Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, søte damer! Sjelden man ønsker å være kvalm, ja :fnise:

---

I går var jeg veldig lettrørt og en smule irritert, så jeg regner med at TR kommer i løpet av 1-3 dager. Blir alltid litt skuffet selv om man på en måte er forberedt.. Til å bli tullerusk av :bond::ler:

Jeg har strikket en hals og en vott (ja, jeg skal strikke en til, slik at det blir et komplett par :fnise: ) til Frøken Fryd, og tenkte at jeg må strikke en lue også. Fått litt dilla! Og vottene (rillestrikka votter fra boka "Strikk til nøstebarn") var superenkle å strikke, så det vanker muligens votter i julegave til noen av de små :tree:

På mandag er det planleggingsdag i barnehagen, så da skal frøkna og jeg finne på noe koselig, tenkte jeg. En tur i skogen blir det ihvertfall, og så håper jeg på litt bedre værmelding enn den som er nå... Men det bryr vel ikke Frøken Fryd seg om uansett ;) Vi har nok noe å lære av de små der :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM i dag, negativ test, men ingen TR - ennå. Bare vondt i hodet, halsen, halebeinet og feber. Hurra for forkjølelse/influensa... Krysser fingrene for at det ikke blir verre, og at TR kommer så vi kan starte ny PP.

Det er planleggingsdag i barnehagen, så jeg og frøkna koser oss hjemme, men jeg skulle så gjerne hatt litt mer energi (og litt finere vær. Frister ikke å gå ut i øs pøs regnvær når formen er så laber), og burde kanskje lagt meg nedpå nå som snuppa sover, men det er godt med litt tid til seg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Samme tilstand her. Har heldigvis studiedag i morgen, da kan jeg ta meg råd til å slappe av litt! Stygge sykdomssesong :ler:

Håper neste pp blir bra! Selv om det ikke er helt tapt prosjekt denne perioden ennå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal vel ikke avskrive denne PP før TR (eller TB), men murringer/stikkinger kan like gjerne bety TR, og hodepine, vondt i halebeinet, trøtthet og uggen følelse kan være pga forkjølelsen. Kunne det ikke bare vært noen faste symptomer per sykdom/tilstand så man slapp denne fovirringen :ler:

---

Frøken Fryd sov i to timer - mot vanligvis 1t 20min - så jeg fikk meg en liten halvtimes hvil selv også, og så spiste vi lunsj og tok på oss regntøy og gikk ut. Det var veldig deilig :)

Frøkna er litt sutrete og veldig kosete/oppmerksomhetssyk for tiden, og tror det bl.a. har noe med jeksler å gjøre. Stakkar, hun skriker til innimellom om natta. Og når jeg eller Mannen skal gå ut av døra for å gå på jobb, butikken eller noe sånt, så skriker hun. Det er heldigvis ikke sånn når vi leverer i barnehagen *bank i bordet* Og så er hun veldig på å skulle vise oss ting. Tar tak i en tommel eller en tå (hvis vi ligger på sofaen) og skal ha oss med bort til komfyren for å se, eller på badet, rommet, vårt soverom, ytterdøra osv. Viser tydelig hva hun vil. Mannen og jeg snakker stadig om hvor utrolig det er å se henne nå i forhold til de første månedene når hun lå helt i ro og bare fektet litt mer armer og bein. Nå er det full rulle fra morgen til kveld! Kan tenke meg at det blir en utfordring med baby i magen og en aktiv (snart) halvannetåring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært noe galt med testen fra i går for den jeg tok i dag (av et annet merke) viste


TO ROSA STREKER!

:gravid:

Og det på dagen to år etter at vi fikk to rosa streker med Frøken Fryd! :rodmer:

Strekene var sterke! Så det er litt rart at det ikke slo ut på den andre i går, for HCG-nivået stiger neppe så raskt (selv om jeg vet at det dobler seg gansk fort den første tiden), men det har nok noe å gjøre med hvor sensitive testene er også.

Oi, oi, oi! Jeg var jo så sikker på at TR skulle komme, men er veldig glad for at jeg slipper det. Og vi får enda et junibarn! Veldig fin tid å få barn på, så det er vi fornøyde med! Men vi skal prøve å holde det skjult litt lenger denne gangen enn forrige gang (foreldrene + søsken fikk vite det da jeg var 6 uker på vei), og bare kose oss med tanken/følelsen selv :rodmer: Men magen kommer vel fortere med nr. to, så det spørs hvor lenge vi kan skjule det.

Fremdeles litt uggen, men ikke kvalm, og halsen er sår, har litt feber og hodepine, murring i magen og litt støl i korsryggen, så det er vel en salig blanding av graviditets- og forkjølelsessymptomer.

Tenk at vi skal få bli foreldre igjen! Og frøkna skal bli storesøster! Og vi blir en familie på fire! Det er ganske stort! :hjerte: Så lille spire, hold deg fast :strix:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Unknown! :klemmer:

---

Strikkelyst er tydligvis det sterkeste symptomet denne gangen :fnise: for nå har jeg strikket både votter og hals til frøkna, og jobber med en lue med øreklaffer. Og jeg som alltid har vegret meg for å lese oppskrifter har plutselig fått en forståelse av det som står :hoppe:

Endelig kvitt forkjølelsen også, så da forsvant alle andre mulige graviditetssymptomer (bortsett fra et par veldig korte episoder med noe som knapt kan kalles kvalme) også :tommel: Men det kommer vel tidsnok ;) Er fryktelig spent på hvordan dette svangerskapet blir i forhold til det forrige, som tross alt var som en drøm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh gratulerer sååå masse!! :) Herlig med 2 røde streker når man ønsker seg det..

Håper du får en drøm av et svangerskap også denne gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Takk så mye, alle sammen! :klemmer:

---

Dagens symptomer: sterk hodepine på høyre side mesteparten av dagen og en ekstrem munntørrhet. Slik var det ikke i forrige svangerskap. Men det er ganske vanlig har jeg skjønt, så det er vel bare å fylle på med vann, vann og mer vann. Heldigvis er jeg glad i det :)

Og så sitter jeg med den typiske "føler at alle ser på magen min"-følelsen :roll:

Gleder meg til magen begynner å vokse (men helst ikke før vi har fått holdt det litt skjult og kost oss med tanken på egenhånd noen uker ihvertfall) og vi skal prate med Frøken Fryd om babyen som kommer :rodmer:

Og endelig er det helg, (og høstferie neste uke for min del) og siden jeg ikke har mistet lysten på snop denne gangen, så blir det sjokolade og sørlandschips til TV'en i kveld :sjokolade:

h
hod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken i går eller i dag har jeg følt meg spesielt gravid. Ingen følelse av å være uvel, oppblåst eller stikking/murring. Kan ikke huske at symptomene forsvant sånn plutselig forrige gang, men vet at mange ikke har så mange/sterke symptomer. Litt hodepine innimellom og jeg kjente noe stikking i venstre side etter sex i går. Men drømte at jeg spontanaborterte i natt. Litt ekkelt, men mest sannsynlig bare psyken som jobber på egenhånd

Er hjemme hos mine foreldre og koser oss i helgen. Frøken Fryd er skikkelig mormor-dalt ;-) Veldig koselig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ikke så veldig gravid, annet enn at jeg har vært litt oppblåst i dag og kjent litt murring i magen. Uvant følelse å ikke føle seg særlig gravid, og jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal prise meg lykkelig over beskjedne symptomer eller om jeg skal prate med legen :klo: Tror jeg beholder roen inntil videre, når jeg verken har magesmerter eller noen form for blødning. :Nikke:

I dag har jeg vært ute og gått tur i skog og lavfjell i 4 timer. Superdeilig når det er så fint vær som i dag. Ikke en eneste sky på himmelen og ganske varmt (ihvertfall når man har kledd seg godt med ull innerst) :sol:

Fremdeles litt vondt i halsen og snørrete etter forrige uke, og Mannen kom hjem med feberfølelse og influensavondt i kroppen, så det er tydeligvis noe som går. Skulle bare mangle på denne årstiden. Frøken Fryd er litt snørrete og hoster litt innimellom, men det ser ikke ut til å plage henne noe.

Vanligvis er frøkna opptatt i sandkassa, på huskene eller noe sånt når jeg kommer og henter henne, men i dag så hun meg når jeg kom inn porten og da kom hun i full fart mot meg med et stort smil (stort smil får jeg alltid når jeg henter da ;) ) *smelt* :rodmer:

På tide med litt kveldsmat kjenner jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Satser på alt er bra i magehulen :) Med T gikk jeg også lenge uten spesielle gravid-symptom tror jeg. Ble veldig trøtt etterhvert, men det var værst rundt uke 12 og utover husker jeg, da det egentlig skulle avta :) Så du får stålsette deg og vente på plagene som sikkert kommer! :jepp:

Kanskje du også får en gutt ;) Det tipper jeg!

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...