Gå til innhold

Med baby i magen :)


Ephemera

Anbefalte innlegg

:vinke:

Hei, alle sammen! :)

Jeg fant ut at det var bedre å åpne en ny dagbok enn å fortsette på den gamle som nå strekker seg over flere år.

Jeg er altså gravid igjen. 9 + 2 idag :) Jeg testet positivt omtrent tre dager før forventet mens og var vel da 3 + 4 eller noe sånt. Dette var PP2, men egentlig den første. I PP1 brukte jeg ikke EL-tester og fulgte bare EL beregnet ut fra Babyverden. I PP2 brukte jeg EL-tester og jammen ble det ikke full klaff. Jeg må si at jeg fikk litt sjokk over at det gikk så fort og jeg har vinglet ganske mye frem og tilbake om når og hvis det passet å få et barn til. Men for all del - vi er jo kjempeheldige som blir gravide så fort! Lillejenta ble unnfanget i PP3.

For de som ikke kjenner meg fra før: Jeg er 38 år gammel, bor i Trondheim, samboer og forlovet med verdens beste mann og sammen har vi en nydelig datter på 2 år.

Foreløpig termin er 25. november ifølge Babyverden og 23. november ifølge terminen legen satte opp. Mer nøyaktig termin kommer jo etter UL.

I og med at jeg er over 38 år, skal jeg på sykehuset for å ta Duotest 14. mai. Da er jeg 12 + 4. Det er en ultralyd hvor de måler nakkefolden på fosteret, samt en spesiell blodprøve der de ser på spesielle hormoner som pleier å øke hvis fosteret har en kromosonfeil. Det medfører selvsagt en del spenning, selv om jeg skal være veldig glad for at jeg får sjekket det. Jeg håper og krysser fingrene for at alt er bra! Jeg tør nok ikke å slippe jubelen løs før det er over... Jeg fikk ultralyd i samme periode med lillejenta også, hvor de så på nakkefolden, men ikke denne blodprøven.

Ellers er jeg for tiden 100 % sykemeldt pga kvalme og trøtthet. Jeg er foreløpig sykemeldt til og med imorgen, men skal imorgen til legen igjen. Jeg regner da med at sykemeldingen blir forlenget med noen uker til. Når jeg var gravid med lillejenta, gikk kvalmen over i uke 13/14. Og nei, jeg fungerer ikke på jobb sånn som det er nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må ha med denne også - fra Babyverden: :rødme:

Unnfangelsen finner sted omkring: 2. mars 2009

Hjertet begynner å slå: 27. mars 2009

Embryoet beveger seg: 20. april 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 27. april 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 27. april 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 11. mai 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 18. mai 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 25. mai 2009

Fosteret svelger og tisser: 8. juni 2009

Tid for ultralyd: 15. juni 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 22. juni 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 6. juli 2009

Fosteret begynner å høre: 27. juli 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 24. august 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned: 28. september 2009

Svangerskapspermisjonen begynner: 4. november 2009

Antatt termindato: 25. november 2009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ephemera, og gratulerer med ny dagbok og spire :) Husker jeg fulgte med deg sist du var gravid.

Og ja, det var den kom i form tråden du har meg i fra :)

Jeg har også termin i November, foreløbig er 4. November (min første).

Blir en spennende tid fremover :gravid:

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok. Jeg er også gravid igjen, i uke 30 og med tvillinger!!!! Sjokk over alle sjokk, he he:-)

Blir moro å følge deg denne gangen også. Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyy!!!1

Da har endelig jeg rotet meg hit!

For de som ikke kjenner meg fra forrige gang er jeg Ephemeras venninne fra Oslo. 26 år, samboer og ett barn.

Jeg fikk mms av graviditetstesten rett etter Ephis hadde snakket med Mr. E, så jeg er utrolig stolt over å ha visst det SÅ lenge! :>

Forøvrig så satser vi på at babyen kommer 20 november, det er nemlig en veldig bra dag å ha bursdag på.... :sjarmor:

Såååå, til spørsmålet dere alle sikkert lurer på:

HVEM SKAL VÆRE SLADRIS???

Jeg nominerer herved meg selv, mimrer tilbake til Ephelille ble født!

Da syns jeg veldig synd på deg!!

Satser derfor på baby riktig vei denne gangen :Nikke:

Tilslutt- en liten :danse::danser::duskedame: for at det er ny Ephebaby på vei! Jeg gleder meg!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok!

Takk, takk! :)

Gratulerer med ny dagbok. Jeg er også gravid igjen, i uke 30 og med tvillinger!!!! Sjokk over alle sjokk, he he:-)

Blir moro å følge deg denne gangen også. Klem!

Takk! Du, jeg så det der at du skulle ha tvillinger! Det var vel i bloggen til Fjellrypa, tror jeg. Jeg kan tenke meg at det var litt av et sjokk :fnise: Vet du hvilke kjønn de har? Er sikker på at det blir stor stas med tvillinger også. Bare tenk på når de ligger og holder rundt hverandre :rødme:

Så moro! Gratulerer så mye! :smilyblomst:

Takk! :)

Gratulerer med ny dagbok, og jeg håper du slipper unna kvalmen snart! :)

Takk til deg også! :) Og ja, jeg håper og tror på at kvalmen gir seg på samme tid som sist :)

:vinke: Fant deg! :)

Så bra! :)

Og ikke minst: Grace :kyss: Selvsagt skal du være sladris denne gangen også!! Og ja, det skal bli en bedre fødsel denne gangen! Blir det seteleie denne gangen også, så blir det keisersnitt :jepp:

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst: Grace :kyss: Selvsagt skal du være sladris denne gangen også!! Og ja, det skal bli en bedre fødsel denne gangen! Blir det seteleie denne gangen også, så blir det keisersnitt :jepp:

Det skjønner jeg godt!

Og Juhuuuuuuuu :danser: for sladrisjobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellers har jeg vært hos legen idag da. Alt bra og sykemelding forlenget til 22. mai. Men jeg har planer om å begynne å jobbe igjen 18. mai hvis kvalmen gir seg til da, så vi satte opp neste kontroll den dagen. Da er jeg 13 uker på vei.

Som sist må jeg sette inn tallene fra kontrollene her.

Første kontroll var 5 + 4:

Vekt: 0,00

BT: 122/82

Urin: neg.

Ødem: 0

Idag er jeg 9 + 3:

Vekt: + 2,3 kg. ( :hakeslepp: )

BT: 129/81

Urin: neg.

Ødem: 0

Ellers var alle blodprøvene som jeg tok sist, kommet tilbake fra analyse og alle var i skjønneste orden :)

Vi snakket også om duo-testen som jeg skal ta på sykehuset 14. mai. I papirene står det at blodprøven helst skal taes minimum 4 - 5 dager før, men den skal heller ikke taes før fullgåtte 9 eller 10 uker. Dermed var det litt tidlig å ta den nå, men jeg skulle bare komme innom en dag i første uka i mai og ta blodprøven. Det er jo genialt, for da foreligger jo svaret på blodprøven når jeg skal på UL :) Og legen beroliget meg også med at det er svært sjelden at det er kromosonfeil.

Når det gjelder vekta, så skal jeg ikke være så opptatt av den nå som jeg var sist, for en ting er sikkert, og det er at den går oppover uansett. Men jeg er litt overrasket over at jeg har lagt på meg så mye, tatt i betraktning at jeg er kvalm og ikke har rørt f.eks. sjokolade på ukesvis. Sist gikk jeg ned i vekt i begynnelsen, altså i den perioden jeg var kvalm. Men det kommer sikkert av at jeg denne gangen spiser likevel, fordi jeg har funnet ut at jeg blir enda kvalmere av å ikke spise... Og da blir det endel spising, for det hjelper liksom ikke så lenge... Også går det mye på fine rundstykker og endel junkfood... Jeg kan f.eks. få sykt lyst på pizza etter at vi har lagt oss om kvelden. Men la meg likevel understreke at det ikke har skjedd en eneste gang - hittil - at verken jeg eller mannen har kjørt og kjøpt takeawaypizza på den tiden av døgnet :fnise: Jeg har ellers hatt litt dilla på sjokoladeis, merkelig nok. Jeg tror det er en erstatning for sjokolade og et behov kroppen har for kalsium, siden jeg ikke drikker melk ;) Må kanskje kutte litt ned på det også... Også ligger jeg jo i sofan hele dagen... Legen syntes det var helt normalt at jeg hadde lagt på meg såpass, men jeg bør kanskje tenke litt over hva jeg putter i meg. Har nå fått dilla på kjøleskapskalde Granny Smith-epler :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for to setefødsler er visst forsvinnende liten, så det tror jeg ikke du skal tenke noe på. ;)

Ellers tror jeg tipset for å spise ofte, men ikke legge på seg så mye, er å spise frukt og grønnsaker når man spiser.

Eller grove kjeks. (De er jo så små, så man kan spise ofte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dagbok jo! :hoppe:

Skal bli gøy å følge deg denne ganga også. :) Håper kvalmen snart bedrer seg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan: Ja, jeg skal spise mengder med frukt fremover :) Jeg elsker sommerfrukter, så det skal bli bra! Det er litt tidlige ennå da. Jeg fant jordbær på butikken her en dag, men de var veldig dyre og sikkert ikke så gode... Men jeg elsker jordbær, nektariner, plommer, moreller :jepp:

Kylling: :klemmer: Koselig at du vil følge med meg igjen :) Nå begynner det jo å bli spennende for deg også :) Jeg følger spent med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...