skjønner...

Tror dere dette er noe som kunne ha forandret seg senere?

Skrevet

når skal du på date med han andre karen da? :)

Jeg ville gitt han første en sjans til om han va så ok som du sier! sommerfuglene pleier som oftest å komme etterhvert ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

når skal du på date med han andre karen da? :)

Jeg ville gitt han første en sjans til om han va så ok som du sier! sommerfuglene pleier som oftest å komme etterhvert ;)

Den andre daten blir om ca en uke ;)

Skal oppdatere her om hvordan det gikk ;)

Burde kanskje det, men jeg er veldig spent på han andre karen også... han virker å være veldig etter min smak - men det er klart, at det er jo forskjell på IRL og internett..

Skrevet

Den andre daten blir om ca en uke ;)

Skal oppdatere her om hvordan det gikk ;)

Burde kanskje det, men jeg er veldig spent på han andre karen også... han virker å være veldig etter min smak - men det er klart, at det er jo forskjell på IRL og internett..

Og fordi du nå holder på med 2 samtidig så gir du ikke han første noen skikkelig sjanse engang.

Dette er ingen smart strategi for å si det pent.

Det blir heller bare valgets kvaler som fort medfører at du ikke klarer å velge i det hele tatt. Sanne mine ord.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og fordi du nå holder på med 2 samtidig så gir du ikke han første noen skikkelig sjanse engang.

Dette er ingen smart strategi for å si det pent.

Det blir heller bare valgets kvaler som fort medfører at du ikke klarer å velge i det hele tatt. Sanne mine ord.

Hva synes du at hadde vært en lur strategi, da? Holder på med 2 samtidig? - vet ikke helt om jeg vil kalle det det, han ene har jeg bare vært på en date med, og han andre har jeg ikke møtt IRL enda. Hvis jeg fortsetter med nr. 1 nå, så må jeg jo la nummer 2 gå (og nr. 2 kan vise seg å være riktig for meg, hvem vet..)

Jeg tror at de fleste har datet litt rundt, og muligens også såret og skuffet noen, i jakten på den ekte kjærligheten. Ofte skal det flere dater til og mange skuffelser til, før "den rette" dukker opp. Hva med dere andre, har ikke dere gjort det samme selv? Det er vel lov å tenke på å date flere når man er singel? Regner forresten med at det ikke blir flere dater med nr.1...

• Liker 1
Skrevet

Hva synes du at hadde vært en lur strategi, da? Holder på med 2 samtidig? - vet ikke helt om jeg vil kalle det det, han ene har jeg bare vært på en date med, og han andre har jeg ikke møtt IRL enda. Hvis jeg fortsetter med nr. 1 nå, så må jeg jo la nummer 2 gå (og nr. 2 kan vise seg å være riktig for meg, hvem vet..)

Jeg tror at de fleste har datet litt rundt, og muligens også såret og skuffet noen, i jakten på den ekte kjærligheten. Ofte skal det flere dater til og mange skuffelser til, før "den rette" dukker opp. Hva med dere andre, har ikke dere gjort det samme selv? Det er vel lov å tenke på å date flere når man er singel? Regner forresten med at det ikke blir flere dater med nr.1...

Poenget mitt er at når du er i dialog med flere samtidig så roter du det til oppi ditt eget hode. Og det blir valgets kvaler.

Derfor er den smarte strategien å konsentrere seg på bare EN av gangen. Du får bare finne deg i at det tar tid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Poenget mitt er at når du er i dialog med flere samtidig så roter du det til oppi ditt eget hode. Og det blir valgets kvaler.

Derfor er den smarte strategien å konsentrere seg på bare EN av gangen. Du får bare finne deg i at det tar tid.

Sant nok, Steinar. Men da kan man gå glipp av noen ;)

Skrevet

Sant nok, Steinar. Men da kan man gå glipp av noen ;)

Ja, men sånn er nå engang livet. Det kan ikke få i pose og sekk.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men sånn er nå engang livet. Det kan ikke få i pose og sekk.

men hvis jeg ikke skal på flere dater med nr 1, er det vel greit å gå på date med nr 2? Han første spurte om vi skulle treffes igjen, men jeg sa at jeg var ganske travel fremover og greier... (alltid kleint og vanskelig med sånne ting..)

Skrevet

men hvis jeg ikke skal på flere dater med nr 1, er det vel greit å gå på date med nr 2? Han første spurte om vi skulle treffes igjen, men jeg sa at jeg var ganske travel fremover og greier... (alltid kleint og vanskelig med sånne ting..)

Ja, men poenget er å unngå å sette seg selv i slike situasjoner i fremtiden.

AnonymBruker
Skrevet

Han første spurte om vi skulle treffes igjen, men jeg sa at jeg var ganske travel fremover og greier... (alltid kleint og vanskelig med sånne ting..)

Synes ikke du er så veldig snill med han. Når nr.1 virker interessert så synes jeg det eneste riktige du kan gjøre er å gi han et klart svar på om du vil treffes igjen. Det å unnvike å ta et standpunkt er ganske dårlig gjort mot han. Vil du ha han på gress i tilfelle nr.2 ikke klaffer så godt som du håper på?

Hadde du likt det om du ble behandlet sånn?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men poenget er å unngå å sette seg selv i slike situasjoner i fremtiden.

Enig i det. Skal ikke gjøre det til noen vane :/

Skrevet

Jeg er snart klar for min første nett-date, og er litt nervøs altså. Er litt sjenert av meg, selv om jeg ofte får komplimenter fra gutter så er jeg fortsatt ganske usikker av meg..

Fyren har jeg møtt på Sukker, og han gir et utrolig bra inntrykk, så jeg gleder meg (og gruer meg). Har jo skrevet med mange der inne, men ingen av de andre har fanget interessen helt. Nå ber jeg om tips og erfaringer fra dere andre :D

- Hva kan jeg gjøre for å ikke bli nervøs? Gode tips til small-talk etc.? Jeg er ikke så god på dette.

- Hva skal jeg ha på meg? Jeg tenker vel noe litt enkelt og klassisk, og ikke for pyntet / utringet. Tenker svart kåpe, støvletter, veske og skjerf. Kanskje enten en hvit skjorte eller en sort kardigan? Liker å krølle håret på fest, men det blir kanskje litt for "overpyntet" for en date? Rød leppestift eller mer naturlig og lys leppestift?

Håper å høre fra dere!

min erfaing: guttene er ofte mer nervøse enn deg. så lenge du har dette i bakhodet, så blir du kanskje ikke sååå nervøs, selv om det kribler litt i magen :) Du kan godt ta på rød leppestift, ettersom den sorte crdiganen er ganske enkel og klassisk. Det er lov å pynte seg på første date, spes når man skal på pub/bar. Enig at det ikke må bli et intervju, men spør han om hva han driver med etc, noe dere allerede har snakket om kan utdypes nærmere. Og går du tom for ting å snakke om, kan du alltids prre om han noen gang har møtt noen raringer fra nettet- funker hver gang! Slapp av, du er et catch ;)

Lykke til!

Skrevet

min erfaing: guttene er ofte mer nervøse enn deg. så lenge du har dette i bakhodet, så blir du kanskje ikke sååå nervøs, selv om det kribler litt i magen :) Du kan godt ta på rød leppestift, ettersom den sorte crdiganen er ganske enkel og klassisk. Det er lov å pynte seg på første date, spes når man skal på pub/bar. Enig at det ikke må bli et intervju, men spør han om hva han driver med etc, noe dere allerede har snakket om kan utdypes nærmere. Og går du tom for ting å snakke om, kan du alltids prre om han noen gang har møtt noen raringer fra nettet- funker hver gang! Slapp av, du er et catch ;)

Lykke til!

Takk for fint svar, Ramona! Ja, skal prøve å ha det i bakhodet at den man skal møte, sikkert er like nervøs som deg selv.. Det jeg er mest redd for på nettdating, er at personen jo ikke har sett deg i virkeligheten. Skal jeg på date med en som har møtt meg og bedt meg ut, vet jeg jo at han liker meg utifra det han har sett i virkeligheten. Verst tenkelige scenario er at daten skulle bli skuffet når han møter meg, det vil ikke akkurat være bra for selvtilliten... Om jeg selv skulle bli skuffet, tar jeg ikke så tungt, det må man være forberedt på. Men vi har kommunisert veldig bra på nett, og da kan jo fallhøyden bli stor.

Synes du hadde gode råd, og skal prøve å tenke at jeg er et catch, som du sier :) Selvtillit er bra, skulle ønske jeg hadde mer av det.

• Liker 2
Skrevet

Hva skjer med dette nummer 1 og nummer 2 opplegget ditt? Har du bestent deg, TS?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...